SNS

Welke verbetering in Mijn SNS zie jij het liefst? (4/6)

  • 13 augustus 2013
  • 116 Reacties
  • 30627 Keer bekeken

Mijn SNS is dé plek op onze website waar je al je bankzaken regelt. We zijn continue bezig om Mijn SNS gebruiksvriendelijker te maken. Daarom plaatsen we iedere twee weken een stemronde online waar jij kunt stemmen op jouw favoriete verbetering. Wat moeten we aanpassen of verbeteren in Mijn SNS? Jij bepaalt! De verbetering met de meeste stemmen wordt namelijk als eerste ontwikkeld. Breng jij ook je stem uit?

Inmiddels heb we 3 stemrondes achter de rug. Voor deze stemronde behandelen we het onderdeel 'Adresboek' van Mijn SNS. Binnen je adresboek kun je al je rekeningnummers opslaan, zodat je er niet steeds naar hoeft te zoeken. Wat vinden jullie dat nog beter kan? Geef je stem en licht je antwoord toe in het reactieveld onderaan. Wanneer je nog andere suggesties hebt voor het Adresboek in Mijn SNS, zien we deze ook graag terug in een reactie.

Wat wil jij graag verbeterd zien in het adresboek binnen Mijn SNS?

116 reacties

Ik vind het eerlijk gezegd heel vreemd dat je het niet kunt instellen. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar bij mij gaat er meer af dan er bij komt. 😃
Bij mij is het zo dat het aantal bijschrijvingen het aantal afschrijvingen niet benadert. Juist daarom kan ik me de vraag voorstellen. Als je iets verkoopt op Marktplaats wacht je op de bijschrijving voor dat je het verstuurt. Een attentie van bijschrijvingen zal dus niet zo'n zware impact hebben - voor de meeste mensen althans.
Het is niet de verwachting dat er op korte termijn een wijziging komt in de attenties. Wil je van iedere bijschrijving op je betaalrekening een attentie ontvangen? Persoonlijk zou ik niet blij worden van veel pushmeldingen bij nieuwe mails.
Dat zou toch erg fijn zijn als het wel zou kunnen
Dat klopt, je hebt de keuze uit de volgende mogelijkheden: saldo-attenties, transactie-attenties, incasso-attenties, een attentie bij een geweigerde ingeplande overschrijving en een attentie als je een spoedbetaling ontvangt.
Hoi sellinglennon,

Een attentie stel je eenvoudig in via onze website of de app. Hier lees je hoe het werkt. Het uiterlijk van de app is kort geleden aangepast. Op korte termijn komen hier geen grote wijzigingen. Zelf vind ik hem er strak uitzien. Wat vind je mooier aan de app van de andere banken?


Helaas kun je niet instellen dat je hij elke bijschrijving een attentie krijgt.
Hoi sellinglennon,

Een attentie stel je eenvoudig in via onze website of de app. Hier lees je hoe het werkt. Het uiterlijk van de app is kort geleden aangepast. Op korte termijn komen hier geen grote wijzigingen. Zelf vind ik hem er strak uitzien. Wat vind je mooier aan de app van de andere banken?
Graag zou ik zien dat je een melding kunt krijgen bij elke bijschrijving van een willekeurig iemand en van een willekeurig bedrag.

De app vind ik fijn werken maar het uiterlijk en de beeldverhouding is wat ouderwets. Als je deze vergelijkt met die van ING en de ABN die zien er een stuk strakker uit.
Ik zou graag willen dat ik op de zoekfunctie alleen een naam hoef in te toetsen dat ik dan de betalingen kan zien aan die naam van de afgelopen 24 maanden. Nu is dat niet mogelijk ik krigvsteeds een foutmelding. En het is een heel gedoe om alles steeds in te typen.

Het zou ook mooi zijn als je een soort van agenda kunt bijhouden dat je geld hebt over gemaakt naar bepaalde personen. Ik heb twee dochters die geef ik wel eens een bedragje maar ik zou dat graag ergens kunnen noteren en nax

Hoi Pluck,

Wat vreemd dat je een foutmelding krijgt. Doorloop je de volgende stappen? Selecteer de rekening in Mijn SNS en kies dan voor 'Zoek'. Dan vul je bij 'Naam' de gegevens in van de persoon waarvan je de transacties zoekt. Pas daarna de datum aan en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan alle transacties in een bepaalde periode naar de persoon die je invoert. Lukt het op deze manier?

Wat bedoel je precies met "een agenda"? Als je op dezelfde manier zoekt naar de transacties naar je dochters, dan kun je met de optie 'Download' de gegevens in een Excel-bestand downloaden.
Ik drukte perongeluk te snel op verzenden
Ik zou die overboekingen dus makkelijk willen bewaren en terug zien in een soort van agenda.
Ik zou graag willen dat ik op de zoekfunctie alleen een naam hoef in te toetsen dat ik dan de betalingen kan zien aan die naam van de afgelopen 24 maanden. Nu is dat niet mogelijk ik krigvsteeds een foutmelding. En het is een heel gedoe om alles steeds in te typen.

Het zou ook mooi zijn als je een soort van agenda kunt bijhouden dat je geld hebt over gemaakt naar bepaalde personen. Ik heb twee dochters die geef ik wel eens een bedragje maar ik zou dat graag ergens kunnen noteren en nax
De mobiele versie van SNS, geeft in het adresboek 'Naam' aan bij het bewerken. Terwijl het voor de duidelijkheid 'Ten name van' moet zijn zoals op de mijn SNS webversie.

Anders is het nogal verwarrend wat het verschil is tussen Naam en Rekeningnaam. Althans wel voor mij.

Hoi danger89,

Naar aanleiding van je suggestie veranderen we 'Naam' in 'Naam ontvanger'. Dit wordt waarschijnlijk in 1 van de updates van dit jaar meegenomen.
Mooi dat het duidelijk is, danger89. In de app kun je alleen een schermprint maken in iOS, in Android is deze optie vanwege veiligheidsredenen geblokkeerd.
danger89, in Mijn SNS (niet de app), krijg je de mogelijkheid het rekeningnummer en naam op te slaan, zodra je het rekeningnummer en de naam hebt ingevuld. Er verschijnt dan onder het vak 'Ten name van' een extra regel waarin je het hokje kunt aanvinken om deze rekening/naam in je adresboek op te slaan.


Ik vermoed dat het in de app ongeveer ook zo zal werken. eerst naam en nummer invoeren en dan zal er een mogelijkheid verschijnen om het op te slaan in je adressenboek. Probeer het maar eens en koppel dan terug of het lukt.
PS: ik zie nu pas dat Tibor al op de app gereageerd heeft.

Bedoel je het onderstaande icoontje?



Ah heb je hebt gelijk! Dit geld ook voor de SNS dienst online. Je ziet pas deze checkbox zodra je een geldig IBAN nummer invoert (logisch, maar ik probeerde te testen met een nep nummer). Excuus. Wel knap dat jij wel een screenshot kunt maken op je mobiel..
Badge +1

Ja er staat een adresboek icoontje in de app -> Plus-icoon (Toevoegen). Maar dan moet ik nog steeds alles handmatig invullen. Of ben ik gek geworden :?

Hoi Danger89,

Bedoel je het onderstaande icoontje? Als het rekeningnummer nog niet in je adresboek staat, dan voer je hem inderdaad eenmalig handmatig in. Middels het icoontje sla je de gegevens dan op in het adresboek zodat je de gegevens een volgende keer niet meer handmatig hoeft in te vullen. Als je een betaling ontvangt van iemand die nog niet in je adresboek staat, dan kun je deze gegevens onder 'Details' > 'Contact opslaan adresboek' direct opslaan.


Als je een overboeking doet via de app, dan kun je het rekeningnummer toevoegen aan je adresboek. Zie je deze mogelijkheid.


Ik zie geen checkbox om de rekeningnummer & naam direct toe te voegen aan mijn adresboek. Zowel niet via de app als via SNS internetbankieren online.

Ja er staat een adresboek icoontje in de app -> Plus-icoon (Toevoegen). Maar dan moet ik nog steeds alles handmatig invullen. Of ben ik gek geworden :?
Badge +1
De mobiele versie van SNS, geeft in het adresboek 'Naam' aan bij het bewerken. Terwijl het voor de duidelijkheid 'Ten name van' moet zijn zoals op de mijn SNS webversie.Anders is het nogal verwarrend wat het verschil is tussen Naam en Rekeningnaam.
Goedemiddag Danger89,

Onze productmanager heeft bovenstaand punt belegd bij onze contentspecialist. Deze neemt het onder de loep. Nogmaals bedankt voor je signaal.

Verder mis een kopje zoiets als 'Voeg toe aan adresboek' in het overzicht van "Betalen - Bij- en afschrijvingen".
Als je een overboeking doet via de app, dan kun je het rekeningnummer toevoegen aan je adresboek. Zie je deze mogelijkheid?

Ik kom er nu ook net pas achter dat Adresboek niet eens in het menu terug te vinden in van de SNS Android app.
Het adresboek is nu alleen te vinden via 'Overboeken'. We bekijken of het adresboek een prominentere plek kan krijgen, maar dit gebeurt niet op korte termijn.
Dit geldt niet alleen voor de mobiele app maar ook voor het adressenboek in Mijn SNS.
Goedemorgen heren,

Op dit moment is er geen ruimte om dit uit te voeren. We nemen het mee als eventuele input voor het doorontwikkelen van de mobiele app.
You're welcome!

Tomcat heeft het juist omschreven wat het probleem is om bijv. met de mobiele app een rekening te betalen zonder een klantnummer of andere code te moeten opzoeken. Bedankt Tomcat !
......... Als het gaat om verschillende rekeningen en verschillende codes, dan heb ik daar geen oplossing voor.....
Volgens mij wil robma46 een vaste omschrijving hebben bij een willekeurige tegenrekening. Bijvoorbeeld dat hij in zijn adresboek bij firma X kan meegeven: klantnummer 123456. Dan hoeft hij bij iedere betaling niet steeds weer dat klantnummer in te vullen. Want zodra hij een betaling aan firma X doet, staat al in de omschrijving klantnummer 123456.
De mobiele versie van SNS, geeft in het adresboek 'Naam' aan bij het bewerken. Terwijl het voor de duidelijkheid 'Ten name van' moet zijn zoals op de mijn SNS webversie.

Anders is het nogal verwarrend wat het verschil is tussen Naam en Rekeningnaam. Althans wel voor mij.

Verder mis een kopje zoiets als 'Voeg toe aan adresboek' in het overzicht van "
Betalen - Bij- en afschrijvingen". Als je klikt op een willekeurige transactie zou ik graag de mogelijkheid willen hebben om de tegenrekening toe te voegen aan mijn adresboekje.

Eigenlijk geldt hetzelfde ook voor een nieuwe overschrijving maken, hierbij wil je een vinkje aan kunnen vinken waarmee de tegen-rekeningnummer/tnv opslaat in je adresboek. Zonder extra handelingen.

Volgens mij is de enige manier nu alles handmatig overtikken 😞 :?

EDIT: Ik kom er nu ook net pas achter dat Adresboek niet eens in het menu terug te vinden in van de SNS Android app. Maar enkel te openen als je eerst kiest voor een nieuwe betaling en dan pas op het adresboek icoontje klikt. Is dat bewust?
Bedankt Dennis !
Ik zie wel wanneer dit een nieuwe optie gaat worden. Voorlopig gaan we dus door met deze situatie.
Prettige zondag verder.🆒

Reageer