SNS

Maak jij gebruik van 'attenties'?

  • 24 juli 2013
  • 74 Reacties
  • 20759 Keer bekeken

Misschien ben je ermee bekend: SNS 'attenties'. Een 'attentie' is een bericht, dat aangeeft wanneer je saldo op je rekening wijzigt. Dit kan in de vorm van een gratis SMS of mailtje met daarin bijvoorbeeld een seintje dat je bijna rood staat, dat je salaris gestort is of dat er een bepaald bedrag van je rekening zal worden afgeschreven. Het zijn dus eigenlijk saldo-alerts.

Je kunt zelf attenties instellen via Mijn SNS of met de SNS Mobiel Bankieren app. Dit doe je door in te loggen en via Instellingen te kiezen voor Attenties.

Op dit moment worden attenties nog niet zoveel gebruikt. We vragen ons af waarom jullie de attenties niet gebruiken. Is dit omdat jullie het niet kennen? Of hebben jullie er geen behoefte aan? We horen het graag! Beantwoord daarom onderstaande 3 vragen.

Met de uitkomsten van dit onderzoek kunnen we attenties in de toekomst verbeteren, dus doe mee en deel je ervaringen!

1. Wist jij van het bestaan van attenties?
2. Maak jij gebruik van (een) 'attentie(s)' ?
3. Er zijn op dit moment 3 soorten attenties. Welke spreekt/spreken jou het meeste aan?
- Saldo attentie
- Transactie attentie
- Incasso attentie

74 reacties

Hoi Mv-e,

Technisch is het mogelijk om deze toepassing te bouwen, maar op dit moment heeft het geen prioriteit. In de app wordt de mogelijkheid gebouwd om pushberichten te sturen. Op het moment dat dit ontwikkeld wordt, nemen we deze mogelijkheid zeker mee.
Je reactie heb ik verwijderd. Voor nu een mooi weekend 🆒
Bedankt voor de reactie Wouter. Lijkt me goed om die inderdaad te verwijderen
Hoi Mv-e,

Geen probleem, zal ik de post alsnog verwijderen?

Je suggestie leg ik voor. Het lijkt me inderdaad erg handig om de attentie los van het rekeningnummer in te stellen. Zodra ik een antwoord ontvang, dan lees je dat hier.
Sorry, dat ging inderdaad niet goed. Nu krijg ik hem niet meer verwijderd..
Ik wilde ook graag gebruik maken van de transactie attenties. Maar ik vind ze zelf helemaal niet handig. Ik wil gewoon een attentie ontvangen als er geld op mijn rekening wordt bijgeschreven, zodat je niet tig keer je app hoeft te raadplegen (handig voor wanneer je online wel eens wat via MP verkoopt). Omdat ik van te voren natuurlijk geen rekeningnummers weet, kan ik van de betreffende attentie geen gebruik maken. Ik heb hierover ook telefonisch contact gehad met de klantenservice, maar die hadden geen idee waar ik het over had. Ze bleef me maar naar de saldo attentie sturen. Uitgelegd dat saldo en transactie niet uitzelfde is. Uiteindelijk kwam de reactie, dat de SNS bank nog niet zover is. Toch jammer, want dit is volgens mij toch niet zo moeilijk te automatiseren. Jammer ook dat de klantenservice medewerkers geen kennis hebben van dit forum. Gemiste kans.
Kortom, ik zou graag zien, dat de attentie is in te stellen voor bijschrijvingen, zonder dat het rekeningnummer bekend is.
Hoi Mv-e,

Welkom op de community.

Je hebt op dit moment het bericht van Laura gekopieerd. Wil je iets vertellen over hoe je de attenties gebruikt?

Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
In dit topic Het SNS Team stelt zich voor kun je kennismaken met het moderatieteam.
Dat lijkt een aardige oplossing te zijn, zodat ieder kan invullen wat ie wil.
Het allermooiste zou dan nog zijn dat je ook kunt sorteren op die omschrijving.
Dus als je bv. steeds als omschrijving een naam van de tegenrekening opgeeft, je op die namen kunt sorteren.
Wat ik bedoelde is de naam die hoort bij de tegenrekening. Dan kan je namelijk snel zien of het nog nodig is om die attentie te laten staan of dat dat een rekeningnummer is van bijvoorbeeld een voormalig werkgever of een webwinkel waar je toch niks meer besteld.

We voegen dit punt toe aan de verlanglijst met verbeterpunten. Aan het einde van het jaar gaan we waarschijnlijk aan de slag met de attenties/notificaties.
Dan kunnen we dit punt gelijk meenemen.

Onze productmanager stelt de volgende wijziging voor: bij attenties kun je een eigen omschrijving meegeven. Voor de 1 is dat de naam van de tegenrekening en voor een ander is dat het doel van de attentie, bijvoorbeeld roodstand. Zo bundelen we verschillende klantwensen. Is dit een goede oplossing voor je?



Hoi Dennis, dat lijkt mij een heel goede oplossing.:D
Wat ik bedoelde is de naam die hoort bij de tegenrekening. Dan kan je namelijk snel zien of het nog nodig is om die attentie te laten staan of dat dat een rekeningnummer is van bijvoorbeeld een voormalig werkgever of een webwinkel waar je toch niks meer besteld.

We voegen dit punt toe aan de verlanglijst met verbeterpunten. Aan het einde van het jaar gaan we waarschijnlijk aan de slag met de attenties/notificaties.
Dan kunnen we dit punt gelijk meenemen.

Onze productmanager stelt de volgende wijziging voor: bij attenties kun je een eigen omschrijving meegeven. Voor de 1 is dat de naam van de tegenrekening en voor een ander is dat het doel van de attentie, bijvoorbeeld roodstand. Zo bundelen we verschillende klantwensen. Is dit een goede oplossing voor je?
Hoi mbr,

Bedankt voor je verduidelijking. Ik begrijp dat je graag de naam van de rekeninghouder in de attentie wil zien, ik informeer of dit mogelijk is.
Hoi Kirsty,

blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik zie inderdaad ook
"Rekening - Tegenrekening - Transacties worden verzonden naar"

Wat ik bedoelde is de naam die hoort bij de tegenrekening. Dan kan je namelijk snel zien of het nog nodig is om die attentie te laten staan of dat dat een rekeningnummer is van bijvoorbeeld een voormalig werkgever of een webwinkel waar je toch niks meer besteld.
Het zou prettig zijn als die naam bijvoorbeeld vanuit het adresboek kan worden toegevoegd aan het transactieoverzicht.
Badge +1
Hi mbr,

Welkom op onze community. Leuk dat je meteen je ervaring deelt.
Ik heb gekeken naar mijn eigen transactie-attenties en zie dit staan:

Rekening - Tegenrekening - Transacties worden verzonden naar

Bij mij zie ik bijvoorbeeld ‘SNS INTERNETSPAREN’ staan. Bedoel je dit? En wat zie jij precies staan? Ik help je graag verder.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op 2 topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Ik gebruik de saldo attenties en de transactie attenties al heel lang. Sinds de incasso attenties er bij zijn gekomen gebruik ik deze ook. Het is prettig om te weten wat er met mijn bankrekening gebeurt.
Ik vind het alleen jammer dat ik bij het overzichtje van de transactieattenties (in de instellingen) niet kan zien wat de bijbehorende rekeningnaam is. Dat maakt het lastig om het overzicht op te schonen en overbodig geworden attenties te verwijderen.
Badge +1
Hoi Dutch1,

Ik heb je topic verplaatst naar een bestaand topic over saldoattenties. Goed dat je dit met mijn collega besproken hebt. Kun je aangeven welke informatie rommelig is?
Beste allemaal,
Vandaag gesproken met een van de medewerksters van de klantenservice.
Daarbij hadden we het over het waarschuwingssysteem bij een te laag saldo op de betaalrekening.
Bekend is dat men automatisch kan opwaarderen van de spaarrekening, met zelfs een mail erbij.)
Dit gebeurt helaas niet direct maar aan het einde van de maand. (reeds benoemd in een andere topic)
Wat ik niet wist was dat je ook geinformeerd kan worden met een sms gestuurd naar je mobiel.
Dit is informatie waarop meerdere mensen zitten te wachten terwijl men nu afhaakt. Misschien iets ipv de meneer met degrote hoed.
Overigens pratend over de home-pagina vind ik dat er erg veel informatie op staat doerommelig is.
Als men dit beter gestructureerd doet wordt de entree op de SNS-site aanmerkelijk prettiger.
GRaag uw reacrie.

Dutch
Badge
Vind dit een echter verrijking van het product betaalrekening en maak er heel graag gebruik van!
Overigens zou het aantal op te geven tegenrekeningen wel mogen stijgen naar tien.
Kan me ook voorstellen dat dit technisch steeds haalbaarder wordt.
Ik had laatst weer een attentie die ik miste. Het hoeft wat mij betreft niet helemaal uitgezocht te worden. 9/10 keer komen ze wel aan. Dit was op hetzelfde moment dat ik ook mijn SMS code van Digi-D niet binnenkreeg. Ik hoorde bij mijn telefoonmaatschappij dat er op dat moment een storing was. De persoon kon mij vertellen dat dit i.i.g. met Digi-D was. Over de SNS-attenties had hij nog niks gehoord. Als je nog wilt dat ik helemaal ga uitzoeken wat deze attentie was kan ik dat wel doen hoor Dennis, maar over het algemeen werken ze wel prima hoor ik maak mij er ook niet zo heel druk over verder..
Reputatie 3
Badge +1
Misschien een beetje off-topic, maar zijn er plannen bij SNS om attenties ook via WhatsApp te gaan versturen? Ik kan me voorstellen dat na een succesvolle pilot met het gebruik van WhatsApp bij webcare, dit medium misschien breder ingezet gaat worden. 
😕
Groeten,
Stefan


Hoi Stefan,

Op dit moment staan er een aantal aanpassingen op de lijst. 'Attenties via WhatsApp' hoort hier niet bij. Ik zet je suggestie wel op de wensenlijst 🙂.

Hi Dennis,
Bedankt voor het uitzoeken. Overigens is het geen echte wens voor mijzelf; ik gebruik liever een e-mail attentie. Maar ik kan me voorstellen dat op termijn SMS helemaal is uitgestorven... ;)
Groeten,
Stefan
Misschien een beetje off-topic, maar zijn er plannen bij SNS om attenties ook via WhatsApp te gaan versturen? Ik kan me voorstellen dat na een succesvolle pilot met het gebruik van WhatsApp bij webcare, dit medium misschien breder ingezet gaat worden. 
😕
Groeten,
Stefan


Hoi Stefan,

Op dit moment staan er een aantal aanpassingen op de lijst. 'Attenties via WhatsApp' hoort hier niet bij. Ik zet je suggestie wel op de wensenlijst 🙂.
Hoi Dennis, ik ga het even in de gaten houden voor jullie. Heb net een nieuwe telefoon en al mijn SMS-jes op de oude zijn uiteraard weg. Als ik het nog eens verneem krijgen jullie uiteraard de gegevens!

Dan spreken we het volgende af: als je het idee hebt dat je een attentie per SMS mist, stuur je ons de benodigde gegevens zoals ik in mijn eerdere bericht beschreef. We zoeken dan uit hoe dit kan gebeuren. Veel plezier met het neuzen in je nieuwe telefoon 😉.
Hoi, soms komen attenties niet aan via de SMS. Dan mis ik een bericht van een attentie. Ik weet niet of dit bekend is bij jullie?

Hoi Sjaakie93,

Volgens onze techneuten is er geen storing bekend in de attenties per SMS. Om te bepalen wat er misgaat, ontvangen we graag je rekeningnummer, de attentie die je hebt ingesteld en welke attentie je gemist hebt. Wil je dit sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community - maak jij gebruik van attenties'?

Hoi Dennis, ik ga het even in de gaten houden voor jullie. Heb net een nieuwe telefoon en al mijn SMS-jes op de oude zijn uiteraard weg. Als ik het nog eens verneem krijgen jullie uiteraard de gegevens!
Misschien een beetje off-topic, maar zijn er plannen bij SNS om attenties ook via WhatsApp te gaan versturen? Ik kan me voorstellen dat na een succesvolle pilot met het gebruik van WhatsApp bij webcare, dit medium misschien breder ingezet gaat worden. 
😕
Groeten,
Stefan


Hi Stefan,

Dat vind ik een hele goede suggestie. Hoewel de pilot nog niet is uitgerold (WhatsApp is nog niet helemaal geïntegreerd als servicekanaal), kunnen attenties wellicht op die manier verzonden worden. Ik leg dit intern voor.
Reputatie 3
Badge +1
Misschien een beetje off-topic, maar zijn er plannen bij SNS om attenties ook via WhatsApp te gaan versturen? Ik kan me voorstellen dat na een succesvolle pilot met het gebruik van WhatsApp bij webcare, dit medium misschien breder ingezet gaat worden. 
😕
Groeten,
Stefan
Hoi, soms komen attenties niet aan via de SMS. Dan mis ik een bericht van een attentie. Ik weet niet of dit bekend is bij jullie?

Hoi Sjaakie93,

Volgens onze techneuten is er geen storing bekend in de attenties per SMS. Om te bepalen wat er misgaat, ontvangen we graag je rekeningnummer, de attentie die je hebt ingesteld en welke attentie je gemist hebt. Wil je dit sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community - maak jij gebruik van attenties'?

Reageer