SNS

Wat zie jij graag anders in Mijn SNS? (2/6)

  • 2 juli 2013
  • 224 Reacties
  • 42766 Keer bekeken

Mijn SNS is de plek op onze website waar je al je bankzaken regelt. Op dit moment zijn we de gebruiksvriendelijkheid van Mijn SNS aan het verbeteren, want we willen graag voldoen aan de wensen van onze klanten. Wat we (als eerste) verbeteren is aan jullie!

Daarom vragen we je tweewekelijks om mee te doen aan een stemronde, speciaal voor verbeteringen in Mijn SNS. Binnen iedere stemronde behandelen we een ander onderwerp; zoals bijvoorbeeld verbeteringen in je persoonlijke adresboek of voorkeuren binnen het onderdeel inkomsten & uitgaven.
Uiteraard gaan we daadwerkelijk met jullie stemmen aan de slag en laten na 6 stemrondes de gerealiseerde aanpassingen zien. Doe jij mee? Zo bepaal jij wat er verbeterd moet worden binnen Mijn SNS.


Deze stemronde: de Postbus

Op dit moment zijn we bezig met de ontwikkeling van een ‘Postbus’ binnen Mijn SNS. Deze postbus bestaat dus nog niet, maar kun je zien als een persoonlijk virtueel postvakje. Het idee is dat je binnen deze postbus allerlei inkomende berichten ontvangt. De vraag is alleen welk bericht jij graag wil ontvangen?

Wat zie jij het liefste in je postbus verschijnen? Je kunt je antwoord toelichten in het reactieveld onderaan.

224 reacties

Hoi Buijtwin,

Het verhogen van de daglimiet op je digipas duurt inderdaad langer. Omdat de limiet verhoogd kan worden tot €250.000, brengt dit extra veiligheidsmaatregelen met zich mee. Hierdoor duurt een aanvraag ook langer. Ik heb je wens wel op onze wensenlijst geplaatst en het verzoek doorgezet naar onze marketeers.
Onlangs wilde ik via mijn SNS een bedrag met 5 cijfers voor de komma van mijn privérekening overmaken naar een rekeningnummer in Nederland om de aankoop van een vervoermiddel te betalen. Daarbij stuitte ik op een limiet terwijl ik de dag er voor had gezorgd dat er voldoende saldo zou zijn. Het was op een zaterdag. Nu kan je van alles onmiddelijk online regelen zoals het ophogen van de limiet voor opname vanuit een geldautomaat en het ophogen van de limiet op je betaalpas. Maar als je gewoon thuis op je computer een fors bedrag wil overmaken stuit je op de onmogelijkheid dat op dezelfde dag te kunnen regelen. Daar heeft de SNS ineens een volle werkdag voor nodig. Dat vind ik niet kunnen. Ook de helpdesk heb ik gebeld maar zij konden niets voor mij betekenen.
Hoi Sims,

Allereerst van harte welkom op SNS Community. :)

Jouw verbeterpunt is uitgebreid besproken in dit topic. Helaas kan ik nog niet aangegeven wanneer dit eventueel gaat veranderen. Hier wordt momenteel nog naar gekeken door onze websitebouwers.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien. 
Ik zou graag een prettiger lettertje zien voor de bij- en afschrijvingen, iets duidelijker, groter en mooier.
Badge +1
Hoi Jowola,

Ook ik wil je nog welkom heten op de community. Leuk dat je meteen met ons meedenkt.

Hoe zie je de overnamemogelijkheid van de rekeningnummers uit het transactieoverzicht voor je? Met een ‘aanvink mogelijkheid’ of iets dergelijks? Ik ben benieuwd 🙂.
Kun je daarnaast aangeven wat je niet eenvoudig vindt aan het overzicht van de community? Nu is het op onderwerp, zoals Mijn SNS of hypotheken gecategoriseerd.

Hoi Unweit,

Welkom terug 🙂. Als ik je goed begrijp, vind je het onhandig dat je via e-mail en via Mijn SNS op de hoogte wordt gehouden. Ik begrijp je punt. We willen ervoor zorgen dat klanten belangrijke berichten, zoals een renteverlaging of het bericht dat betalingen op de Dag van de Arbeid later worden verwerkt, de klanten bereiken. Vandaar dat we verschillende kanalen inzetten.

Hoi Lakkie,

Welkom op de community. Wat een duidelijke uitleg. Je wens staat inderdaad al op de wensenlijst, maar goed dat je aangeeft dat dit voor jou belangrijk is. Hopelijk zien we snel nog meer bijdrages op de community van je terug.

Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dit doen in onze Koffiekamer.
Hallo lakkie, welkom in de community. Heb je de koffiekamer al eens bekeken? Wat je voorstel betreft, er is al eens voorgesteld om in het adresboek een omschrijving te kunnen meegeven, die bij elke overboeking zichtbaar wordt. Je zou die dan gemakkelijk kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden. voor zover ik weet, is dat 1) eenvoudiger te bewerkstelligen dan jouw voorstel en 2) is dat nog steeds niet ingevoerd. Derhalve denk ik datjouw voorstel de komende 5 jaar op de plank blijft liggen (maar zal misschien wel aan de wensenlijst worden toegevoegd. Zoek even op wensenlijst.
Hopelijk tot een volgende keer. :)
Het zou (in ieder geval voor mij) handig zijn als je periodeieke betalingen, dus ingeplande overschrijvingen die meer dan een keer voorkomen, zou kunnen nummeren. Dus bij elke keer dat er een overschrijving in de reeks uitgevoerd wordt een automatische wijziginge kunt maken op de tekst, zodat die de volgende keer anders is.

Als voorbeeld, stel drie betalingen van 100€, in april, mei en juni: Dan zou ik dit willen bij de omschrijvnge die getoond wordt aan degene die ik betaal:
100€ op 1 april met tekst: "Betaling nummer 1 van 3 voor maand april"
100€ op 1 mei met tekst: "Betaling nummer 2 van 3 voor maand mei"
100€ op 1 juni met tekst: "Betaling nummer 3 van 3 voor maand juni"

Dit lijkt mijn handig, ook met communicatie over wat wanneer betaald is. Ik stel me voor dat je bijvoorbeeld het volgende in de tekst kunt opnemen:
Betaling [1+] van 3 voor maand [april+]
Nadat deoverboeking dan door sns gedaan is met voor de ontvanger zichtbaar: "Betaling 1 van 3 voor maand april" past de automaat zichzelf vanzelf aan en verandert de tekst in: Betaling [2+] van 3 voor maand[mei+] En de maand daarop gebeurt hetzelfde, weer één verhoogd. 
Volgens mij moet dit makkelijk kunnen gemaakt worden, ik denk dat iedere programmeur dat wel kan maken. Dus de tekend [] om iets, en dat iets heeft dan functionalitiet die zorgt dat er iets van een teller getoond wordt tijdens de overshcrijving, en die past dan de omschrijjving aan, zodat volgende maand weer een andere tekst getoond wordt.

Lijkt dat haalbaar om te maken?
@jowola,  hartelijk welkom in de community. Ik vind je idee om adressen uit het betalingsoverzicht (eenvoudig) toe te voegen aan je adressen boek eengoed idee. Hopelijk komt dat er nog eens van. Het eenvoudig rubriceren van onderweropen en reacties is een lastige. Het is voor velen al gauw te kort of te lang. Ik denk dat dat een kwestie van smaak is. Ben je op zoek naar een specifiek onderwerp, dan zou je de zoekfunctie kunnen gebruiken.
Misschien vind je het leuk om een eigen avatr in te stellen en/of een handtekening onder al je berichten? Voorstellen kan ook in de koffiekamer. Kijk maar eens rond en mogelijk zien we je hier vaker.:)
Badge
Ik denk anders dan andere mensen kennelijk dat we niet alweer ergens een loket moeten gaan inrichten voor het daar maar laten binnenkomen van correspondentie. Me dunkt dat de huidige informatievoorziening voldoende is, iedereen heeft toch wel een e-mailadres waarop hij/zij alle e-mails ontvangt. Indien die allemaal weer in de postbus moeten gaan komen houdt dit in feite in dat iemand dan voortaan op 2 plekken moet gaan kijken voor nieuwe e-mails, dat is overbodig en onhandig.
De bank wil gewoon doen, nou doe dat dan ook en hou het basic!
Wil jij meedenken over verbeteringen in Mijn SNS? Laat je stem horen!
Lees het hele onderzoek


Mijn reactie:
- Zorg voor adresboekbeheer en overnamemogelijkheid van adresssen uit het betalings overzicht.
- Rubriceer de onderwerpen en reacties om een EENVOUDIG overzicht te krijgen in dit forum.
Het devalueert echte complimenten.
Of nog erger: het wordt een commercieel win ding - zie Facebook

Daar zijn we zelf bij.
Ik vind "het gemak dient de mens". Ik zou soms wel willen aangeven dat ik ergens mee eens ben, maar zonder dat ik nu weer mijn teller omhoog moet brengen :).  (oftewel meteen weer een net stukje moet schrijven)
Groet,
Ben 🆒
Ik niet. Het devalueert echte complimenten.
Of nog erger: het wordt een commercieel win ding - zie Facebook


Inderdaad, helemaal mee eens Koos. En waar ik ook gallig van wordt zijn de vragen of je iets wilt aanbevelen aan anderen. Afschaffen die flauwekul en gewoon je werk doen waar je voor betaald wordt. En als ze dan iets willen weten over klantteveredenheid, laat ze dan dit forum in de gaten houden en vooral de afhandeling van de wensenlijst.
Ik niet. Het devalueert echte complimenten.
Of nog erger: het wordt een commercieel win ding - zie Facebook
Goede service Dennis :D

Ik mis soms de ‘like’ button 😉.

-
Me to!
-
Groet,
Ben 🆒
PS Komt! 
Bij het stoppen met een rekening deze de status 'inactief' geven, niet direct geheel verwijderen zonder vooraankondiging zoals mij nu voor de tweede keer is overkomen.
Kan nu nooit meer digitaal terugkijken op een gestopte rekening, niet meer de laatste mutaties downloaden voor mijn boekhoudprogramma. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer een mutatiebestand verkrijgen met de laatste overboeking (restsaldo).

Dus nogmaals het verzoek: in MIJN SNS is de informatie van MIJ, ook al ben ik gestopt met een bepaalde rekening. Laat de rekening die een klant opzegt bijv. minimaal een maand staan, maar liefst 24 maanden (= de maximale termijn bij zoeken mutaties) en stuur in ieder geval een vooraankondiging dat de rekening op datum 'x' niet meer beschikbaar zal zijn voor download transacties, printen afschriften.


Hoi Pk,

Gaat het om een rekening die je zelf hebt beëindigd of om een rekening die door SNS is beëindigd als zijnde inactief? In beide gevallen krijg je vooraf altijd een waarschuwing, dat je eerst alle mutatie-overzichten uit dient te printen. Na opheffing van de rekening zijn deze niet meer beschikbaar.

Jouw opmerking heeft er intern voor gezorgd dat we dit proces scherper gaan maken. Brieven en aankondigingen worden tegen het licht gehouden, om te kijken of er extra waarschuwingen nodig zijn. Voor jou komt dit te laat, daarom wil ik je graag tegemoet komen. Als je je postcode en huisnummer, het betreffende rekeningnummer en je geboortedatum stuurt naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community - afschriften PK', zorg ik ervoor dat je de transacties van de laatste 24 maanden thuisgestuurd krijgt.


Beste Dennis,

Zelf heb ik een beëindigingsformulier gedownload, ingevuld, ondertekend en ingestuurd. Werkelijk waar zonder vooraankondiging is de rekening dichtgezet.
De laatste mutaties heb ik al op papier ontvangen.
Waar het mij om ging, is de laatste mutaties als digitaal bestand, een download zoals ik die zelf ook kan maken. Die bestanden lees ik in in de boekhouding. Dat werkt niet met een papiertje.

Ben benieuwd of dit op korte termijn verbeterd wordt. MIJN SNS zie ik als MIJN informatiebron. Als die zomaar ineens dichtgezet kan worden, voelt dit als een eigen huis hebben waar de bank ineens een ander slot in de deur zet als ik aangegeven heb eigenlijk nooit meer door de garage naar binnen te gaan. Dan kan ik ook nooit meer in de garage naar mijn oude spullen kijken, terwijl het MIJN spullen zijn.

SNS Zou zich kunnen onderscheiden door minstens een vooraankondiging te sturen, en/of de mogelijkheid aan te bieden voor het dicht staat, de mutaties naar keuze digitaal of op papier aan de rekeninghouder aan te leveren.

PK
Badge +1
Goede service Dennis :D

Ik mis soms de ‘like’ button 😉.
Goede service Dennis :D
Bij het stoppen met een rekening deze de status 'inactief' geven, niet direct geheel verwijderen zonder vooraankondiging zoals mij nu voor de tweede keer is overkomen.
Kan nu nooit meer digitaal terugkijken op een gestopte rekening, niet meer de laatste mutaties downloaden voor mijn boekhoudprogramma. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer een mutatiebestand verkrijgen met de laatste overboeking (restsaldo).

Dus nogmaals het verzoek: in MIJN SNS is de informatie van MIJ, ook al ben ik gestopt met een bepaalde rekening. Laat de rekening die een klant opzegt bijv. minimaal een maand staan, maar liefst 24 maanden (= de maximale termijn bij zoeken mutaties) en stuur in ieder geval een vooraankondiging dat de rekening op datum 'x' niet meer beschikbaar zal zijn voor download transacties, printen afschriften.


Hoi Pk,

Gaat het om een rekening die je zelf hebt beëindigd of om een rekening die door SNS is beëindigd als zijnde inactief? In beide gevallen krijg je vooraf altijd een waarschuwing, dat je eerst alle mutatie-overzichten uit dient te printen. Na opheffing van de rekening zijn deze niet meer beschikbaar.

Jouw opmerking heeft er intern voor gezorgd dat we dit proces scherper gaan maken. Brieven en aankondigingen worden tegen het licht gehouden, om te kijken of er extra waarschuwingen nodig zijn. Voor jou komt dit te laat, daarom wil ik je graag tegemoet komen. Als je je postcode en huisnummer, het betreffende rekeningnummer en je geboortedatum stuurt naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. 'Community - afschriften PK', zorg ik ervoor dat je de transacties van de laatste 24 maanden thuisgestuurd krijgt.
Ik kon niet erg makelijk via mijn SNS in de verzekeringen gegevens komen.

Hoi Hoogte547,

Kun je aangeven waarom dit voor jou niet makkelijk te vinden is? Als het goed is, zie je in Mijn SNS aan de linkerkant 'Verzekeren' staan. Als je hierop klikt, heb je direct inzicht in je verzekeringen.

@Neuray Ik geef je feedback intern door. Zodra ik hierover meer informatie heb, laat ik je het direct weten.
Hallo Neuray,  ik ben het met je eens dat de 'lopende' incasso niet te zien is. Handiger zou zijn dat die er blijft staan totdat ie daadwerkelijk is afgeschreven of als je hem niet meer kunt intrekken omdat ie in het betaalcircuit zit, dat ie dan gemarkeerd wordt met bv. een sterretje. Dan weet je dat ie lopende is.

Je tweede punt is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Zo zullen er ongetwijfeld ook mensen zijn die het prettig vinden dat de oudste incasso (dus degene met de nog kortst lopende intrektijd) bovenaan staat. Om je eigen voorkeur vast te houden, zal die voorkeur ergens opgeslagen moeten worden. Dat zit nu niet in het systeem en gezien de mogelijke lage prioriteit en alle andere wensen, verwacht ik niet dat dit (snel) ingevoerd gaat worden.

Anyway, welkom en see you later.
Het valt me op dat bij het incasso overzicht de incasso bij 'Te weigeren Europese incasso' op de dag van de incasso wel weg is maar het bedrag nog niet is verwerkt op de betaalrekening, hier zit dus een gat in van enkele uren in dit kan verwarrend werken want er is een incasso in behandeling maar nergens terug te vinden dus het bedrag op de betaalrekening is niet actueel als men dat wil raadpelegen!
Tevens vind ik het vervelend dat bij 'Terug te boeken incasso' oude incasso's bovenaan staan en de recente helemaal onderin, dit kan je wel omdraaien maar bij een volgende keer staat de oude weer bovenaan!
Ik kon niet erg makelijk via mijn SNS in de verzekeringen gegevens komen.
Badge +1
Hoi Gaijin66 en kesse027,

Welkom op de community. Leuk om te lezen dat je zo positief bent over Mijn SNS Gaijin66 🙂.

Omdat dit jullie eerste bericht is op de community, wil ik jullie graag op twee topics wijzen.
Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
Hierin staat vermeld hoe de community werkt en geven we handige do’s and don’ts. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.

Tot snel op de community 😃.

Hoi pk,

Goed dat je dit aangeeft. Het klopt dat deze informatie niet meer terug te zien is in Mijn SNS. Je geeft aan dat je vooral ontevreden bent over de communicatie vooraf. Ik vraag na bij de productmanagers hoe dit proces precies verloopt en of dit aangepast kan worden. Dit koppel ik hier terug.
@pk  als het waar is wat je schrijft, en ik twijfel daar geen moment aan, dan heb je zeker een heel groot punt. Als je geen mutaties meer kunt bekijken, laat staan downloaden, dan is dat zeer vervelend. een waarschuwing van de kant van de bank is wel het minste wat ze kunnen doen. Beter is inderdaad de mutaties nog een tijd benaderbaar te laten zijn. Sterkte ermee.
Bij het stoppen met een rekening deze de status 'inactief' geven, niet direct geheel verwijderen zonder vooraankondiging zoals mij nu voor de tweede keer is overkomen.
Kan nu nooit meer digitaal terugkijken op een gestopte rekening, niet meer de laatste mutaties downloaden voor mijn boekhoudprogramma. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer een mutatiebestand verkrijgen met de laatste overboeking (restsaldo).

Dus nogmaals het verzoek: in MIJN SNS is de informatie van MIJ, ook al ben ik gestopt met een bepaalde rekening. Laat de rekening die een klant opzegt bijv. minimaal een maand staan, maar liefst 24 maanden (= de maximale termijn bij zoeken mutaties) en stuur in ieder geval een vooraankondiging dat de rekening op datum 'x' niet meer beschikbaar zal zijn voor download transacties, printen afschriften.

Reageer