SNS

Nieuwe lay-out internetbankieren

  • 19 juli 2020
  • 8 Reacties
  • 953 Keer bekeken

Goedemiddag, 

 

de schermen van internetbankieren worden in een aantal etappes vernieuwd. Onder meer de functie voor ‘overboeken’ is al aangepast. Ik ben even de precieze tekst kwijt, maar het overboeken zou simpeler worden. Het wordt toegelicht met een opmerking in de trant van “Men krijgt voortaan alleen in beeld wat men écht nodig heeft voor een overboeking.  Persoonlijk vind ik de nieuwe schermen voor overboekingen echter een achteruitgang. 

 

Ter illustratie een overboeking van een bedrag ten laste van mijn spaarrekening naar onze betaalrekening. Tot dusver deed ik dat vanuit ons algemene rekeningoverzicht:

  • Ik plaatste de cursor op de betrokken spaarrekening en klikte een uitrol-menu open;
  • Daaruit koos ik de optie ‘overboeken’.;
  • Er opende zich vervolgens een scherm met daarin als ‘rekeningnummer opdrachtgever’ de betrokken spaarrekening. 
  • de nieuwe lay-out echter, vermeldt standaard als ‘rekeningnummer opdrachtgever’ het nummer van onze betaalrekening;
  • En laat dat is nu juist de rekening zijn waarop de bijschrijving moet  plaatsvinden.  

Kortom, ik vind dit persoonlijk geen verbetering. Waarom dan nog het uitrolmenu  bij de betrokken spaarrekening? Het is verwarrend, je moet goed opletten. Het is niet simpeler maar vraagt juiste extra handling. 

 


8 reacties

Ik vind het jammer dat de lay-out is afgestemd op de phone. De teksten meer onder elkaar dan naast elkaar. Voor een phone een logische stap, maar ik internetbankier bij voorkeur op mijn laptop, en daar is de overzichtelijkheid flink achteruit gegaan. een computerscherm kon ik een lange lijst ingeplande overschrijvingen of opdrachten in de verzendlijst zien op een zeer overzichtelijke manier.

Nu zie ik alleen maar een heleboel wit en moet ik zoeken naar mijn doel en moet ik scrollen. En dat wil je als computergebruiker zo min mogelijk. Een gevolg van het feit dat de lay-out nu verticaal gericht is, terwijl horizontaal voor mij verreweg de voorkeur heeft.

In mijn ogen een achteruitgang, die niets te maken heeft met wennen - gezien de scroll-verplichting.

Jammer. De zoveelste bevestiging van mijn vrees dat de mobiele ontwikkeling ten koste gaat van het gemak van internetbankieren op de laptop/PC.

Gelukkig is het aantal rekeningen lager dan de postings hier.

Het zal wel wennen, maar dat neemt mijn inhoudelijke bezwaar niet weg (lay-out minder geschikt voor / afgestemd op een “gewoon” computerscherm). Toen er werd gesproken over het afstemmen op het gebruikte device, had ik niet verwacht dat het zou worden afgestemd op één device, dus de belofte (!) is absoluut niet waargemaakt (daar profileert SNS zich toch mee?). Heel jammer.

Voor online-betalen schakel ik juist over op ASN, gezien de problematiek bij de SNS-app. En overschrijven via mobiel vind ik overbodig - dan is de laptop veel handiger (afgezien van deze lay-out kwestie). Tenslotte gaat het dan (bij mij) om betalingen die best een paar uur kunnen wachten.

VRIENDEN,  sinds enige tijd nieuwe lay-out, nwe schermen bij internetbankieren,  prima hoor. Wat ik echter wel heel RAAR vind dat wanneer je ingelogd bent en je wil naar “betalen” gaan dan krijg je een heel nieuw scherm en die begint dan met een NOOIT gebruikte rekening  ? ? ! !

Logischer lijkt mij dat als 1e de GEWONE BETAALREKENING  gepresenteerd wordt  en niet een rekening waarvan ik het bestaan amper weet en nog nooit gebruikt heb.  Het zal wel aan mij liggen hoor, ik ben nogal kritisch  en ben na  100 jaar bij een andere bank gebankierd te hebben  nog steeds niet aan De Bank gewend geraakt ben.  De logica van het boven aangehaalde ontgaat mij echter.  Als jullie dat ook “een heel klein beetje “ raar vinden mag je best je adhesie betuigen, tenzij jullie nooit gebruik maken van je betaalrekening dan laat je de zaak maar rusten.  Ik persisteer echter bij mijn opmerking.   Wees Gegroet     DEUTEKOM

Hallo DEUT,

Als het gaat zoals ik uit je bericht opmaak, is het inderdaad vreemd. Ik kan dat niet reproduceren omdat ik maar één rekeningnummer heb bij SNS. Heb je twee betaalrekeningen die “gewoon” op volgorde staan? Wel vreemd omdat ik bij Ideal- betalingen altijd de “voorkeursrekening” krijg voorgeschoteld. Maar zoals gezegd: ik heb er bij SNS maar één.

Aan één kant wel jammer, want ik zou ook wel betalingen willen uitvoeren vanaf een rekening waarvan ik het bestaan niet weet...

...en de emoji is weer verdwenen...

Reputatie 1

Goedemiddag Serkozy, welkom bij de SNS Community. Wat jammer dat je het vernieuwde overboekscherm een achteruitgang vindt, terwijl het juist simpeler moet worden. Je gebruikt nu hetzelfde scherm voor alle overboekingen. Hierdoor vullen we je voorkeursrekening bij ‘Van’ in. Voorheen had je daar verschillende schermen voor. Bij het opnemen van je spaarrekening, vulden we toen automatisch je spaarrekening in. Ik ga ervan uit dat het een kwestie van wennen is.

Beste Karin,

dank voor je reactie.  Jij gaat ervan uit dat het “een kwestie van wennen” is, maar hoe je het ook wendt of keert,  het brengt extra handling met zich mee. In het door mij beschreven geval moet ik elke keer weer het rekeningnummer van de opdrachtgever wijzigen. Dat was in de oude schermen niet het geval. Daar stond meteen het juiste nummer vermeld. Het is geen verbetering. Integendeel!    

@serkozy Jammer dat jullie de vernieuwing geen vooruitgang vinden. De lay-out is nu op alle apparaten gelijk aan elkaar, wat veel mensen als positief ervaren. Het iedereen naar de zin maken blijkt lastig, begrijp ik. @Koos Als je net zo actief bent met overboeken als je input hier, dan went het vast snel.

Reageer