SNS

Verbetering Mijn SNS: wat heeft jouw voorkeur?

  • 6 mei 2013
  • 67 Reacties
  • 20591 Keer bekeken

Onder andere via SNS Community hebben wij een aantal verzoeken gekregen voor de verbetering van Mijn SNS. Uiteraard gaan we daadwerkelijk met jullie feedback aan de slag! Via dit onderzoek kun je aangeven welke verbetering voor jou prioriteit heeft.

Ons doel is om de gebruiksvriendelijkheid van Mijn SNS zodanig te verbeteren dat jullie je inkomsten en uitgaven beter kunnen managen. Jij kunt ons daarbij helpen door aan te geven welke acties voor jou het meest belangrijk is.

De procedure is daarbij als volgt:

- Je kunt stemmen op jouw favoriete wijziging in Mijn SNS.
- De meeste stemmen gelden.
- We beginnen met de uitvoer van de wijziging die de meeste stemmen heeft gekregen.
- We lopen daarna de wensen af in volgorde van hoeveelheid stemmen en voeren in ieder geval de top 3 uit.
- Elke week houden we je op de hoogte van de voortgang van de wijzigingen.
- Elke maand komt er een nieuwe stemronde en kun je wederom jouw voorkeur aangeven.

Deze maand hebben we de volgende vijf opties voor je in kaart gebracht:

Spaardoelen: Als klant wil ik vanuit mijn spaarrekening zelf spaardoelen in kunnen stellen en deze ook kunnen bijhouden.

Kasboek makkelijker indelen: Als klant moet ik nu veel te veel moeite doen om mijn transacties in te delen in categorieën. Dat moet de bank voor mij kunnen doen.

Lege fotolijstjes weghalen: Als klant krijg ik nu twee lege fotolijstjes te zien op Mijn SNS. Eentje rechts bovenaan en eentje bij mijn SNS Community profiel. Beiden kan ik niet gebruiken.

Schade melden van verzekering: Als klant vind ik het proces om mijn schade te melden te omslachtig. Ik vind het ouderwets dat dit niet online kan.

Jaaroverzichten digitaal: Als klant wil ik mijn jaaroverzicht digitaal kunnen ontvangen en ik wil deze kunnen terugvinden in Mijn SNS.

Geef hieronder je voorkeur aan. Wanneer je andere suggesties hebt ter verbetering, zien we deze graag terug in een reactie. Deze kun je aan het einde van deze pagina toevoegen.

67 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik zou graag het betalingsoverzicht van mijn creditcard online willen hebben. Niet alleen kan ik dan mijn uitgaven beter in de gaten houden. Maar ook fraude kan veel sneller worden opgespoord.
Ik heb eigenlijk met geen van de voorgestelde items iets.
Vandaar dan maar de digitale jaaroverzichten (doe ik eigenlijk al jaren zelf maken (pdf)).
Ik mis een aantal "zinvollere" opties;
* eindelijk eens de inlogvelden bovenaan de pagina
* zelf instellen verschillende opties (finetunen bijv. max opname, buiten EU pinnen, enz. (zelfs per land instellen ook EU)
* vastzetten aantal regels in overzicht (ik kan wel meer regels instellen, maar moet dat steeds weer opnieuw doen)
(een aantal al "heel oude wensen" staan nog steeds open)
Groet,
Ben 🆒
PS. Ik hoop toch niet dat dit lijstje een voorbeeld is voor vervolglijstjes. Ik vind bijv. "lege fotolijstjes weghalen" een gigantische NON item. Indien de SNS voor joker wil staan door de opmaak niet in orde te hebben....
PS2. Ik merk bij mezelf inmiddels ook wel een behoorlijke teleurstelling. In de loop van het bestaan van de Community zijn er vele suggesties gedaan ter verbetering. Ik vind ze niet terug. Bovendien zijn de items van nu eigelijk geen punten waarover gestemd hoeft te worden, lijkt mij. Hiervoor geld: SNS zorg dat je internetsite eindelijk eens een Internetbank waardig is.
Ik vind dat alle klanten die klagen over de MijnSNS gelijk hebben! En wat vindt de SNS?
Heel goed initiatief! In ieder geval een goede start. Ben het wel enigszins eens met beide voorgangers dat om dit echt te doen laten slagen er wel wat meer waarde toevoegende opties bij moeten staan. Echter dit verschilt natuurlijk heel erg per gebruiker, dus Ben, zaken die voor jou niet zinvol zijn kunnen voor anderen juist erg zinvol zijn. De opties die jij noemt lijken mij dan weer minder zinvol bijvoorbeeld (inlogvelden bovenaan de pagina???)

Ook denk ik dat veel gebruikers niet eens op de hoogte zijn van wat er allemaal nu al kan in Mijn SNS. Ik zou als ik jullie was dus wat geld steken in "opleidng" van je gebruikers. Denk hierbij aan gepersonaliseerde boodschappen als "Wist je dat je ... kunt in Mijn SNS?" inclusief link naar uitleg. Of doen jullie dat al wellicht?


In ieder geval ben ik positief over dit initiatief van SNS! Vind het persoonlijk erg klantgericht. Nu er wel voor waken dat het geen wassen neus wordt.
Waarom wordt er bij de vermelding van mijn lopende hypotheken alleen het bedrag en niet het rentepercentage vermeld ?
Kasboek makkelijker indelen: Als klant moet ik nu veel te veel moeite doen om mijn transacties in te delen in categorieën. Dat moet de bank voor mij kunnen doen. 

Ik wil graag:
- categorie-namen zelf bedenken, invoeren, evt. wijzigen en daarmee werken; zowel voor inkomsten als uitgaven;
- splitising van meerdere rekeningen:
-- PGB-rekening/-geld/-vermogen en indeling ervan i/h Kasboek scheiden van privé-rekening/-geld/-vermogen;

Deze punten heb ik op dit forum in andere topics, posts m'n gedachten laten gaan. Ik hoop dat deze meegenomen worden bij de uitvoering van het optimaliseren v/h SNS-Kasboek.
Heel goed initiatief! Er is altijd wel wat te verbeteren en graag zie ik het volgende:


*Snellere of indien mogelijk Realtime bank account checks ofwel op het moment van inloggen het "refreshen" van dezer gegevens

Reden: Het duurt enorm lang voordat daadwerkelijke bankinformatie zoals het saldo geupdate wordt naar wat het werkelijk is.

*Zelf bedenken van categorie-namen voor het opdelen van inkomsten en uitgaven.

Reden: Ik ben zelf al zeer tevreden over de mogelijkheid van het opdelen in diverse categorieën maar het zou prettig zijn om zelf daar nog een paar aan toe te voegen.
Ook zou het fijn zijn als dit proces wat gemakkelijker gemaakt kan worden door o.a. op minder knoppen te hoeven drukken.

*Toevoeging van een soort van "Notities" per rekeningnummer/transactie of simpelweg het toevoegen van een Notitieblock

Reden: Het zou prettig zijn om bijvoorbeeld notities toe te voegen aan rekeningen en/of inkomende betalingen om hier een beter overzicht over te krijgen.
Waarom wordt er bij de vermelding van mijn lopende hypotheken alleen het bedrag en niet het rentepercentage vermeld ?


Hoi Breemer, welkom op de SNS Community. Je vraag is reeds door een ander lid gesteld en beantwoordt in het topic 'Toevoeging rentepercentage in overzicht Mijn SNS'. Daarom hebben we je vraag naar dat topic verplaatst, zodat de topics en reacties passend en overzichtelijk blijven.

Als je het leuk vind kun je in dit topic jezelf voorstellen en meer lezen over de andere leden. Heb je nog vragen over het gebruik van de community, stel deze gerust of lees de topics over de community door. De zoekbalk rechts bovenin is praktisch om te zoeken naar onderwerpen of eerder geplaatste vragen.
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb gekozen voor Kasboek makkelijker indelen, dingen kunnen daar een hoop gebruiksvriendelijker en simpeler imho.

Jammer dat Credit Card uitgaven digitaal inzien er niet tussen staat. 
ik zeg onzinpoppetjes weg en volgende keer eerst nadenken.
en dan op die lege plek link naar mijn overzicht hypotheek (was ik kwijt en kon die niet meer terugvinden).
En doe dan gelijk die creditcardmutaties er ook maar bij.

Oh ja: niet zeggen dat je kan stemmen, opties kan aanklikken en dan nergens iets klikbaars neerzetten
@Lindsay: ik krijg op het topic 'Toevoeging rentepercentage in overzicht Mijn SNS'.  PAGE NOT FOUND
vreemd, ik zie dat jullie denken dat er 5 punten van verbetering zijn.
maar ik kan maar een punt aanvinken, betekend dit dat er straks maar 1 punt wordt verbeterd???
ik weet nog wel meer puntjes voor verbetering ;-)
wat trouwens ook wel erg handig is een software progje waarmee ik offline alles bij kan houden, dus even inloggen alles downen wat er van mij nieuw is en dan offline kasboek en adresswen bestand bijhouden maar dan ook zo dat ik een voledig adressen bestand darin heb met adressen en tel nummers.
ook handig als ik veranderingen daarin maak of als ik geld overboek in dat pakket ik gewoon even kan inloggen en de gegevens uploaden en de overboekingen worden gedaan.
ongeveer zoiets als het oude offline pakket van de postbank, waarvan ik de eerste paketten het beste vond totdat deze software in Amsterdam gemaakt werd toen werd het een zooitje, heb ooit eens een halve dag met de directie van de postbank daarover gediscuteerd ( ik werkte toen bij een software bedrijf in Leeuwarden) en laten zien wat er beter kon, maar het software bedrijf had de wijsheid in pacht en wilde de paketten niet aanpassen.
P.S.

het lijkt mij slimmer om zoveel mogenlijk verbeterpunten te verzamelen en dan de software in eenkeer aan te passen, elke keer een dingetje erbij/veranderen kan een gigantische rotzooi van het pakket maken, waneer je dat in een keer doet blijven de kosten lager en het programeren overzichtelijker.
Ik sluit mij aan bij Eva van Goor, dat ik het een gemis vind dat ik nergens online mijn creditcard gegevens kan inzien. 
Ik zou heel graag digitale formulieren willen overal waar ik nu nog iets moet printen, ondertekenen, en op de post moet doen.
Ik zou wel graag meteen, als ik inlog bij MijnSNS, willen zien of er op de community nog nieuwe berichten, sinds mijn laatste inlog, zijn. Kan in het venstertje "SNS Community" (alleen aantal zou prima zijn).
Hoef ik ook niet in te loggen bij de community als er 0 zijn.:)
Groet,
Ben 🆒
Ik ga voor de spaardoelen, zo kan ik gemakkelijk " potjes" maken en boijhouden of ik het streefbedrag al bereikt heb
Reputatie 3
Badge +1
@Lindsay: ik krijg op het topic 'Toevoeging rentepercentage in overzicht Mijn SNS'.  PAGE NOT FOUND

Hi Mullie, zou je het via de volgende link willen proberen?
https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=7095&highlight=rentepercentage+hypotheek
Bij uitloggen wil ik niet in de reclame - folders terecht komen.  
Als ik iets wil weten, dan kan ik dat best zelf wel opzoeken.
Bij email contact krijg ik de indruk dat mijn nederlands niet begrepen wordt en ik een antwoord krijg waar ik niet om gevraagd heb.Bij vervolg contacten durft men blijkbaar geen bakzijl meer te halen en blijft men op verkeerde uitgaans punten doorborduren.
@ Nirona Ik heb net zelf in- en uitgelogd om te kijken wat je te zien krijgt. Ik kom echter op de homepage van snsbank.nl. Wat krijg je precies te zien?

@ Damjw Welkom op SNS Community 🙂. Wat vervelend dat je vraag niet naar wens is beantwoord. Je mag je vraag mailen naar webcare@sns.nl. We nemen je vraag dan in behandeling. Vermeld dan ook je gebruikersnaam van de community, dan weten we van wie de vraag komt 🙂.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen of meer te lezen over de andere leden, neem dan eens een kijkje in de 'Koffiekamer'.
[quote]@ Nirona Ik heb net zelf in- en uitgelogd om te kijken wat je te zien krijgt. Ik kom echter op de homepage van snsbank.nl. Wat krijg je precies te zien?

/QUOTE]
En?
Staat er op de SNS homepage GEEN reclame? :)
Groet,
Ben 🆒
@ Ben Bij mij niet. Enkel informatie en tips 😉.
vreemd, ik zie dat jullie denken dat er 5 punten van verbetering zijn.
maar ik kan maar een punt aanvinken, betekend dit dat er straks maar 1 punt wordt verbeterd???
ik weet nog wel meer puntjes voor verbetering ;-)
wat trouwens ook wel erg handig is een software progje waarmee ik offline alles bij kan houden, dus even inloggen alles downen wat er van mij nieuw is en dan offline kasboek en adresswen bestand bijhouden maar dan ook zo dat ik een voledig adressen bestand darin heb met adressen en tel nummers.
ook handig als ik veranderingen daarin maak of als ik geld overboek in dat pakket ik gewoon even kan inloggen en de gegevens uploaden en de overboekingen worden gedaan.
ongeveer zoiets als het oude offline pakket van de postbank, waarvan ik de eerste paketten het beste vond totdat deze software in Amsterdam gemaakt werd toen werd het een zooitje, heb ooit eens een halve dag met de directie van de postbank daarover gediscuteerd ( ik werkte toen bij een software bedrijf in Leeuwarden) en laten zien wat er beter kon, maar het software bedrijf had de wijsheid in pacht en wilde de paketten niet aanpassen.


Hi Cobes,

Het klopt dat je maar 1 wijziging kan aanvinken. De wijziging met de meeste stemmen voeren we als eerste uit. Daarna voeren we in elk geval de top 3 in volgorde van stemmen uit.

Bedankt voor je andere punten. Binnenkort komt er een nieuwe lijst met wijzigingen waaruit je een keuze kunt maken. Hiervoor worden de suggesties in dit topic gebruikt.
Ik zou mij willen aansluiten bij het verzoek om de transacties van de SNS creditcard zichtbaar te maken in Mijn SNS, dat vind ik eerlijk gezegd een belangrijkere verbetering dan de vijf genoemde mogelijkheden.
Badge +1
Ik zou mij willen aansluiten bij het verzoek om de transacties van de SNS creditcard zichtbaar te maken in Mijn SNS, dat vind ik eerlijk gezegd een belangrijkere verbetering dan de vijf genoemde mogelijkheden.


Hallo Msnellen,

Welkom op SNS Community 😃. Bedankt voor het doorgeven van jouw voorkeur. We geven dit door aan de beheerders van de zogenaamde 'wishlist'.

Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen, kun je dat doen in dit topic.

Reageer