SNS

Maak jij gebruik van 'attenties'?

  • 24 juli 2013
  • 74 Reacties
  • 20098 Keer bekeken

Misschien ben je ermee bekend: SNS 'attenties'. Een 'attentie' is een bericht, dat aangeeft wanneer je saldo op je rekening wijzigt. Dit kan in de vorm van een gratis SMS of mailtje met daarin bijvoorbeeld een seintje dat je bijna rood staat, dat je salaris gestort is of dat er een bepaald bedrag van je rekening zal worden afgeschreven. Het zijn dus eigenlijk saldo-alerts.

Je kunt zelf attenties instellen via Mijn SNS of met de SNS Mobiel Bankieren app. Dit doe je door in te loggen en via Instellingen te kiezen voor Attenties.

Op dit moment worden attenties nog niet zoveel gebruikt. We vragen ons af waarom jullie de attenties niet gebruiken. Is dit omdat jullie het niet kennen? Of hebben jullie er geen behoefte aan? We horen het graag! Beantwoord daarom onderstaande 3 vragen.

Met de uitkomsten van dit onderzoek kunnen we attenties in de toekomst verbeteren, dus doe mee en deel je ervaringen!

1. Wist jij van het bestaan van attenties?
2. Maak jij gebruik van (een) 'attentie(s)' ?
3. Er zijn op dit moment 3 soorten attenties. Welke spreekt/spreken jou het meeste aan?
- Saldo attentie
- Transactie attentie
- Incasso attentie

74 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Yep, zowel e-mail als SMS.

Ik heb er eentje voor als ik onder 0 kom (dus rood kom te staan) en eentje om te weten wanneer m'n salaris is gestort.

Vind dit erg handig 🙂
Beste Sanne,
Bedankt voor je reactie! Goed om te horen dat jij het een handige service vindt.
Ik heb nog een vraag: had je toevallig ook de gesloten vragen ingevuld? We hebben daar namelijk geen resultaat van binnengekregen. Mocht je het wel ingevuld hebben, denk dan aan de button , want alleen dan ontvangen we ook jouw antwoorden op de gesloten vragen.

Dit geldt ook voor alle andere deelnemers: vergeet niet op te klikken na het beantwoorden van de gesloten vragen. En laat daarna een reactie achter in een reactieveld onderaan de pagina. Hartelijk dank!
Het lijkt me wel handig omdat ik dan weet wanneer er wat bij of afgeschreven is
Reputatie 4
Badge +1
@Laura

Waarom ik de vragen niet had ingevuld: ik klik op dit topic en kom in de discussie thread (https://community.snsbank.nl/maak-jij-gebruik-van-attenties-467) waar ik nu dus ook ben. Hierin zijn de vragen en antwoorden niet zichtbaar. Om deze te zien, moet ik eerst naar het tab-blad "Denk mee" en daar op hetzelfde topic klikken. Dit topic bestaat dus op twee plaatsen, en op de ene plaats zijn de vragen niet zichtbaar.

Dit heeft me al eerder gestoord, vooral omdat het me niet altijd opvalt dat er een onderzoek aan vast zit (zoals nu dus 😉
Reputatie 2
Badge +1
Ik maak er al jaren dankbaar gebruik van, zowel om te bewaken dat ik op mijn betaalrekening niet rood sta (saldo attentie), als om te weten wanneer mijn salaris is gestort (transactie attentie). Een incasso attentie zou ik graag willen hebben (ik heb het wel aangezet, maar tot op heden nog geen Europese incasso gehad). Vooral omdat de attentie plaatsvindt voordat het geld van je rekening wordt gehaald. Dan kun je bijvoorbeeld ervoor zorgen dat er voldoende saldo op je betaalrekening staat.

Wat betreft saldo attentie: liever zou ik zien dat ASA (automatisch saldo aanvullen) beter werkt: als aan het einde van iedere dag het saldo op mijn betaalrekening wordt aangevuld tot nul euro vanaf mijn spaarrekening, dan hoef ik dat niet meer handmatig te doen (gebruik makend van een saldo attentie).

Overigens gebruik ik alleen e-mail attenties. Ik vind een attentiebericht niet urgent genoeg om een SMS te gebruiken (afgezien van de kosten). 
Reputatie 4
Badge +1
@Stefan kost niets als je een SNS betaalrekening (met rente) hebt ;)

Ben met je eens dat ik zo'n attentie graag aan een ASA zou koppelen die zo werkt.
@Laura

Waarom ik de vragen niet had ingevuld: ik klik op dit topic en kom in de discussie thread (https://community.snsbank.nl/maak-jij-gebruik-van-attenties-467) waar ik nu dus ook ben. Hierin zijn de vragen en antwoorden niet zichtbaar. Om deze te zien, moet ik eerst naar het tab-blad "Denk mee" en daar op hetzelfde topic klikken. Dit topic bestaat dus op twee plaatsen, en op de ene plaats zijn de vragen niet zichtbaar.

Dit heeft me al eerder gestoord, vooral omdat het me niet altijd opvalt dat er een onderzoek aan vast zit (zoals nu dus ;)



Beste Sanne,
Bedankt voor deze constatering! We gaan direct aan de slag om deze technische fout te herstellen.
Groeten Laura
Ik maak al lang gebruik van de e-mail services. Nu alleen nog met 2 instellingen; 1 grof (beneden €500) en 1tje vefijnt (beneden €200). De 1e is om globaal in de periode van de "grotere) afboekingen in de gaten te houden, de 2e is om te zorgen niet rood te komen staan.
Ik vind het een service die zeker moet blijven.
Groet, 
Ben 🆒
PS "vroeger" gebruikte ik ook een attentie om te weten wanneer een bepaalde storting bij geboekt was. Ik kon dan boeken naar rentegevende rekening (internet sparen)
Reputatie 2
Badge +1
@Sanne: het klopt dat een SMS attentie gratis is (althans voor de ontvanger). Alleen een 'saldo SMS' kost geld.
Ik gebruik het name voor transactie informatie (betaling salaris oa)
Ik gebruik het name voor transactie informatie (betaling salaris oa)

Bedankt voor je reactie! Kun je ook aangeven waarom je het met name gebruik voor transactie informatie?
@ Sanne en Stefan,

Ik lees in jullie reacties dat er misschien wat verwarring is ontstaan over het wel of niet gratis zijn van SMS-jes vanuit SNS Bank. Hierbij wil ik je wat extra informatie geven:

Het ontvangen van attenties is gratis. Een saldo SMS is iets anders. Bij een saldo SMS vraag je je saldo op door zelf een sms te sturen naar een bepaald nummer. Het zelf versturen van deze sms is voor eigen rekening. Het ontvangen van de Saldo sms (waar dus je saldo in staat) wordt verzonden vanuit SNS Bank en is voor jou gratis.

Groeten Laura
Ja zeker, salaris storting en onder 0 (koud brrrr)
Van vaste financiele contactpersonen wil je weten of ze betaald hebben
Ik  ken de incasso calender voldoende uit mijn hoof om teweten wat er opme af komt. Daarboven druk ik maandelijks alle bij boekingen af op een A4
Beste arie57

Ik zie dat je aangeeft dat je zelf al wat manieren hebt ontwikkeld om op de hoogte te blijven van je incasso's en boekingen. Ik ben benieuwd of je al wel wist van het bestaan van SNS attenties?
En mag ik concluderen dat jij daar geen gebruik van hoeft te maken?
Beste arie57

Ik zie dat je aangeeft dat je zelf al wat manieren hebt ontwikkeld om op de hoogte te blijven van je incasso's en boekingen. Ik ben benieuwd of je al wel wist van het bestaan van SNS attenties?
En mag ik concluderen dat jij daar geen gebruik van hoeft te maken?

Ik gebruik de transactie attenties al sinds juli 2011, dus ik gebruik het wel.
Overigens is het jammer dat de saldo minimum limiet hard nul euro is, want bijv -200 euro is een veel logischer limiet, waarop je een bijstort actie zou ondernemen.

Ook jammer is dat de kredietruimte op beleggen  naar nul is gedraaid, want nu loop ik op de beurs al  vele tienduizenden euros mis om dat dat cash zo nodig op nul moet staan.

Wat meer maatwerk op basis van je financiele credentials zou terecht zijn
Overigens als ex Postbank'er ex Rabo'er ex ABN Amro' er ben ik van mening dat SNS de beste retailbank is. Jammer dat de voormalige directie de bedrijfsbalans niet goed wist tebeheersen, en daardoor mijn SNS aandeeltjes foetsie zijn.

mvg Arie
Raar, ik vind -200 een raar bedrag, want dan betaal je al rente. Ik vind 0 prima, want dat is het laagste bedrag waarover je geen kosten betaalt en dan kun je beter bijstorten.....

Ik maak al lang gebruik van de attenties, en met volle tevredenheid!
Reputatie 4
Badge +1
Het is niet mogelijk om te reageren in het topic "Bedenken jullie de nieuwe naam voor onze Attentie-dienst?" onder "Denk mee"...

https://community.snsbank.nl/bedenk-een-nieuwe-naam-473#comments
Hi Sanne,

Als het goed is, is dat nu opgelost 🙂
Raar, ik vind -200 een raar bedrag, want dan betaal je al rente. Ik vind 0 prima, want dat is het laagste bedrag waarover je geen kosten betaalt en dan kun je beter bijstorten.....

Ik maak al lang gebruik van de attenties, en met volle tevredenheid!


Welke attenties gebruik jij? En kan je vertellen waardoor je er zo tevreden over bent?
Sinds jaren gebruik ik al de attentie als mijn saldo onder 0 komt, en tevens zodra het weer in de plus staat. Verder heb ik de rekening van mijn werkgever ingevuld om een attentie te krijgen van de storting van mijn slaris. Heel handig. Ik gebruik de email-attenties, niet de smsjes.

Het werkt perfect. Overigens lees ik nu dat de smsjes ook gratis zijn? Dat wist ik niet.
ik maak zeer veel gebruik van de saldoattenties. omdat de rente op de spaarrekening hoger is dan de rente op de betaalrekening probeer ik het saldo daar zo laag mogelijk te houden. uiteraard zonder rood te staan, want dat is dan veel duurder. saldoattenties zijn hierbij heel eg handig.
Hoi Laura,

Ik begrijp nu even niet meer wat het verschil is tussen de betaalde sms en de bratis sms want ik ontvang automatisch smsjes wanneer mijn saldo boven een X bedrag is en wanneer onder een x bedrag maar volgens mij moet ik hier wel voor betalen ondanks dat sns deze smsjes versturen
Hoi, ik wilde eigenlijk vragen is het wel veilig dat ik die app op mijn telefoon neem,
want daarom gebruik ik het nog niet, maar wil het wel gaan gebruiken.
En hoe krijg ik het dan op mijn telefoon, wat moet ik er voor doen,
kan ik het ook via de  SNSbank winkel laten instaleren.
Verder lijkt het me wel heel goed, en makkelijk om zo een overzicht bij de hand te hebben.
Vriendelijke groet Annemieke

Reageer