SNS

Beantwoord

Waarom mag je als klant niet kiezen tussen V PAY en Maestro?

  • 8 augustus 2013
  • 230 Reacties
  • 67140 Keer bekeken


Toon eerste bericht

230 reacties

Badge +1
Hoi etta,

Welkom op de community. Ik heb je reactie verplaatst naar het topic over V PAY.
Wat irritant dat je problemen hebt met je betaalpas.
In Nederland kun je overal met je V PAY pas terecht, behalve in de twee onderstaande gevallen:

- Your Cash geldautomaten. Deze staan onder andere bij Plus, Jumbo, COOP, en C1000. VISA werkt aan een oplossing hiervoor.
- De Geldautomaat van Demerhalk in Amsterdam.

Kun je aangeven waar je pas niet wordt geaccepteerd? In 99 van de 100 gevallen betreft het een technische storing en heeft het niets te maken met het verschil tussen V PAY en Maestro.

Ik los het probleem graag voor je op.

In Nederland kun je overal met je V PAY pas terecht, behalve in de twee onderstaande gevallen:

- Your Cash geldautomaten. Deze staan onder andere bij Plus, Jumbo, COOP, en C1000. VISA werkt aan een oplossing hiervoor.
- De Geldautomaat van Demerhalk in Amsterdam.


En bij het GWK! En daar moet je tegenwoordig heen van de SNS-bank om buitenlands geld op te halen...
Geen SNS(Vpay)-pas en geen visa-kaart werkt daar.
Moet je eerst naar de geldautomaat (die is van het GWK trouwens, da's wel raar) en dan weer terug om je geld op te halen.

Groet, AJ
Hoi gebruikersnaam,

Welkom op de community 🙂. Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden. Het is vreemd dat GWK geen V PAY-passen accepteert. Wanneer ben je voor het laatst bij GWK geweest om buitenlands geld op te halen? Wil je ons per mail de adresgegevens van de betreffende GWK sturen? Dan gaan mijn collega’s op onderzoek uit en verzoeken we dit alsnog mogelijk te maken. Je kunt dit mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – pinnen bij GWK – gebruikersnaam’.

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
Dinsdag 29 maart bij GWK in Groningen (hoofdstation). De dame achter de balie zei nog dat het vrij logisch was dat een v-pay het niet doet bij hun. Het waarom heb ik niet afgewacht want mijn parkeerkaartje duurde niet zo lang en ik moest nog pinnen bij hun eigen geld-automaat om de hoek.

Groet, AJ
Ik heb denk ik een jaar geleden een nieuwe betaalpas gekregen met het vpay logo (de rede van toezending onbekend, oude pas was gewoon nog geldig) gelijk gebeld met klantenservice en dit was nieuw bij sns en zou over alle passen worden gedaan, nu heb ik meerdere passen maar slecht 1 met vpay.
erg lastig hieraan is dat ik soms nog steeds tegen winkels/bedrijven aanloop die geen vpay accepteren! 
Dan moet je eerst naar een geldautomaat om geld te pinnen.... Hoe kom ik van deze vpay pas af? Zometeen ga ik naar de usa op vakantie en heb dan geen zin in geze*k
Let op: pinnen met V-pay pas in noordwest Amerika in zomer 2016 niet mogelijk gebleken.

Vlak voor mijn zomervakantie kreeg ik ongevraagd een nieuwe pinpas; geen Maestro maar V-pay. Pinnen buiten Europa aangezet. Op heel veel plaatsen in de USA geprobeerd te pinnen...zonder resultaat. V-pay werd nergens geaccepteerd.

Mijn klacht hierover is keurig afgehandeld door SNS Klachtenmanagement, maar ik waarschuw hierbij andere klanten van SNS dat het aanzetten van pinnen buiten Europa helaas geen garantie geeft dat je ook echt kunt pinnen. Voor mij geen V-pay meer, ik heb een nieuwe Maestro pas aangevraagd.
Hallo,

Graag zou ik ook over willen naar een maestro pas. Kan dit? en hoe regel ik dit??
Bij de bakker bij mij in het winkelcentrum kan ik niet pinnen met mijn vpay pas. Dit is heel vervelend!!!! en zo heb ik meerdere winkels gehad waar pinnen niet mogelijk is met v pay pas
Badge +2
Goedemorgen Khaket,

Allereerst welkom op de community. Ik snap dat het vervelend is dat je niet kunt pinnen bij de bakker en bij andere winkels; daar zit je natuurlijk niet op de wachten. In Nederland moet je overal kunnen pinnen met je V PAY-pas. Wil je de adresgegevens van de vestigingen sturen waar je niet kunt pinnen? Dan onderzoeken mijn collega's waarom je daar niet kunt pinnen. Je kunt dit mailen naar: webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – pinnen met V PAY-pas – Khaket’.

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

@Petraa: Wat goed dat je andere communityleden hiervoor waarschuwt. We willen natuurlijk niet dat een mooie reis naar het buitenland verpest wordt door een pas die niet wordt geaccepteerd. Fijn om te lezen dat je klacht naar tevredenheid is afgehandeld en dat je nu weer zorgeloos kunt pinnen.
Hi Mielow, vorig jaar zijn inderdaad de V PAY passen aan klanten verzonden. Als je weer een Maestro pas wilt, kan ik deze voor je aanvragen. Als je je gegevens mailt naar [email]webcare@sns.nl[/email], zorg ik ervoor dat je weer een Maestro pas krijgt.

Update 26/09: Ik zie dat er meerdere reacties worden geplaatst in dit topic, vandaar een update over V PAY. In Nederland wordt V PAY overal geaccepteerd. Daarom vervangen we de betaalpassen niet. In het buitenland wordt onderscheid gemaakt tussen passen van Maestro en V PAY. Op de ene plek kun je wel met V PAY betalen en niet met Maestro en vice versa. Mocht je toch een locatie in Nederland tegenkomen waar je V PAY-pas niet wordt geaccepteerd, dan kun je ons mailen. Mail dan de locatie van de winkelier, de datum en het tijdstip waarop je betaling probeerde te doen naar: webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - V PAY'.
Ik zit momenteel in Thailand en ondervond problemen met geld pinnen met mijn bankpas. Was in eerste instantie mijn eigen fout, wnat had pinnen in het buitenland niet aangezet. Dit aangezet, maar bij elke pinautomaat kreeg ik de melding om contact te zoeken met mijn bank. Gebeld en kreeg te horen dat er blijkbaar iets niet goed stond en de betreffende medewerker herstelde dit waarna het pinnen wel zou moeten lukken. Echter nog steeds lukte dit niet bij verschillende banken. Vervolgens de pas van mijn vrouw gebruikt en dat ging probleemloos. Weer gebeld en toen werd mij gemeld dat het waarschijnlijk kwam omdat mijn pas een VPay logo heeft en die van mijn vrouw een Maestro logo. Geadviseerd werd om een pinautomaat te zoeken met ook een VPay logo.
Gelukkig hadden wij een uitwijkmogelijkheid met de pas van mijn vrouw, maar anders kun je best wel in de financiele problemen komen in het buitenland. Er is bij het verstrekken van mijn nieuwe pas ook niets over gemeld. Wat mij betreft zo snel mogelijk als we weer in Nederland zijn een pas met Maestro logo.
Hoi HKnol,

Welkom op de community. Leuk om te zien dat je tijdens je vakantie de moeite hebt genomen om je aan te melden.

Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met het pinnen in Thailand. Heb je al pinautomaten gezien met een V PAY- , VISA- of PLUS-logo? Daar kun je wel pinnen en je vrouw niet. Daarmee hebben jullie de perfecte combinatie van passen om op vakantie te gaan.

Voor meer informatie over de community kun je het topic ’Welkom op de community’ eens doorlezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Reputatie 4
Badge +1
Jongens jongens, leuk idee hoor dat V-Pay maar het zorgt wel voor een hoop gedoe voor veel mensen.
Hoe denkt SNS over het succes van het uitgeven van V-pay passen? Volgens mij nog steeds de enige bank in NL die dat doet....
Ik ben bang dat de SNS een afspraak/contract heeft met V-Pay waar ze niet 1,2,3 onderuit kunnen. Helaas worden de klanten de dupe. Als de SNS de passen niet zou willen omruilen voor eentje met Maestro, zou dat voor mij een reden zijn een andere bank te nemen.
Beste Marijke,

Met dank voor jouw reactie. Het klinkt als "too good to be true" en ik vrees dat dat het ook is. Ik zit regelmatig voor mijn werk in het buitenland en dan mag mijn vrouw niet altijd mee. In alle landen waar ik ben geweest (vele buiten de EU) heb ik nog nooit problemen gehad met een Maestro pas die niet geaccepteerd werd. Ik heb nooit expliciet naar logos op de pinautomaten hoeven te kijken, want het werkte gewoon altijd. Nu met de VPay moet ik dus blijkbaar eerst kijken of dat logo erop staat en als dat niet zo is net zo lang gaan zoeken tot ik er 1 gevonden heb waar dat logo er wel op staat. Lijkt me niet handig. Volgens mij (weet ik niet helemaal zeker, maar ga ik zeker checken) is een VISA logo alleen ook niet voldoende, maar moet het VPay logo er expliciet op staan. Ik ga bij terugkomst toch echt weer een Maestro pas aanvragen.
Jongens jongens, leuk idee hoor dat V-Pay maar het zorgt wel voor een hoop gedoe voor veel mensen.
Hoe denkt SNS over het succes van het uitgeven van V-pay passen? Volgens mij nog steeds de enige bank in NL die dat doet....


Hoi Sanne en de andere leden,

We zien wel dat er veel vragen over V PAY zijn, maar het aantal klachten is niet bovenmatig hoger dan bij Maestro-passen. Vaak wordt een dergelijke klacht aan V PAY toegewezen, maar blijkt er iets anders aan de hand te zijn. We vinden het vervelend om te lezen en elke klacht is er 1 teveel, maar hierdoor lijkt het vaak dat V PAY minder goed is dan Maestro.
Nou Marijke, vandaag weer geprobeerd in Bangkok. Eerst gekeken bij de automaten waar ik het eerder geprobeerd had. Daar stonden het VISA en PLUS logo keurig op en de pas werkte daar niet. Andere bank geprobeerd nu, de Bangkok Bank. Transactie verliep soepel tot bijna betaling en plots werd de transactie afgebroken met de melding dat mijn pas ook niet geretourneerd werd. Ik ben er nu helemaal klaar mee. Alles gewoon goed gedaan, maar er is iets structureels mis met VPAY zo te zien. Nu ben ik dus ook nog eens mijn pas kwijt en heb volgend week de pas weer nodig, want moet voor mijn werk naar het buitenland. Bij de Bangkok Bank eea gemeld en als het meezit krijg ik eind vd dag mijn pas weer terug. In de tussentijd toch maar even de pas geblokkeerd. Gelukkig heeft mijn vrouw een Maestro pas waarmee we probleemloos geld konden pinnen. Ook weer de SNS klantenservice gebeld en er is daar niets te zien waarom mijn eigen pas niet zou werken, terwijl ik nu dus wel mijn pas kwijt ben. Een hoop gedoe, tijd en frustratie dus.Vrijdag zijn we weer thuis en dan onmiddellijk de Maestro pas aanvragen!!
Hoi HKnol,

Het zit je niet mee zo te lezen. Gelukkig heb je de pas van je vrouw achter de hand. Neem je vrijdag contact met ons op? Dan zoeken we uit wat het probleem is. Ik wens je deze laatste dagen nog veel plezier in Thailand 🙂
Hi Jan, Dank voor je reactie en begrip. Ik neem vrijdag zeker contact op. Geef even de details door als je wilt. Mijn pas heb ik weer terug inmiddels, dus moet volgende week geen probleem zijn. Wel komende vrijdag nog even deblokkeren. Lukt hier niet,, want heb daarvoor de code generator nodig.
Wil je een mail sturen naar: webcare@sns.nl? Als onderwerp vul je ‘Community – Waarom mag klant niet kiezen tussen V PAY en Maestro’ in. Dan zoeken we naar de kink in de kabel.
[...............We zien wel dat er veel vragen over V PAY zijn, maar het aantal klachten is niet bovenmatig hoger dan bij Maestro-passen. Vaak wordt een dergelijke klacht aan V PAY toegewezen, maar blijkt er iets anders aan de hand te zijn. We vinden het vervelend om te lezen en elke klacht is er 1 teveel, maar hierdoor lijkt het vaak dat V PAY minder goed is dan Maestro.
Dennis, zou je meer specifiek kunnen zijn? Waar gaan de klachten aangaande de Maestro-passen over? Is het mogelijk een staatje te maken met de top 5 klachten over V-Pay en MAestro? We moeten wel iets meer weten om te weten waar we het over hebben. Zo maar iets roepen zonder onderzoek, overzicht, etc. daar kom je bij ons niet mee weg!
Hoi Blacktomcat,

Dit overleg ik met onze productmanagers. Daar kan ik nog geen toezeggingen over doen.
Waar gaan de klachten aangaande de Maestro-passen over? Is het mogelijk een staatje te maken met de top 5 klachten over V-Pay en MAestro? We moeten wel iets meer weten om te weten waar we het over hebben. Zo maar iets roepen zonder onderzoek, overzicht, etc. daar kom je bij ons niet mee weg!

Hoi Blacktomcat,

We kunnen geen top 5 delen. Wel weten we inmiddels dat V PAY kampte met een storing. Door een foute instelling waren een aantal passen ten onrechte alleen te gebruiken binnen Europa. Dit gold ook voor klanten die de pas hadden geactiveerd voor 'Pinnen buiten Europa'. De storing is inmiddels verholpen. Klanten kunnen met hun V PAY-pas buiten Europa geld opnemen bij een geldautomaat met een VISA- of Plus-logo.
Volgens mij deden/doen de problemen zich ook voor binnen Europa. Bij mij zo'n twee jaar geleden in elk geval wel.Hoe het nu is, weet ik niet want ik heb (gelukkig) geen V-Pay-pas.
In de afgelopen maanden ook weer een paar tegengekomen:
Lokale bloemenkweker met bloemenautomaat, V-pay betaald wel, maar uitgiftesysteem herkent betaling niet: wel betaald, geen product. Kon ik de bloemenkweker gaan storen.
San Francisco, California, US: betalen bij tankstation niet mogelijk. Met Visa-creditcard wel.
Kamera Express Antwerpen, Belgie: Liever geen V-Pay, want kost ze extra werk en extra kosten op de dag en week-afsluiting en communicatie naar de bank.
Bakker, Antwerpen, Belgie: niet mogelijk te betalen.
Schiphol lunchroom: Met mijn (andere bank) Maestro pas: in 1x betalen/pincode invoeren, echter met SNS V-pay pas: 3 zinloze menu opties doorlopen bij elke betaling: (keuze uit V-Pay, V-Pay of V-Pay..:?:?.).
Die zinloze menuopties kom ik wel vaker tegen, maar kan zo even niet benoemen waar allemaal.

Gelukkig kan ik ondertussen bij de meeste onbemande tankstations wel weer betalen...dat was tot 2 jaar terug echt een zoekwerk.
Hoi Getiem,

Welkom op de community, leuk dat je gelijk je bevindingen deelt.

Of je met je V PAY-pas kunt betalen heeft ook te maken met het contract dat de winkelier heeft afgesloten. Vaak is dit een contract bij zowel Maestro als VISA. De winkelier kan er ook voor kiezen om met 1 van beide partijen in zee te gaan.

Fijn dat je inmiddels bij onbemande tankstations geen problemen meer hebt.

Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voor. Hopelijk zien we je vaker op de community.

Reageer