SNS

Welke verbetering in Mijn SNS zie jij het liefst? (4/6)

  • 13 augustus 2013
  • 116 Reacties
  • 30598 Keer bekeken


Toon eerste bericht

116 reacties

Badge +1

Ja er staat een adresboek icoontje in de app -> Plus-icoon (Toevoegen). Maar dan moet ik nog steeds alles handmatig invullen. Of ben ik gek geworden :?

Hoi Danger89,

Bedoel je het onderstaande icoontje? Als het rekeningnummer nog niet in je adresboek staat, dan voer je hem inderdaad eenmalig handmatig in. Middels het icoontje sla je de gegevens dan op in het adresboek zodat je de gegevens een volgende keer niet meer handmatig hoeft in te vullen. Als je een betaling ontvangt van iemand die nog niet in je adresboek staat, dan kun je deze gegevens onder 'Details' > 'Contact opslaan adresboek' direct opslaan.


Bedoel je het onderstaande icoontje?



Ah heb je hebt gelijk! Dit geld ook voor de SNS dienst online. Je ziet pas deze checkbox zodra je een geldig IBAN nummer invoert (logisch, maar ik probeerde te testen met een nep nummer). Excuus. Wel knap dat jij wel een screenshot kunt maken op je mobiel..
danger89, in Mijn SNS (niet de app), krijg je de mogelijkheid het rekeningnummer en naam op te slaan, zodra je het rekeningnummer en de naam hebt ingevuld. Er verschijnt dan onder het vak 'Ten name van' een extra regel waarin je het hokje kunt aanvinken om deze rekening/naam in je adresboek op te slaan.


Ik vermoed dat het in de app ongeveer ook zo zal werken. eerst naam en nummer invoeren en dan zal er een mogelijkheid verschijnen om het op te slaan in je adressenboek. Probeer het maar eens en koppel dan terug of het lukt.
PS: ik zie nu pas dat Tibor al op de app gereageerd heeft.
Mooi dat het duidelijk is, danger89. In de app kun je alleen een schermprint maken in iOS, in Android is deze optie vanwege veiligheidsredenen geblokkeerd.
De mobiele versie van SNS, geeft in het adresboek 'Naam' aan bij het bewerken. Terwijl het voor de duidelijkheid 'Ten name van' moet zijn zoals op de mijn SNS webversie.

Anders is het nogal verwarrend wat het verschil is tussen Naam en Rekeningnaam. Althans wel voor mij.

Hoi danger89,

Naar aanleiding van je suggestie veranderen we 'Naam' in 'Naam ontvanger'. Dit wordt waarschijnlijk in 1 van de updates van dit jaar meegenomen.
Ik zou graag willen dat ik op de zoekfunctie alleen een naam hoef in te toetsen dat ik dan de betalingen kan zien aan die naam van de afgelopen 24 maanden. Nu is dat niet mogelijk ik krigvsteeds een foutmelding. En het is een heel gedoe om alles steeds in te typen.

Het zou ook mooi zijn als je een soort van agenda kunt bijhouden dat je geld hebt over gemaakt naar bepaalde personen. Ik heb twee dochters die geef ik wel eens een bedragje maar ik zou dat graag ergens kunnen noteren en nax
Ik drukte perongeluk te snel op verzenden
Ik zou die overboekingen dus makkelijk willen bewaren en terug zien in een soort van agenda.
Ik zou graag willen dat ik op de zoekfunctie alleen een naam hoef in te toetsen dat ik dan de betalingen kan zien aan die naam van de afgelopen 24 maanden. Nu is dat niet mogelijk ik krigvsteeds een foutmelding. En het is een heel gedoe om alles steeds in te typen.

Het zou ook mooi zijn als je een soort van agenda kunt bijhouden dat je geld hebt over gemaakt naar bepaalde personen. Ik heb twee dochters die geef ik wel eens een bedragje maar ik zou dat graag ergens kunnen noteren en nax

Hoi Pluck,

Wat vreemd dat je een foutmelding krijgt. Doorloop je de volgende stappen? Selecteer de rekening in Mijn SNS en kies dan voor 'Zoek'. Dan vul je bij 'Naam' de gegevens in van de persoon waarvan je de transacties zoekt. Pas daarna de datum aan en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan alle transacties in een bepaalde periode naar de persoon die je invoert. Lukt het op deze manier?

Wat bedoel je precies met "een agenda"? Als je op dezelfde manier zoekt naar de transacties naar je dochters, dan kun je met de optie 'Download' de gegevens in een Excel-bestand downloaden.
Graag zou ik zien dat je een melding kunt krijgen bij elke bijschrijving van een willekeurig iemand en van een willekeurig bedrag.

De app vind ik fijn werken maar het uiterlijk en de beeldverhouding is wat ouderwets. Als je deze vergelijkt met die van ING en de ABN die zien er een stuk strakker uit.
Hoi sellinglennon,

Een attentie stel je eenvoudig in via onze website of de app. Hier lees je hoe het werkt. Het uiterlijk van de app is kort geleden aangepast. Op korte termijn komen hier geen grote wijzigingen. Zelf vind ik hem er strak uitzien. Wat vind je mooier aan de app van de andere banken?
Hoi sellinglennon,

Een attentie stel je eenvoudig in via onze website of de app. Hier lees je hoe het werkt. Het uiterlijk van de app is kort geleden aangepast. Op korte termijn komen hier geen grote wijzigingen. Zelf vind ik hem er strak uitzien. Wat vind je mooier aan de app van de andere banken?


Helaas kun je niet instellen dat je hij elke bijschrijving een attentie krijgt.
Dat klopt, je hebt de keuze uit de volgende mogelijkheden: saldo-attenties, transactie-attenties, incasso-attenties, een attentie bij een geweigerde ingeplande overschrijving en een attentie als je een spoedbetaling ontvangt.
Dat zou toch erg fijn zijn als het wel zou kunnen
Het is niet de verwachting dat er op korte termijn een wijziging komt in de attenties. Wil je van iedere bijschrijving op je betaalrekening een attentie ontvangen? Persoonlijk zou ik niet blij worden van veel pushmeldingen bij nieuwe mails.
Bij mij is het zo dat het aantal bijschrijvingen het aantal afschrijvingen niet benadert. Juist daarom kan ik me de vraag voorstellen. Als je iets verkoopt op Marktplaats wacht je op de bijschrijving voor dat je het verstuurt. Een attentie van bijschrijvingen zal dus niet zo'n zware impact hebben - voor de meeste mensen althans.
Ik vind het eerlijk gezegd heel vreemd dat je het niet kunt instellen. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij gaat er meer af dan er bij komt. 😃

Reageer