SNS

Beantwoord

Wanneer krijg ik de pincode van mijn SNS Wereldpas?

  • 18 januari 2018
  • 9 Reacties
  • 1849 Keer bekeken

Hallo
Mijn pinpas was vorige week gestolen dis geblokkeerd en alles. Heb dinsdag een nieuwe pas gekregen nu is mijn vraag wanneer de pincode komt, anders zit ik het weekend zonder geld dat is ook niet zo fijn. Dus mijn vraag wanneer komt mijn pincode per post?
icon

Beste antwoord door Dennis 19 januari 2018, 08:37

Hoi annemariepot,

Welkom op de community. Goed dat je je pas meteen hebt geblokkeerd nadat deze was gestolen. Hebben ze naast je pas nog meer meegenomen? De pincode ontvang je meestal 2 werkdagen na de betaalpas, dus ik denk dat je 'm vandaag of morgen ontvangt. Een alternatief is dat je met een identiteitsbewijs langs een SNS Winkel gaat. Een collega bekijkt dan of je een tijdelijke servicepas kunt krijgen, zodat je dit weekend kunt pinnen. Heb je Mijn SNS of de mobiele app? Dan kun je ook geld overmaken naar een familielid of bekende, zodat deze het voor je kan opnemen bij een geldautomaat.
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi annemariepot,

Welkom op de community. Goed dat je je pas meteen hebt geblokkeerd nadat deze was gestolen. Hebben ze naast je pas nog meer meegenomen? De pincode ontvang je meestal 2 werkdagen na de betaalpas, dus ik denk dat je 'm vandaag of morgen ontvangt. Een alternatief is dat je met een identiteitsbewijs langs een SNS Winkel gaat. Een collega bekijkt dan of je een tijdelijke servicepas kunt krijgen, zodat je dit weekend kunt pinnen. Heb je Mijn SNS of de mobiele app? Dan kun je ook geld overmaken naar een familielid of bekende, zodat deze het voor je kan opnemen bij een geldautomaat.
Hallo

Op 8 maart zijn onze passen en digipass gestolen in Argentinie. Wat duurt het eindeloos voordat je weer normaal je pinpassen kunt gebruiken. Op 8 maart heb ik vanuit Buenos Aires naar verschillende banken en creditkaartmaatschappijen gebeld. Bij thuiskomst op 20 maart lagen de creditkaarten van de visa en de bankpassen van de rabobank al op de mat met dezelfde pincode. Tot op heden 24 maart heb ik niet de gegevens ontvangen van de SNS bank. Ik weet niet of dit per postkoets of trekschuit gebracht gaat worden. Natuurlijk kan ik naar zo een winkeltje toegaan en een servicepas aanvragen.Wat een rompslomp!
Ook heb ik begrepen dat wij andere pincodes krijgen. Waarom gaat de SNS niet met de tijd mee en gaat het bv regelen als de veel grotere visa organisatie die doen het heel snel en goed
Het zouden voldoende argumenten moeten zijn om over te stappen naar een modernere bank. Wanneer gaan jullie je moderniseren en jullie procedures klantvriendelijk maken? Ik vind dit slecht geregeld.
Hoi Hans,

Dat duurt inderdaad wel erg lang. Als je op 8 maart nieuwe passen aanvraagt, dan mag je ervan uitgaan dat je deze ruim 2 weken later binnen hebt. Stuur je je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Wanneer krijg ik de pincode van mijn SNS Wereldpas'? Dan zoek ik uit waarom het langer duurt dan je mag verwachten.

Vanuit veiligheidsoogpunt kiezen we ervoor om altijd een pas met een nieuwe pincode te sturen als de oude is gestolen. Wist je dat je later dit jaar je eigen pincode kunt kiezen bij een SNS Geldautomaat?
Ook vandaag weer niets ontvangen

Gelukkig heb ik de snel geregelde Rabo bank pas die ik kan gebruiken, mijn partner kan niets.
Het enige waar ik nu behoefte aan heb is een oplossing op zeer kort termijn

Ik ben wel bijzonder ernstig teleurgesteld in het functioneren van de SNS bank die mi een goede klant niet echt helpt

Info heb ik gemaild aan jullie
Hoi Hans,

Dat duurt inderdaad wel erg lang. Als je op 8 maart nieuwe passen aanvraagt, dan mag je ervan uitgaan dat je deze ruim 2 weken later binnen hebt. Stuur je je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Wanneer krijg ik de pincode van mijn SNS Wereldpas'? Dan zoek ik uit waarom het langer duurt dan je mag verwachten.

Vanuit veiligheidsoogpunt kiezen we ervoor om altijd een pas met een nieuwe pincode te sturen als de oude is gestolen. Wist je dat je later dit jaar je eigen pincode kunt kiezen bij een SNS Geldautomaat?
Het argument dat jullie uit veiligheids overwegingen een pas altijd met een nieuw pincode moeten sturen is eigenlijk een kulargument. Jullie zijn blijkbaar niet in staat om modernere procedures te gebruiken. Ik denk niet dat de procedures van andere banken en creditcard maatschappijen onveilig is. Zij zijn gewoon klantvriendelijker. Wanneer gaan jullie nou eens mee met deze tijd?

By the way: nog steeds kan ik sinds 8 maart geen gebruik maken van mijn bankpas. Nog steeds geen pincode.
Dankjewel voor je mail, deze heb ik net beantwoord. Sorry dat het zo lang heeft geduurd en dat je meerdere keren contact met ons moest opnemen.
27 maart ik heb de pincode ontvangen Eindelijk!
Badge +2
Bedankt voor de update, Hans. Fijn dat je de pincode hebt ontvangen en aan de slag kunt.

Reageer