SNS

Onderzoek voor de Universiteit van Amsterdam **Gesloten**

  • 21 december 2015
  • 34 Reacties
  • 5364 Keer bekeken

**UPDATE 29-12-2015**

Het onderzoek is gesloten, deelname is niet meer mogelijk. Namens Lara wil ik jullie bedanken voor jullie medewerking vragen en reacties.


**UPDATE 23-12-2015**

In overleg met Lara van de Universiteit van Amsterdam, hebben we besloten de link naar het onderzoek hier te plaatsen. Hieronder haar verzoek aan jullie. Dit verzoek stuur ik zodadelijk ook nog een keer per mail, met een link naar dit topic.

----------

Beste leden van SNS Community

Graag vraag ik je om je medewerking voor een onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Het gaat om een onderzoek naar het verschil in merkperceptie van de medewerkers en klanten van de financiële dienstverlening. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruikt om beter inzicht te krijgen in de verschillende merkpercepties. Van daaruit willen we voorstellen doen om het beleid van de organisatie te verbeteren en zo nodig vernieuwen

Je kunt meewerken door op internet de vragenlijst in te vullen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 8 tot 10 minuten. Het zijn 13 vragen in totaal.

In de vragenlijst worden je vragen gesteld of uitspraken voorgelegd, die betrekking hebben op jou of jouw ervaring van SNS.
Het is de bedoeling dat je het antwoord kiest dat het beste past bij hoe jij de organisatie ervaart.

Bedenk alsjeblieft:
- het beantwoorden van deze vragenlijst volledig anoniem is;
- er geen goede of foute antwoorden zijn;
- alleen jou EIGEN mening belangrijk is, niet die van anderen;
- het belangrijk is dat je ook in moeilijke gevallen een antwoord geeft. Sla liever geen vragen over.

De antwoorden op deze vragenlijst worden strikt vertrouwelijk en anoniem behandeld.
Tevens worden deze niet aan derden verstrekt.

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor je medewerking,

Lara Molendijk,
Masterstudent aan de Universiteit van Amsterdam

----------

Om 14.00 uur verzenden wij een mailing naar alle communityleden die de nieuwsbrief ontvangen, met het verzoek om deel te nemen aan een onderzoek van de Universiteit van Amsterdam.

Het gaat om een onderzoek naar het verschil in merkperceptie van de medewerkers en klanten van de financiële dienstverlening. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruikt om beter inzicht te krijgen in de verschillende merkpercepties. We zouden het fijn vinden als je deelneemt aan dit onderzoek.

Heb je de mailing niet ontvangen, maar wil je wel deelnemen aan het onderzoek? Stuur dan een bericht naar community@sns.nl

34 reacties

De verzending van de mailing is vertraagd, het is nog niet duidelijk wanneer je de mail ontvangt. Sorry voor de verwarring.
Reputatie 4
Badge +1
Ik ben benieuwd...we wachten het af
Reputatie 2
Badge
Doe maar rustig aan
Het gaat nog even duren. Er moet een redirect aangevraagd worden en dit duurt even.
Mijn excuus, ik was iets te voorbarig met het publiceren van dit bericht.
En ik met de mail!
Groet,
Ben 🆒
Badge
Wanda, Wat is een redirect?
Ik ben ook maar een bescheiden deskundige.
Wanda, Wat is een redirect?

Ik ben ook maar een bescheiden deskundige.


Excuus, ik gooide te snel met vaktaal. Uiteraard leg ik graag uit wat een redirect is.

De link naar het onderzoek gaat naar een site buiten het snsbank.nl domein, namelijk de site van de Universiteit van Amsterdam. In een mailing mogen wij alleen gebruikmaken van linkjes naar snsbank.nl. Een redirect zorgt ervoor dat er in de mailing een link staat naar bijvoorbeeld snsbank.nl/onderzoek. Deze verwijst dan automatisch naar het onderzoek op de website van de Universiteit van Amsterdam. Dat noemen ze in vaktermen een redirect. De collega die de redirect moet aanmaken is maandag weer aanwezig.
In overleg met Lara van de Universiteit van Amsterdam, hebben we besloten de link naar het onderzoek hier te plaatsen. Hieronder haar verzoek aan jullie. Dit verzoek stuur ik zodadelijk ook nog een keer per mail, met een link naar dit topic.

----------

Beste leden van SNS Community

Graag vraag ik je om je medewerking voor een onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Het gaat om een onderzoek naar het verschil in merkperceptie van de medewerkers en klanten van de financiële dienstverlening. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruikt om beter inzicht te krijgen in de verschillende merkpercepties. Van daaruit willen we voorstellen doen om het beleid van de organisatie te verbeteren en zo nodig vernieuwen

Je kunt meewerken door op internet de vragenlijst in te vullen, zie deze link: https://uvafeb.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_bQ2lH2vfxWjRII5. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 8 tot 10 minuten. Het zijn 13 vragen in totaal.

In de vragenlijst worden je vragen gesteld of uitspraken voorgelegd, die betrekking hebben op jou of jouw ervaring van SNS.
Het is de bedoeling dat je het antwoord kiest dat het beste past bij hoe jij de organisatie ervaart.

Bedenk alsjeblieft:
- het beantwoorden van deze vragenlijst volledig anoniem is;
- er geen goede of foute antwoorden zijn;
- alleen jou EIGEN mening belangrijk is, niet die van anderen;
- het belangrijk is dat je ook in moeilijke gevallen een antwoord geeft. Sla liever geen vragen over.

De antwoorden op deze vragenlijst worden strikt vertrouwelijk en anoniem behandeld.
Tevens worden deze niet aan derden verstrekt.

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor je medewerking,

Lara Molendijk,
Masterstudent aan de Universiteit van Amsterdam
Reputatie 3
Badge +1
Gedaan!

PS.: ergens op 2/3e deel van de vragenlijst zat een dubbele vraag. Foutje?
Gedaan!

PS.: ergens op 2/3e deel van de vragenlijst zat een dubbele vraag. Foutje?


Bedankt Stefan, ik ga het doorgeven.
Vragenlijst nagezien,
Je mag wel psygoloog of arbeidsdeskundige zijn om alle vragen objectief
te beoordelen (Veel)
PS nog bedankt voor de kerstkaart
Badge
Door de link uit de mail te kopiëren en in de browser te plaatsen kreeg ik direct toegang tot de enquête.
Er zaten wel een paar vragen tussen die voor klanten niet van toepassing waren maar die keuzemogelijkheid ontbrak.
Gezien de reputatie van het bankwezen is het best moedig van de SNS deze vragenlijst op haar klanten los te laten.
Reputatie 2
Badge
Sorry ik heb het geprobeerd. Ik krijg sowieso al puistjes bij termen als merkperceptie maar jullie zijn aardig dus ik wilde helpen.
Maar eh een bank is dus nooit een persoon en is op zijn best een groep personen en afdelingen waarvan de een misschien energiek is en de ander dus per se niet. Met als gevolg dat ik na 5 minuten niets ingevuld had en alleen hoofdpijn had. En dat is nog maar vraag 1
Badge
Gewoon je fantasie gebruiken, Eva. Of anders een dobbelsteen. De één is voor het meest linker vakje en de zes voor het meest rechter.
Zo kom je er vast wel uit en dat zonder hoofdpijn.
Reputatie 2
Prima dat jullie een dergelijke enquête doorzetten naar communityleden. Maar een aantal vragen kon ik onmogelijk goed beantwoorden. Ik weet bijvoorbeeld absoluut niet hoe de CEO functioneert. Dergelijke vragen kunnen alleen vanuit de organisatie zelf worden beantwoord. Ik heb in die gevallen neutraal ingevuld. Maar ook dat is een waardering. Volgens mij wordt de betrouwbaarheid van de uitkomsten hierdoor negatief beïnvloed en dus de representativiteit minder hoog. Dat is jammer. Het zou beter zijn geweest dergelijke vragen niet aan klanten voor te leggen.
En een dobbelsteen gebruiken is natuurlijk helemaal een lachertje. Het zal ongetwijfeld als grapje zijn bedoeld.
Badge
Getverdieleke. Jan heeft me door! Maar alle gekheid op een stokje, omdat een 'n.v.t'.'-keuze ontbrak heb ik hetzelfde gedaan.
Niet te beantwoorden vragen hebben van mij eveneens een 'neutraal' waardering gekregen.
Wanneer dat maar vaak genoeg gebeurt dan komt vanzelf de grijze middenmoot boven drijven.
Hallo ,

Zojuist de vragenlijst beantwoord. Mijn enige kritiek dat er te te weinig nuancemogelijkheden zijn om de vragen adequaat te kunnen beantwoorden. Ik hoop dat er zeer groot aantal communityleden deelnemen.
Vriendelijke Groet ,
Axasjaak
It is pity that the English translation is not ready yet.

Opmerkingen:
Deze organisatie geeft heel weinig om, Ik ben zeer tevreden
- Lastig dat er af en toe een negatie in de vraagstelling zit, terwijl de overige topics juist positief gesteld zijn.
- Ook de woordjes als 'heel' en 'zeer' geven een grote bias op de antwoordschaal lijkt me onwenselijk.
- Ik mis een vraag over de positie van de geïnterviewde t.o.v. de SNS (klant/intern oid) dit lijkt me erg waardevol voor de classificatie van antwoorden.

Tot op zekere hoogte kunnen een aantal 'klanten' ook iets vanuit de binnenkant van de organisatie waarderen, omdat die klanten ook in de gelegenheid zijn gesteld om een kijkje te nemen in de keuken (denk aan klantenraad, expertsgroep).

P.S.
Waarom deze enquête niet even via Experts laten reviewen, daar heb je ze toch voor?
Vragenlijst ingevuld, zitten wel dubbele vragen in.

Beste leden van SNS Community

Graag vraag ik je om je medewerking voor een onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Het gaat om een onderzoek naar het verschil in merkperceptie van de medewerkers en klanten van de financiële dienstverlening. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruikt om beter inzicht te krijgen in de verschillende merkpercepties. Van daaruit willen we voorstellen doen om het beleid van de organisatie te verbeteren en zo nodig vernieuwen

Ik snap niet wat hier staat en wat de doelstelling is van de enquête. Hoe moet ik lezen: het verschil in merkperceptie van de medewerkers en klanten van de financiële dienstverlening?
- Gaat het om het verschil in perceptie tussen medewerkers en klanten voor één bedrijf uit de financiële dienstverlening?
- Of gaat het om het vergelijken van de perceptie van verschillende bedrijven uit de financiële dienstverlening, waarbij er blijkbaar een niet nader gespecificeerd referentie kader is én de uiteindelijke bedoeling is dat er een uniforme eenheidsworst ontstaat m.b.t. merkperceptie?

Als dit onze toekomstige perceptie-beleidsadviseurs moeten worden voor de financiële sector, dan ....

P.S.
Zwarter dan zwart zit er helaas niet in.
Ook ik ben niet echt enthousiast over de vragenlijst. Lijkt mij ook niet echt een goed beeld te geven Er zitten beetje vreemde zaken in.
Bovendien is er mogelijk een heel groot probleem met de juiste telling (dit inmiddels gemeld).
Groet,
Ben
Ps Ik ben benieuwd. Ik hoop / verwacht dat de conclusies (indien getrokken) hier gedeeld worden.
Badge
Met anderen hier voor al ben ik van mening dat deze vragenlijst wel heel erg algemeen is gehouden en bovendien ook nog eens een aantal vragen stelt die voor een klant zo goed als onbeantwoordbaar zijn, bijvoorbeeld die omtrent het personeelsbeleid. Ik vraag me dan ook af hoe de mensen die deze algemene lijst produceerden menen aan de hand van antwoorden hierop echt iets zinnigs te kunnen gaan zeggen omtrent opvattingen op dit punt. Met anderen (alweer) mis ik de mogelijkheid van "onbekend/niet van toepassing".
Overigens nog dank voor jullie kerstkaart en vanzelfsprekend dezelfde wensen retour aan jullie allemaal!
Ingevuld. Vond het een prima enquete. Vond de vragen over t personeel en de CEO wel een beetje vreemd. Daarnaast vind ik alle termen heel erg moeilijk "meetbaar". Ze klinken mij meer naar "gevoelens" en dit is voor mij heel moeilijk meetbaar lijkt mij. Het geeft weinig statische info. Als dit een kwantitatief onderzoek betreft trek ik erg mijn twijfels (te weinig respondenten). Ik ben zelf meer voor kwalitatieve interviews en methodiek bij vragen.
Vragenlijst naar eer en geweten ingevuld. Er zaten wel vragen bij die meer gericht zijn op het personeel van de bank dan op de klant (met name met betrekking op personeelsbeleid) die vragen heb ik maar als Neutraal beantwoord.
Bedankt voor jullie reacties en het invullen van de vragenlijst voor het onderzoek van Lara. Ik ga jullie vragen en opmerkingen aan haar doorgeven en haar om een reactie vragen.

Reageer