SNS

Verbeter SNS Mobiel Bankieren app: Betere functionaliteit (4/4)

  • 24 december 2013
  • 71 Reacties
  • 21886 Keer bekeken

De mobiele app is een handige plek om snel je bankzaken te regelen. We maken de app steeds gebruiksvriendelijker en voegen extra functionaliteiten toe. Via de feedback mogelijkheid van de app ontvingen we een aantal verbeterpunten. Door je stem uit te brengen, beslis je mee welk verbeterpunt we als eerste moeten ontwikkelen. Stem je ook mee?


Deze stemronde: Betere functionaliteit
We willen de app nog functioneler maken zodat je gemakkelijk je bankzaken kan regelen. Welke van de volgende verbeterpunten vind jij handig?

1. Adresboek in de app beheren
2. Snel saldo checken, zonder eerst in te loggen
3. Printen en downloaden vanuit de app
4. Rekeningnummers automatisch aanvullen bij het zoeken
5. Staande en liggende weergave van de app

71 reacties

wat volgens mij een handige toevoeging zou zijn is niet alleen voor de app maar ook voor het gewone pakket:
voeg in het adresboek per relatie  een regel toe met het veld "omschrijving". neem vervolgens dit veld mee in een betaling maar sta dan wel toe om deze aan te passen.
voorbeeld:
als ik het saldo van mijn SNS creditcard moet betalen moet ik steeds mijn relatienummer vermelden. het zou handig zijn dat als ik de relatie selecteer uit mijn adresboek het relatienummer al is ingevuld in de betaling
m.vr.gr hans van leeuwen
Bedankt voor het stemmen. De meeste mensen kiezen voor rekeningnummers automatisch aanvullen en het adresboek te willen kunnen beheren in de app. Wat maakt dat juist deze verbeterpunten handig zijn?

Heb jij nog niet gestemd? Klik hier om dat alsnog te doen en laat ons weten wat jij graag verbeterd zou willen zien.
Reputatie 3
Badge +1
De meeste mensen kiezen voor rekeningnummers automatisch aanvullen en het adresboek te willen kunnen beheren in de app. Wat maakt dat juist deze verbeterpunten handig zijn?

Hi Esther,
Het automatisch aanvullen van rekeningnummers is vooral prettig op een smartphone, omdat het invoeren van karakters op zo'n klein scherm lastiger is dan op een PC of laptop. Dat heeft in mijn ogen echt toegevoegde waarde in de app. Het beheren van het adresboek zie ik als een handige aanvulling. Niet dat ik heel mijn adresboek wil aanmaken via de app, maar meer dat ik een bestaande begunstigde wil kunnen aanpassen/toevoegen/verwijderen als dat nodig is.
Groeten,
Stefan
Vorige week presenteerden wij de resultaten van dit onderzoek. Lees hier de resultaten. Iedereen enorm bedankt voor de input, we gaan ermee aan de slag.
Reputatie 2
Krijgen de drie Mobiel bankieren Apps alle drie deze functies? Of moeten we voor wat betreft de Windows Phone versie weer wat langer geduld hebben...?
Krijgen de drie Mobiel bankieren Apps alle drie deze functies? Of moeten we voor wat betreft de Windows Phone versie weer wat langer geduld hebben...?

Beste TheVMaster,

Zie mijn antwoord hier

Groet, Wanda
Hallo Allemaal,

Graag zou ik willen zien dat wanneer ik tijdens het online shoppen op mijn telefoon wil afrekenen via Ideal. Dat ik dan automatisch naar de app wordt doorverwezen en vervolgens de keuze heb om te kiezen tussen betalen via mn digpas en/of de 5 cijferige code.

De rabobank heeft dit bijvoorbeeld al.
Badge +1
Hi Wiegerrijswijk,

Leuk dat je je hebt aangemeld voor de community en meteen een bericht plaatst.
Welkom 😉!

Jouw wens staat ook hoog op ons lijstje om te worden verwezenlijkt in 2015. Hou de community in de gaten, want zodra we meer weten, lichten we ook meteen de community in.

Voor de rest alles naar wens bij SNS?

Omdat dit je eerste bericht is, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.

Tot snel 🙂.
Ik zou het fijn vinden om in de app je verschillende spaarpotten te kunnen inzien en geld naartoe te kunnen schrijven.
Bedankt!
Hallo Wessel,

Welkom op de community 🙂.

Aan jouw wens wordt momenteel al hard gewerkt. Waarschijnlijk staan de spaarpotten medio februari live. We houden je op de hoogte.

Voor meer informatie over onze community verwijs ik je graag naar het topic ‘Welkom op de community’. Misschien vind je het leuk om jezelf voor te stellen in de Koffiekamer?
Het lijkt mij handig op de mobile app de incasso's te kunnen inzien zoals nu ook op de site te zienis, nu kan men alleen je eigen 'Ingeplande overschrijvingen'' zien!
Hoi Neuray,

Leuk dat je als nieuw communitylid gelijk met goede suggesties komt. :o
Deze heb ik op de wensenlijst geplaatst.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, dan kun je dat doen in de Koffiekamer.
Hallo Olaf, waar kan ik de wensenlijst vinden? 😕
Ik heb een hyperlink toegevoegd in mijn vorige bericht Neuray. Klik maar op het woord 'wensenlijst'. Zo zie je ook de suggesties die we van andere communityleden hebben ontvangen.
Sorry, de hyperlink(s) is niet goed te zien!
Ook dat is weer feedback. :D

Vanaf nu ga ik mijn teksten met hyperlinks onderstrepen. Dat maakt het toch iets duidelijker.
Ook dat is weer feedback. :D

Vanaf nu ga ik mijn teksten met hyperlinks onderstrepen. Dat maakt het toch iets duidelijker.


Inderdaad, dat maakt het een stuk duidelijker. En Olaf, zo ben je jezelf wederom aan het verbeteren. Chapeau :p
Badge +1
Dat maakt de cirkel weer rond 🙂.
Misschien lees ik er wel overheen, als het al ergens staat, daarvoor alvast mijn excuses. :o

Via de Ipad gebruiken wij de APP best wel veel, maar bij de laatste update is de opslaan knop verdwenen, klopt dat?

Als ik acceptgiro's wil invoeren dan had je altijd een opslaanknop. Alleen kan ik hem nu niet meer vinden.
Het is vervelend om per overboeking te werken. Ik voer graag eerst alle boekingen in en dan in 1 keer verzenden.

Ik zou toch wel graag die knop terug willen hebben!

Groet,
Jouke
Hoi Jouke,

Ik heb dit voorgelegd aan de productmanager. Bij de app verstuur je de overboeking altijd direct, meestal met pincode, soms met digipas. Het opslaan kon voor de laatste update ook alleen in Mijn SNS, niet in de app. Kan het zijn dat je deze dingen door elkaar haalt?
Beste Dennis,

Ik weet 100% zeker dat ik het kon, omdat je met de app acceptgiro's kon inscannen (kan ik in mijn sns niet). Dan moet het de 1 na laatste update zijn geweest. Maar goed ik wil daar niet een welles nietes van maken. De opslaan knop een idee voor in de nieuwe update?
Badge +1
Hoi Jouke,

Dit staat wel op de wensenlijst, maar zal er op korte termijn niet komen.
Reputatie 4
Badge +1
Hm, de knop "Betaling bewaren" verschijnt nog wel steeds als ik bijv. een betaling probeer te doen die hoger is dan mijn pincodelimiet op mijn App.
Handig als ik mijn digipas op dat moment even niet bijdehand heb.

Heb helaas geen accept giro om mee te testen...
Wat ik mis in de app,
dat als je betaling is gewijgerd omdat er te weinig saldo op je rekening staat (is dit bij mij omdat ik iets niet goed heb ingevoerd. Bijvoorbeeld het rekeningnummer.

Dan kan je de betaling niet aanpassen.
dit moet toch anders kunnen.

Dit is tevens op de site een struikelblok.
Als ik dan een geweigerde transactie heb kan ik deze niet gelijk verwijderen.
Ik vind de digipas nog steeds een beetje achterhaald om transacties te doen.
Bij mijn vorige bank ontving ik een sms op mijn telefoon om de transactie te bevestigen.

Dit is echt veel handiger. Je kunt als je internet hebt, overal je transacties uitvoeren.
Je telefoon heb je altijd bij je, je digipas niet.

Johan-Paul

Reageer