SNS

Heb jij recent een nieuwe hypotheek afgesloten? Dan zijn wij op zoek naar jou!

  • 2 november 2016
  • 20 Reacties
  • 5209 Keer bekeken

We zijn op zoek naar klanten die recent een nieuwe hypotheek hebben afgesloten en op basis van de ervaring creatieve input kunnen leveren.

Stel je voor. Je vraagt een hypotheek aan en de bank luistert echt naar jou. Een bank die het onmogelijke doet om jouw wensen toch mogelijk te maken.

Per 16 november starten we een pilot met een samengesteld team dat binnen SNS aan de slag gaat om dit doel te bereiken. Het team gaat op een geheel eigen manier, zelfsturend en in vrijheid, de hypotheekaanvragen van nieuwe klanten behandelen met daarnaast een bijzondere opdracht.
Samen nadenken en naar elkaar luisteren om bepaalde woonwensen mogelijk te maken. Geen kleine regeltjes meer of papieren rompslomp waar niemand iets van begrijpt. En geen risico afdekking met zulke hoge eisen dat vele klanten hierdoor niet eens meer kunnen wonen.

Deze opdracht kunnen de medewerkers van de bank alleen mogelijk maken door in gesprek te gaan met haar klanten en notariskantoren. Daarom bedenken we samen met klanten een nieuwe manier om klantgericht en mensgericht de woonwensen mogelijk te maken. We richten een besloten community op met klanten en partners. Op deze plek ontvangt het samengestelde team een directe terugkoppeling, waardoor de werkwijze meteen wordt bijgestuurd. De klanten en medewerkers staan tijdens deze opdracht samen aan het roer.
Wij zien het als een groot voorrecht om deze stap te zetten als bank. We willen vertrouwen terugbrengen in onze manier van zaken doen en dienstverlening naar onze klanten.

Daarom nodigen we twee klanten uit om tijdens de startdag op 14 november in Amstelveen met het pilotteam creatief mee te denken en input te leveren. We zijn op zoek naar klanten die recent een nieuwe hypotheek hebben afgesloten.

We zullen deze middag gezamenlijk, het samengestelde team, de klant en notaris, kijken naar het hele proces van de hypotheekaanvraag. Het belooft een bijzondere en inspiratievolle middag te worden, waarbij de input van klanten van grote waarde is. Je ontvangt hiervoor een vergoeding en een tegemoetkoming in de reiskosten.

Heb jij recent een nieuwe hypotheek afgesloten en wil je graag bij deze dag aanwezig zijn? Stuur dan een mail naar community@sns.nl.

20 reacties

Lijkt mij een heel mooi initiatief.
De klant op gelijkwaardige positie tov de bankmedewerkers.
Ik hoop dat het een succes wordt.
Het zal echter voor alle partijen een behoorlijk steile leercurve worden.
Het lijkt mij leuk af en toe iets te horen over het verloop van dit experiment.
Groet,
Ben 🆒
In de discussie kan de klant misschien wel een gelijkwaardige gesprekspartner zijn, maar uiteindelijk wil (en moet) de bank weten in hoeverre de klant nu en in de toekomst aan zijn/haar betalingsverplichtingen kan voldoen. Ik zie de bank nog niet snel een hypotheek verstrekken van 130 % van de waarde van het huis omdat jij bv. nog een mooie carrière tegemoet gaat. Ik denk dat ze een goede stap kunnen zetten om te kijken naar de mogelijkheden voor (pas begonnen) ZZP'ers en andere 'kleine' zelfstandigen, éénpitters, etc. Verder moet je m.i. elk jaar ongestraft net zoveel kunnen aflossen als je wilt (maar mogelijk is dit al Europees geregeld, dat weet ik niet zeker). En zo zijn er nog wel een aantal punten te noemen die de moeite waard zijn om nader te bekijken. Daar heb je m.i. echt niet iemand voor nodig die pas onlangs een hypotheek heeft afgesloten. Tenzij je het proces bij de SNS onder de loep wilt nemen; maar zeg dat dan.
Ik zou dus zeker zoeken naar iemand die z'n tweede hypotheek komt afsluiten, hebben in het verleden er al eens over na kunnen denken.
En als de SNS echt z'n nek wil uitsteken dan maar een paar experts vragen, krijg je in ieder geval de nodige discussie...
..........En als de SNS echt z'n nek wil uitsteken dan maar een paar experts vragen, krijg je in ieder geval de nodige discussie...
Hadden ze hier op de expert bijeenkomst moeten komen...................
Wederom mosterd na de maaltijd.
We zijn op zoek naar klanten die recent een hypotheek hebben afgesloten bij SNS, omdat zij nog vers in het geheugen hebben hoe het proces van oriëntatie, advies, afsluiten en gang naar de notaris is gegaan. Dit is het proces waar het pilotteam mee aan de slag gaat. Hierbij kan het ook gaan om mensen die elders een andere hypotheek hadden lopen en deze hebben overgesloten naar SNS.
Dus gaat het toch om hoe het proces (bij/met de SNS) is verlopen en of daar nog verbeterpunten in zitten. Dat had je ook in één zin kunnen zeggen en niet het hele verhaal aan het begin hoeven op te hangen. Recht toe, recht aan zonder marketingpraat. 🙂
Dus gaat het toch om hoe het proces (bij/met de SNS) is verlopen en of daar nog verbeterpunten in zitten. Dat had je ook in één zin kunnen zeggen en niet het hele verhaal aan het begin hoeven op te hangen. Recht toe, recht aan zonder marketingpraat. :)
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Het lastige is dat de SNS op zoek is naar 'ontevreden' klanten die baat gehad zouden hebben met een creatief proces...
Of er worden twee tevreden klanten uitgenodigd en die krijgen de indruk door deze brainstorm sessie dat hun hypotheek nog veel beter had kunnen zijn...
Het lijkt op de gezondheidszorg waarbij je te laat hoort dat er ook een prettigere alternatieve behandeling mogelijk was geweest. Hoe gaat de SNS die betrokken klanten tevreden houden....
Ik ga soms inderdaad te kort door de bocht. Soms uit onwetendheid, meestal om de discussie scherp te krijgen.........
Ik ga soms inderdaad te kort door de bocht. ........
Zolang dit in een polderlandschap gebeurd kun je hoogstens in de sloot belanden. In bergachtig landschap zijn de risico's groter maar evenzo de noodzaak...
Ik ga voor kruis...................
Dus gaat het toch om hoe het proces (bij/met de SNS) is verlopen en of daar nog verbeterpunten in zitten. Dat had je ook in één zin kunnen zeggen en niet het hele verhaal aan het begin hoeven op te hangen. Recht toe, recht aan zonder marketingpraat. :)

Nee, het gaat verder. Het pilotteam gaat in alle vrijheid het proces opnieuw vormgeven, samen met de klant. Dat gaat verder dan het proces verbeteren. Dit gaat over het omkeren van het bankmodel, waarbij het belangrijkste is dat de klantbehoefte centraal staat. Voor de startdag zoeken we klanten die vanuit hun ervaring creatief mee kunnen denken en input leveren.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst ervan (net als velen met mij, denk ik). Wordt vervolgd?
Uiteraard geven we een terugkoppeling na de pilot in de loop van volgend jaar.
In dat geval zal ik nog een tijdje lid blijven van de community..............
Bedankt. Ervaringen te mogen delen op dit niveau, zo'n kans krijg je nauwelijks. Ik heb 'Quotes' gelezen. Voor mij was het een hele belevenis hieraan deel te nemen, aangezien ik niet precies wist wat me te wachten stond. Ik heb mijn verhaal gedaan en in dit verband is het niet van belang of er negatieve dan wel positieve zaken aan de orde komen. Nu waren er bij mij hoofdzakelijk positieve punten aan de orde, waarbij ik een voor mij hele belangrijke was vergeten. Mijn financiële adviseur had van te voren, bij het eerste gesprek, uitgezocht welk persoon ik was als het gaat om geld beheer. Je kan als klant hier negatief over denken, maar ik heb dit als positief gezien. Tenslotte had ik nimmer ook maar € 0,01 rood gestaan en waren er nooit grote bedragen van spaarrekeningen verdwenen voor diverse uitspattingen. Ja, 1 keer maar daar heb ik gedeeltelijk de hypotheek mee afgelost. Dit kan alleen maar een positieve invloed op het gesprek hebben, dacht ik. Als klant ben je altijd minder zeker van je zaak, vergeet ik niets b.v. Loopt het allemaal wel goed af en komen er geen onverwachte 'apen' uit de mouw. Dan is het alleen maar prettig tegenover een financiële adviseur te zitten, die de zaken goed voorbereid en je zelfs aan dingen helpt te herinneren. Ik zie het als heel positief dan een instelling 'SNSBank" kijkt en luistert naar de markt. Met deze aanpak neem je een voorsprong op anderen die dit verzuimen en denken dat ze het allemaal wel weten.
Ik hoop van harte dat jullie er wat aan hebben. Ik ben zeer te spreken over de SNS Bank en draag dat wel zo nodig uit waar mogelijk.
Succes en nogmaals hartelijk bedankt voor de gezellige middag.
Hoi Knotterl,

Welkom op de community. Leuk om te lezen dat je het een leerzame en gezellige middag vond. Hopelijk blijf je op de community feedback leveren op onze processen en help je ons zo de dienstverlening nog beter te maken.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Hallo knotterl, welkom op de community en bedankt dat je je ervaring met ons hebt willen delen. Mogelijk en hopelijk zien we je hier vaker. Dat hoeft natuurlijk niet alleen bij dit onderwerp te zijn.
Vreemd, zal hier voor wel geen uitnodiging hebben ontvangen, om dat ik hier al eerder had aangegeven zeer tevreden te zijn met de manier waarop de hyp. voor onze nieuwe woning is geregeld door de medewerkers van de SNS
Waar ik echte minder over te spreken ben is de onmogelijkheid voor mijn zoon, al trouwe SNS klant, een hyp, te krijgen voor nog geen 50% van de aankoopsom, om dat hij alleenstaand is, maar ook een boven modaal inkomen heeft.
Het lijkt mij in dit overleg nuttig om niet allen te praten met klanten die een tweede hyp, hebben afgesloten, maar ook met klanten die worden uitgesloten.
Lijkt mij nuttig en verhelderend voor alle partijen
Groeten Mival
Hoi Mival,

Wat vervelend dat de hypotheek van je zoon is afgewezen. Wil je zijn gegevens (postcode+huisnummer) naar community@sns.nl sturen? Dan zoekt het team uit waarom zijn hypotheek is afgewezen en neemt contact met hem op om zijn ervaringen mee te nemen in de pilot.
In de discussie kan de klant misschien wel een gelijkwaardige gesprekspartner zijn, maar uiteindelijk wil (en moet) de bank weten in hoeverre de klant nu en in de toekomst aan zijn/haar betalingsverplichtingen kan voldoen. Ik zie de bank nog niet snel een hypotheek verstrekken van 130 % van de waarde van het huis omdat jij bv. nog een mooie carrière tegemoet gaat. Ik denk dat ze een goede stap kunnen zetten om te kijken naar de mogelijkheden voor (pas begonnen) ZZP'ers en andere 'kleine' zelfstandigen, éénpitters, etc. Verder moet je m.i. elk jaar ongestraft net zoveel kunnen aflossen als je wilt (maar mogelijk is dit al Europees geregeld, dat weet ik niet zeker). En zo zijn er nog wel een aantal punten te noemen die de moeite waard zijn om nader te bekijken. Daar heb je m.i. echt niet iemand voor nodig die pas onlangs een hypotheek heeft afgesloten. Tenzij je het proces bij de SNS onder de loep wilt nemen; maar zeg dat dan.

Er zijn banken waar je met eigen middelen onbeperkt mag aflossen. In ieder geval de bank waar ik recentelijk mijn hypotheek heb afgesloten (niet SNS).

Reageer