SNS

Welke verbetering in Mijn SNS zie jij het liefst? (4/6)

  • 13 augustus 2013
  • 116 Reacties
  • 30627 Keer bekeken


Toon eerste bericht

116 reacties

Als ik beleggingen (of fondsen) verkoop wordt het bedrag onmiddellijk na de transactie (of om 10.00 uur bij fondsen) zichtbaar in de geldrekening als bijboeking. Echter dit geld is zoals bekend pas op de valutadatum kostenloos beschikbaar. De valutadatum staat echter niet bij de geldrekening vermeld. Je moet dan 1 dag wachten om via de details van Mijn Overzicht de valutadatum van de geldrekening te kunnen opsporen. Kan die valutadatum niet direct vermeld worden bij de geldrekening? Waarom zo lastig?
Badge +1
De valutadatum staat echter niet bij de geldrekening vermeld. Je moet dan 1 dag wachten om via de details van Mijn Overzicht de valutadatum van de geldrekening te kunnen opsporen. Kan die valutadatum niet direct vermeld worden bij de geldrekening? Waarom zo lastig?

Hallo Warmbuffet,

De meldingen op de geldrekening worden door de broker aangeleverd en kunnen wij helaas niet aanpassen.

Valutadatum bij effecten is standaard T* + 3 (beursdagen).
De geldrekening wordt op T bijgewerkt. Op T + 1 werkdag wordt de boeking ook zichtbaar in Mijn SNS. Bij die boekingen kan je de valutadatum wel zien. Helaas kunnen wij dit dus niet op de geldrekening vermelden.

*T = Transactie
De meldingen op de geldrekening worden door de broker aangeleverd en kunnen wij helaas niet aanpassen

Blijft toch raar dat andere banken dat wel kunnen.
Badge +1
Hoi Warmbuffet,

Iedere bank hanteert natuurlijk zijn eigen methodes. SNS Bank heeft ervoor gekozen om alleen de noodzakelijke eigenschappen op te nemen in de omschrijving.

Er zijn, zoals Tibor al aangaf, alternatieven om de valutadatum op te vragen:

- Details in bij- en afschrijvingen in Mijn SNS
- Effectennota in portefeuilleoverzicht via ‘Rapportage’ ‘Effectennota’s’

Ik hoop dat je met dit antwoord uit de voeten kunt.
Ik zou het handig vinden als ik zelf een naam kan geven aan een rekening in het adresboek. Wanneer ik op zoek ben naar "Bedrijfsnaam", maar het nummer blijkt te staan onder "VOF de firam Bedrijfsnaam", of mijn Tandarts staat onder "Stichting Medische praktijk Tandarts" omdat zo de tenaamstelling luidt,  zoek ik me een slag in de rondte. De lijst moet dan wel op die zelf gegeven naam worden gesorteerd, anders heeft het geen waarde.
En dan heb ik het nog niet eens over intermediairbedrijven die de incasso's doen voor degene voor wie de betaling uiteindelijk is bedoeld. Bijvoorbeeld "Bureau incassering Nutsbedrijven" terwijl ik op zoek ben naar NUON. En dat gebeurt steeds vaker. In die gevallen valt de naam helemaal niet meer te herkennen.
Hi Koos,

Ik heb voor je nagevraagd of het mogelijk is een dergelijke functionaliteit te realiseren. Je hoort van me 🙂.
Badge +1
Goedemorgen Koos,

Even een korte update: onze productontwikkelaars zijn aan het onderzoeken of het mogelijk is om deze functionaliteit te realiseren. Fijn weekend gewenst!
Dat valt tegen.
Ik heb meerdere keren deze aanpassing gevraagd, ook bij Klantenservice en nog op een andere plek in de community.
Toch is deze optie niet in de keuzelijst opgenomen.
Ik breng dus geen stem uit, want ik vind geen van vieren belangrijker dan wat ik heb gevraagd.

Beetje teleurgesteld ben ik nu wel.
Hi Koos,

Jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent. Dat is uiteraard niet onze bedoeling. We doen onze uiterste best om alle suggesties en verbeteringen op de wensenlijst te krijgen of beter nog, door te voeren. We zijn alleen wel afhankelijk van verschillende factoren zoals capaciteit en budget. Ik hoop dat je hier begrip voor kunt opbrengen.
Wat is er op tegen het op de wensenlijst te plaatsen?
Tenslotte is het een "klantenwens" en is er een "wensenlijst" om dat vast te houden (niet te vergeten) en zo mogelijk daarvan punten uit te voeren.
Dat heeft nog niets met een budget te maken, dat komt daarna pas aan de orde lijkt mij.
Is hier soms sprake van een verschil tussen wensenlijst en uit te voeren lijst?
Groet,
Ben 🆒
Badge
Wat is er op tegen het op de wensenlijst te plaatsen?
Tenslotte is het een "klantenwens" en is er een "wensenlijst" om dat vast te houden (niet te vergeten) en zo mogelijk daarvan punten uit te voeren.
Dat heeft nog niets met een budget te maken, dat komt daarna pas aan de orde lijkt mij.
Is hier soms sprake van een verschil tussen wensenlijst en uit te voeren lijst?
Groet,
Ben 🆒

Helemaal met je eens Ben. Ik vul geen wensenlijst meer in want de antwoorden zijn ontmoedigend.
Passend in  het nieuwe denken van SNS zou er juist nu een top 100 wensenlijst moeten zijn.
En inderdaad wensen, pure inventarisatie en dan later bekijken wat de top 10 is en wat haalbaar is. Nu krijg je de indruk dat we alleen de wensen vervuld zien van de IT afdeling van SNS. En daar heb ik geen hoge pet van op.
Dus ok dit topic maar weer afmelden.

Helemaal met je eens Ben. Ik vul geen wensenlijst meer in want de antwoorden zijn ontmoedigend.
Passend in  het nieuwe denken van SNS zou er juist nu een top 100 wensenlijst moeten zijn.
En inderdaad wensen, pure inventarisatie en dan later bekijken wat de top 10 is en wat haalbaar is. Nu krijg je de indruk dat we alleen de wensen vervuld zien van de IT afdeling van SNS. En daar heb ik geen hoge pet van op.
Dus ok dit topic maar weer afmelden.

Och, beter maar niet zo opwinden. Soms is er alleen sprake van spraakverwarring, zoals naar mijn mening, hier het geval is. 
Natuurlijk zal er soms ook sprake zijn van "wensen", die maar voor 1 (enkelen) gelden. Daar moet je je dan afvragen of dat echt iets is of alleen maar veel geld kost en mogelijk ergenis voor anderen opleverd. Maar op de "wensenlijst" kost niets.
Blijf dus gewoon met je beide (4? Bedoel ik natuurlijk) beentjes op de vloer!
Groet,
Ben 🆒
PS Don´t worry, be happy!
Hi allen,

Jullie vragen zijn heel begrijpelijk. De interne wensenlijst komt niet helemaal overeen met de wensenlijst hier op de community. Zoals Ben al aangeeft, heeft dit ook te maken met de impact van een wens. In ieder geval heb ik de wens van Koos hier op de wensenlijst gezet, dat kost inderdaad niets extra's 🙂
Hi allen,

Jullie vragen zijn heel begrijpelijk. De interne wensenlijst komt niet helemaal overeen met de wensenlijst hier op de community. Zoals Ben al aangeeft, heeft dit ook te maken met de impact van een wens. In ieder geval heb ik de wens van Koos hier op de https://"https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-48/wensenlijst-sns-community-8392/" gezet, dat kost inderdaad niets extra's :)

Hoi Dennis,
Het zou toch prettig zijn dit eens definitief op te lossen. Meerdere leden hebben er al vele malen naar gevraagd. Nu blijkt dus dat jullie ook nog een interne lijst bij houden. Kennen wij die lijst ook?  Of is dat de lijst die de Community heeft bepaald?
Door deze gang van zaken ergeren zich leden (oa ik dus) aan het feit dat het lijkt alsof jullie je eigen lijst vaststellen en volgen en daarnaast hier dus eigenlijk geen lijst is.
SNS Bank laat de Community bepalen wat er in Mijn SNS verbeterd moet worden. Stem daarom op jouw favoriete verbeterpunt.
In het verleden is meermaals aangegeven waar wensen van leden hieromtrent liggen. De hond heeft ook een bijdrage daarover geschreven. Misschien is het handig hier op korte termijn echte duidelijkheid te verschaffen. De energie en tijd die we nu hiervoor onnodig gebruiken, kunnen we vast beter besteden.
Sorry voor de duidelijkheid, niet persoonlijk (als altijd) bedoeld!
Groet,
Ben 🆒
Hi allen,

Jullie vragen zijn heel begrijpelijk. De interne wensenlijst komt niet helemaal overeen met de wensenlijst hier op de community. Zoals Ben al aangeeft, heeft dit ook te maken met de impact van een wens. In ieder geval heb ik de wens van Koos hier op de wensenlijst gezet, dat kost inderdaad niets extra's :)


Beste leden,

Er is verwarring ontstaan door bovenstaande opmerking. Er is maar 1 wensenlijst. De wensenlijst op de community wordt ook intern gehanteerd. Uiteraard wordt er vervolgens gekeken naar de mogelijkheden en de impact van de wens. Via andere kanalen ontvangen we ook suggesties, bijvoorbeeld via de klantenservice. Deze suggesties komen direct bij onze productmanagers terecht. Hier hebben wij geen zicht op. Wij richten ons uitsluitend op jullie wensen. Ik hoop dat ik hiermee meer duidelijkheid heb geschept.
Ik zou het handig vinden als ik zelf een naam kan geven aan een rekening in het adresboek. Wanneer ik op zoek ben naar "Bedrijfsnaam", maar het nummer blijkt te staan onder "VOF de firam Bedrijfsnaam", of mijn Tandarts staat onder "Stichting Medische praktijk Tandarts" omdat zo de tenaamstelling luidt,  zoek ik me een slag in de rondte. De lijst moet dan wel op die zelf gegeven naam worden gesorteerd, anders heeft het geen waarde.
En dan heb ik het nog niet eens over intermediairbedrijven die de incasso's doen voor degene voor wie de betaling uiteindelijk is bedoeld. Bijvoorbeeld "Bureau incassering Nutsbedrijven" terwijl ik op zoek ben naar NUON. En dat gebeurt steeds vaker. In die gevallen valt de naam helemaal niet meer te herkennen.


Hi Koos,

Van onze ontwikkelaars heb ik begrepen dat jouw suggestie niet gerealiseerd gaat worden op de korte termijn. We houden deze natuurlijk wel in ons achterhoofd, dus wellicht wordt het in de toekomst wel mogelijk om zelf een naam te geven aan een rekening in je adresboek. Ik wens je een fijn weekend 🙂
Dennis, bedankt voor de info.

Wel vreemd dat ik kennelijk nogal alleen sta met deze wens Hij lijkt me nogal voor de hand liggend. Maar dat komt wellicht omdat ik zo min mogelijk met incasso-machtigingen doe.
SNS Bank laat de Community bepalen wat er in Mijn SNS verbeterd moet worden. Stem daarom op jouw favoriete verbeterpunt.
Lees het hele onderzoek



Dat je de rekeningen in een volgorde kan zetten zodat het voor jou prettig is. in zowel het rekeningoverzicht als in de adresboek lijst.
Sommige rekeningen gebruik je vaker dan de andere, is handig als degene die je vaak gebruikt bovenaan staan.
en in je adres een tabbald met je eigen rekeningnummers

ook handig op fotos bij rekeningnummers in te kunnen voegen. 

Voor de rest zijn wij te vrede klanten. Komen van de ABN af (daar ongeveer 7 jaar klant geweest), nu over naar sns, handig dat je een mail krijgt wanneer er een automatisch incasso plaats vind. En bellen ook niet naar 0900 nummer.  Ook blij dat we geen bankafschriften meer ontvangen. Alles digitaal lekker makkelijk in deze moderne wereld.

Tot nu toe zeer te vreden. 
Helemaal mee eens wij doen ook zo min mogelijk met automatisch incasso. Zelf je geld in de hand houden niet voor verrassingen staan in de winkel

En neit te veel geld op je betaal rekeningen. scheelt weer als je ze pinpas skimmen ofzo. is toch 1 van de adviezen van de banken
@psveindhoven130509:
Weiger je dan ook om de extra kosten te betalen als je geen machtiging afgeeft?
Dat zou iedereen moeten doen. Massaal protest tegen deze vorm van graaien in je portemonnee.....
nee dat doen wij niet. Doet u dat wel dan? blijven ze niet zeuren dan om de kosten als nog te betalen?
Maar sommige hebben het gewoon de voorwaarden staan weet neit of je daar echt iets tegen kan doen?
Dat zeuren is vaak veel duurder dan blij te zijn met een snelle betaling. Ik betaal dan namelijk wel snel, soms te snel.
Door te betalen voordat normaal de incasso's worden verstuurd hebben ze het geld eerder binnen en ik heb meer overzicht, betere controle enz. Bovendien lopen ze niet het risico op storneringen of mislukte incasso's. 

Het wordt gepresenteerd als middel om  "klanten invloed te geven op de bedrijfskosten", maar ik mag als klant niet meebeslissen bij andere, veel hogere kosten van de bedrijfsvoering (bonussen, kantoorpanden enz.). Het innen van de reguliere contributies, voorschotten, abonnementsgelden enz. is niet meer dan "gewone" bedrijfsvoering
Aanvulling: Wat ik wel accepteer is, dat ik niet per maand betaal, maar per kwartaal of heel jaar. Ik kan me dat in de meeste gevallen wel permitteren. Inderdaad niet met hypotheek en zorgpremie, die zijn te hoog 😉
Reputatie 3
Badge +1
Sinds de invoering van de nieuwe SEPA incasso, ben ik meer machtigingen gaan afgeven. Vroeger deed ik het zelden. Waarom? Simpel: de incasso's kwamen altijd als een verrassing en ik had niet echt het gevoel in controle te zijn over mijn eigen rekening en mijn geld.
Nu krijg ik netjes 2 werkdagen vooraf een melding (per e-mail) dat een incasso eraan komt en kan ik deze ook vooraf weigeren in mijn eigen bankomgeving in plaats van achteraf storneren. Neemt niet weg dat ik nog steeds erg selectief ben met het afgeven van machtigingen (een kwestie van vertrouwen), maar met veel (maandelijks) terugkerende betalingen heb ik nu een SEPA incassomachtiging afgegeven.
Badge +1

Wel vreemd dat ik kennelijk nogal alleen sta met deze wens Hij lijkt me nogal voor de hand liggend. Maar dat komt wellicht omdat ik zo min mogelijk met incasso-machtigingen doe.


Hallo Koos,

Of je de enige bent die de geopperde functionaliteit graag toegevoegd ziet, betwijfel ik 😉. Zoals Dennis ook aangeeft, houden we 'm zeker in gedachten.

@Psveindhoven130509 Allereerst welkom op de community en bij SNS 😃. Fijn dat je ons ook hier hebt gevonden en tot nu toe erg tevreden bent!

Heb je het topic 'Welkom op de community' ook al gezien? Tot snel!

Reageer