SNS

Wat verwacht je van SNS Bank bij de overstap naar IBAN?

  • 13 juni 2012
  • 35 Reacties
  • 9113 Keer bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hi Kalahari80, het is inderdaad juist dat IBAN en BIC niet nieuwe nummers zijn. IBAN is een aanvulling op je bestaande rekeningnummer en BIC is de code van de bank. Je vraag wat er gebeurt met de BIC van de Bank. Hier verandert niks aan. De BIC van de bank blijft hetzelfde als dat hij was en blijft gewoon zichtbaar.  Zoals Tibor hierboven al aangeeft hoef je niets te doen bij het omzetten van de rekeningnummers. 
Ook bij het converteren van het oude rekeningnummer naar IBAN wil SNS Bank de klant ontzorgen. Dat betekent dat we vanaf deze zomer binnen Mijn SNS de bijbehorende IBAN gaan tonen op het moment dat de klant een rekeningnummer invult. Zo kan de klant gewend raken aan de IBAN.
In het najaar van 2012 bieden we klanten de optie om of via het oude rekeningnummer te betalen of al via de IBAN. Als je dan een oud rekeningnummer invult, tonen wij de bijbehorende IBAN.
 
Ook voor het adresboek hoef je zelf niets te doen, dit geeft Mariella hierboven al aan. ;)
Ook in het adresboek wordt het IBAN-nummer zichtbaar. Als je een nieuw \'adres\' toevoegt, wordt het IBAN-nummer automatisch bijgevoegd. Bestaande contacten in het adresboek worden medio november 2012 aangevuld met IBAN.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, maar kijk ook eens rond. Er worden al veel vragen beantwoord door ons al moderators en natuurlijk door de andere communityleden. 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Vandaag liep ik tegen een IBAN probleem aan binnen "Mijn SNS". Ik probeerde geld over te maken van MaxiSparen naar een andere SNS rekening dan de vaste tegenrekening. Hiervoor selecteerde ik in het overboekingsscherm voor de optie "Andere rekening" en selecteerde toen mijn via het adresboek mijn andere SNS betaalrekening. Dan worden de velden in het overboekingsscherm gevuld met rekeningnummer, naam en plaats, maar sinds kort komt er bij het rekeningnummer de IBAN te staan. Als ik dan de overboeking verstuur, dan wordt de overboeking geweigerd en krijg ik de foutmelding terug: "GB9001 Uw rekening is niet in ons bestand"
:mad:

Als ik de overboeking opnieuw invoer maar handmatig het oude 9-cijferige rekeningnummer invul, dan gaat het wel goed. Kennelijk wordt bij de controle op eigen rekeningnummers bij overboekingen tussen eigen rekeningen nog geen rekening gehouden met IBAN nummers. Dit pleit overigens voor de terugkomst van een oude feature binnen Mijn SNS waarbij je met een pull-down menu een eigen rekening kunt selecteren als je een overboeking wil doen van/naar je SNS spaarrekening!
😮
Hallo Stefan,

Vervelend dat je tegen dit probleem aanliep.
We hebben je probleem doorgezet, alleen heeft betreffende afdeling je rekeninggegevens nodig.  Ook zouden ze graag willen weten welke transacties het betrof en op welk moment je deze hebt willen doen.
Zou je deze gegevens en details willen mailen naar webcare@sns.nl? Dan laten we dit voor je uitzoeken.:)
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Wilma,

Ik heb net de gegevens aan je gemaild. Alvast bedankt voor het uitzoeken.

Groeten en een prettig weekend,
Stefan
Hallo Wilma,

Ik heb net de gegevens aan je gemaild. Alvast bedankt voor het uitzoeken.

Groeten en een prettig weekend,
Stefan


Hi Stefan, dit probleem wordt opgelost met een patch. Het oplosmoment staat gepland voor vrijdagavond, lezen we in het document. Zou je na vrijdagavond kunnen proberen of dit verholpen is? 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Hi Stefan, dit probleem wordt opgelost met een patch. Het oplosmoment staat gepland voor vrijdagavond, lezen we in het document. Zou je na vrijdagavond kunnen proberen of dit verholpen is? :)

Hi Lindsay, super! Dit ga ik zeker testen. Waarschijnlijk op zaterdag ochtend. Ik zal de resultaten ervan hier vermelden.
Badge +1
Hi Lindsay, super! Dit ga ik zeker testen. Waarschijnlijk op zaterdag ochtend. Ik zal de resultaten ervan hier vermelden.


Hoi Stefan,

We hopen dat deze resultaten positief zijn 😉.
Reputatie 2
Badge +1
Naar aanleiding van het bericht over SNS community in Mijn SNS (\"frozen period\" die vandaag in gaat) kreeg ik het vermoeden dat de patch misschien eerder wordt geinstalleerd. Zojuist de proef op de som genomen en inderdaad: ik kan nu IBAN overboekingen doen tussen rekeningen binnen Mijn SNS.
Het probleem is dus opgelost :)

Ook zag ik dat als je een IBAN overboeking (tussen eigen rekeningen) in de verzendlijst hebt gezet en vanuit de verzendlijst de overboeking weer opent om te wijzigen, dan worden de rekeningnummers (van en naar) netjes in een pull-down menu weergegeven. M.a.w. de IBAN nummers worden dus netjes herkend binnen Mijn SNS als interne rekeningnummers.
Overigens zijn de rekeningnummers in de pull-down menu\'s weer de (oude) 9- en 10-cijferige rekeningnummers ;)
@Stefan Dat heb je goed bedacht!;)

Goed om te horen dat het probleem opgelost is en je gewoon IBAN overboekingen kunt doen binnen Mijn SNS. Ook fijn dat de IBAN nummers herkend worden als interne rekeningnummers.

Bedankt voor het doorgeven van je feedback.
Nu werkt het allemaal goed toch? Bij mij wel in ieder geval.

Reageer