SNS

Wat zie jij graag anders in Mijn SNS? (2/6)

  • 2 juli 2013
  • 224 Reacties
  • 42766 Keer bekeken

Mijn SNS is de plek op onze website waar je al je bankzaken regelt. Op dit moment zijn we de gebruiksvriendelijkheid van Mijn SNS aan het verbeteren, want we willen graag voldoen aan de wensen van onze klanten. Wat we (als eerste) verbeteren is aan jullie!

Daarom vragen we je tweewekelijks om mee te doen aan een stemronde, speciaal voor verbeteringen in Mijn SNS. Binnen iedere stemronde behandelen we een ander onderwerp; zoals bijvoorbeeld verbeteringen in je persoonlijke adresboek of voorkeuren binnen het onderdeel inkomsten & uitgaven.
Uiteraard gaan we daadwerkelijk met jullie stemmen aan de slag en laten na 6 stemrondes de gerealiseerde aanpassingen zien. Doe jij mee? Zo bepaal jij wat er verbeterd moet worden binnen Mijn SNS.


Deze stemronde: de Postbus

Op dit moment zijn we bezig met de ontwikkeling van een ‘Postbus’ binnen Mijn SNS. Deze postbus bestaat dus nog niet, maar kun je zien als een persoonlijk virtueel postvakje. Het idee is dat je binnen deze postbus allerlei inkomende berichten ontvangt. De vraag is alleen welk bericht jij graag wil ontvangen?

Wat zie jij het liefste in je postbus verschijnen? Je kunt je antwoord toelichten in het reactieveld onderaan.

224 reacties

Hi Blacktomcat,

We hebben de screenprints ontvangen en doorgestuurd naar onze collega’s. We hopen spoedig bij je terug te komen met een reactie.


vandaag iemand van de IT-afdeling aan de lijn gehad. Zij kon het in haar SNS-omgeving niet nabootsen!
Ze heeft beloofd er verder naar te kijken en er bij mij op terug te komen.
Wordt vervolgd.
Badge +1
Ze heeft beloofd er verder naar te kijken en er bij mij op terug te komen.
Wordt vervolgd.


Goedemorgen Blacktomcat,

Fijn dat er in ieder geval schot in de zaak zit. Ik neem aan dat je ons op de hoogte houdt? 🙂
Uiteraard. Zodra ik weer meer weet, laat ik het jullie weten. See you later 😃
L.S. zojuist geregistreerd, helemaal beduusd van al-die-al-die reacties..
Voorlopig :
leuk die nieuwe lay-out, maar voegt wezenlijk niet toe aan leesbaarheid.

1. in nieuwe layout volstrekt verkeerd dat bij en af niet meer gedifferencieerd (vet!!) wordt aangegeven - was zoo gemakkelijk

rest voor later
Hi Blacktomcat,

We hebben de screenprints ontvangen en doorgestuurd naar onze collega’s. We hopen spoedig bij je terug te komen met een reactie.


vandaag iemand van de IT-afdeling aan de lijn gehad. Zij kon het in haar SNS-omgeving niet nabootsen!
Ze heeft beloofd er verder naar te kijken en er bij mij op terug te komen.
Wordt vervolgd.


Hoi Blacktomcat,

Bedankt voor je geduld. We hebben een reactie ontvangen van de IT-afdeling.
De datum wijzigt inderdaad niet visueel. Als de gebruiker de betaling echter verzendt met een datum in het verleden, wordt dit door het systeem automatisch verzet naar de huidige dag. Je hoeft dat dus niet handmatig aan te passen.
Bedankt voor de terugkoppeling.
Ik zal het proberen.
Maar we zijn het er toch over eens dat het gemakkelijker en vriendelijker is als de datum WEL automatisch zichtbaar meeverandert. 😕
De datum wijzigt inderdaad niet visueel. Als de gebruiker de betaling echter verzendt met een datum in het verleden, wordt dit door het systeem automatisch verzet naar de huidige dag. Je hoeft dat dus niet handmatig aan te passen.

helaas, is dit niet het geval. Ik had gisteren een opdracht geplaatst naar een ING-rekening. Deze nieet verstuurd maar in de verzendlijst laten staan. Vandaag de opdracht gewijzigd (alleen het bedrag) en als je dan op de knop "Opslaan, naar verzendlijst" klikt, lukt dat niet. Het woord "Datum" wordt rood en het vakje om de datum wordt ook rood gekleurd. Kortom, je moet WEL zelf handmatig de datum bijwerken.
De datum wijzigt inderdaad niet visueel. Als de gebruiker de betaling echter verzendt met een datum in het verleden, wordt dit door het systeem automatisch verzet naar de huidige dag. Je hoeft dat dus niet handmatig aan te passen.

helaas, is dit niet het geval. Ik had gisteren een opdracht geplaatst naar een ING-rekening. Deze nieet verstuurd maar in de verzendlijst laten staan. Vandaag de opdracht gewijzigd (alleen het bedrag) en als je dan op de knop "Opslaan, naar verzendlijst" klikt, lukt dat niet. Het woord "Datum" wordt rood en het vakje om de datum wordt ook rood gekleurd. Kortom, je moet WEL zelf handmatig de datum bijwerken.


Hallo SNS Bank en Othman,

Ik begrijp het helemaal even niet. Ik dacht toen ik deze post begon, dat ik het probleem wel heel duidelijk had omschreven.
Blacktomcat heeft verder mijn aanwijzingen opgevolgd en ook het zelfde resultaat gekregen. Dus ik kan niet begrijpen hoe de IT afdeling met deze conclusie komt aanzetten? Volgen zij de berichten in deze groep niet? Ik vind het heel vervelend, dat er toch niet goed geluisterd, respectievelijk niet goed meegelezen wordt.

SNSKlant
Ben zojuist gebeld dooe een medewerker van de bank (een 1e-lijns). Het niet automatisch meeveranderen van de datum kwam ook ter sprake. Hij vond ook dat dat eigenlijk wel zou moeten. Hij zou hier verder achter aan gaan. Mijn persoonlijke indruk is dat dit 'euveltje' niet vandaag of morgen is 'opgelost'. Maar goed, de afdeling weet ervan en nu maar afwachten tot het aangepast is.
Hoi Blacktomcat & SNSKlant,

Ik begrijp je reactie. Ik denk inderdaad dat de vraag eerder niet goed begrepen is. Onze excuses hiervoor. Ik ga de IT-afdeling vragen om een duidelijke reactie op je voorstel. Er komt zo snel mogelijk een terugkoppeling.
Ik zou het handig vinden om bij elke transactie het saldo op dat moment te zien.
Hallo Bartboer,

Dat vind ik niet handig als ik een printscreen naar iemand moet sturen.
Volgens mij doet de Rabobank dit wel, maar als je een betalingsoverzicht naar een derde partij stuur wil ik niet dat ze mijn saldo weten van dat moment. Lijkt mij wel handig om dit als optie te kunnen instellen in het instellingenmenu. Zodat je het aan en uit kunt zetten, wanneer jij dat wilt...

Trouwens @ SNS: kijken en vergelijken jullie ook wel eens het internetbankieren van andere Nederlandse en/of buitenlandse banken? Daar kunnen jullie ook nl veel ideeën opdoen. Als ik voor dit onderdeel van een bank zou werken, zou ik dat wel doen.
Badge
Hallo Bartboer,

Dat vind ik niet handig als ik een printscreen naar iemand moet sturen.
Volgens mij doet de Rabobank dit wel, maar als je een betalingsoverzicht naar een derde partij stuur wil ik niet dat ze mijn saldo weten van dat moment.

Trouwens @ SNS: kijken en vergelijken jullie ook wel eens het internetbankieren van andere Nederlandse en/of buitenlandse banken? Daar kunnen jullie ook nl veel ideeën opdoen. Als ik voor dit onderdeel van een bank zou werken, zou ik dat wel doen.

Als je in de windowsomgeving gebruik maakt van het standaard meegeleverde snipping tool (sorry weet niet hoe dit in de NL versie heet), kun je een selectie maken van je scherm, gegevens zwart maken en ook nog bij gegevens iets handmatig invoeren of met bijvoorbeeld een pijl tekenen etc.
Die snipping tool heet onder windows: knipprogramma.
O.a. te vinden onder Start- alle programma's - Bureau-accesoires
Ook te vinden via start en dan in het zoekveld knipprogramma te typen.
Je kunt het knipprogramma aan de taakbalk vastmaken zodat je het altijd bij de hand hebt.
Wat ik hier geschreven heb, geldt in elk geval voor Wondows7.
Badge
Dan geldt ook voor Windows 8.1. Alle sw bij mij is in het Engels en ik was te lui om de vertaling op te zoeken. Want vaak is die onbegrijpelijk.
Bedankt voor het delen van deze handige tip.

Handig voor een aantal beeldschermafdrukken.

@SNS als ik een transactie uitprint staat alleen maar het logo op van SNS. Waarom staat er niet meer informatie op?
Zijn die afdrukken juridisch geldig? Het ziet er heel kaal uit. Vroeger kreeg je bankafschriften thuis gezonden en daar stond wel meer informatie op.
Badge
Punt is wat wil je erop hebben. Voor een enkele transactie, (selecteer de transactie met loupe inzoomen en printen als pdf), dan staat er idd alleen het logo.
Of selecteer de rekening kies minimaal een maand en druk op de oranje knop (tweede van ling) op print pdf. Dan is er een uitgebreidere saldo info aanwezig en alle mutaties van die maand.
Met het knipprogje kun je dan selecteren wat je wil. En of het echt juridisch geldig is? Vraag is natuurlijk waarvoor. Mijn ervaring is dat ik een dergelijk afschrift zelfs gebruikt heb voor een hypotheek aanvraag en bewijs van een salarisstorting op een recent afschrift.
Vandaag de dag kun je natuurlijk alles zelf namaken.
Voor een enkele transactie, (selecteer de transactie met loupe inzoomen en printen als pdf), dan staat er idd alleen het logo.

Dat is bij mij niet het geval. Ik kan op deze manier een pdf-print maken van een enkele transactie.
Ik werk met Windows7 (64) en Firefox 33.0.2 als browser.:D
Ik zou het handig vinden om bij elke transactie het saldo op dat moment te zien.

Hoi Bartboer,

Van harte welkom op SNS Community. Altijd leuk om nieuwe leden welkom te heten. :)

Ik vraag voor je na of het mogelijk is om dit in de toekomst zelf toe te voegen via je instellingen.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? Om de andere communityleden een beetje te leren kennen kun je een kijkje nemen in de Koffiekamer.
Badge
Ik wil absoluut geen persoonlijke postbus. En die optie staat er niet bij.
Ik vind al die aparte postbussen erg vervelend. Nu heb ik o.a. al "MijnOverheid", "MijnSVB" en "MijnPensioenfonds".
De documenten die men daar in stopt moet ik allemaal downloaden om ze in mijn eigen administratie te verwerken.
Want de meeste heb ik nodig in de communicatie met de fiscus en die kan ik moeilijk verwijzen naar de postbussen.

En daarna alles verwijderen uit de postbussen want voor je het weet krijg je Achmea toestanden en liggen je gegevens op straat.

Ik heb een emailadres en daar mag men alle documenten heen sturen. Dan zijn ze meteen waar ze moeten zijn.
En kan ik ze zelf beheren. De instantie die verstuurd heeft is dan ook van de veredere verantwordelijkheid af.

Dus graag de optie "Ik wil geen postbus bij "SNS" invoeren.
Ik wil absoluut geen persoonlijke postbus. En die optie staat er niet bij.
Ik vind al die aparte postbussen erg vervelend. Nu heb ik o.a. al "MijnOverheid", "MijnSVB" en "MijnPensioenfonds".
De documenten die men daar in stopt moet ik allemaal downloaden om ze in mijn eigen administratie te verwerken.
Want de meeste heb ik nodig in de communicatie met de fiscus en die kan ik moeilijk verwijzen naar de postbussen.

En daarna alles verwijderen uit de postbussen want voor je het weet krijg je Achmea toestanden en liggen je gegevens op straat.

Ik heb een emailadres en daar mag men alle documenten heen sturen. Dan zijn ze meteen waar ze moeten zijn.
En kan ik ze zelf beheren. De instantie die verstuurd heeft is dan ook van de veredere verantwordelijkheid af.

Dus graag de optie "Ik wil geen postbus bij "SNS" invoeren.



Was vroeger toch wel gemakkelijk toen de echte postbode nog alles thuis kwam brengen: 1 brievenbus waar alles in ging! 😃
Ik sluit me graag aan bij de Hond. Ik word tureluurs van alle Mijn Hotemetoot sites met ieder hun eigen gebruikersnaam, emailadres en wachtwoord.
Ik weiger dan ook om me aan te melden bij de Berichtenbox van de overheid. Sommige documenten kennen een maximale bezwaartermijn, dus ga je tegelijkertijd de verplichting aan om al die postbussen geregeld langs te lopen. De postbode was sneller klaar....
Ik zou het handig vinden om bij elke transactie het saldo op dat moment te zien.

Hoi Bart,

Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen van onze experts. Zij hebben je wens onderzocht. Helaas is het momenteel niet mogelijk om je wens uit te voeren, omdat deze te veel impact heeft. Als je nog andere ideeën hebt, verneem ik het graag. 😮
Het zou fijn zijn om de afschriften na te kunnen kijken zoals het vroeger was.
Toen kon je al je afschriften heel makkelijk nakijken van maanden geleden!
Nu moet je al van alles intypen als je terug naar een half jaartje wilt of verder.
Dan weet je niet meer alles.
De site belegger rekening werkt niet meer. De belegger site
De computer  opnieuwd gestart en probleem blijft.

Reageer