SNS

Wat zie jij graag anders in Mijn SNS? (2/6)

  • 2 juli 2013
  • 224 Reacties
  • 42766 Keer bekeken


Toon eerste bericht

224 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Kan bij overschrijven de naam eerder komen dan het rekeningnummer? Met het IBAN nummer kies ik veel vaker voor naam, dan voor rekeningnummer.


Dag Ed, ook voor jou; van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier bent. :)

Ja vraag ga ik doorzetten naar de betreffende afdeling. Zodra ik hier antwoord op krijg, laat ik het je weten.

Fijn weekend!
@SNSKLANT  In mijn internetbankeiren ga ik aan de linkerkant naar 'verzonden overschrijvingen'. Dan krijg ik een lijst met overschrijvingen die reeds uitgevoerd zijn. Kies ik een overschrijving, dan staat er helemaal rechts een pijltje, klik ik daarop dan kies ik voor 'kopiëren naar verzendlijst'. Er komt dan een nieuwe overschrijving in de verzendlijst te staan met de uitvoeringsdatum van vandaag. ik hof dus geen datum aan te passen, tenzij de datum verder in de toekomst moet liggen. Hopelijk heb je hier iets aan. Succes.:)
@SNSKLANT  In mijn internetbankeiren ga ik aan de linkerkant naar 'verzonden overschrijvingen'. Dan krijg ik een lijst met overschrijvingen die reeds uitgevoerd zijn. Kies ik een overschrijving, dan staat er helemaal rechts een pijltje, klik ik daarop dan kies ik voor 'kopiëren naar verzendlijst'. Er komt dan een nieuwe overschrijving in de verzendlijst te staan met de uitvoeringsdatum van vandaag. ik hof dus geen datum aan te passen, tenzij de datum verder in de toekomst moet liggen. Hopelijk heb je hier iets aan. Succes.:)


Bedankt voor je suggestie Blacktomcat.
Wat ik bedoel is dat ik afgelopen week een overschrijving heb aangemaakt. Die zit nu in Te verzenden map. Echter wil ik deze vandaag aanpassen (bv bedrag aanpassen). Echter de te verzenden datum van afgelopen week blijft staan, dus moet ik deze handmatig aanpassen. Ik kan geen bedragen overschrijven, als de datum in het verleden is. Deze moet of van vandaag zijn of in de toekomst. Dus het zou fijn zijn als het systeem de datum automatisch aanpast, nadat ik mijn wijziging heb doorgevoerd.
@SNSKLANT  Dus als ik het goed begrijp heb je vorige week een opdracht aangemaakt en deze in de map te verzenden opdrachten geplaatst. Maar je hebt de opdracht niet verzonden. En nu wil je die alsnog verzenden bv. met een aangepast bedrag en de oorspronkelijke uitvoerdatum (die je vorige week hebt opgegeven) is reeds verstreken?
Hallo SNSKlant,

Punt 1: Voor mij is het ook nog even onduidelijk wat je precies bedoelt. Als je een overschrijving aanmaakt in de 'te verzenden map', dan ligt deze datum toch altijd in de toekomst? In je bericht heb je het over het aanpassen van het bedrag, waarbij de opdracht nog niet is uitgevoerd. Hoe kan de verzenddatum nu in het verleden staan?

Punt 2: Ik ga voor je navragen hoe dit precies zit en eventueel een 'vaste' logische volgorde kan hebben. Hier komen wij zo snel mogelijk op terug.

'Punt 3': Ik ga voor je navragen wat de status is voor het plaatsen van een knop 'debetrente'.
Elk kwartaal wordt de debetrente afgeschreven van de rekening. Bij deze afschrijving laten we zien hoeveel debetrente we niet in rekening hebben gebracht. Bij de omschrijving in Mijn SNS zie je de totale debetrente en het bedrag dat niet in rekening is gebracht. Fijn dat je de service waardeert 🙂.
Hallo,

Bedankt voor het reageren.

Blijkbaar ben ik toch niet duidelijk genoeg geweest.
Ik stel voor dat jullie even zelf een fictieve betalingsopdracht maken vandaag.
Wacht een dag en pas dan het bedrag van deze opdracht aan.
Druk op "Opslaan en na verzendlijst."
Dan krijgen jullie een foutmelding: "Er gaat iets fout. De datum mag niet in het verleden liggen."
Dus, is mijn vraag: Zou het niet handiger zijn, dat het systeem de datum automatisch corrigeert naar de dag van vandaag, zodra ik de opdracht aanpas en de Opslaanknop klik. Nu moet ik het handmatig doen.

Over de debetrente: ik weet dat die per kwartaal wordt afgeschreven, maar gebruiken jullie een vaste datum/dag voor?
Ik weet bv dat iedere maand op de 25ste de beheerkosten worden afgeschreven. Als ik weet dat hiervoor een vaste dag is, dan kan ik beter rekening houden met allerlei andere betalingen.
@SNSKLANT  Ik heb reeds eerder op de avond een opdracht aangemaakt en alleen nog maar in de verzendlijst gezet. Deze zal ik morgen vernaderen en zien wat er dan gebeurt. Ik houd je op de hoogte.
Wat de afschrijving van debetrente betreft, krijg je daar geen aankondiging van? Zou anders wel net zo netjes zijn, want dan weet je dat ie er aankomt en hoeveel het is. Zou toch mogelijk moeten zijn?
Badge +1
Hoi allemaal 🙂,

Allereerst SNSKlant, ik ga jouw suggesties even per punt beantwoorden:
1) Leuk dat Blacktomcat dit voor jou gaat testen. Ik ben erg benieuwd en mochten we toch op een probleem stuiten, dan zet ik dit door.
2) Wat betreft de optie “storten en opnemen”; dit klopt. Het is, zoals meerdere klanten inmiddels hebben aangegeven, verwarrend nu. Dit wordt op de wensenlijst toegevoegd.
3) De debetrente informatie staat inmiddels in de rekeningdetails van de betreffende betaalrekening.

@Blacktomcat, bedankt voor het meedenken en helpen!
Hoi allemaal 🙂,

Allereerst SNSKlant, ik ga jouw suggesties even per punt beantwoorden:
1) Leuk dat Blacktomcat dit voor jou gaat testen. Ik ben erg benieuwd en mochten we toch op een probleem stuiten, dan zet ik dit door.
2) Wat betreft de optie “storten en opnemen”; dit klopt. Het is, zoals meerdere klanten inmiddels hebben aangegeven, verwarrend nu. Dit wordt op de wensenlijst toegevoegd.
3) De debetrente informatie staat inmiddels in de rekeningdetails van de betreffende betaalrekening.

@Blacktomcat, bedankt voor het meedenken en helpen!


Hall Klirsty,
Bedankt voor je reactie.
Ik zie dat de informatie over de debetrente er bijstaat. Dat is nieuw voor mij en vind het heel fijn dat ik die info nu dagelijks heb.
Is er een vaste dag/datum wanneer dit wordt afgeschreven? Ik weet dat dat om het kwartaal is, maar zou het fijn vinden om de eventueel vaste dag er voor te weten.
Ja, hier is mijn reactie.
De opdracht stond nog steeds in de map 'verzendlijst binnenland'. Op het kleine pijltje rechts geklikt en toen op 'bekijken/aanpassen'. De opdracht kwam tevoorschijn en de verzenddatum ging automatisch naar de datum van vandaag! 😃 .
Dus ik heb het probleem niet of het is ondertussen opgelost.
@SNSKLANT probeer jij het dan ook nog eens. Succes.
Raar is dat! Ik heb het nu weer geprobeerd, maar  het systeem houdt nog steeds de oude datum aan.
Heb je daarna ook weer op opslaan naar verzendlijst geklikt? Misschien dat iemand anders nog eens kan proberen.
Het zou toch overal het zelfde moeten zijn...

Ja, hier is mijn reactie.
De opdracht stond nog steeds in de map 'verzendlijst binnenland'. Op het kleine pijltje rechts geklikt en toen op 'bekijken/aanpassen'. De opdracht kwam tevoorschijn en de verzenddatum ging automatisch naar de datum van vandaag! 😃 .
Dus ik heb het probleem niet of het is ondertussen opgelost.
@SNSKLANT probeer jij het dan ook nog eens. Succes.
@SNSKLANT Ik heb daarna inderdaad op opslaan en naar verzendlijst gaan, geklikt. Ik had geen probleem. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik het met een interne opdracht gedaan heb. Van mijn Maxi-rekening naar mijn rekening courant. Ik zal er vandaag ook één aanmaken naar een buitenstaander en zien hoe dat dan gaat. Ik houd je/jullie op de hoogte.
Raar is dat! Ik heb het nu weer geprobeerd, maar  het systeem houdt nog steeds de oude datum aan.
Heb je daarna ook weer op opslaan naar verzendlijst geklikt? Misschien dat iemand anders nog eens kan proberen.
Het zou toch overal het zelfde moeten zijn...


Hoi SNSKlant,

Ik vind het erg raar dat jij die melding krijgt. Zojuist heb ik zelf een opdracht ingevoerd tussen mijn eigen rekeningen. Als datum heb ik de datum van morgen ingevoerd, en de overboeking wordt gewoon geagendeerd. Is het mogelijk dat je een printscreen maakt en deze naar [email]webcare@sns.nl[/email] stuurt, onder vermelding van 'Community - wat zie jij anders in Mijn SNS SNSKlant'? Dan kan ik iets beter beoordelen waar het fout gaat en zo nodig een specialist benaderen.

Voor wat betreft je tweede vraag: eventuele debetrente wordt altijd de 5e dag van de maand afgeschreven, in de maanden januari, april, juli en oktober. Zo kun je rekening houden met deze eventuele afschrijving 🙂
Hallo Dennis,

Bedankt voor je reactie en de info over de debetrente. Dan weet ik weer waar ik aan toe ben. Die info moest ik net hebben.

Over de overboeking: kan je het eens proberen met een externe overboeking? Datum van vandaag. En dan morgen het bedrag/omschrijving aan te passen, maar *niet* de datum zelf aan passen. (Uiteraard voer je de betaling zelf natuurlijk niet uit).
Ik kan gewoon overboeken. Daar niet van, maar vind het wel makkelijk als het systeem die datum vanzelf aan zou passen.
Misschien dat we vandaag nog iets van Blacktomcat horen. Ik wacht even af.

Raar is dat! Ik heb het nu weer geprobeerd, maar  het systeem houdt nog steeds de oude datum aan.
Heb je daarna ook weer op opslaan naar verzendlijst geklikt? Misschien dat iemand anders nog eens kan proberen.
Het zou toch overal het zelfde moeten zijn...


Hoi SNSKlant,

Ik vind het erg raar dat jij die melding krijgt. Zojuist heb ik zelf een opdracht ingevoerd tussen mijn eigen rekeningen. Als datum heb ik de datum van morgen ingevoerd, en de overboeking wordt gewoon geagendeerd. Is het mogelijk dat je een printscreen maakt en deze naar [email]webcare@sns.nl[/email] stuurt, onder vermelding van 'Community - wat zie jij anders in Mijn SNS SNSKlant'? Dan kan ik iets beter beoordelen waar het fout gaat en zo nodig een specialist benaderen.

Voor wat betreft je tweede vraag: eventuele debetrente wordt altijd de 5e dag van de maand afgeschreven, in de maanden januari, april, juli en oktober. Zo kun je rekening houden met deze eventuele afschrijving :)
Daar ben ik dan. Bij overboekingen tussen (al) je eigen rekeningen onderling (betaalrekening, Plus-rekening, Maxi-rekening) wordt de datum automatisch aangepast. Ik had ook een externe overboeking aangemaakt, doch o pde een of andere duistere manier had ik daar de datum van 12 oktober staan. Zal ik zelf wel ingevuld hebben. Dus dat schiet niet op. Heb vanochtend een nieuwe aangemaakt en zal die morgen aanpassen. Dus nog 1 nachtje geduld.
Gevoelsmatig heb ik nu het idee dat alleen bij externe overboekingen da datum niet aangepast wordt en bij onderlinge overboekingen wel. Maar daar kom ik morgen wel achter.🆒
Het is nu morgen en hier zijn de resultaten:
Bij een geplande overboeking naar het buitenland gaat goed. De datum wordt automatisch aangepast.
Echter, bij een overboeking naar een andere bank (in mijn test was dat de ING) of naar de SNS-rekening van een ander gaat niet goed: de datum wordt daar NIET automatisch aangepast. Nu we dit weten kan de SNS hier mogelijk gericht naar gaan zoeken en een oplossing vinden.
Dames en heren SNS: succes 😃 .
Hi Blacktomcat,

Bedankt dat je deze resultaten met ons deelt 🙂. Ik ga mijn collega’s vragen wat hier misgaat en hoop spoedig met een reactie bij je terug te komen.
Hallo JoyceH,

Bedankt voor het doorsturen naar je collega's.

En ook jij Blacktomcat. Ik dacht dat ik de enigste was met dit "probleem".

Ondertussen experimenteer ik verder met SNS Internet Bankieren.

Hi Blacktomcat,

Bedankt dat je deze resultaten met ons deelt 🙂. Ik ga mijn collega’s vragen wat hier misgaat en hoop spoedig met een reactie bij je terug te komen.
Kan bij overschrijven de naam eerder komen dan het rekeningnummer? Met het IBAN nummer kies ik veel vaker voor naam, dan voor rekeningnummer.

Hoi Ed,

Door de impact die deze aanpassing zal hebben, is het op dit moment helaas niet mogelijk.
@Ed Visser  Ed, je kunt bij een overschrijving in het veld 'Ten name van' enkele (begin)letters van de naam typen; er verschijnt dan een gedeelte uit je adresboek dat hiermee overeenkomt. Misschien dat dit je helpen kan nog gemakkelijker van je geld af te komen (cq. over te boeken). Ben benieuwd of je er iets aan hebt. 🙂
Het is nu morgen en hier zijn de resultaten:
Bij een geplande overboeking naar het buitenland gaat goed. De datum wordt automatisch aangepast.
Echter, bij een overboeking naar een andere bank (in mijn test was dat de ING) of naar de SNS-rekening van een ander gaat niet goed: de datum wordt daar NIET automatisch aangepast. Nu we dit weten kan de SNS hier mogelijk gericht naar gaan zoeken en een oplossing vinden.
Dames en heren SNS: succes 😃 .


Hi Blacktomcat,

We zijn hard aan het zoeken naar een oplossing! De experts ontvangen graag nog een schermprint van je, wil je deze sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] onder vermelding van 'Community - wat zie jij graag anders in Mijn SNS'?
Het is nu morgen en hier zijn de resultaten:
Bij een geplande overboeking naar het buitenland gaat goed. De datum wordt automatisch aangepast.
Echter, bij een overboeking naar een andere bank (in mijn test was dat de ING) of naar de SNS-rekening van een ander gaat niet goed: de datum wordt daar NIET automatisch aangepast. Nu we dit weten kan de SNS hier mogelijk gericht naar gaan zoeken en een oplossing vinden.
Dames en heren SNS: succes 😃 .


Hi Blacktomcat,

We zijn hard aan het zoeken naar een oplossing! De experts ontvangen graag nog een schermprint van je, wil je deze sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] onder vermelding van 'Community - wat zie jij graag anders in Mijn SNS'?


Goed om te horen, dat jullie op zoek naar een oplossing zijn. Trouwens, ik zie de meerwaarde van een schermprint niet. Het lijkt mij dat het "probleem" heel goed beschreven staat in de verschillende posten.
Lijkt mij ook duidelijk. Maar de klant is koning: dus als de SNS om een schermprint vraagt, kunnen ze er één krijgen. Moeten ze nog even geduld hebben, want ik moet natuurlijk eerst vandaag weer eentje ingeven en hopelijk heb ik morgen tijd om die te veranderen en er dan een schermprint van te maken. U vraagt, wij draaien 😃
@SNS, de screenprints zijn zojuist verstuurd naar webcare@sns.nl. Nu is het voor ons maar afwachten en voor jullie succes met de wijzigingen aan te brengen................:)
Hi Blacktomcat,

We hebben de screenprints ontvangen en doorgestuurd naar onze collega’s. We hopen spoedig bij je terug te komen met een reactie.

Reageer