SNS

Welke verbetering in Mijn SNS zie jij het liefst? (4/6)

  • 13 augustus 2013
  • 116 Reacties
  • 30627 Keer bekeken

Mijn SNS is dé plek op onze website waar je al je bankzaken regelt. We zijn continue bezig om Mijn SNS gebruiksvriendelijker te maken. Daarom plaatsen we iedere twee weken een stemronde online waar jij kunt stemmen op jouw favoriete verbetering. Wat moeten we aanpassen of verbeteren in Mijn SNS? Jij bepaalt! De verbetering met de meeste stemmen wordt namelijk als eerste ontwikkeld. Breng jij ook je stem uit?

Inmiddels heb we 3 stemrondes achter de rug. Voor deze stemronde behandelen we het onderdeel 'Adresboek' van Mijn SNS. Binnen je adresboek kun je al je rekeningnummers opslaan, zodat je er niet steeds naar hoeft te zoeken. Wat vinden jullie dat nog beter kan? Geef je stem en licht je antwoord toe in het reactieveld onderaan. Wanneer je nog andere suggesties hebt voor het Adresboek in Mijn SNS, zien we deze ook graag terug in een reactie.

Wat wil jij graag verbeterd zien in het adresboek binnen Mijn SNS?

116 reacties

Tot nu toe zijn de stemmen vooral verdeeld tussen:
- een rekeningnummer in mijn adresboek kunnen wijzigen
- één adresboek voor binnenlandse en buitenlandse rekeningnummers

Heb jij al gestemd en wat vind jij belangrijk? Licht in het reactieveld je stem ook toe, daar kunnen we extra veel van leren!
als ik een rare naam gebruik bij een betaling ,wordt deze niet geaccepteerd,(bijvoorbeeld de berckt)\
als ik een rare naam gebruik bij een betaling ,wordt deze niet geaccepteerd,(bijvoorbeeld de berckt)\


Hoi Gerlofski, wat bedoel je precies? Als de naam bij het rekeningnummer hoort wat je invoert in Mijn SNS, moet dit gewoon mogelijk zijn. We helpen je graag verder 🙂.
nou dit blijft toch wel onderons maar ik moest vorige week een boeking betalen bij de berckt en kreeg 2 keer de melding dat ik een spatie of verkeerd woord gebruikt in het vakje waar je normaal aangeeft om welke boeking en periode het gaat.ik kreeg het dus niet voor elkaar om met dit woord de berckt te betalen verder wel m,n boekingsnummer enz ingevuld.
maar ook spatie?werdt niet geaccepteerd?nou ik type nog altijd met spatie tussen de woorden .
nou dit blijft toch wel onderons maar ik moest vorige week een boeking betalen bij de berckt en kreeg 2 keer de melding dat ik een spatie of verkeerd woord gebruikt in het vakje waar je normaal aangeeft om welke boeking en periode het gaat.ik kreeg het dus niet voor elkaar om met dit woord de berckt te betalen verder wel m,n boekingsnummer enz ingevuld.
maar ook spatie?werdt niet geaccepteerd?nou ik type nog altijd met spatie tussen de woorden .


Hoi Gerlofski, ik heb even meegekeken in het overboekscherm van Mijn SNS:

- Bedrag: Hier vul je het bedrag in wat je wilt overboeken. Dit is een numeriek veld: alleen cijfers.

- Ter name van: Hier vul je de naam van de rekeninghouder in. Dit kan een persoonsnaam zijn, maar ook een instelling of organisatie. In dit veld kunnen ook spaties geschreven worden, omdat in namen ook spaties voorkomen. Zoals bijvoorbeeld de Boer, van den Heuvel of de Vries. De Berckt zou ook gewoon in dit veld getypt moeten kunnen worden.

- Plaats: Hier vul je de plaats in van de rekeninghouder of organisatie.

- Omschrijving: Hier vul je het kenmerk in wat de ontvanger je heeft gegeven. Dit kunnen woorden zijn (bijvoorbeeld 'overboeking huur') of een betalingskenmerk wat uit cijfers bestaat.

Hopelijk is het zo duidelijk en ondervind je in de toekomst geen problemen met overboekingen met spaties in de tenaamstelling. Is dit wel het geval dan ontvangen we graag een printscreen met de foutmelding op [email]webcare@sns.nl[/email], zodat we kunnen uitzoeken wat er misgaat.
in mijn sns tab bladen gebruiken bijvoorbeeld boven aan betalen,sparen,lenen je hoeft er maar op te klikken en klaar alles in een overzicht super werkt het.
Ik heb nog een ander verbeterpunt.
Als ik in mijn SNS omgeving ben en ik stel een vraag per email, dan moet ik al mijn gegevens van naam, adres, geb. datum, etc. invullen, terwijl ik ingelogd ben en al mijn gegevens al bekend zijn.
Kan dat niet gemakkelijker?

Blacktomcat
Ik zou graag mijn creditcard online willen beheren, dus saldo inzien, betalen etc. Bij ABN kan dat, bij ANWB ook, dus waarom bij SNS niet? Nu moet ik wachten tot het eind van de maand om te zien hoeveel geld er van de rekening wordt afgeschreven. Dat zou ik graag direct willen zien.
in mijn sns tab bladen gebruiken bijvoorbeeld boven aan betalen,sparen,lenen je hoeft er maar op te klikken en klaar alles in een overzicht super werkt het.

Hallo schumi70,
Op dit moment staan er tabbladen links in Mijn SNS. Bedoel je dat je dit nu handig werkt of bedoel je dat je deze tabs liever bovenaan zou hebben en is het dus een suggestie voor een verbetering? Indien dit laatste het geval is kan ik het als wens doorgeven aan de betreffende afdeling.

Ik heb jouw opmerking verplaatst naar het topic ''Wat zijn jouw persoonlijke voorkeuren binnen Mijn SNS (5/6)''.

Je kan hier ook nog stemmen op de op dit moment geplande verbeteringen in Mijn Adresboek. Door te stemmen kan je aangeven welke jouw voorkeur heeft en welke we dus als eerste volgens jou moeten oppakken!
Hoi smeit536 (welkom op het forum!) en Blacktomcat

Bedankt voor jullie reacties.

Dit topic richt zich eigenlijk op het Adresboek. Hoe dan ook is jullie feedback waardevol en nemen we die mee.
ik ben wel nog benieuwd naar jullie mening over het Adresboek. Je kan hier stemmen op de voorgestelde verbeterpunten.

Groetjes Esther
Om wijzigingen in Maxi-sparen aan te brengen moet je iedere keer een formulier downloaden en opsturen.
kan dit niet eenvoudiger b.v. op mijn SNS?
Ik zou graag bank en adres gegevens van mensen die geld overmaken naar mijn rekening in het adresboek willen zetten met een klik
Ik zou graag een waarschuwing per mail willen krijgen als een geplande boeking niet doorgaat ivm saldo tekort
Ik zou graag willen dat bij de omschrijving van een bankopdracht ook andere tekens gebruikt kunnen worden, vaak vraagt een crediteur om een factuurnummer aan te geven bijvoorbeeld 2013/12589, dit gaat helaas niet. Ook het een spatie of een keer enter drukken geeft vaak problemen bij het accepteren van de opdracht 
Beste Jubag1,Tolk en Klaas S,


Bedankt voor jullie reacties! Leuk dat jullie willen meedenken over verbeteringen. Jullie punten nemen we mee ter verbetering.

Op dit moment staan er ook al een aantal andere verbeterpunten gepland. We horen graag wat jullie belangrijk vinden. De verbetering met de meeste stemmen wordt namelijk als eerste ontwikkeld. Ik vroeg me of jullie toevallig al op deze verbeterpunten hebben gestemd? We hebben daar namelijk geen resultaat van binnengekregen. De link naar de gesloten vragen vind je hier. Mochten jullie ze wel ingevuld hebben, denk dan aan de button , want alleen dan ontvangen we ook jullie antwoorden op de gesloten vragen.

Dit geldt ook voor alle andere deelnemers: vergeet niet op te klikken na het beantwoorden van de gesloten vragen. En laat daarna een reactie achter in een reactieveld onderaan de pagina. Hartelijk dank!
ik ga het hier nogmaals melden.

ik kan geen buitenlands telefoonnummer in het systeem plaatsen, laat dat nou toch eens aanpassen
het is een fluitje van een cent voor een goede programeur.
ik ga het hier nogmaals melden.

ik kan geen buitenlands telefoonnummer in het systeem plaatsen, laat dat nou toch eens aanpassen
het is een fluitje van een cent voor een goede programeur.


Hoi cobes,

Na het lezen van je reactie ben ik benieuwd of je had gezien dat dit ook een keuze optie is :
'' Ik wil binnenlandse rekeningnummers en buitenlandse rekeningnummers samen in een adresboek''
Of is dat niet wat je bedoelt?

Ik zie dat je nog niet hebt gestemd op jouw voorkeur voor een verbetering. Alle genoemde verbeteringen willen we gaan uitvoeren, maar we gaan als eerste aan de slag met de vebetering met de meeste stemmen. Stemmen kan je hier doen.
Ik bedoel telefoonnummer, jullie verplichten mij om een Nederlands telefoonnummer in te voeren deze moet beginnen met 06 en zal waarschijnlijk ook maar 19 getallen mogen bevatten. Dit kan anders.

Ik wil dit soort zaken ook wel via de mail melden maar dan moet ik weer een heel scala gegevens invullen die er niks mee te maken hebben. Dat kan dus ook al anders ;-)

Ik vraag mij af waarom niet eerst de meest voor de hand liggende zaken wordt geregeld en daarna pas onbelangrijke bijzaken.
Ik snap dat dat lastig kan zijn. Ik kan je niet direct vertellen wat hier de reden voor is, maar ik ga je vraag doorsturen en kom er op terug.

Met betrekking tot je punt over zaken die wel of niet voor de hand liggen; dat vind ik een lastige. De verbeterpunten waar we mee aan de slag gaan zijn voor het grootste deel verbeterpunten die eerder op het forum door andere leden zijn aangedragen. Hierbij geldt natuurlijk dat wat voor de 1 belangrijk is voor de ander onbelangrijk is...

Ik kom terug op je vraag met betrekking tot telefoonnummers. Dit wordt waarschijnlijk wel na het weekend 🙂
Hoi cobes,

Ik heb het zoals beloofd voor je nagevraagd. De reden dat je geen buitenlands telefoonnummer kan invoeren heeft niets te maken met de kennis van onze programmeurs maar met het beleid omtrent telefonie. SNS Bank is een bank gericht op mensen die in Nederland wonen en hebben daar onze diensten op ingesteld, zo ook het telefoonnummer.
We gebruiken het mobiele telefoonnummer ook voor SMS diensten voor 06 nummers binnen Nederland. Hiervoor geldt dat we alleen maar Nederlandse 06 nummers gebruiken voor bijvoorbeeld saldo attenties. Voor buitenlandse nummers zouden we mensen daarmee zelfs ongevraagd op kosten kunnen jagen.

Het gaat dus niet aangepast worden.

Groeten Esther
Bedankt voor al jullie reacties en stemmen!

Wat gaan we met jullie stemmen doen?
De meeste van jullie hebben gestemd op het kunnen wijzigen van een rekeningnummer binnen het adresboek. Hier zullen we als eerste mee aan de slag gaan!
Op de tweede plaats staat het kunnen verwijderen van een adres in het adresboek van Mijn SNS. Dit zal daarom als tweede worden opgepakt.
Op de derde plaats is er gestemd voor 'binnenlandse rekeningnummers en buitenlandse rekeningnummers samen in een adresboek' en op de vierde plaats is geëindigd 'het adresboek beter kunnen vinden in Mijn SNS, door het op een betere plek te zetten in Mijn SNS, namelijk.....'' Hoewel hier een aantal mensen op gestemd heeft, is er geen reactie binnengekomen waar men het adresboek dan liever zou vinden. Mochten jullie hier nog ideeën over hebben dan horen we ze graag!

We zien jullie graag weer terug in de stemronde(s) die komen gaan! Stemronde 5 gaat over persoonlijke voorkeuren en stemronde 6 gaat over je hypotheek. Deze staan nog online, doen jullie weer mee?
IK zou het waarderen , als. ik weer cash geld kan storten
Reputatie 3
Badge +1
Hi Ruttenjo1,

Allereerst van harte welkom op SNS Community. Je geeft aan dat je graag contant geld wilt storten. De reden dat SNS Bank gestopt is met contact geld storten bij de bank zelf en de discussie hierover kun je hier lezen.
IK heb een leeftyd bereikt 75jaar en laat deze vragen aan jonge mensen over groetjes pierre.
Hallo Pierre,

Welkom op SNS Community 🙂. Leuk dat je je mening met ons deelt. Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je de huisregels.

Reageer