SNS

Overstappers vanuit ING, Rabobank of ABN AMRO gezocht!

  • 14 oktober 2016
  • 14 Reacties
  • 8875 Keer bekeken

Als marketeers van de afdeling Klantontwikkeling en Behoud zijn we continu op zoek naar manieren om onze producten op een verrassende manier onder de aandacht te brengen bij zowel nieuwe klanten als bestaande klanten.

Voor de komende periode willen we ervaringen in kaart brengen van klanten die met hun betaalrekening zijn overgestapt naar SNS. We willen daarvoor zogenoemde testimonials gaan inzetten. Dit zijn korte interviews met klanten die recent zijn overgestapt en daarbij vertellen waarom ze zijn overgestapt naar SNS en hoe dat is gegaan.

We zijn op zoek naar klanten die tussen 1 april 2016 en 30 september 2016 zijn overgestapt van ING, Rabobank of ABN AMRO naar SNS met hun betaalrekening. Ben jij overgestapt? En ben je bereid hierover meer te vertellen zodat jouw verhaal andere mensen kan helpen een juiste keuze te maken? Meld je dan snel aan via community@sns.nl!

Na aanmelding maken we een afspraak met je voor een telefonisch interview in de week van 24 oktober 2016. Het interview duurt ongeveer een kwartier. We stellen je een aantal vragen over waarom je bent overgestapt, wat je destijds aansprak aan SNS en hoe het bankieren bij SNS bevalt. Ook vragen we je op de foto te gaan zodat we je verhaal nog persoonlijker kunnen maken. Als dank voor je medewerking ontvang je van ons een waardebon van € 50.

We hopen op enthousiaste reacties!

14 reacties

Hoi!

Zojuist een e-mail verstuurd met mijn aanmelding.
Ik ben onlangs (binnen die periode) overgestapt van de ING naar SNS.


Groet, Bram
Leuk dat je meedoet, Bram 🙂
Reputatie 2
Goede actie van SNS. Houd contact met je klanten en leer van nieuwe klanten wat er misschien nog beter kan. Ben heel benieuwd hoeveel er mee zullen doen. Krijgen we naderhand ook te horen hoe groot de respons was? Weten we ook meteen hoeveel overstappers er in die periode zijn geweest.
Ik om niet in aanmerking, want ik ben al veel langer klant. Dus voor mij geen € 50
Ik ben in december 2015 overgestapt vanuit de ING-bank, en heb er niet één moment spijt van gehad.
ING is in mijn beleving een kille zakelijke bank waar je als mens niet telt, en waar de contacten met een helpdesk erg afgemeten zijn en strak zakelijk verlopen, en er dus totaal niet wordt meegedacht in het oplossen van vraagstukken.
Zeer waarschijnlijk zal dit aan de medewerkers geïnstrueerd zijn, en ik neem het die mensen dan ook niet kwalijk.
Heel anders echter zijn mijn ervaringen met de mensen van SNS.
In het begin waren er volop vragen, en voor elke vraag werd ruimschoots de tijd genomen, en werd ik waar nodig teruggebeld.
Vragen werden tot volle tevredenheid uitgelegd, opgelost en duidelijk beantwoord.
Ik val niet meer in de doelgroep van SNS, omdat ik al eerder ben overgestapt, maar wou me toch even uitspreken.
Dikke complimenten SNS !!! 🙂
Goedemorgen Rene,

Wat een warme woorden, dankjewel. Daarmee beginnen we onze dag goed. Om er nog een schepje bovenop te doen: welkom op de community. Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden. Heb je al de tijd gehad om hier rond te kijken? Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Daarnaast kun je jezelf voorstellen en kennismaken met andere leden in de Koffiekamer. Tot snel 🙂
Hallo Natasja_J wat een vreemd doel: .....zijn we continu op zoek naar manieren om onze producten op een verrassende manier onder de aandacht te brengen bij zowel nieuwe klanten als bestaande klanten.
Het doel kan toch nooit zijn om iets op een verrassende manier te brengen! Het doel moet zijn om klanten binnen te halen en (mogelijk nog moeilijker) binnen te houden.
Verder denk ik dat het ook goed zou zijn om een kritisch geluid te laten horen zoals in deze blog van Simon de Groot: https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/unlocken-touchid-9222/index1.html#post81709
Je moet de zaken niet altijd mooier willen voordoen dan ze in werkelijkheid zijn. Be honest, daarmee kom je het verst (en is voor je eigen geweten ook het beste, denk ik).
Beste Natasja,

Ik ben namelijk bij meerdere banken een rekening.

Ik kan heel goed de service van de diverse banken met elkaar vergelijken.

Daarnaast valt mij op dat bij grotere banken zoals de Rabobank, ABN-Amrobank dat er geen persoonlijk advies of een praatje er meer als je naar het kantoor komt voor een opname of een storting.

Bij kleine banken zoals de Regiobank en SNS vindt je dit nog wel.

Er wordt veel meer klant gericht gewerkt en mensen ook eerder te woord gestaan.
Hoi A.F.J. Brookhuis,

Welkom op de community. Wat fijn om te lezen dat je tevreden bent over de manier waarop je geholpen wordt bij SNS. Ben je tussen 1 april 2016 en 30 september 2016 overgestapt naar SNS? Dan horen we graag via community@sns.nl wat je ervan vindt.

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

@Blacktomcat Het is altijd goed om scherp en kritisch te blijven. Je feedback geef ik door aan Natasja.
Ik was al eerder overgestapt om diverse redenen.

Maar ik heb de andere banken wel gehouden. Ook omdat ik op de hoogte wil blijven wat er gaat gebeuren in de financiële wereld. Als klant van een bank krijg je vaak eerder informatie dan een buitenstaande.

Ik heb alleen niet meer de ING bank omdat deze bank zo onpersoonlijk is geworden en ik voel mij daar eerder een nummer dan een klant.

Ook het kantoor in Oldenzaal is zo ingericht bij de ING dat het je niet uit nodigt om binnen te komen kijken,

De medewerkers zitten in een hoekje weg gestopt of achter een muur.

Bij de SNS in Oldenzaal en de Regiobank in Oldenzaal heb je direct contact met de medewerker en even een gesprek zonder dat het gelijk over geld of een lening gaat is ook belangrijk dat je even contact hebt met de medewerkers/werksters van de bank.

Daarnaast betreur ik dat de rente weer verder omlaag is gegaan,

Dit demotiveert de mensen om te gaan sparen.

Want in tegenstelling zijn de prijzen voor de huizenmarkt wel flink gaan stijgen. En ergens wordt er dan geld naartoe gegaan waar het niet hoort.

Ik sluit ook niet uit dat op zeer korte termijn ook de leningen weer met de rente omhoog gaat.

Waar de banken heel erg goed in zijn is Geld creëren dat er niet is of niet bestaat, En het is echt geld dat gebruikt kan worden in de economie.

Tot zover even een reactie terug.

A.F.J. Brookhuis.
Ik wil graag even een tip geven aan iedereen die wil gaan overstappen.

Zorg ervoor dat je eerst alle benodigde onderdelen zoals bankpas, internet calculator en pincode hebt ontvangen voordat je bij de oude bank weg gaat.

En daarna pas alles overzetten naar de nieuwe rekening.

Want je kan dan zonder geld komen te zitten en je kunt dan niets betalen. Of nog erger nergens anders geld opnemen om te kunnen leven.

Maak vooraf een goede stappenplan van aanpak.

Het lijkt heel eenvoudig maar kan een hoop ellende achteraf voorkomen.

Groetjes,

A.F.J. Brookhuis.
Bij dat stappenplan hoort m.i. ook dat je beide rekeningen parallel voor een jaar laat lopen. De overstapservice werkt niet altijd en als je h'm gebruikt kan de vertrekkende bank vervelend gaan doen.
Beste eRik19,

Dit hoeft geen jaar te gaan duren. Hoogstens 1 maand maximaal.

Want op het moment dat je de onderdelen van de nieuwe bank binnen hebt kan je de oude rekening gaan opzeggen.

En erbij je bent niemand verplicht om een reden te geven van vertrek bij je oude bank.

De bank is verplicht om mee te werken als jij dat aangeeft.

Laat de bank maar het tegendeel gaan bewijzen.

Gewoon de rollen gaan omdraaien.

Als de bank helemaal niet wil gaan meewerken dan is altijd nog de A.F.M.die je dan kunt gaan inschakelen.

De website: https://www.afm.nl/

Dit is de waakhond voor de financiële instellingen zoals banken en andere krediet verstrekkers.

De AFM maakt zich sterk voor eerlijke en transparante financiële markten. Als onafhankelijke gedragstoezichthouder dragen wij bij aan duurzaam financieel welzijn in Nederland.

Het is zelfs mogelijk dat de bank zijn/haar licentie voor de financiële markt kan verliezen.

En of ze dat ervoor over hebben is mij de vraag?

Met vriendelijke groeten,

A.F.J. Brookhuis.
Brookhuis, kijk hier maar eens: https://forum.snsbank.nl/klantenservice-webcare-71/overstapservice-aanhouden-oude-rekening-rabobank-8712
Voordat je iets bij de AMF aanhangig hebt gemaakt en al die tijd dat dat vraagd...
Ben zelf recent van ING naar ASN gegaan, alles zelf geregeld (zoals 'De Hond' in bovenstaand artikel adviseert) en dat is me prima bevallen. Sommige instellingen moest ik toch twee of drie keer benaderen, vooral met overheid is het uitkijken omdat die direct extra kosten in rekening brengen als je niet op tijd betaald (kan bij incasso's en opgeheven rekening gebeuren).
Groet, Erik
Dank voor jullie reacties, we hebben inmiddels genoeg deelnemers voor de interviews.
Fijne dag nog!

Reageer