SNS

Denk mee: De zoekfunctie in de SNS Mobiel Bankieren app II

  • 12 januari 2016
  • 15 Reacties
  • 4936 Keer bekeken

  • Oud Moderator
  • 903 reacties
Bedankt voor jullie reacties in het vorige topic om de zoekfunctie in de mobiele app te verbeteren. We hebben nu een beter beeld waarom jullie de zoekfunctie gebruiken. Nu willen we meer inzicht krijgen in hoe onze klanten de app gebruiken.

We zijn wederom benieuwd naar jullie reacties op onderstaande vragen:

1. Op welke manier zoek je gemaakte transacties op?
2. Vind je gemakkelijk de transacties die je zoekt?
3. Wat stoort je bij de huidige zoekfunctie van de app?
4. Wanneer gebruik je de zoekfunctionaliteit van de app?

15 reacties

1. Via de zoekfunctie of in het totale overzicht
2. Ja, vind ze gemakkelijk
3. Niets
4. Als ik moet zoeken en voor een overzicht van alle betalingen in de afgelopen tijd (dus om te kijken of bepaalde contracten in prijs omhoog zijn gegaan)
Dank voor je reactie Sjaakie93. :)
En zoek je bij punt 1 eerder op naam, bedrag of omschrijving?
Dank voor je reactie Sjaakie93. :)
En zoek je bij punt 1 eerder op naam, bedrag of omschrijving?

Geen probleem..ik zoek bijv. op kernwoorden bijv. "Belasting" dus ik denk op omschrijving. Het komt erop neer als ik uit het totale overzicht kan opmaken waarop ik moet zoeken ik een kernwoord pak waarop ik kan zoeken waarna alles in beeld komt wat ik wilde zien (tm 24 maanden terug iig).
1. Meest gebruikt op naam. Dan binnen een periode. Soms op befrag(en). Bijna nooit op rekeningnummer.
Zoek eigenlijk nooit op m'n telefoon. Gebruik dan laptop.
2. Als ik geen typfouten maak wel.
3. Niets
4. Gebruik feitelijk nooit de zoekfunctie op de app.

Hoop dat je er wat aan hebt. Grioeten, Jos
1. Ik zoek ze op naam, soms bedrag, maar rekening nummer zou ook een welkome optie zijn.
2. Vaak wel, anders even flink doorscrollen.
3. De 3-tabs van Naam, Bedrag en omschrijving, probeer dit te combineren tot 1 tab.
4. Ik gebruikte het vandaag nog.
1. Bedrag of subset van omschrijving
2. Meestal wel, maar er zijn in de Windows Phone app geen combinaties mogelijk van bovenstaande bij punt 1.
3. Zie punt 1 oftewel, drie pagina's die je kunt benaderen via "vegen". Dat kan wel op 1 pagina lijkt me.
4. Omdat het niet zo lekker werkt als via het web gebruik ik meestal de zoekfunctie via de webbrowser/computer
1. Op welke manier zoek je gemaakte transacties op?
Als het gaat om een specifiek bedrag het bedrag of op het rekeningnummer omdat dit uniek is. In het geval van nogmaals willen overboeken dan toch vaak de naam omdat ik dan het bedrag en de rekening niet ken.
2. Vind je gemakkelijk de transacties die je zoekt?
Nee niet altijd, ik denk dat het makkelijker wordt als ik zaken kan combineren. Bedrag met van datum tot datum. Dat soort combi's die ook mogelijk zijn op Internet Bankieren.
3. Wat stoort je bij de huidige zoekfunctie van de app?
Dat ik die combinaties genoemd bij 2 niet kan maken.
4. Wanneer gebruik je de zoekfunctionaliteit van de app?
Het vaakste als een bedrijf mij zegt dat ik iets niet betaald zou hebben. Of als ik wil weten wanneer ik iets betaald heb ivm de garantie.
Maar ook als ik wil kijken wat de betaalcyclus van iets is als ik een betaling zie die volgens mij niet aan de normale betaalcyclus voldoet. Ik zoek een betaling op als ik deze nogmaal wil doen. Bijvoorbeeld iets overmaken aan een vriendin. Ik wijzig dan eventueel het bedrag en omschrijving.
1. Op welke manier zoek je gemaakte transacties op?
Ik zoek op naam, maar het zou een verbetering zijn als je op de categorieën kunt zoeken die onder het tabblad "inzicht" zijn vermeld.

2. Vind je gemakkelijk de transacties die je zoekt?
Ja, het is echter jammer dat je niet verder terug kunt zoeken dan 24 maanden.

3. Wat stoort je bij de huidige zoekfunctie van de app?
Zie de antwoorden bij 1 en 2. Graag zou ik hier ook feedback op willen hebben aangezien dit niet voor het eerst gemeld is.

4. Wanneer gebruik je de zoekfunctionaliteit van de app?
Meestal om een betaling op te zoeken in het kader van garantie (bij een aankoop).
1. Op welke manier zoek je gemaakte transacties op?
Ik zoek niet erg vaak op de app. Meestal vind ik het zoeken via internet gemakkelijker omdat hierbij combinaties en opties beter zijn. Dat zal niet eenvoudig worden om dat ook in de app te ondersteunen. Ik zie daar ook niet zoveel nut in
2. Vind je gemakkelijk de transacties die je zoekt?
Wat ik zoek vind ik gemakkelijk. Maar het zoeken van all transacties in een periode voor een bepaalde adresboek selectie zou wel gemakkelijk blijken te zijn
3. Wat stoort je bij de huidige zoekfunctie van de app? Het vinden van een naam (of tegenrekening) om te gebruiken bij het selecteren. Dus eerst via het adresboek een naam/tegenrekening selecteren en vervolgen alle transacties over een bepaalde periode. Ook het selectteren van een transactie uit het recente verleden, zou moeten kunnen leiden naar all transacties voor die tegenrekening. Nu moet je op een of andere manier moeilijk de adresgegevens selecteren en kopiëren om te kunnen gaan zoeken.
4. Wanneer gebruik je de zoekfunctionaliteit van de app?
Bijna nooit.
Fijn al jullie reacties. Het valt me vooral op dat het combineren binnen de zoekfunctie een grote wens is.

@Dave De wens om afschriften ouder dan 24 maanden terug te zoeken staat op de wensenlijst. In dit topic lees je er meer over.
ik gebruik internet voor de zoekfunctie.
download per kwartaal alle transacties en check mbv excel alles nog een keer.
de app gebuik ik alleen voor saldoinformatie, sparen, opnemen, en betalen via QR-code.

JP
Hoi Johan-Paul,

Je hebt dus al een eigen manier gevonden voor alle functionaliteiten. Heb je misschien een idee hoe we de zoekfunctie makkelijker kunnen maken voor je? En natuurlijk voor alle andere klanten 🙂.
In de laatste fase hebben onze designers een aantal ontwerpen gemaakt. We ontvangen graag per ontwerp jouw feedback en we horen ook graag of je het ontwerp een waardevolle toevoeging zou vinden. Denk je weer met ons mee?
de app gebruik ik eigenlijk nooit voor de zoekfunctie.
dan neem ik toch de internetversie.
heb de app ook alleen op mijn mobiele telefoon.

de app gebruik ik met name voor de saldoinformatie, geld overmaken van en naar spaarrekening en het betalen via ideal.

JP
Bedankt voor je toevoeging, JP. 😉

Reageer