SNS

Beantwoord

Waarom wordt er geen aankoop gedaan vanaf mijn geldrekening SNS Profiel Beleggen?

  • 12 april 2017
  • 4 Reacties
  • 596 Keer bekeken

Goedemorgen!

Maandelijks leg ik een klein bedrag in op SNS Profielbeleggen, aan het eind van iedere maand. Het geld komt dan op de geldrekening en vervolgens wordt er automatisch aangekocht in het fonds. Afgelopen maand is er eveneens geld geïncasseerd t.b.v. SNS Profiel Beleggen, echter nu, twee weken later, staat dit geld nog steeds op de geldrekening. Waarom is er nog geen order gedaan?
Ik heb wel begrepen dat de rekening volgende maand omgezet zal worden naar SNS Doelbeleggen. Heeft het hier iets mee te maken?

Daarnaast nog een vraag omtrent mijn hypotheek. Ik los iedere maand extra af op mijn hypotheek. De ene maand 50 euro, de andere maand 150 euro: afhankelijk van wat mijn budget toelaat. Wat mij nu al enkele maanden verbaast is dat mijn annuïteit niet tijdig aangepast wordt. Ik heb hierover al meerdere keren contact gehad met SNS, maar krijg continu verschillende antwoorden. Per 1 april heb ik opnieuw een extra aflossing gedaan van 100 euro. Hierdoor zou mijn annuïteit circa € 0,40 moeten dalen, maar ik heb opnieuw een brief ontvangen dat de aflossing is verwerkt, maar dat mijn maandelijkse annuïteit niet wijzigt: verschil € 0,00.
Nu begrijp ik dat het hier om relatief kleine bedragen gaat, maar ik ben van mening dat elke euro hypotheekschuld minder, mooi is meegenomen. En ik vind dat de maandelijkse incasso dan ook correct hoort te verlopen.
Mijn aflossing per 1 maart is uiteindelijk (na veel "zeuren" van mijn kant) correct verwerkt en de annuïteit is juist aangepast. Nu, naar aanleiding van de door mij ontvangen brief i.v.m. extra aflossing per 1 april, lijkt het echter weer fout te gaan lopen. Graag zie ik hierin verandering en krijg ik voor eens en voor altijd een duidelijk antwoord. SNS biedt de mogelijkheid aan om maandelijks extra af te lossen, ook op annuïteitenhypotheken. Dit kan al vanaf 25 euro. Dan zou een dergelijke aflossing (ook al is het nog zo klein) toch gewoon correct moeten worden verwerkt, met een juiste annuïteit?

Tot zover mijn vragenvuur! Alvast bedankt voor de reactie!
icon

Beste antwoord door Wouter 12 april 2017, 11:17

Hoi MikeF,

Je hebt 2 verschillende vragen, vind je het een goed idee dat ik ze apart behandel?

Wat merkwaardig dat de order niet is uitgevoerd. Dit heeft niets te maken met de omzetting naar SNS Doelbeleggen. Stuur je een mail naar webcare@sns.nl? Als je dit doet o.v.v. ‘Community - Waarom wordt er geen aankoop gedaan vanaf mijn geldrekening SNS Profiel Beleggen?’ en in de mail je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam vermeldt, dan kijk ik waarom de order niet is verwerkt.

We hebben op WhatsApp eerder contact gehad over je hypotheek. De mailwisseling met onze backoffice heb ik erbij gezocht. De annuïteit wordt automatisch aangepast als het verschil groter is dan € 1. Als je meerdere aflossingen achter elkaar doet, dan wordt het bedrag aangepast op het moment dat het totale verschil groter is dan € 1. De teveel betaalde bedragen worden dan bij de herberekening meegenomen.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi mbr,

Wat vreemd dat je order nog niet is uitgevoerd. Een antwoord op je vraag kan ik pas geven als ik je gegevens erbij pak. Stuur je een mail naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community - Waarom wordt er geen aankoop gedaan vanaf mijn geldrekening SNS Profiel Beleggen'? Vermeld in de mail je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam, dan kijk ik waarom de order niet is verwerkt.
Ik heb bij mijn Doelbeleggen eenzelfde probleem. Op de 26-07 is geld van mijn betaalrekening geïncasseerd voor een maandelijks terugkerende order die op de 28e uitgevoerd moet worden. Nu, 06-08 is dat geld nog steeds niet belegd. Een maand geleden viel het me ook al op dat het ruim een week duurde.
Hoi MikeF,

Stuur je je gegevens nog in een mail? Dan kijk ik waarom de order niet is uitgevoerd.
Hoi MikeF,

Je hebt 2 verschillende vragen, vind je het een goed idee dat ik ze apart behandel?

Wat merkwaardig dat de order niet is uitgevoerd. Dit heeft niets te maken met de omzetting naar SNS Doelbeleggen. Stuur je een mail naar webcare@sns.nl? Als je dit doet o.v.v. ‘Community - Waarom wordt er geen aankoop gedaan vanaf mijn geldrekening SNS Profiel Beleggen?’ en in de mail je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam vermeldt, dan kijk ik waarom de order niet is verwerkt.

We hebben op WhatsApp eerder contact gehad over je hypotheek. De mailwisseling met onze backoffice heb ik erbij gezocht. De annuïteit wordt automatisch aangepast als het verschil groter is dan € 1. Als je meerdere aflossingen achter elkaar doet, dan wordt het bedrag aangepast op het moment dat het totale verschil groter is dan € 1. De teveel betaalde bedragen worden dan bij de herberekening meegenomen.

Reageer