SNS

Van welke tekst word jij blij?

  • 31 juli 2014
  • 26 Reacties
  • 6281 Keer bekeken

We zijn continu bezig onze teksten en uitingen te verbeteren en beter af te stemmen op onze klant. De komende weken willen we je verschillende teksten voorleggen om te kijken waar jouw voorkeur naar uit gaat. We zijn benieuwd naar je mening.

Onderstaande teksten komen op winkelposters die achter de balie komen te hangen. Met deze teksten wijzen we bezoekers op ‘de activiteit van de maand’. De eerste poster gaat over de kans om te besparen op bankzaken. De tweede poster over het regelen van je pensioen.
Vraag

Vergelijk de teksten eens en geef aan welke variant je voorkeur heeft: A of B. En waarom? Jouw input helpt ons de teksten beter te maken.
Tekst voor poster over besparen op bankzaken

1A. Dikke kans dat je te veel betaalt
Check op onze tablet hoeveel sparen, betalen en verzekeren bij ons kost.

Of:

1B. Besparen op je bankzaken
Weten of je goedkoper kunt betalen, sparen en verzekeren? Pak een tablet en check het.
Tekst voor poster over pensioen

2A. Je wilt later toch niet op een houtje bijten?
Bijt nu even door en spreek af met onze pensioenadviseur.

Of:

2B. Kun jij na je pensioen nog leuke dingen doen?
Maak een afspraak met onze adviseur om daarachter te komen.

26 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ik heb voor de iets positievere gekozen: 1b en 2b.
Dit zijn mijn teksten:
1A. Dikke kans dat je te veel betaalt.
2A. Je wilt later toch niet op een houtje bijten?
Voor mij hebben beide 'A's de voorkeur omdat ze me 'triggeren' tot een bepaalde actie!
De a-versies hebben voor mij een negatieve ondertoon. De b-versies hebben een positieve stimulans, dus ik ga voor de b-versies.
Reputatie 3
Badge +1
De A-versies zijn prikkelend, ook al is de ondertoon bij 1a negatief. Het geeft bij mij de neiging om het tegendeel te bewijzen.
De B-versies zouden door mij worden genegeerd en zijn daardoor voor mensen als ik niet effectief.
Overigens maken geen van de teksten mij 'blij'...
Ik kies voor de B varianten, Ik laat me niet graag bedreigen met slecht nieuws,.....
dan heb ik het gevoel dat ik het fout doe, dat ik een looser ben.

Mijn glas is bij voorkeur half vol,....
Groeten
Jaap
Badge
1A klinkt als een prijsvechter op de stroommarkt en 2A schermt met een angstbeeld waar ik me niet door laat beetnemen.
Ik heb ook voor de b´s gekozen.
Bij 1 is a veel te pretentieus, vaak heb ik het al goed geregeld. Bovendien kan de bank niet zo´n toon aanslaan tegen een klant.
In de andere reacties die ook kiezen voor 1b, kan ik me ook vinden.
Bij 2 is het bijna hetzelfde laken een pak.
De teksten spreken mij sowieso niet zo erg aan. Ik vind ze eigenlijk "te gezocht" (niet zo´n best niveau).
Blij wordt ook ik niet.
Bij 2 bijv. iets van;
Maak eens een afspraak met onze adviseur, misschien kunnen we je pensioen nog wel beter regelen!
Pensioen goed geregeld? Praat eens met onze adviseur of het nog beter kan.
Onze pensioenadviseur weet heel erg veel van pensioenen, iets voor jouw?
Je pensioen goed regelen doe je nooit te vroeg (moet je vroeg goed regelen), maak eens een vrijblijvende afspraak met onze deskundige adviseur.
Volgens mij moet je een reactie als, "ja ja, dat zal wel!" voorkomen.
Groet,
Ben 🆒
Ik heb voor beide A's gekozen, het gaat toch om triggeren, toch niet om pleasen? :rolleyes:
Omdat ik al bijna 10 jaar met {vroeg}pensioen ben heb ik om mij moverende redenen voor de A’s gekozen.
Hoe vaak heb ik niet gezegd, als ik met {vroeg}pensioen ben, dan ga ik leuke dingen doen, maar er komt niets van.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gaat niet om de uitzonderingen!
Je wilt geen loser zijn daarom is stelling 1A geen optie
als gepensioneerde denk je aan leuke dingen daarom 2B
Nou geloof ik best dat je wat vrolijker kunt worden van een pakkende tekst.
Beetje jammer dat depressie kan toeslaan na het lezen van de kleine lettertjes.
Bedankt voor jullie reacties! Hier kunnen we wat mee :)

@BigBen en @Stefan, jullie geven aan 'niet blij' te worden van de teksten. Word je hoe dan ook niet 'blij' van bank teksten, of kunnen we de teksten dermate verbeteren dat je er wel blij van wordt?

Ik ben benieuwd hoe andere deze teksten ervaren!
Reputatie 2
Ik heb voor de teksten gestemd die positiever van toon zijn. Ik neem aan dat de teksten bedoeld zijn als eye-catcher. De  meer inhoudelijke tekst daarachter zal nog veel belangrijker zijn. 
Mijn inziens is het niet nodig om klanten 'BLIJ' te maken met 'bankteksten' (= als dit, voor de lange termijn, al mogelijk is) maar belangrijk is wel dat de klant TEVREDEN is! Als ik een (bank)tekst lees die mij blij moet maken dan gaat er een alarmbel bij mij rinkelen en krijg ik argwaan! Wat wil de bank van mij? Laat ik eerst 'de kleine lettertjes' nog eens bestuderen!
Bedankt voor jullie reacties! Hier kunnen we wat mee :)

@BigBen en @Stefan, jullie geven aan 'niet blij' te worden van de teksten. Word je hoe dan ook niet 'blij' van bank teksten, of kunnen we de teksten dermate verbeteren dat je er wel blij van wordt?

Ik ben benieuwd hoe andere deze teksten ervaren!

Ik wordt van veel Loesje teksten blij. Dus als het lukt om Loesje voor jullie aan het werk te krijgen!! :)
Ik vind het niet noodzakelijk (misschien zelfs wel ongewenst om blij te (moeten) zijn van een reclame tekst in/bij een bank. Ik denk dat het eerder "leuk" of "uitdagend op een leuke manier" zou moeten zijn.
Ja ik weet het, teksten schrijven is niet zo makkelijk!
Groet,
Ben 🆒
PS Die "Brabantse dame" van voorheen zit me nog steeds in het hoofd, was dus goed!
Reputatie 3
Badge +1
Wanda,

Als een goede tekst een glimlach :) op mijn gezicht tovert, dan valt dat bij mij onder de categorie: 'daar wordt ik blij van'. Deze teksten komen daar niet eens bij in de buurt. Sommige teksten van Loesje doen dat inderdaad wel (zoals Ben al heeft opgemerkt), maar zo af en toe komen er ook reclameteksten voorbij die datzelfde effect op mij hebben. Daarvoor moeten ze een positieve insteek hebben, maar wel met een leuke twist, woordspeling en/of knipoog. Daarmee worden ze ook prikkelend en zetten ze aan tot actie. Neem daarbij niet een ander op de spreekwoordelijke korrel, maar maak slim gebruik van een stukje zelfspot. Er zijn genoeg onderwerpen voor SNS bank om uit te kunnen putten 😮. En dat alles natuurlijk in 1 pakkende zin.

Je ziet het; ik heb wel een beeld waaraan een tekst zou moeten voldoen, maar ik ben niet zo goed in ze zelf verzinnen. Anders was ik wel marketeer geworden. :p

Groeten,
Stefan
Reputatie 2
Badge
Ik denk dat 1a en 2a effectiefer zijn kwa reclame uiting om mensen in beweging te krijgen.
Maar ik word meer blij van 1b en 2b en dat was de vraag.
Ontzettend bedankt voor jullie reacties. We merken dat jullie uitdagende, niet-standaard teksten kunnen waarderen. Maar dan moeten ze wel een positieve ondertoon hebben. Met die info gaan we verder. Leuk!
Positief zijn en blijven ook in woord en geschrift.
:rolleyes:
Voor mij zijn de B's goed. De A'sgaan uit van een negatieve veronderstelling, daar ga ik dus niet verder op reageren.
Ik was benieuwd of ik nog een reactie kon plaatsen terwijl het topic aangeeft gesloten te zijn.
Hi Blacktomcat,

Wanda heeft al gereageerd op deze vraag in het topic: ‘Welke tekst spreekt je meer aan?’. Ik zie dat jij daar ook al een reactie hebt geplaatst.
Het topic blijft inderdaad wel open staan, je kunt alleen niet meer reageren op de poll.
Ja, na de uitleg van Wanda is het duidelijk dat iets wel gesloten is, maar de topic 'an sich' niet.
Joyce maak er nog een fijn weekend van.
Ik zou blij worden van de volgende tekst:

1) De spaarrente wordt opgetrokken naar 5 % per jaar.
2) Als u 65 bent en un stort nu 100.000 Euro, dan krijgt u 1000 Euro per maand gedurende de volgende 15 jaar.

Alle overige teksten zijn rare zoethoudertjes, die zuur smaken. Ook al die enquetes naar klanttevredenheid reken ik hiertoe.
 

Reageer