SNS

Denk mee over hypotheken – Wat vind jij van deze ideeën?

  • 3 juni 2015
  • 34 Reacties
  • 11356 Keer bekeken

Zoals Wanda al aangaf in de afsluiting van het vorige topic, gaan we deze week weer verder. In het vorige topic kwam onder andere naar voren dat meer inzicht in de mogelijkheden voor oversluiten en bijpassende rekentools gewenst zouden zijn. Nogmaals dank voor jullie inzichten. Vandaag willen we kijken naar een aantal ideeën en we zijn benieuwd wat jij van deze ideeën vindt. Denk je mee?

Ideeën
[indent]
1. Rekentool: Sparen of Aflossen. Met deze tool in MIJN SNS kan je snel zien wat voor jou op dit moment het voordeligst is: sparen of aflossen. En wat de gevolgen zijn voor de lange termijn
2. Hypotheek APK. SNS houdt je hypotheek voor jou in de gaten. Via de APK module kan je snel zien wat de status van je hypotheek is en wat je eventueel kan doen om je hypotheek aan te passen.
3. Videochat met adviseur. Via MIJN SNS kan je gemakkelijk een afspraak maken met een adviseur om de status van je hypotheek door te nemen via videochat (bv Skype). [/indent]


Vragen.

1. Wat vind jij van deze ideeën?
2. Aan welk idee zou SNS, volgens jou, de meeste aandacht aan moeten geven? Waarom?

34 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Daniel,
Van de drie ideeën die je noemt, vind ik zelf de eerste het meest interessant. Maar dan moet de tool wel relevante informatie opleveren op basis van mijn specifieke hypotheek. Dat lijkt me best lastig, omdat je met veel zaken rekening moet houden, zoals bijvoorbeeld de aftrekbaarheid van de hypotheekrente (welke afhankelijk is van hoeveel belasting ik betaal) en de ruimte in box3. Ik vrees dat de tool vrij oppervlakkige informatie zal opleveren die ik zelf ook kan beredeneren.
In mindere mate geldt dat ook voor het tweede idee.
De derde lijkt me daarom het meest nuttig. Soms zit ik met een specifieke vraag waarbij het antwoord eigenlijk alleen door een adviseur gegeven kan worden. Maar om nu elke keer een afspraak in te plannen is ook niet echt praktisch (en duur). Eigenlijk heb ik deze behoefte ook bij zaken rondom pensioen. Een videochat is daarom een mogelijke tussenoplossing voor kleine klantspecifieke vragen.
Groeten,
Stefan
Punt 3 lijkt mij relatief eenvoudig in te passen. 'Kleine' vragen kunnen zo gemakkelijker worden beantwoord.
Punt 2 zou al moeten gebeuren in het kader van de zorgplicht welke de adviseur en de bank hebben.
Blijft punt 1 over waarbij de klant zelf het een en ander kan berekenen. Uiteraard kun je daar geen rechten aan gaan ontlenen, maar een beste benadering spreekt wel aan. Als je aan aantal zaken zelf kunt aangeven in de tool (zoals bv. aangaande box 3, je belastingschijf, je huidige rentepercentage, looptijd, etc.) dan kom je al een aardig eind. 
Succes.:)
Naar mijn idee vormen de punten 1 tot en met 3 een goed uitgangspunt voor de dienstverlening op hypotheekgebied van de SNS.
Het uitgangspunt "de beste hypotheek is geen hypotheek"geldt nu eenmaal lang niet voor iedereen.
Succes met deze drie uitgangspunten , waarbij de klant zelf kan aangeven aan welk punt de meeste aandacht besteed dient te worden.
Vooral het overleg via chat om tot een afspraak te komen met de adviseur lijkt mij uitermate zinvol.
met vriendelijke groet ,
Axasjaak
Dag Daniël. Ik vind de ideeën allemaal extra dingen die wellicht "handig" kunnen zijn. Om heel eerlijk te zijn is er niet echt eentje die mijn voorkeur geniet. Ik zal ook aangeven waarom:

Bij 1 en 2 heb je vaak al een hypotheek "vaststaan". Het is bijna onmogelijk om uit de "rentevaste periode" te komen. Zo heb ik zelf het idee dat ze juist "meer" gaan spelen aan het einde van de periode.

Bij 3..persoonlijk ga ik liever even naar de SNS-shop om iemand face-to-face te spreken. Dit vind ik zelf veel fijner. Krijg je ook alles prima uitgelegd etc. Maarja, dat mijn persoonlijke mening. Ik zit gewoon niet zo heel graag achter een webcam. Ik ervaar dat als een soort drempel. Het doet mij ook heel erg aan de ABN-AMRO denken of een andere bank die dat ook doet. Ik vind dat zelf een beetje "simpel" overkomen en ervaar het dus meer als een drempel dan "gemak".
Bij 1 en 2 heb je vaak al een hypotheek "vaststaan". Het is bijna onmogelijk om uit de "rentevaste periode" te komen. Zo heb ik zelf het idee dat ze juist "meer" gaan spelen aan het einde van de periode.


Mijn ervaring is veel positiever.
Een maand geleden heb ik een telefoontje gewaagd naar mijn geldschieter. Of er iets met de rente kon worden gedaan. Let wel, mijn rentevaste periode zou nog 13 (dertien) jaar duren ! op een percentage van 5,05.

Zonder dat ik iets heb hoeven doen aan administratieve zaken kreeg ik binnen twee weken twee offertes: een renteherziening en een rentemiddeling. Ik hoefde alleen maar een keuze te maken en een handtekening te zetten. De wijziging is daarmee binnen een maand doorgevoerd.  Bij dezelfde geldschieter, dus alle informatie was natuurlijk bekend.

Kortom: een peuleschil.
Bij 1 en 2 heb je vaak al een hypotheek "vaststaan". Het is bijna onmogelijk om uit de "rentevaste periode" te komen. Zo heb ik zelf het idee dat ze juist "meer" gaan spelen aan het einde van de periode.


Mijn ervaring is veel positiever.
Een maand geleden heb ik een telefoontje gewaagd naar mijn geldschieter. Of er iets met de rente kon worden gedaan. Let wel, mijn rentevaste periode zou nog 13 (dertien) jaar duren ! op een percentage van 5,05.

Zonder dat ik iets heb hoeven doen aan administratieve zaken kreeg ik binnen twee weken twee offertes: een renteherziening en een rentemiddeling. Ik hoefde alleen maar een keuze te maken en een handtekening te zetten. De wijziging is daarmee binnen een maand doorgevoerd.  Bij dezelfde geldschieter, dus alle informatie was natuurlijk bekend.

Kortom: een peuleschil.

Goedemorgen Koos,

Dan wordt mij bij de SNS iets anders verteld. Ik moest o.a. een boeterente voor 3 mnd betalen, € 1250,- advieskosten..

Ik weet niet wat voor'n "geldschieter" dit is, maar dit lijkt mij niet de "normale gang van zaken".

Heel raar misschien: Ik ging van 5,35% naar 3.9%. Als ik had gewacht tot mijn rentevaste periode was afgelopen..3 maanden later zat ik volgens mijn eigen berekening op 3.35% (incl. alle acties en tophypotheek).

SNS kan nu simpelweg niks voor mij regelen voor zover ik weet. Mijn hypotheek is weer voor 5 jaar vastgezet. Dat is (voorzover ik weet) juist het hele idee achter de rentevaste periode. Of ze moeten in de tussentijd wereldwijd de policy hebben herzien ofzo. Overigens meer "een gok" dan "wijsheid" met die rentevaste periodes vind ik.

P.s. Ik moet er wel even bijzeggen dat die 1250 voor het omzetten van de hypotheek was en aardig wat papierwerk..dat was overigens dan ook allemaal prima geregeld b.t.w.
Voor alle duidelijkheid: renteherziening betekende ook voor mij wel een boeterente, en rentemiddeling betekent dat die boete meegefinancierd wordt. Maar dat vind ik logisch - tenslotte ben ik degene die het contract openbreekt, dus het moet zakelijk wel worden geregeld.

Ik plaatste mijn reactie omdat men het doorgaans heeft over "oversluiten", en dat betekent naast die boeterente ook notariskosten, advieskosten, mogelijk taxatiekosten enz. En al deze kosten heb ik niet hoeven maken. Net als de administratieve romslomp.

Heel normaal dus.
alle drie goede ideeen. doen
Bedankt voor jullie waardevolle reacties. Goed om te lezen dat jullie de drie ideeën in meer en mindere maten zien zitten.

We zijn erg benieuwd hoe de andere leden hier tegenaan kijken. Wat vind je van de 3 ideeën en aan welk zou SNS volgens jou de meeste aandacht moeten geven?
Voor alle duidelijkheid: renteherziening betekende ook voor mij wel een boeterente, en rentemiddeling betekent dat die boete meegefinancierd wordt. Maar dat vind ik logisch - tenslotte ben ik degene die het contract openbreekt, dus het moet zakelijk wel worden geregeld.

Ik plaatste mijn reactie omdat men het doorgaans heeft over "oversluiten", en dat betekent naast die boeterente ook notariskosten, advieskosten, mogelijk taxatiekosten enz. En al deze kosten heb ik niet hoeven maken. Net als de administratieve rompslomp.

Heel normaal dus.


Onder 'oversluiten' versta ik:
1) bij dezelfde geldverstrekker een andere hypotheekvorm nemen (je sluit dan over naar een andere hypotheekvorm) of
2) bij een andere geldverstrekker dezelfde hypotheekvorm nemen (je sluit over naar een andere geldverstrekker) of
3) bij een andere geldverstrekker een andere hypotheekvorm nemen (je sluit dan over naar een andere geldverstrekker en een andere hypotheekvorm)

In al die gevallen lijkt het me redelijk dat er advieskosten aan vast zitten alsmede allerlei andere door Koos genoemde kosten.

Als je daarentegen bij dezelfde geldverstrekker blijft en dezelfde hypotheekvorm, maar je alleen de rentevaste periode wilt openbreken (dus nog voor het einde van de rentevaste periode), dan zou ik dat eerder 'hernieuwen of openbreken van de rentevaste periode' willen noemen.

En tot slot als je aan het einde van de rentevaste periode bij dezelfde geldverstrekker blijft, dezelfde hypotheekvorm houdt en alleen een nieuwe rentevaste periode afspreekt, dan noem ik dat het 'verlengen van de hypotheek'.


Ik ben benieuwd hoe de bank zelf deze verschillende mogelijkheden noemt. (En dan wel één-, éénduidig a.u.b.).

Onder 'oversluiten' versta ik:
1) bij dezelfde geldverstrekker een andere hypotheekvorm nemen (je sluit dan over naar een andere hypotheekvorm) of
2) bij een andere geldverstrekker dezelfde hypotheekvorm nemen (je sluit over naar een andere geldverstrekker) of
3) bij een andere geldverstrekker een andere hypotheekvorm nemen (je sluit dan over naar een andere geldverstrekker en een andere hypotheekvorm)

In al die gevallen lijkt het me redelijk dat er advieskosten aan vast zitten alsmede allerlei andere door Koos genoemde kosten.

Als je daarentegen bij dezelfde geldverstrekker blijft en dezelfde hypotheekvorm, maar je alleen de rentevaste periode wilt openbreken (dus nog voor het einde van de rentevaste periode), dan zou ik dat eerder 'hernieuwen of openbreken van de rentevaste periode' willen noemen.


Helemaal eens. Bij oversluiten sluit je een nieuwe lening af. En jouw herziening omvat de termen renteherziening en rentemiddeling. Het belangrijkste verschil voor mij was, dat ik alleen in het tweede geval aflossingsvrij kon blijven omdat het om dezelfde lening gaat.
Helemaal eens. Bij oversluiten sluit je een nieuwe lening af. En jouw herziening omvat de termen renteherziening en rentemiddeling. Het belangrijkste verschil voor mij was, dat ik alleen in het tweede geval aflossingsvrij kon blijven omdat het om dezelfde lening gaat.

Zo zie je dat het toch altijd een persoonlijke kwestie is. Op het eerste oog lijken er niet zoveel mogelijkheden te zijn, maar door de jaren heen blijken e toch heel veel verschillende mogelijkheden (en dus kansen) te zijn. Ik houd daar wel van: keuzemogelijkheden. Ook ik 'zit' aflossingsvrij (en vooral bij mijn eigen BV :D). En daar mogen ze best wel iets aan veranderen in het nieuwe belastingstelsel, vind ik. Afijn, daar zullen we het het komende jaar zeker nog over hebben. Het is nu 01.05 uur , dus je snapt, ik moet gaan. Ajuu.
Ik zie alle 3 de initiatieven wel zitten. Waarbij 1 en 2 waarschijnlijk de opmaat zijn voor 3: de video chat.
Zoals ook door anderen gemeld, wordt het mogelijk wel complex om te bouwen, doordat privé situaties afwijken en er soms behoorlijk ingewikkelde constructies zijn ontstaan.
Als optie 1 en/of 2 gekozen worden, is het niet meer dan logisch dat optie 3 de video chat ook wordt opgetuigd. Ik ben voorstander! En wellicht niet alleen voor de hypotheken tak maar ook voor de andere diensten als verzekeren en klantenservice.
Tot slot: zoals ook door anderen en eerder aangegeven: de hypotheek APK zou al "normaal"moeten zijn. Niet alleen aan het einde van een rente vaste periode, wijziging in de prive situatie of einde hypotheek, maar bijv. om de 3 jaar waarbij eerlijke adviezen mogelijk de bank op korte termijn een daling van bijv. rente inkomsten kunnen brengen, maar op lange termijn lange gewonnen worden door het vertrouwen door openheid wat gegenereerd wordt.

Succes!
Badge
Zoals Wanda al aangaf in de afsluiting van https://"https://forum.snsbank.nl/denk-mee-43/denk-mee-denk-jij-mee-over-hypotheken-ii-9201/", gaan we deze week weer verder. In het vorige topic kwam onder andere naar voren dat meer inzicht in de mogelijkheden voor oversluiten en bijpassende rekentools gewenst zouden zijn. Nogmaals dank voor jullie inzichten. Vandaag willen we kijken naar een aantal ideeën en we zijn benieuwd wat jij van deze ideeën vindt. Denk je mee?

Ideeën
[indent]
1. Rekentool: Sparen of Aflossen. Met deze tool in MIJN SNS kan je snel zien wat voor jou op dit moment het voordeligst is: sparen of aflossen. En wat de gevolgen zijn voor de lange termijn
2. Hypotheek APK. SNS houdt je hypotheek voor jou in de gaten. Via de APK module kan je snel zien wat de status van je hypotheek is en wat je eventueel kan doen om je hypotheek aan te passen.
3. Videochat met adviseur. Via MIJN SNS kan je gemakkelijk een afspraak maken met een adviseur om de status van je hypotheek door te nemen via videochat (bv Skype). [/indent]


Vragen.

1. Wat vind jij van deze ideeën?
2. Aan welk idee zou SNS, volgens jou, de meeste aandacht aan moeten geven? Waarom?


Daniël,

Ik blijf één punt heel sterk missen.
Nu alle vormen van courtage bij het afsluiten van een lening verboden zijn geldt een bedrag in rekening kunnen berengen voor advies en realisatie waarbij je dan de hoogte van het bedrag concurrend kan laten zijn.
Daarnaast kun je met de eigen SNS producten nog concurreren maar dat is het.

Anderen die wat meer onafhankelijk zijn geven een advies wat gebaseerd is op producten van andere aanbieders.
Dat maakt het wel aanterkkelijker en geeft meer inzchit.

Zou SNS niet eens kunnen overwegen om als eerste bank de adviseurs echt onafhanelijk te laten zijn en ook de producten van anderen aan te laten bieden? Dat is pas echt vernieuwend.

Iets voor de interne ideeënbus?

gr. Carel
Onder 'oversluiten' versta ik:
1) bij dezelfde geldverstrekker een andere hypotheekvorm nemen (je sluit dan over naar een andere hypotheekvorm) of
2) bij een andere geldverstrekker dezelfde hypotheekvorm nemen (je sluit over naar een andere geldverstrekker) of
3) bij een andere geldverstrekker een andere hypotheekvorm nemen (je sluit dan over naar een andere geldverstrekker en een andere hypotheekvorm)

In al die gevallen lijkt het me redelijk dat er advieskosten aan vast zitten alsmede allerlei andere door Koos genoemde kosten.

Als je daarentegen bij dezelfde geldverstrekker blijft en dezelfde hypotheekvorm, maar je alleen de rentevaste periode wilt openbreken (dus nog voor het einde van de rentevaste periode), dan zou ik dat eerder 'hernieuwen of openbreken van de rentevaste periode' willen noemen.

En tot slot als je aan het einde van de rentevaste periode bij dezelfde geldverstrekker blijft, dezelfde hypotheekvorm houdt en alleen een nieuwe rentevaste periode afspreekt, dan noem ik dat het 'verlengen van de hypotheek'.


Ik ben benieuwd hoe de bank zelf deze verschillende mogelijkheden noemt. (En dan wel één-, éénduidig a.u.b.).


Hoi Blacktomcat,

Ik heb dit nagevraagd bij productmanagement. Binnen SNS hanteren we de volgende mogelijkheden:

- Oversluiten van je hypotheek: je sluit je oude hypotheek over binnen SNS (wel of geen andere aflosvorm/rentevorm) of je sluit deze over naar een andere geldverstrekker. Dan heb je inderdaad te maken met advieskosten, notariskosten, taxatiekosten en eventuele boeterente voor het openbreken van het rentecontract, omdat je eerder aflost dan is afgesproken.

- Renteverlening: hierin heb je 2 mogelijkheden:
o Regulier: het eind van je rentevaste periode nadert en je kiest voor een nieuwe rentevaste periode.
o Voortijdige renteverlenging: eerder dan het eind van je rentevaste periode breek je het lopende rentecontract open. Hiervoor betaal je in de meeste gevallen een boete. De hoogte van de eventuele boeterente is afhankelijk van de resterende looptijd van het huidige rentecontract, de contractrente (= huidige rente) en de marktrente. Indien je deze boete niet in 1 keer wilt/kunt betalen kan onder voorwaarden gekozen worden voor rentemiddeling (de boeterente wordt dan uitgesmeerd over de nieuwe rentevaste periode; je krijgt dan een opslag op de geldende marktrente). Hiervoor worden advies- en/of administratiekosten berekend, maar hoef je niet opnieuw de gang naar de notaris te maken of een taxatierapport te laten opstellen.
Hoi Blacktomcat,

Ik heb dit nagevraagd bij productmanagement. Binnen SNS hanteren we de volgende mogelijkheden:

- Oversluiten van je hypotheek: je sluit je oude hypotheek over binnen SNS (wel of geen andere aflosvorm/rentevorm) of je sluit deze over naar een andere geldverstrekker. Dan heb je inderdaad te maken met advieskosten, notariskosten, taxatiekosten en eventuele boeterente voor het openbreken van het rentecontract, omdat je eerder aflost dan is afgesproken.

- Renteverlening: hierin heb je 2 mogelijkheden:
o Regulier: het eind van je rentevaste periode nadert en je kiest voor een nieuwe rentevaste periode.
o Voortijdige renteverlenging: eerder dan het eind van je rentevaste periode breek je het lopende rentecontract open. Hiervoor betaal je in de meeste gevallen een boete. De hoogte van de eventuele boeterente is afhankelijk van de resterende looptijd van het huidige rentecontract, de contractrente (= huidige rente) en de marktrente. Indien je deze boete niet in 1 keer wilt/kunt betalen kan onder voorwaarden gekozen worden voor rentemiddeling (de boeterente wordt dan uitgesmeerd over de nieuwe rentevaste periode; je krijgt dan een opslag op de geldende marktrente). Hiervoor worden advies- en/of administratiekosten berekend, maar hoef je niet opnieuw de gang naar de notaris te maken of een taxatierapport te laten opstellen.


Dennis, bedankt voor jullie kijk op deze begrippen.
Badge
Zoals Wanda al aangaf in de afsluiting van https://"https://forum.snsbank.nl/denk-mee-43/denk-mee-denk-jij-mee-over-hypotheken-ii-9201/", gaan we deze week weer verder. In het vorige topic kwam onder andere naar voren dat meer inzicht in de mogelijkheden voor oversluiten en bijpassende rekentools gewenst zouden zijn. Nogmaals dank voor jullie inzichten. Vandaag willen we kijken naar een aantal ideeën en we zijn benieuwd wat jij van deze ideeën vindt. Denk je mee?

Ideeën
[indent]
1. Rekentool: Sparen of Aflossen. Met deze tool in MIJN SNS kan je snel zien wat voor jou op dit moment het voordeligst is: sparen of aflossen. En wat de gevolgen zijn voor de lange termijn
2. Hypotheek APK. SNS houdt je hypotheek voor jou in de gaten. Via de APK module kan je snel zien wat de status van je hypotheek is en wat je eventueel kan doen om je hypotheek aan te passen.
3. Videochat met adviseur. Via MIJN SNS kan je gemakkelijk een afspraak maken met een adviseur om de status van je hypotheek door te nemen via videochat (bv Skype). [/indent]


Vragen.

1. Wat vind jij van deze ideeën?
2. Aan welk idee zou SNS, volgens jou, de meeste aandacht aan moeten geven? Waarom?


Daniël,

Ik blijf één punt heel sterk missen.
Nu alle vormen van courtage bij het afsluiten van een lening verboden zijn geldt een bedrag in rekening kunnen berengen voor advies en realisatie waarbij je dan de hoogte van het bedrag concurrend kan laten zijn.
Daarnaast kun je met de eigen SNS producten nog concurreren maar dat is het.

Anderen die wat meer onafhankelijk zijn geven een advies wat gebaseerd is op producten van andere aanbieders.
Dat maakt het wel aanterkkelijker en geeft meer inzchit.

Zou SNS niet eens kunnen overwegen om als eerste bank de adviseurs echt onafhanelijk te laten zijn en ook de producten van anderen aan te laten bieden? Dat is pas echt vernieuwend.

Iets voor de interne ideeënbus?

gr. Carel

Mijn punt was kennelijk "te progressief", gezien de massa's reacties

Mijn punt was kennelijk "te progressief", gezien de massa's reacties

Wie zwijgt stemt toe?
Groet,
Ben 🆒
Zou SNS niet eens kunnen overwegen om als eerste bank de adviseurs echt onafhanelijk te laten zijn en ook de producten van anderen aan te laten bieden? Dat is pas echt vernieuwend.

Hoi Carel,

Vernieuwend is het niet Carel, SNS doet dit namelijk al. Onze adviseurs bieden naast SNS Hypotheken ook hypotheken aan van zes andere aanbieders, zoals Aegon en Nationale Nederlanden. We zijn de enige bank in Nederland die dit op deze manier doet. Meer informatie en een filmpje van een van onze adviseurs vind je hier.
Badge
Zou SNS niet eens kunnen overwegen om als eerste bank de adviseurs echt onafhanelijk te laten zijn en ook de producten van anderen aan te laten bieden? Dat is pas echt vernieuwend.

Hoi Carel,

Vernieuwend is het niet Carel, SNS doet dit namelijk al. Onze adviseurs bieden naast SNS Hypotheken ook hypotheken aan van zes andere aanbieders, zoals Aegon en Nationale Nederlanden. We zijn de enige bank in Nederland die dit op deze manier doet. Meer informatie en een filmpje van een van onze adviseurs vind je https://"http://www.snsbank.nl/particulier/hypotheken/hypotheken-bij-sns/sns-huisselectie.html".

Ha Dennis,

Zo zie je maar, ben ik nog niet eens zo lang klant en SNS heeft mij dat nooit scherp onder de aandacht gebracht.
Uiteraard kan ik dit soort info op de site vinden. Maar ik moet er als klant wel naar zoeken.
En dat vind ik jammer. Alle voordelen van SNS worden toch niet duidelijk gepresenteerd.

Groet,
Carel
Dat is een goed signaal. Ik heb het nagevraagd, hier zijn al campagnes op gevoerd tot TV-commercials aan toe. De promotie voor de andere merken wordt vooral door onze winkels gedaan. Er wordt veel aandacht aan besteed.

De reden dat we er op social media niet zo veel aandacht aan schenken, is dat de boodschap voor een relatief kleine groep interessant is. Dit zijn alleen de volgers die actief op huizenjacht zijn (en dat is maar een paar procent). En als je actief aan het zoeken bent, weet ik zeker dat je geconfronteerd wordt met de voordelen van SNS.
Ik denk dat Carel bedoelt dat er meerdere voordelen van de SNS zijn ten opzichte van andere banken, maar dat dat verdeeld staat over de site.
Misschien een idee om 'alle' voordelen bij elkaar te zetten op de homepage van de SNS?
Ik denk dat Carel bedoelt dat er meerdere voordelen van de SNS zijn ten opzichte van andere banken, maar dat dat verdeeld staat over de site.
Misschien een idee om 'alle' voordelen bij elkaar te zetten op de homepage van de SNS?


Goed idee, ik informeer wat de marketeers ervan vinden.

Edit: deze suggestie wordt op de lijst gezet om uit te werken samen met de andere ideeën uit dit topic. Alle voordelen van de SNS Hypotheken in een oogopslag op de hypotheken pagina lijkt mij in ieder geval een goed idee. Op de algemene homepage wordt iets te druk denk ik 😉.
Het zou handig zijn om sneller te beslissen. Op nu.nl roept de Vereniging Eigen Huis ook al om een andere benadering van hypotheekklanten . Als SNS pech heeft nemen andere banken de ideeën sneller over.
Artikel: "Nazorg ontbreekt na afsluiten hypotheek" ( http://www.nu.nl/geldzaken/4070782/nazorg-ontbreekt-afsluiten-hypotheek.html )
Badge
Dat is een goed signaal. Ik heb het nagevraagd, hier zijn al campagnes op gevoerd tot TV-commercials aan toe. De promotie voor de andere merken wordt vooral door onze winkels gedaan. Er wordt veel aandacht aan besteed.

De reden dat we er op social media niet zo veel aandacht aan schenken, is dat de boodschap voor een relatief kleine groep interessant is. Dit zijn alleen de volgers die actief op huizenjacht zijn (en dat is maar een paar procent). En als je actief aan het zoeken bent, weet ik zeker dat je geconfronteerd wordt met de voordelen van SNS.

Ik lees het weer erg goed...........................De reden dat we er op social media niet zo veel aandacht aan schenken, is dat de boodschap voor een relatief kleine groep interessant is. Dit zijn alleen de volgers die actief op huizenjacht zijn (en dat is maar een paar procent). En als je actief aan het zoeken bent, weet ik zeker dat je geconfronteerd wordt met de voordelen van SNS............................

Bij welke punten heb ik dit argument van SNS eerder gehoord.
Vorig jaar sloot een mij bekende klant een hypotheek af bij NN. Deze SNS klant vond wel spontaan en duidelijk de info vond bij Vereniging Eigen Huis waar die lid van is Maar van zijn bank was geen duidelijk overzicht wat er nu wel/niet geboden werd.

De vraag is nu voor wie is dit een gemiste kans?
Kennelijk heeft SNS andere "tellertjes" als het gaat om klant informatie.

En dan vind SNS de relatief kleine groep niet haar doelgroep. Dat is een keuze die uiteraard volledig aan SNS voorbehouden is.

Reageer