SNS

Welke verbetering in Mijn SNS zie jij het liefst? (4/6)

  • 13 augustus 2013
  • 116 Reacties
  • 30598 Keer bekeken


Toon eerste bericht

116 reacties

Ik zou het prettig vinden wanner u de kleur van de afschrijvingen wijzigigde tov van die van de bij-schrijvingen. Scheelt een hoop gezoek. Jos Klaassen
Reputatie 3
Badge +1
Ik zou het prettig vinden wanner u de kleur van de afschrijvingen wijzigigde tov van die van de bij-schrijvingen. Scheelt een hoop gezoek. Jos Klaassen


Hi Banjer,

Allereerst welkom op SNS Community. 

Bedankt voor je opmerking, we nemen je feedback mee. :) 

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Ik zou het prettig vinden wanner u de kleur van de afschrijvingen wijzigigde tov van die van de bij-schrijvingen. Scheelt een hoop gezoek. Jos Klaassen


Is volgens mij nu het geval: rood en groen. Maar dat heb je zelf waarschijnlijk ook al opgemerkt.
Hopelijk weer een tevereden klant 🙂
Is mij ook opgevallen. Zo snel kan het gaan.  Compliment!
In het weekend worden er geen bij- en afboekingen getoond. Dit is vaker uitgelegd door de bank. Maar heel vervelend dat het op maandagmorgen om 08.00 uur nog niet zichtbaar is. Bij andere banken kom je dit probleem niet tegen!
In het weekend worden er geen bij- en afboekingen getoond. Dit is vaker uitgelegd door de bank. Maar heel vervelend dat het op maandagmorgen om 08.00 uur nog niet zichtbaar is. Bij andere banken kom je dit probleem niet tegen!

In het weekend vinden er geen overboekingen naar andere banken (en dus rekeningen) plaats. Overboekingen binnen de SNS vinden wel plaats (bijv. naar of van spaarrekeningen).
De al eerder gedane bij en afboekingen en die binnen SNS in het weekend, worden wel getoont. De overboekingen naar andere banken zou je bij geplande overboekingen moet kunnen zien en vanaf maandag in de lijst.
Groet,
Ben 🆒
Er zijn geen bijboekingen zichtbaar, boekingen die ik zelf doe weet ik wel. Het gaat om de bijboekingen en het juiste saldo!
In het weekend worden er geen bij- en afboekingen getoond. Dit is vaker uitgelegd door de bank. Maar heel vervelend dat het op maandagmorgen om 08.00 uur nog niet zichtbaar is. Bij andere banken kom je dit probleem niet tegen!

Hoi Anders,

Van harte welkom op SNS Community, leuk om je hier te mogen verwelkomen.

Als er een betaling in het weekend heeft plaatsgevonden, wordt deze op maandag verwerkt. Het kan 1 à 2 werkdagen duren voordat de overboeking is bijgeschreven op de rekening van de begunstigde. Het kan dus zijn dat het bedrag morgen wordt bijgeschreven en zichtbaar is in het rekeningoverzicht.

Hopelijk zien we je vaker op de Community. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Ik vind het heel ongebruiksvriendelijk dat ik een adreswijziging alleen op het snskantoor kan doorvoeren. Daarnaast blijkt nu dat ik voor een aanpassing van het automatische spaarbedrag bij snsmaxisparen met een legitimatiebewijs naar een snskantoor moet? Ik verwacht die gewoon online te kunnen afhandelen.
Ik vind het heel ongebruiksvriendelijk dat ik een adreswijziging alleen op het snskantoor kan doorvoeren. Daarnaast blijkt nu dat ik voor een aanpassing van het automatische spaarbedrag bij snsmaxisparen met een legitimatiebewijs naar een snskantoor moet? Ik verwacht die gewoon online te kunnen afhandelen.


Hallo JEROEN_S, leuk day we je op dit forum 'zien'. De aanleiding is voor jou wat minder leuk, begrijp ik. Ik ben het met je eens dat een wijziging in de automatische ovb naar je Maxirekening online moet kunnen. Proberen we zo aan te geven:
@ Wanda  kan dit puntje op de wensenlijst 😕  Alvast bedankt.

Wat de adreswijziging betreft, kan ik mij voorstellen dat dit te maken heeft met veiligheid. Maar daar moeten ze bij de SNS natuurlijk alles van weten wat de reden hier achter is. Hopelijk lezen we het hier terug. (Ik neem aan dat je al een beetje op de site van de SNS gegoocheld hebt om dit te trachten te achterhalen).

Hopelijk zien we je hier op dit forum nog eens terug. En je weet, op de 25e is er een feestje in Utrecht. wel even aanmelden. 🙂
Badge +1
Ik vind het heel ongebruiksvriendelijk dat ik een adreswijziging alleen op het snskantoor kan doorvoeren. Daarnaast blijkt nu dat ik voor een aanpassing van het automatische spaarbedrag bij snsmaxisparen met een legitimatiebewijs naar een snskantoor moet? Ik verwacht die gewoon online te kunnen afhandelen.

Goedenavond Jeroen,

In navolging op Blacktomcat: welkom op de community!

Je kunt -zoals Blacktomcat ook aangeeft- een adreswijziging en een wijziging van het automatische spaarbedrag voor SNS Maxisparen, ook via onze website regelen. Als je in het bezit bent van een digipas, dan kun je de adreswijziging volledig digitaal afhandelen. Als je in het bezit bent van alleen een digicode, dan dien je een ondertekend formulier op te sturen. Hier lees je er meer over.

Op onze website lees je ook precies op welke manier je je spaarbedrag voor SNS Maxisparen kunt wijzigen. Een bezoek aan een SNS Winkel is hier ook niet voor nodig.

Als ik je verder nog ergens mee kan helpen, hoor ik het graag. Ik hoop je vaker te zien op de community. Heb je het topic 'Welkom op de community' ook al gezien? Fijne avond!

@Blacktomcat Dank voor je hulp 🙂.
Oei Tibor,  nu heb ik net een iets andere reactie geplaatst in een ander topic (https://forum.snsbank.nl/sparen-63/nieuwe-rekening-sns-maxisparen-8388/).
Jouw antwoord is goed en ik zal in dat andere topic nog even hier naar toe verwijzen.
Thanks Tibor.
Ik zou het handig vinden als ik zelf een naam kan geven aan een rekening in het adresboek. Wanneer ik op zoek ben naar "Bedrijfsnaam", maar het nummer blijkt te staan onder "VOF de firam Bedrijfsnaam", of mijn Tandarts staat onder "Stichting Medische praktijk Tandarts" omdat zo de tenaamstelling luidt,  zoek ik me een slag in de rondte. De lijst moet dan wel op die zelf gegeven naam worden gesorteerd, anders heeft het geen waarde.
En dan heb ik het nog niet eens over intermediairbedrijven die de incasso's doen voor degene voor wie de betaling uiteindelijk is bedoeld. Bijvoorbeeld "Bureau incassering Nutsbedrijven" terwijl ik op zoek ben naar NUON. En dat gebeurt steeds vaker. In die gevallen valt de naam helemaal niet meer te herkennen.


Hi Koos,

Het is een tijd geleden dat je deze wens aan ons hebt doorgegeven. Zojuist kom ik erachter dat je wens is uitgevoerd. Was je hier zelf al van op de hoogte? Je kunt dus zelf een naam geven aan een rekening in het adresboek. Mooier kan je week niet beginnen, dacht ik zo. 🆒
Geweldig, Olaf !
Dit maakt de zaak voor mij veel envoudiger en sneller.
Ik ga direct namen toekennen aan mijn financiele relaties.

Maar de grootste verrassing ligt natuurlijk in  het feit dat de wensenlijst kennelijk ook na lange tijd goed werkt.
Dank jullie wel !
Zijn de oorspronkelijke vier opties eigenlijk ook gerealiseerd?
Jij bedankt, Koos. Het is mede mogelijk gemaakt door jouw wens. :)

Ik heb gezocht naar de oorspronkelijke vier opties, maar ik ontdek ze niet allemaal...
Wil je mij op weg helpen?
Die staan bovenaan in deze draad. Ik heb geen buitenlandse financiele relaties, dus die kan ik niet testen.
Die staan bovenaan in deze draad. Ik heb geen buitenlandse financiele relaties, dus die kan ik niet testen.

Hoi Koos,
bedoel je (o.a.) één adresboek voor binnen en buitenlandse adressen? Dan kan ik bevestigen dat dat er is. De adressen staan bij mij "normaal" (alfabetisch) in één lijst! 
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hi Koos,

Kun je misschien nog een hint geven? Ik zie helaas niet welke vier punten je bedoelt.
Hoi Kirsty,
Dat waren de vier punten die de aanleiding waren voor deze draad. Ze staan bovenin.
Als dat niet zo is, ziet dit draadje er voor jou kennelijk anders uit dan voor mij......
Daar staat:
Ik wil het adresboek beter kunnen vinden in Mijn SNS, door het op een betere plek te zetten in Mijn SNS, namelijk....
Ik wil een rekeningnummer kunnen wijzigen in het adresboek van Mijn SNS
Ik wil een adres kunnen verwijderen in het adresboek van Mijn SNS
Ik wil binnenlandse rekeningnummers en buitenlandse rekeningnummers samen in een adresboek
Hoi Koos,

Het is me nu helemaal duidelijk. Via het forum zijn de vier punten niet zichtbaar, maar via de Denk mee tab wel. Deze verwarring is er straks niet meer in de nieuwe community.

Het adresboek staat voor zover ik weet nog op dezelfde plek. We hebben er nauwelijks vraag naar gehad om dit te verplaatsen. Je kunt in het adresboek zowel het rekeningnummer als het adres wijzigen. En zoals Ben al aangaf, binnenlandse en buitenlandse rekeningnummers staan gezamenlijk in het adresboek.
Dank je wel Olaf, nu snap ik de verwarring. Ik had al eerder iets aangegeven over de onoverzichtelijkheid van de diversie discussie mogelijkheden van de community (zoals verschil Denk mee - Forum). Sommige draadjes ontdekte ik pas maanden te laat.
Fijn als dat straks is verholpen.
Ik zou graag zien dat je
a. zelf in Huishoudboekje (wat een naam!!!) een categorie (noem het liever "code") kunt aanmaken, bijv. "vacantiehuis"
b. dat je online kunt zien weleke categorie er aan een transactie hangt, en
c. dat bij export van de transacties naar bijv. CSV-bestand de toegevoegde categorie mee wordt geexporteerd
Badge +1
Ik zou graag zien dat je
a. zelf in Huishoudboekje (wat een naam!!!) een categorie (noem het liever "code") kunt aanmaken, bijv. "vacantiehuis"
b. dat je online kunt zien weleke categorie er aan een transactie hangt, en
c. dat bij export van de transacties naar bijv. CSV-bestand de toegevoegde categorie mee wordt geexporteerd

Goedemiddag A.Beyens,

Welkom op de community. Mooi om te zien dat je meteen zo actief meedenkt. Hieronder ga ik puntsgewijs in op je suggesties.

A. Dit is vooralsnog niet mogelijk. Eerdere suggesties over het huishoudboekje zijn voorgelegd aan de marketeers en hebben we op onze wensenlijst geplaatst. Hier vind je ook links naar de betreffende topics en lees je waarom iets wel of niet mogelijk is.

B. Zowel op Mijn SNS als in onze app kun je zien welke categorie aan een transactie is gekoppeld. Zie je dit niet als je inlogt?

C. Ook dit is besproken, hier lees je er meer over.

Om wegwijs te worden op de community, lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor. Hopelijk tot snel, iemand die zo actief meedenkt zien we graag 🙂
Ik zou graag zien dat je
a. zelf in Huishoudboekje (wat een naam!!!) een categorie (noem het liever "code") kunt aanmaken, bijv. "vacantiehuis"
b. dat je online kunt zien weleke categorie er aan een transactie hangt, en
c. dat bij export van de transacties naar bijv. CSV-bestand de toegevoegde categorie mee wordt geexporteerd

Goedemiddag A.Beyens,

Welkom op de community. Mooi om te zien dat je meteen zo actief meedenkt. Hieronder ga ik puntsgewijs in op je suggesties.

A. Dit is vooralsnog niet mogelijk. Eerdere suggesties over het huishoudboekje zijn voorgelegd aan de marketeers en hebben we op onze wensenlijst geplaatst. Hier vind je ook links naar de betreffende topics en lees je waarom iets wel of niet mogelijk is.

B. Zowel op Mijn SNS als in onze app kun je zien welke categorie aan een transactie is gekoppeld. Zie je dit niet als je inlogt?

C. Ook dit is besproken, hier lees je er meer over.

Om wegwijs te worden op de community, lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor. Hopelijk tot snel, iemand die zo actief meedenkt zien we graag :)

Reageer