SNS

Hoe denken jullie over een SNS Bank nieuwsbrief?

  • 8 september 2010
  • 34 Reacties
  • 11294 Keer bekeken

Bij SNS zijn we van plan om een online nieuwsbrief uit te brengen. Zou jij zo?n nieuwsbrief willen ontvangen? Zoja, wat zou er dan volgens jou in moeten staan? Zo nee, waarom niet?

34 reacties

Mogelijk zou ik hem willen. Niet te vaak (bijv. 1x pm). Niet teveel / geen onzin er in (bijv. een puur reclame nieuwsbrief). Dienstverlening en informatie moeten de hoofdmoot zijn (bijv. hoe te handelen met de online mogelijkheden als je in het buitenland woont!!!).

Groet.

Ben
Hoi BigBen,

Dankjewel voor je ideeen, klinkt goed! Ik zal ze doorgeven.

Groet, Liz
Aangezien het toch een lang weekend is en "men" dus dinsdag weer goed uitgerust aan de slag gaat bij de SNS, maar even wat oude items gelezen en " gebumbt" (met dank aan KKoenen).



Wat is er met het idee van een nieuwsbrief gebeurd? (voorlopig) afgeschoten?



Groet,

Ben

Badge +1
@Ben Bedankt voor de herinnering 😉 We vragen voor je na wat de status hiervan is.
Wat is er met het idee van een nieuwsbrief gebeurd? (voorlopig) afgeschoten?



Hi BigBen, zoals je al dacht is er besloten om de nieuwsbrief op dit moment niet door te laten gaan.
ja mooi! wel laat hoor zo,n nieuwsbrief,bijna iedere bank heeft er al een! ik zou hem een keer per maand willen ontvangen:



*actueel nieuws over de bank

*acties
@Wilma; dank voor je reactie. Meteen dus ook al een reactie die een nieuwsbrief ondersteund!

Met inmiddels 1128 leden misschien toch te heroverwegen? Mede ook om de community wat meer te promoten, evt. onderdelen uit te leggen, op te roepen ergens op te reageren enz. enz.. Maandelijks zou ik ook voldoende vinden.

De community is toch nog altijd een beetje "doods". Weinig mensen die daadwerkelijk meedoen. Via zo'n directe uitnodiging, vraag of aanbieding (naar de community) lijkt het mij mogelijk de betrokkenheid te verhogen.

Groet,

Ben

ja mooi! wel laat hoor zo,n nieuwsbrief,bijna iedere bank heeft er al een! ik zou hem een keer per maand willen ontvangen:
*actueel nieuws over de bank

*acties



@Wilma; dank voor je reactie. Meteen dus ook al een reactie die een nieuwsbrief ondersteund! Met inmiddels 1128 leden misschien toch te heroverwegen? Mede ook om de community wat meer te promoten, evt. onderdelen uit te leggen, op te roepen ergens op te reageren enz. enz.. Maandelijks zou ik ook voldoende vinden. De community is toch nog altijd een beetje "doods". Weinig mensen die daadwerkelijk meedoen. Via zo'n directe uitnodiging, vraag of aanbieding (naar de community) lijkt het mij mogelijk de betrokkenheid te verhogen. Groet, Ben





Hallo Crazydave en Bigben, bedankt voor jullie reacties.



De nieuwsbrief vanuit SNS bank gaat inderdaad niet door. Wel zijn er plannen om een “SNS Bank Community nieuwsbrief” uit te gaan geven. We kunnen nog niet aangeven binnen welke termijn deze eraan komt omdat het idee nog in ontwikkeling is.

@Ben, je geeft aan dat je de community een beetje “doods” vindt. Als je leuke ideeën hebt om de community actiever te maken, horen we dat natuurlijk graag.

@Ben, je geeft aan dat je de community een beetje “doods” vindt. Als je leuke ideeën hebt om de community actiever te maken, horen we dat natuurlijk graag.



"Leuke" ideeen (feestje bouwen!) is niet zo moeilijk, maar of ze werken?

Daarom dacht ik aan de nieuwsbrief. NATUURLIJK alleen voor de communityleden. Zoals gezegd, uitleg, uitnodigen, aanbiedingen, aankondigingen, bijdragen van leden, enz.

Je merkt wel dat er maar een heel kleine groep reageert en daarnaast nog een beperkte groep meeleest (soms reageert).

Misschien maandelijks een leuke item, aanbieding oid. op de site? (waardoor MEN vaker komt kijken)?

Groet,

Ben

"Leuke" ideeen (feestje bouwen!) is niet zo moeilijk, maar of ze werken? Daarom dacht ik aan de nieuwsbrief. NATUURLIJK alleen voor de communityleden. Zoals gezegd, uitleg, uitnodigen, aanbiedingen, aankondigingen, bijdragen van leden, enz. Je merkt wel dat er maar een heel kleine groep reageert en daarnaast nog een beperkte groep meeleest (soms reageert). Misschien maandelijks een leuke item, aanbieding oid. op de site? (waardoor MEN vaker komt kijken)? Groet, Ben



Hallo BigBen, dat zijn best veel leuke ideeën.


We geven deze suggesties natuurlijk door. Bedankt weer voor het meedenken.

Het werkt wel de nieuwsbrief ,daardoor ga je toch wel even kijken op de community:8
Leuk dat je dit item even "bumpt".
Ik zit al een aantal nieuwsbrieven te denken om een reactie te plaatsen. Ik vind de nieuwsbrieven eigenlijk niet zo inhoudelijk zinvol meer. Het niveau daalt van bijdrages, aandacht voor inhoud enz.
Het bestaat eigenlijk alleen nog maar uit opsommingen van wat ik ook al lees / heb gelezen op de community. Ik snap dat het niet eenvoudig is inhoudelijk interessant te blijven, dat kost tijd en aandacht.
Dus moeten we hier de redactie maar wat helpen met ideeën (of zelfs bijdrages).
Mijn (eerste) tip; (nieuwe) mods vragen een "item van de maand" te beschrijven. Wat vond men de afgelopen maand bijzonder, mooi, moeilijk of wat dan ook. Misschien is dit ook wel uit te breiden naar een rubriek "wat vond ik deze maand bijzonder in de community", die dan openstaat voor alle communityleden.
Meer ideetjes?
Wat vind de redactie?
Groet,
Ben 🆒
Goede ideeen hoor BigBen ,ben beniewd wat de redactie vind,ik weet zo even niet een idee te bedenken ,misschien krijg ik nog een brainwave:?
Ik vind de nieuwsbrieven wel nuttig ,ik zit niet elke dag op de community daar heb ik de puf niet voor ,maar alle ideeen zijn altijd goed ,vernieuwing doet leven.
Dus moeten we hier de redactie maar wat helpen met ideeën (of zelfs bijdrages).
Mijn (eerste) tip; (nieuwe) mods vragen een "item van de maand" te beschrijven. Wat vond men de afgelopen maand bijzonder, mooi, moeilijk of wat dan ook. Misschien is dit ook wel uit te breiden naar een rubriek "wat vond ik deze maand bijzonder in de community", die dan openstaat voor alle communityleden.
Meer ideetjes?
Wat vind de redactie?
Groet,
Ben 🆒


Hoi Ben,

Dit vind ik een leuk idee, ik leg het voor aan Wanda 🙂.
Is Wanda dan de redactie? En de nieuwsbrief wordt m.i. ook gelezen door mensen die niet op de community zitten. Dus Ben, dat je soms dingen twee keer voorbij ziet komen, daar is weinig aan te doen (denk ik). Aan de andere kant om de nieuwsbrief een oppepper te geven, dat kan natuurlijk nooit verkeerd zijn. Je hebt toch ook al "communitylid van de maand"; zo kun je nog verder denken: hobby van de maand, recept van de maand, tv-programma van de maand, meest besproken topic van de maand; meest bekeken topic van de maand; etc. etc.

@BigBen 4 jaar geleden schreef je: "Leuke" ideeen (feestje bouwen!) is niet zo moeilijk, maar of ze werken?
Hoe sta je daar nu tegenover?
Is Wanda dan de redactie? En de nieuwsbrief wordt m.i. ook gelezen door mensen die niet op de community zitten. Dus Ben, dat je soms dingen twee keer voorbij ziet komen, daar is weinig aan te doen (denk ik). Aan de andere kant om de nieuwsbrief een oppepper te geven, dat kan natuurlijk nooit verkeerd zijn. Je hebt toch ook al "communitylid van de maand"; zo kun je nog verder denken: hobby van de maand, recept van de maand, tv-programma van de maand, meest besproken topic van de maand; meest bekeken topic van de maand; etc. etc.

@BigBen 4 jaar geleden schreef je: "Leuke" ideeen (feestje bouwen!) is niet zo moeilijk, maar of ze werken?
Hoe sta je daar nu tegenover?

Wanda was denk ik , Olaf is denk ik.
Ik meende dat het echt een Community nieuwsbrief is. Natuurlijk zijn er velen die veel niet lezen en door de nu vaak gebrachte links alsnog mogelijk daar gaan lezen en/of zelfs reageren. Maar daarmee is de nieuwsbrief wel wat beperkt naar mijn mening en dat bedoelde ik te zeggen.
W.b.t. dat "feestje bouwen", ik bedoelde toen dat het niet zo moeilijk is om een feestje te organiseren (als voorbeeld), dat daar mogelijk ook wel leden zullen komen, maar of daarmee de community ook aktiver wordt vroeg ik mij dus af.
Groet,
Ben 🆒
Ps PS leverancier van de maand, leukst/zinvolste ps van de maand, ..... Biersmaak van de maand?
Goed dat jullie kritisch naar de maandelijkse nieuwsbrief kijken. In de nieuwsbrief worden de hoogtepunten van de afgelopen maand meegenomen, zoals de meest besproken onderwerpen en nieuwe blogs. Ik kan me voorstellen dat je minder waarde hecht aan de nieuwsbrief als je dagelijks actief bent op de community en op de hoogte bent van wat er al speelt. Met de nieuwsbrief willen we minder actieve leden ook informeren over het laatste nieuws op de community. Een nieuw item dat maandelijks terugkeert in de nieuwsbrief, wat actieve leden meer aanspreekt, vind ik een goede suggestie. We gaan hierover nadenken en meer suggesties zijn welkom!
Is er een nieuwsbrief dan?
Is er een nieuwsbrief dan?
Jazeker, die krikgt iedereen via de e-mail. Ik weet dat je je ervoor kan afmelden, maar hoe je je weer moet aanmelden of kan aanmelden weet ik niet.
Hoi Koos,

Er is inderdaad een nieuwsbrief over de community. Als je je eerder hebt afgemeld en je wil de nieuwsbrief weer ontvangen, dan kan dat. Wil je een mail sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – Koos – Nieuwsbrief’. Wil je daarin aangeven op welk mailadres je de nieuwsbrief wil ontvangen?
Waarom kun je je niet ergens op de site van de SNS of in MijnSNS je opgeven voor die nieuwsbrief? Misschien staat het wel ergens, maar ik kan het niet vinden. Of is die nieuwsbrief bestemd voor een select gezelschap?
Hoi Blacktomcat,

De nieuwsbrief gaat over de community. Alleen geregistreerde communityleden ontvangen deze mail. Op de website kun je je niet aanmelden. Wanda en Olaf houden het bestand up-to-date.
Bedankt voor de info.
Ik heb weer toegang, dus ik ga hem aanvragen.
Badge +1
Ik heb weer toegang, dus ik ga hem aanvragen.
Top, dat zien we graag 🙂.

Reageer