SNS

Maak jij gebruik van 'attenties'?

  • 24 juli 2013
  • 74 Reacties
  • 20747 Keer bekeken


Toon eerste bericht

74 reacties

Voor mij hoeft het niet.
Zelf heb ik  altijd een goed overzicht gehad over mijn inkomsten wat er af ging en er bijkwam.
Wat er afgaat is mij bekend en er bijkomt ook, dit gaat al meer dan 45 jaar goed.
Met vriendelijke groet Frits
ik maak wel gebruik van saldo attenties als ik onder de nul uitkom maar wist niet dat ze gratis waren
ik maakte er al gebruik van op het moment dat het nog geld kostte
Handig als je meteen weet wat er allemaal gebeurd op je rekening.
Hoi mielow en graham,

Ik lees in jullie reacties dat er misschien wat verwarring is ontstaan over het wel of niet gratis zijn van SMS-jes vanuit SNS Bank. Hierbij wil ik jullie wat extra informatie geven:

Het ontvangen van attenties is gratis. Een saldo SMS is iets anders. Bij een saldo SMS vraag je je saldo op door zelf een sms te sturen naar een bepaald nummer. Het zelf versturen van deze sms is voor eigen rekening. Het ontvangen van de Saldo sms (waar dus je saldo in staat) wordt verzonden vanuit SNS Bank en is voor jou gratis.

@ HeupermanDerriks Wat goed dat je nadenkt over de veiligheid van mobiel bankieren. Mobiel bankieren is net zo veilig als internetbankieren via een browser. Op het moment dat de app niet meer actief is (zichtbaar is), log je automatisch uit. De app slaat geen financiële gegevens op in je telefoon. 
Ik wil graag weten of ik onder de o-lijn kom. Ook wil ik bij een hoger sldo iets naar de spaarrekening kunnen schuiven
Ik wil graag weten of ik onder de o-lijn kom. Ook wil ik bij een hoger sldo iets naar de spaarrekening kunnen schuiven
is heel gemakkelijk. ik heb dat ook en het werkt perfect. bij saldo kleiner dan O en groter dan 500 krijg ik eem mailtje. maar je kunt zelf ingeven wat je wilt. m.vr.gr hans
Badge
Was ff knokken destijds, maar schijnbaar werkt het nu weer. Gewoon kei handig om vlot op de hoogte gehouden te worden wanneer er geld binnenstroomt en wanneer ik M op de vingers moet tikken dat ze op moet houden met kopen...:)
Kortom, handig dat Attenties.
Badge
Oh.. enne
Van de week alles opnieuw ingesteld op "Attenties". Na een paar keer heen en weer mailen met klantenservice loopt het volgens mij nu weer. Vanmorgen kreeg ik een mail binnen of ik mee wil doen aan een tevredenheidsonderzoek aangaande SNS. Ik zou gebeld hebben met de klantendient. Dus doe ik mee!
Eerste vraag: U heeft gebeld met de klanten service van SNS, klopt dit? Nee, want ik mailde hen.
U bent geen doelgroep voor dit onderzoek, bedankt voor het invullen................
Ok?? Attentie, Attentie. Ik klaag niet hoor, vind dit wel leuke babbelonische verwarring, thats it folks.
Reputatie 3
Badge +1
Ik wil graag weten of ik onder de o-lijn kom. Ook wil ik bij een hoger sldo iets naar de spaarrekening kunnen schuiven

Hi Joopsns, van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk reageert op een topic. Zoals @hansvanleeuwen aangeeft, kun je dit inderdaad gemakkelijk instellen. Is het je gelukt? Als we je nog kunnen helpen, horen we het graag.

Tot snel!
Reputatie 3
Badge +1
Oh.. enne
Van de week alles opnieuw ingesteld op "Attenties". Na een paar keer heen en weer mailen met klantenservice loopt het volgens mij nu weer. Vanmorgen kreeg ik een mail binnen of ik mee wil doen aan een tevredenheidsonderzoek aangaande SNS. Ik zou gebeld hebben met de klantendient. Dus doe ik mee!
Eerste vraag: U heeft gebeld met de klanten service van SNS, klopt dit? Nee, want ik mailde hen.
U bent geen doelgroep voor dit onderzoek, bedankt voor het invullen................
Ok?? Attentie, Attentie. Ik klaag niet hoor, vind dit wel leuke babbelonische verwarring, thats it folks.


Hi Longstelts, dit is niet hoe het hoort. Bedankt voor het melden. We zetten het gelijk door.
Ik maak gebruik van de attentie laag en hoog saldo, werkt perfect. Is er ook een mogelijkheid om automatisch aan te vullen van de spaar- naar de lopende rekening? Dat zou pas echt makkelijk zijn!
K.H.A. 
Hallo K.H.Alkema,

Welkom op SNS Community 🙂.

Er is zeker een mogelijkheid om je saldo automatisch aan te vullen 🙂. Hier is al eerder over gesproken op de community. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje in het topic 'Voorkom roodstand op je rekening' of 'ASA (Automatisch Saldo Aanvullen)'.

Op onze website vind je ook meer informatie over automatisch saldo aanvullen.
Badge +1

Eerste vraag: U heeft gebeld met de klanten service van SNS, klopt dit? Nee, want ik mailde hen.
U bent geen doelgroep voor dit onderzoek, bedankt voor het invullen................
Ok?? Attentie, Attentie. Ik klaag niet hoor, vind dit wel leuke babbelonische verwarring, thats it folks.


Hallo Longstelts,

We hebben het uitgezocht en waarschijnlijk heeft onze collega waarmee je het e-mailcontact hebt gehad het contact op een verkeerde manier verwerkt in ons systeem. Hij of zij heeft bij het registreren van het contact in plaats van e-mailcontact gekozen voor telefonisch contact. Vandaar dat je een tevredenheidsonderzoek hebt ontvangen voor telefonisch contact. Ik kan me voorstellen dat dat erg knullig overkomt, waarvoor onze excuses.

Werken de "attenties" weer naar behoren?
Leuk om de reacties tot nu toe te lezen. Zijn er nog Attenties die jullie missen? Met andere woorden: zijn er situaties waar je ook graag een Attentie voor zou willen ontvangen?
Leuk om de reacties tot nu toe te lezen. Zijn er nog Attenties die jullie missen? Met andere woorden: zijn er situaties waar je ook graag een Attentie voor zou willen ontvangen?

Hoi Laura,
"SNSje" voor bijv. onverwacht groot bedrag afgeboekt! Boven "bepaald bedrag" zelf vast te leggen.
Wat is er geworden van opgestart "advies inzake rentes/spaarrekeningen"?
"SNSje" voor bijv. veranderende rente op (bepaalde) rekening.
Groet,
Ben 🆒
Ben is me net voor, ik zou het ook prettig vinden om bij renteveranderingen een attentie te krijgen. Verder zie ik niet zoveel extra mogelijkheden.
Bedankt voor jullie deelname, dit topic wordt nu gesloten.

Wat zijn de resultaten?

Op het forum zijn de meeste mensen bekend met attenties. De saldo- en transactieattenties worden door jullie het meeste gebruikt. We hebben van enkele forumleden gehoord dat ze niet op de hoogte waren dat SMS attenties gratis zijn. We hebben de informatie op de website aangepast om dit duidelijker te maken. Half september zal er ook nog een blog komen die hier aandacht aan zal schenken.


Jullie zouden verder graag de mogelijkheid hebben om de saldo attentie zelf naar een zelf gekozen bedrag aan te passen, bijvoorbeeld een attentie bij € -200,- in plaats van een attentie bij rood staan. Dit is op dit moment al mogelijk.

Tot slot vroegen jullie ons naar de mogelijkheden van automatisch aanvullen. Het automatisch aanvullen van je saldo op je betaalrekening vanaf je spaarrekening is al mogelijk. Een aantal hebben gevraagd of dit ook andersom zou kunnen, van je betaalrekening naar je spaarrekening. Deze mogelijkheid is er op dit moment niet, we gaan dit onderzoeken.

De extra attenties die jullie hebben voorgesteld zoals een attentie bij renteverandering zullen we ook onderzoeken!

Nogmaals dank voor de stemmen. Op dit moment lopen er nog 3 Mijn SNS onderzoeken waar je op kunt stemmen. Dit zijn:

Deel 4: Verbeteringen in Mijn Adresboek
Deel 5: Wat zijn jouw persoonlijke voorkeuren binnen Mijn SNS?
Deel 6: Verbeteringen in Mijn SNS: jouw hypotheek
Leuk, uitgebreid verslag.
Zou zinvol zijn indien er ook getalletjes bij zouden staan, bijv. hoeveel mee gedaan hebben. Het relativeert zo.n uitslag behoorlijk, lijkt mij.
Groet,
Ben 🆒
Dankjewel Ben!
Bij het onderzoek kan je zien hoeveel mensen er gestemd hebben. Intern kijken we hier ook zeker naar en relativeren we de resultaten.
Groetjes Esther
Transactie berichten vind ik erg handig en maak hiervan graag gebruik.
In de praktijk is het onderhouden van de lijst erg onhandig.
Er staan alleen de kolommen "rekening", "tegenrekening" en "transacties worden verzonden naar".
Dit is niet te herkennen, tenzij je de "tegenrekeningen" uit je hoofd kent.
Het zou handiger zijn de "naam" uit de adreslijst in de kolom toe te voegen.
Ik zie dit item nu pas. Maar toch: Ja nou en of. owel een bovengrens als een ondergrens (bij 100 euro). Deze laatste is belangrijk, omdat ik zo word gewaarschuwd bij onverwachte afschrijvingen. Ik heb dan nog tijd om aan te vullen, indien nodig.
Ook de incasso-aankondigingen (heten die ook attenties?) heb ik "aan" staan.
Badge +1
Ik zie dit item nu pas.
Ook de incasso-aankondigingen (heten die ook attenties?) heb ik "aan" staan.


Hi Koos,

Beter laat dan nooit 😉. Fijn dat de attenties voor jou waardevol zijn. Op onze website vind je een overzicht van de 5 verschillende attenties die wij hebben. De incasso-aankondiging die je benoemt, heet inderdaad 'incasso-attentie'.
Hoi, soms komen attenties niet aan via de SMS. Dan mis ik een bericht van een attentie. Ik weet niet of dit bekend is bij jullie?
Reputatie 3
Badge +1
Ik gebruik eigenlijk alleen e-mail attenties, maar afgezien dat ik deze afgelopen week niet kon wijzigen via de app en/of 'Mijn SNS', had ik er verder geen problemen mee. De attenties die ik er al in had staan, werkten gewoon.
Hoi, soms komen attenties niet aan via de SMS. Dan mis ik een bericht van een attentie. Ik weet niet of dit bekend is bij jullie?

Hoi Sjaakie93,

Volgens onze techneuten is er geen storing bekend in de attenties per SMS. Om te bepalen wat er misgaat, ontvangen we graag je rekeningnummer, de attentie die je hebt ingesteld en welke attentie je gemist hebt. Wil je dit sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community - maak jij gebruik van attenties'?

Reageer