SNS

Welke verbetering in Mijn SNS zie jij het liefst? (4/6)

  • 13 augustus 2013
  • 116 Reacties
  • 30627 Keer bekeken

Mijn SNS is dé plek op onze website waar je al je bankzaken regelt. We zijn continue bezig om Mijn SNS gebruiksvriendelijker te maken. Daarom plaatsen we iedere twee weken een stemronde online waar jij kunt stemmen op jouw favoriete verbetering. Wat moeten we aanpassen of verbeteren in Mijn SNS? Jij bepaalt! De verbetering met de meeste stemmen wordt namelijk als eerste ontwikkeld. Breng jij ook je stem uit?

Inmiddels heb we 3 stemrondes achter de rug. Voor deze stemronde behandelen we het onderdeel 'Adresboek' van Mijn SNS. Binnen je adresboek kun je al je rekeningnummers opslaan, zodat je er niet steeds naar hoeft te zoeken. Wat vinden jullie dat nog beter kan? Geef je stem en licht je antwoord toe in het reactieveld onderaan. Wanneer je nog andere suggesties hebt voor het Adresboek in Mijn SNS, zien we deze ook graag terug in een reactie.

Wat wil jij graag verbeterd zien in het adresboek binnen Mijn SNS?

116 reacties

Wanneer verwachten jullie eigenlijk dat mijnsns.nl (het gedeelte achter het inloggen) op internet online komt te staan en vernieuwd is?
Hoi SjoerdVeenstra,

In Mijn SNS staat bij de frequentie de volgende melding:



@Sjaakie93 Het is nog niet bekend wanneer Mijn SNS in responsive vorm live gaat.
@Irene, dat is precies wat ik bedoel. Aanmaken periodieke betaling kan alleen als je bent ingelogd met digipas. Mis ik iets in jouw reactie?
Ik denk niet dat je iets mist in haar reactie. Waarschijnlijk wilde ze je er alleen op wijzen dat het wel (ergens) vermeld is dat je periodieke overboekingen alleen kunt aanpassen/invoeren als je met je digipas bent ingelogd en niet met gebruikersnaam en wachtwoord. (Maar ja, daar was jij al achter gekomen).
Sorry, ik besef me dat ik niet duidelijk genoeg was. Als je bij de frequentie kijkt, dan staat er inderdaad direct dat je alleen een periodieke overboeking instelt met je digipas. Het is met een digicode niet mogelijk om de frequentie aan te passen. Hiervoor geldt hetzelfde als bij een 'normale' overboeking, deze onderteken je met je digipas.
Ja, dat klopt. Dat is immers ook mijn verbeterpunt. Ook al ben je ingelogd met je digicode toch een periodieke opdracht kunt invoeren en fiatteren met je digipas ZONDER (zoals in de huidige situatie) uit te moeten loggen, weer in te moeten loggen met digipas, opdracht weer invoeren en fiatteren.
De ontwikkelaars vinden deze suggestie interessant, maar zien op dit moment geen prioriteit voor het doorvoeren voor deze wijziging. Dit jaar gaat de aandacht uit naar het responsive maken van Mijn SNS. Ik zet 'm daarom op onze wensenlijst 🙂
Mijn SNS is dé plek op onze website waar je al je bankzaken regelt. We zijn continue bezig om Mijn SNS gebruiksvriendelijker te maken. Daarom plaatsen we iedere twee weken een stemronde online waar jij kunt stemmen op jouw favoriete verbetering. Wat moeten we aanpassen of verbeteren in Mijn SNS? Jij bepaalt! De verbetering met de meeste stemmen wordt namelijk als eerste ontwikkeld. Breng jij ook je stem uit?

Inmiddels heb we 3 stemrondes achter de rug. Voor deze stemronde behandelen we het onderdeel 'Adresboek' van Mijn SNS. Binnen je adresboek kun je al je rekeningnummers opslaan, zodat je er niet steeds naar hoeft te zoeken. Wat vinden jullie dat nog beter kan? Geef je stem en licht je antwoord toe in het reactieveld onderaan. Wanneer je nog andere suggesties hebt voor het Adresboek in Mijn SNS, zien we deze ook graag terug in een reactie.

Wat wil jij graag verbeterd zien in het adresboek binnen Mijn SNS?
Mijn SNS is dé plek op onze website waar je al je bankzaken regelt. We zijn continue bezig om Mijn SNS gebruiksvriendelijker te maken. Daarom plaatsen we iedere twee weken een stemronde online waar jij kunt stemmen op jouw favoriete verbetering. Wat moeten we aanpassen of verbeteren in Mijn SNS? Jij bepaalt! De verbetering met de meeste stemmen wordt namelijk als eerste ontwikkeld. Breng jij ook je stem uit?

Inmiddels heb we 3 stemrondes achter de rug. Voor deze stemronde behandelen we het onderdeel 'Adresboek' van Mijn SNS. Binnen je adresboek kun je al je rekeningnummers opslaan, zodat je er niet steeds naar hoeft te zoeken. Wat vinden jullie dat nog beter kan? Geef je stem en licht je antwoord toe in het reactieveld onderaan. Wanneer je nog andere suggesties hebt voor het Adresboek in Mijn SNS, zien we deze ook graag terug in een reactie.

Wat wil jij graag verbeterd zien in het adresboek binnen Mijn SNS?
Ik zou in MijnAdresboek de mogelijkheid willen hebben om een vaste omschrijving te kunnen opnemen ! Bijvoorbeeld een terugkerende betaling met een vast klantnummer of code.
En deze ook via de mobiele App kunnen versturen. Nu kan dit niet via deze App gedaan worden omdat dit klantnummer of de code opgezocht moeten worden. Dit zou tijd kunnen schelen voor mij en wellicht andere gebruikers.
Robma
Hoi robma46,

Welkom op de community. Je bent al een tijd lid, maar dit is je 1e reactie. Goed dat je aankaart wat je liever anders ziet. Gaat het om een willekeurige betaling of om een terugkerende acceptgiro waaraan je een vaste omschrijving wil koppelen? Op de wensenlijst staan een aantal onderwerpen die hiermee te maken hebben, bijvoorbeeld het doen van een nieuwe overboeking op basis van een oude overboeking. Het bijbehorende onderwerp vind je hier. Ik ben benieuwd of je hiermee bent geholpen.

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. In de Koffiekamer stellen de communityleden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie je bent 🙂
Dag Dennis,
het gaat hier om regelmatig terugkerende betalingen (geen vast tijdstip) aan verschillende rekeningen waaraan ik een vaste omschrijving van codes of klantnummers wil koppelen.
Dus geen acceptgiro's en spijtig genoeg heb ik weinig aan je antwoord.
Dat is balen. Als het gaat om verschillende rekeningen en verschillende codes, dan heb ik daar geen oplossing voor. Ik leg dit voor aan onze ontwikkelaars. We zetten 'm op de wensenlijst als het niet haalbaar is om door te voeren.
Dat is balen. Als het gaat om verschillende rekeningen en verschillende codes, dan heb ik daar geen oplossing voor. Ik leg dit voor aan onze ontwikkelaars. We zetten 'm op de wensenlijst als het niet haalbaar is om door te voeren.
Bedankt Dennis !
Ik zie wel wanneer dit een nieuwe optie gaat worden. Voorlopig gaan we dus door met deze situatie.
Prettige zondag verder.🆒
De mobiele versie van SNS, geeft in het adresboek 'Naam' aan bij het bewerken. Terwijl het voor de duidelijkheid 'Ten name van' moet zijn zoals op de mijn SNS webversie.

Anders is het nogal verwarrend wat het verschil is tussen Naam en Rekeningnaam. Althans wel voor mij.

Verder mis een kopje zoiets als 'Voeg toe aan adresboek' in het overzicht van "
Betalen - Bij- en afschrijvingen". Als je klikt op een willekeurige transactie zou ik graag de mogelijkheid willen hebben om de tegenrekening toe te voegen aan mijn adresboekje.

Eigenlijk geldt hetzelfde ook voor een nieuwe overschrijving maken, hierbij wil je een vinkje aan kunnen vinken waarmee de tegen-rekeningnummer/tnv opslaat in je adresboek. Zonder extra handelingen.

Volgens mij is de enige manier nu alles handmatig overtikken 😞 :?

EDIT: Ik kom er nu ook net pas achter dat Adresboek niet eens in het menu terug te vinden in van de SNS Android app. Maar enkel te openen als je eerst kiest voor een nieuwe betaling en dan pas op het adresboek icoontje klikt. Is dat bewust?
......... Als het gaat om verschillende rekeningen en verschillende codes, dan heb ik daar geen oplossing voor.....
Volgens mij wil robma46 een vaste omschrijving hebben bij een willekeurige tegenrekening. Bijvoorbeeld dat hij in zijn adresboek bij firma X kan meegeven: klantnummer 123456. Dan hoeft hij bij iedere betaling niet steeds weer dat klantnummer in te vullen. Want zodra hij een betaling aan firma X doet, staat al in de omschrijving klantnummer 123456.
Tomcat heeft het juist omschreven wat het probleem is om bijv. met de mobiele app een rekening te betalen zonder een klantnummer of andere code te moeten opzoeken. Bedankt Tomcat !
You're welcome!

Goedemorgen heren,

Op dit moment is er geen ruimte om dit uit te voeren. We nemen het mee als eventuele input voor het doorontwikkelen van de mobiele app.
Dit geldt niet alleen voor de mobiele app maar ook voor het adressenboek in Mijn SNS.
Badge +1
De mobiele versie van SNS, geeft in het adresboek 'Naam' aan bij het bewerken. Terwijl het voor de duidelijkheid 'Ten name van' moet zijn zoals op de mijn SNS webversie.Anders is het nogal verwarrend wat het verschil is tussen Naam en Rekeningnaam.
Goedemiddag Danger89,

Onze productmanager heeft bovenstaand punt belegd bij onze contentspecialist. Deze neemt het onder de loep. Nogmaals bedankt voor je signaal.

Verder mis een kopje zoiets als 'Voeg toe aan adresboek' in het overzicht van "Betalen - Bij- en afschrijvingen".
Als je een overboeking doet via de app, dan kun je het rekeningnummer toevoegen aan je adresboek. Zie je deze mogelijkheid?

Ik kom er nu ook net pas achter dat Adresboek niet eens in het menu terug te vinden in van de SNS Android app.
Het adresboek is nu alleen te vinden via 'Overboeken'. We bekijken of het adresboek een prominentere plek kan krijgen, maar dit gebeurt niet op korte termijn.

Als je een overboeking doet via de app, dan kun je het rekeningnummer toevoegen aan je adresboek. Zie je deze mogelijkheid.


Ik zie geen checkbox om de rekeningnummer & naam direct toe te voegen aan mijn adresboek. Zowel niet via de app als via SNS internetbankieren online.

Ja er staat een adresboek icoontje in de app -> Plus-icoon (Toevoegen). Maar dan moet ik nog steeds alles handmatig invullen. Of ben ik gek geworden :?
Badge +1

Ja er staat een adresboek icoontje in de app -> Plus-icoon (Toevoegen). Maar dan moet ik nog steeds alles handmatig invullen. Of ben ik gek geworden :?

Hoi Danger89,

Bedoel je het onderstaande icoontje? Als het rekeningnummer nog niet in je adresboek staat, dan voer je hem inderdaad eenmalig handmatig in. Middels het icoontje sla je de gegevens dan op in het adresboek zodat je de gegevens een volgende keer niet meer handmatig hoeft in te vullen. Als je een betaling ontvangt van iemand die nog niet in je adresboek staat, dan kun je deze gegevens onder 'Details' > 'Contact opslaan adresboek' direct opslaan.


Bedoel je het onderstaande icoontje?



Ah heb je hebt gelijk! Dit geld ook voor de SNS dienst online. Je ziet pas deze checkbox zodra je een geldig IBAN nummer invoert (logisch, maar ik probeerde te testen met een nep nummer). Excuus. Wel knap dat jij wel een screenshot kunt maken op je mobiel..
danger89, in Mijn SNS (niet de app), krijg je de mogelijkheid het rekeningnummer en naam op te slaan, zodra je het rekeningnummer en de naam hebt ingevuld. Er verschijnt dan onder het vak 'Ten name van' een extra regel waarin je het hokje kunt aanvinken om deze rekening/naam in je adresboek op te slaan.


Ik vermoed dat het in de app ongeveer ook zo zal werken. eerst naam en nummer invoeren en dan zal er een mogelijkheid verschijnen om het op te slaan in je adressenboek. Probeer het maar eens en koppel dan terug of het lukt.
PS: ik zie nu pas dat Tibor al op de app gereageerd heeft.

Reageer