SNS

Wat zie jij graag anders in Mijn SNS? (2/6)

  • 2 juli 2013
  • 224 Reacties
  • 42766 Keer bekeken


Toon eerste bericht

224 reacties

Hoi Warmbuffet,

Bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels heb je ook een antwoord gekregen op je vraag via de e-mail. Hieronder nog even een samenvatting voor de geïnteresseerden:

Niet zo heel lang geleden was het mogelijk om van je beleggingsrekening over te boeken naar een andere rekening binnen Mijn SNS. Deze mogelijkheid is sinds enige tijd verdwenen op onze website. Er loopt op dit moment een navraag voor het terugbrengen van deze mogelijkheid. Wij zijn namelijk ook van mening dat het een rare situatie geeft, om geld dat je van de ene SNS rekening naar de andere SNS rekening wil overboeken, via een andere bank moet laten lopen.

Omdat het hier om een technische aangelegenheid gaat die impact heeft op de gehele Mijn SNS omgeving, is dit helaas niet snel te regelen. Als er een goedkeuring komt voor het terugbrengen van deze functionaliteit, dan zal deze met een nieuwe release van de Mijn SNS omgeving meegaan. Wel is er de mogelijkheid om telefonisch bij SNS Beleggen een overboeking tussen je SNS Beleggingsrekening en een SNS Spaarrekening door te geven.
inloggen met digid
inloggen met digid
En zeker ook nog betalingen verrichten met je digid? Lekker veilig. not.
Ik denk niet dat DigId's gebruikt gaan worden voor commerciele ondernemingen die geen wettelijk verplichte taak uitvoeren, zoals bij de verplichte ziektekostenverzekering wel het geval is, en zelfs die vind ik persoonlijk al over het randje.
Hallo Tibor,

Bedankt voor de terugkoppeling en dat je een aantal zaken hebt doorgezet naar de desbetreffende afdeling.

Nog even terug komend op de tekens in de omschrijving. Het zou handig zijn bij het overboek scherm bij de omschrijving het hulpscherm (blauwe cirkel  metvraagteken) de tekst daar aan te passen aan te passen en die tekens er bij te zetten, dan weet iedereen meteen waar die aan toe is.

En dan nog een laatste vraag over de omschrijving. Waarom worden (delen) van woorden/tekst automatisch afgebroken, nadat je de boeking geauthoriseerd hebt? Hoe kan ik het beste er voor zorgen, dat dit niet gebeurt?

En worden mijn adresgegevens doorgestuurd naar de begunstigde na het overboeken? Of verschilt dit per bank?

Groeten,

SNSKlant


Hallo SNSKlant,

Goed punt om de toegestane tekens in het omschrijvingsveld toe te voegen aan het hulpscherm.
Dit wijzigingsverzoek hebben wij intern doorgegeven en staat op de wensenlijst voor Mijn SNS en zal in een van de volgende releases van Mijn SNS worden meegenomen, als het technisch haalbaar blijkt.

Adresgegevens van onze klanten worden niet doorgestuurd naar de begunstigde (na het overboeken). Voor zover ik weet overleggen andere banken deze (persoonlijke) gegevens ook niet.

Verder heb ik geen idee waarom delen van woorden/tekst automatisch worden afgebroken, nadat je de boeking geauthoriseerd hebt. Hier komen wij zo snel mogelijk op terug.
Ik heb mijn suggestie niet terug kunnen vinden tussen de eerste reacties.

Ik zou het erg handig vinden als ik een bericht zou ontvangen (a la saldo attentie) als een ingeplande overschrijving niet gelukt is.

In mijn geval kreeg ik een aanmaning van een bedrijf omdat ik niet betaald zou hebben, terwijl ik in de veraonderstelling was dat de afhandeling tijdig gebeurt zou zijn.
Achteraf bleek dat de overschrijving niet gelukt was vanwege een typefout in het rekeningnummer.
Kortom onnodige administratie en ergernis over en weer die voorkomen had kunnen worden als ik het gewoon geweten had.
Dag gemiddelde_klant,

Allereerst van harte welkom op SNS Community. Fijn dat je je wensen hier kenbaar maakt. Alleen begrijp ik je suggestie niet helemaal. Gaat het in jouw geval om een ingeplande periodieke overschrijving? Of bedoel je een automatische incasso?

Ben je al een beetje wegwijs hier? Via de volgende links kun je meer lezen over de communityleden en hier tref je informatie over de community aan.

Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, hoor ik het graag.

Hoi Dennis,
mij lijkt ; "ik zou het erg handig vinden als ik een bericht zou ontvangen (a la saldo attentie) als een ingeplande overschrijving niet gelukt is" dat het inderdaad gaat over een ingeplande (wel of niet periodiek) overschrijving. Lijkt mij een zeer goede suggestie!
Groet,
Ben 🆒
Dag gemiddelde_klant,

Allereerst van harte welkom op SNS Community. Fijn dat je je wensen hier kenbaar maakt. Alleen begrijp ik je suggestie niet helemaal. Gaat het in jouw geval om een ingeplande periodieke overschrijving? Of bedoel je een automatische incasso?

Ben je al een beetje wegwijs hier? Via de volgende links kun je meer lezen over de communityleden en hier tref je informatie over de community aan.

Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, hoor ik het graag.
ik vind overschrijvingen lang duren bij jullie  en of terug boekingen
Ik wil langer dan 3 maanden terug kunnen kijken naar bij- en afschrijvingen online, liefst een jaar!
Nu moet ik per stuk met rekeningnummer opzoeken wat me heel veel tijd kost.
Het was wel ooit zo, maar is veranderd.
Hallo Muizzy, Rovana30 & Deleeuwvanweenen,

Welkom bij SNS Community :D

@Muizzy Het is al mogelijk om geweigerde overschrijvingen terug te zetten naar de verzendlijst. Meer hierover lees je hier bij de reactie van mijn collega Marnix.

@Rovana30 Heb je de volgende link, Geld overboeken: tijdsduur en kosten, al bekeken met de doorlooptijden van een overboeking?

@Deleeuwvanweenen Het is mogelijk om voor alle SNS rekeningen tot 24 maanden terug te kijken. Hieronder staat uitgelegd hoe je dit kan doen:

- Klik in het linkermenu bij 'betalen' of 'sparen' op 'bij- en afschrijvingen'.
- Achter 'toon' staat 'bij- en afschrijvingen afgelopen maand'.
- Klik op de pijl achter de balk. Een uitklapmenu verschijnt.
- Selecteer in dit menu een periode.
- Selecteer 'zoek' achter het zoekveld.
- Het overzicht opslaan of printen kan via de knop 'print/pdf'.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je de huisregels.
Beste,

Ik zit net te stemmen op jullie poll. 
Echter begrijp ik het niet helemaal.

Ik heb gestemt op (Ik wil alle papieren brieven die ik van SNS Bank ontvang ook in Mijn SNS kunnen terugzien)

 want daar valt immers alles onder tenzij je een realtime verbruik laat zien van de creditcard, want alleen de afschiften is het zelfde als ¨Ik wil ALLE papieren brieven die ik van SNS Bank ontvang ook in Mijn SNS kunnen terugzien¨ dit is met alles het geval, overigs zou ik het erg pretig vinden om mijn actuele saldo van mijn creditcard in de app te zien, ABN en Rabo hebben het wel waarvan ABN in een aparte ICS app.

Het is niet alleen elende, Huilde voor de bedenker van de saldo checker in de nieuwste update, wat en uitkomst.
Hi Mario,

Allereerst van harte welkom op de community 🙂. Je hebt de poll al gevonden dus, kom je er voor de rest een beetje uit? Via 'welkom op de community' vind je allerlei handige linkjes, die je op weg kunnen helpen.

Het kunnen inzien van het realtime verbruik van de creditcard staat hoog op ons wensenlijstje. Er is zelf een apart topic voor aangemaakt.

Tot slot bedankt voor je compliment, de saldochecker vind ik persoonlijk ook een uitkomst! 🆒
Ik ben het met gemiddelde_klant en BigBen eens: het is handig dat je een bericht/melding krijgt dat een ingeplande overschrijving niet is gelukt. Het maakt daarbij niets uit of dit een eenmalig ingeplande overschrijving is, een terugkerende overschrijving of een enkelvoudige of terugkerende incasso.
@SNS: nemen we dit ook mee in het wensenlijstje voor de software ontwikkelaars?
Badge +1
Hallo Blacktomcat,

Deze wens staat al op de wensenlijst 🙂. Ik geef in ieder geval door dat jij dit ook een gewenste toevoeging vindt.
Ik zou graag op mijn telefoon niet alleen mijn betaalrekening kunnen raadplegen, maar ook de afzonderlijke aandelen in mijn aandelendepot.
Hallo S.Meij,

Welkom op SNS Community 🙂. Bedankt voor het doorgeven van je voorstel. Ik ga het doorgeven aan de ontwikkelaars van de Mobiele App en kom hier zo snel mogelijk op terug.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om de topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je de huisregels.
Hoi S.Meij,

Ik heb inmiddels een reactie gekregen. Het voorstel om de afzonderlijke aandelen in je aandelendepot te raadplegen op je telefoon is een bekende wens op onze zogeheten wensenlijst. Het staat helaas nog niet op de planning voor dit jaar. Als wij meer weten, dan laten wij dit hier direct weten 🙂.
Het zou fijn zijn als de link van de community wat opvallender wordt neergezet bij het internetbankieren (in plaats van het kleine linkje dat er nu staat), desnoods met een verleidelijke tekst. Zo komen er hopelijk meer klanten die gebruik gaan maken van de community. Een linkje op de homepagina onder het blok "Mijn SNS" rechtsboven is ook geen overbodige luxe. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd...
Badge +1
Het zou fijn zijn als de link van de community wat opvallender wordt neergezet bij het internetbankieren (in plaats van het kleine linkje dat er nu staat), desnoods met een verleidelijke tekst. Zo komen er hopelijk meer klanten die gebruik gaan maken van de community. Een linkje op de homepagina onder het blok "Mijn SNS" rechtsboven is ook geen overbodige luxe. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd...


Hi Pascal,

Dank voor je suggestie; deze geef ik door. Mbt de homepagina: hier staat al een community icoontje (zie bijgaande afbeelding).
Heb ook vaak problemen bij omschrijving van een betaling.
Bij het gebruiken van een spatie lukt het vaak niet meer.
Hi Geboll,

Vervelend dat je problemen hebt bij de omschrijving in een betaling. Wat gaat er precies fout bij het gebruiken van een spatie?
[quote]Wil jij meedenken over verbeteringen in Mijn SNS? Laat je stem horen!
Lees het hele onderzoeTE]

Ik  moest een copie van mijn actuele saldo en een afschrift  van mijn inkomen opsturen via email.
Volgens mij gaat dit niet vanaf mijn tablet. Heb ik dan de mobiele versie of kan dit niet?
Deze optie vind ik persoonlijk geen overbodige luxe. Is dit een goede suggestie?

Gr. R. van Mill.
Reputatie 3
Badge +1
Ik  moest een copie van mijn actuele saldo en een afschrift  van mijn inkomen opsturen via email.
Volgens mij gaat dit niet vanaf mijn tablet. Heb ik dan de mobiele versie of kan dit niet?
Deze optie vind ik persoonlijk geen overbodige luxe. Is dit een goede suggestie?

Gr. R. van Mill.


Hi Robin,
Ik denk dat je dan inderdaad de mobiele versie van de website hebt gebruikt. Deze mist een aantal (weinig gebruikte) functies, die wel op de 'normale' website te vinden zijn. Als je toch op je tablet of smartphone wilt werken, dan kun je voordat je inlogt op de mobiele versie van 'mijn SNS' er meestal voor kiezen om naar de gewone site te gaan (link naar "Toon normale versie snsbank.nl"). Daar kun je een afschrift van een overschrijving downloaden in pdf formaat.
Groeten en succes,
Stefan
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Robinzo1975,
Allereerst welkom op SNS Community. :)

Klopt het dat je, zoals Stefan aangeeft, gebruik maakt van de mobiele website? Dan is dat inderdaad het probleem. Excuses hiervoor. Mocht dit niet het geval zijn, hoor ik graag ik het graag van je. Dan ga ik het verder voor je uitzoeken. @Stefan: bedankt voor het helpen. :)

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Kan bij overschrijven de naam eerder komen dan het rekeningnummer? Met het IBAN nummer kies ik veel vaker voor naam, dan voor rekeningnummer.

Reageer