SNS

Beantwoord

Waarom mag je als klant niet kiezen tussen V PAY en Maestro?

  • 8 augustus 2013
  • 230 Reacties
  • 67140 Keer bekeken

Ik heb denk ik een jaar geleden een nieuwe betaalpas gekregen met het vpay logo (de rede van toezending onbekend, oude pas was gewoon nog geldig) gelijk gebeld met klantenservice en dit was nieuw bij sns en zou over alle passen worden gedaan, nu heb ik meerdere passen maar slecht 1 met vpay.
erg lastig hieraan is dat ik soms nog steeds tegen winkels/bedrijven aanloop die geen vpay accepteren! 
Dan moet je eerst naar een geldautomaat om geld te pinnen.... Hoe kom ik van deze vpay pas af? Zometeen ga ik naar de usa op vakantie en heb dan geen zin in geze*k
icon

Beste antwoord door PetervR 17 oktober 2017, 10:25

Sorry, ik was iets te snel met mijn antwoord. Hieronder de juiste tekst:
We streven naar een 50/50 verdeling tussen V PAY en Maestro. Daarom worden er de komende tijd meer V PAY passen uitgegeven. Je kunt met beide passen precies hetzelfde. In sommige landen komt het voor dat de ene kaart beter geaccepteerd wordt dan de andere. Wanneer iemand naar een land gaat waar V PAY of Maestro minder geaccepteerd wordt, dan ontvangt deze klant op verzoek een pas van de andere pasleverancier.
De reden waarom we onze klanten niet vooraf vragen welke pas de voorkeur heeft, is omdat de kwaliteit van V PAY en Maestro gelijk is. Daarom hebben we er voor gekozen om het proces van het uitgeven van passen niet nodeloos ingewikkeld te maken.
Bekijk origineel

230 reacties

Reputatie 3
Badge +1
...Daarnaast vind ik het niet klantvriendelijk zoals er mee omgegaan wordt. Er wordt willekeurig een Maestro of VPay pas toegestuurd zonder dat er informatie over een nieuw systeem (in dit geval VPay) wordt meegeleverd. Als dan blijkt dat de klant een andere pas wil, moet de klant daar moeite voor doen.

Ook is het natuurlijk onzin dat het niet mogelijk is om van tevoren door de klant aan te laten geven welke pas deze wil ontvangen. Het is 2017 he? Wees dan eerlijk en zeg dat het met het huidige systeem niet mogelijk is en dat SNS niet van plan is dit aan te passen. Het is dus puur onwil en geen technische onmogelijkheid.

Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje tegenvallen van SNS. Was een brief/email met informatie en uitleg over VPay en hoe je een specifieke pas kunt aanvragen te veel moeite?

Los van het feit dat ik het goed vind dat SNS beide betaalproducten (Maestro en V-pay) voert, ben ik het roerend met je eens dat ze daar gewoon transparant in moeten zijn en daarover de klanten normaal moeten informeren. Ik ben een groot voorstander van keuzevrijheid, dus waarom laat SNS de keuze niet aan de klant? En dan bedoel ik keuze voordat je een betaalpas krijgt toegestuurd, niet achteraf als blijkt dat je toch liever die andere had gehad...
Komt nog bij dat e.e.a. inmiddels aardig in de kosten gaat lopen. Klanten lopen tegen nadelen aan, klagen/vragen bij SNS, medewerkers besteden tijd aan het oplossen van de vragen / klachten, nieuwe (andere) pas moet worden aangemaakt en verstuurd. En dan ben ik vast nog wel wat vergeten.
Uiteindelijk betaald de klant altijd de rekening, dus ..
SNS bedenk voor jullie handelswijze een betere en goedkopere oplossing. Nu moet ik dus als klant voor jullie "oplossing" betalen en dat wil ik eigenlijk niet.
Zijn jullie al wat aan het bedenken?
Groet,
Ben 🆒
Heeft het misschien te maken met de mogelijkheid om contactloos te betalen, ook als je geen smartphone hebt? Dat was in ieder geval bij mij de reden.
Misschien iets van VPay of Maestro, maar daar wil ik helemaal niks mee te maken hebben.
Met één van de twee wil je vast wel iets te maken hebben, anders kun je niet betalen...
Hoi Sjaakie93,
Je stelt een terechte vraag. We geven betaalpassen uit van Maestro en van V PAY. De meeste passen die actief zijn, zijn van Maestro. Om de verhouding tussen beide pasleveranciers gelijk te trekken, vervangen we een aantal Maestro-passen voor exemplaren van V PAY. Je activeert je nieuwe pas door 1x te pinnen met je vertrouwde pincode.
Ik wil geen vpay
Wat is de reden dat je geen pas van V PAY wil? Als je ‘m niet activeert, dan blijf je je huidige pas gebruiken.
Wat is de reden dat je geen pas van V PAY wil? Als je ‘m niet activeert, dan blijf je je huidige pas gebruiken.
Ik heb een beter gevoel bij Maestro en lees problemen over vpay en ik heb altijd maestro gehad en hier nooit om gevraagd.
Wordt niet duidelijk waarom een pas die verloopt in december 2019, nu "automatisch" wordt vervangen? Toch niet vanwege een onbalans in aantal kaarten?
Groet,
Ben 🆒
PeterV graag een nieuwe Maestro pas toesturen ipv Vpay. Ik wil geen problemen met pinnen en Maestro staat op elke pinautomaat.
..ik "krijg" er nu blijkbaar ook 1 😞
Sorry, ik was iets te snel met mijn antwoord. Hieronder de juiste tekst:
We streven naar een 50/50 verdeling tussen V PAY en Maestro. Daarom worden er de komende tijd meer V PAY passen uitgegeven. Je kunt met beide passen precies hetzelfde. In sommige landen komt het voor dat de ene kaart beter geaccepteerd wordt dan de andere. Wanneer iemand naar een land gaat waar V PAY of Maestro minder geaccepteerd wordt, dan ontvangt deze klant op verzoek een pas van de andere pasleverancier.
De reden waarom we onze klanten niet vooraf vragen welke pas de voorkeur heeft, is omdat de kwaliteit van V PAY en Maestro gelijk is. Daarom hebben we er voor gekozen om het proces van het uitgeven van passen niet nodeloos ingewikkeld te maken.
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Kan ik ook een verzoek indienen om mijn Maestro wereldpas in te ruilen voor een Vpay wereldpas? Een beetje tegen de stroom in dus... ;)

PS: is het een idee voor SNS om een actie te houden waarbij (tijdelijk) een lager tarief wordt gerekend voor SNS betalen i.c.m. een Vpay wereldpas?
Ik verwacht van mijn bank dat ik een functionerende pas krijg. Het zal mij worst zijn wie de leverancier is, zolang SNS zich er maar niet achter verschuilt en eventuele problemen oplost.
Je pint overal in Nederland met V PAY net zoals met Maestro. Als je naar een land gaat waar V PAY of Maestro minder wordt geaccepteerd, dan sturen we je op verzoek een betaalpas van de andere pasleverancier. In de meeste landen is de acceptatie gelijk. Je hebt nu een pas van V PAY ontvangen. Als je deze niet activeert, dan blijft je huidige pas actief tot de vervaldatum.
@PetervR:
Betekent dit antwoord dat een klant ook op verzoek dus geen andere pas krijgt? Of moet hij aangeven naar welke buitenlanden hij gaat als argumentatie? Moet hij het dan misschien ook nog bewijzen? Raadselachtige procedures, alleen omdat SNS een 50/50 verhouding wil doordrukken...
Je pint overal in Nederland met V PAY net zoals met Maestro. Als je naar een land gaat waar V PAY of Maestro minder wordt geaccepteerd, dan sturen we je op verzoek een betaalpas van de andere pasleverancier. In de meeste landen is de acceptatie gelijk. Je hebt nu een pas van V PAY ontvangen. Als je deze niet activeert, dan blijft je huidige pas actief tot de vervaldatum.

Hallo Peter, goedemiddag,

Ik snap dat mijn huidige pas geldig blijft totdat de einddatum verstrijkt, echter daarna ben ik min of meer de "Sjaak" zullen we maar zeggen met een VPAY pas die ik liever helemaal niet wil. Ik heb in een ander topic gelezen dat er toch wel verschillende problemen zijn met die passen en Maestro is mij altijd erg goed bevallen. Met die pas hoefde ik nog en eens niet naar de logo's te kijken op de pinautomaten (in Engeland bijv.). Ik zeg het heel eerlijk tegen je..ik heb altijd Maestro gehad en nooit wat anders en kan ook erg slecht tegen dit soort veranderingen. Ik ben gedeeltelijk autistisch als ik hier na december 2019 storingen mee krijg en wil gewoon graag dat alles bij het oude blijft. Ook na december 2019. Kan ik tegen die tijd toch gewoon een Maestro pas krijgen?
Hoi Sjaakie93,

Welke passen we over 2 jaar uitgeven, dat weet ik niet. Het is uiteraard de bedoeling dat je een betaalpas ontvangt die je overal kunt gebruiken zoals je gewend bent.
Hoi Sjaakie93,

Welke passen we over 2 jaar uitgeven, dat weet ik niet. Het is uiteraard de bedoeling dat je een betaalpas ontvangt die je overal kunt gebruiken zoals je gewend bent.


Hallo PetervR..dat snap ik, echter ik heb nu al een VPAY pas die over 2 jaar ingaat en als jullie gewacht hadden dan had ik misschien een Maestro pas gehad of als jullie dit hadden aangekondigd had ik actie kunnen ondernemen.
PetervR..ik weet het goedgemaakt..bij deze accepteer ik de pas zullen we maar zeggen, maar overal waar ik problemen ga krijgen met deze pas maken jullie 50,- cash over naar mijn rekening voor de "pijnverlichting".

Dan praten we nergens meer over.
PetervR..ik weet het goedgemaakt..bij deze accepteer ik de pas zullen we maar zeggen, maar overal waar ik problemen ga krijgen met deze pas maken jullie 50,- cash over naar mijn rekening voor de "pijnverlichting".

Dan praten we nergens meer over.


Het lijkt me goed om te ervaren hoe V PAY bevalt. Ik verwacht geen problemen. Als er een probleem ontstaat, dan lossen we het op.
.......In eerste instantie snap ik niet dat ik een nieuwe pas krijg. Mijn huidige pas is nog anderhalf jaar geldig en hoeft dus niet vervangen te worden. Wellicht dat iemand van SNS hier opheldering over kan geven?..............
@martijn80, weet je al waarom je een nieuwe pas kreeg, terwijl de oude nog anderhalf jaar geldig was?
@SNS, kunnen we dit meer gaan verwachten, dat passen die nog lang (> half jaar) geldig zijn, vervangen gaan worden door nieuwe met V-Pay, alleen om het aantal V-Pay passen versneld te verhogen?
Zeer vreemde actie zomaar passen vervangen. V-Pay zal ongetwijfeld goedkoper zijn voor de bank. Maar willen de klanten dit ook?

Ik heb ook een V-Pay pas ontvangen (mijn huidige Meastro pas was nog geldig tot 12/2019). Contact opgenomen via de klantenservice en ik mag de nieuwe V-pay pas doorknippen omdat ik deze niet wil hebben, dan blijft de huidige pas actief tot de afloop datum. Tevens een aantekening voor Meastro laten maken.

Reden is een 50-50 verdeling tussen Meastro en V-pay. Klantenservice medewerker geeft tevens aan dat Meastro inderdaad nog meer geaccepteerd is dan V-Pay. Maar ze verwachten dat het verschil minder groot zal worden;)
PetervR..ik weet het goedgemaakt..bij deze accepteer ik de pas zullen we maar zeggen, maar overal waar ik problemen ga krijgen met deze pas maken jullie 50,- cash over naar mijn rekening voor de "pijnverlichting".

Dan praten we nergens meer over.


Het lijkt me goed om te ervaren hoe V PAY bevalt. Ik verwacht geen problemen. Als er een probleem ontstaat, dan lossen we het op.


Mochten er onverhoopt toch problemen ontstaan ben je dan bereidt om € 50,- cash op mijn rekening te storten voor elk probleem die ik ervaar?

Reageer