SNS

Welkom op het forum van SNS Klantenraad

  • 15 december 2014
  • 32 Reacties
  • 35997 Keer bekeken

In de SNS Klantenraad praten directieleden van SNS Bank met een groep van ongeveer 20 klanten. Zij komen 4 keer per jaar bij elkaar. De klanten vormen een gevarieerde groep. Lees hier meer over de Klantenraad.

Op dit forum gaan we in gesprek over de onderwerpen die in de Klantenraad besproken worden. Ook kun je hier punten inbrengen voor de agenda. Onderwerpen voor de klantenraad gaan niet over specifieke producten en/of diensten, maar worden vanuit een breder perspectief bekeken.

We kijken uit naar je bijdrage.

32 reacties

Laatste verslag is van 17 maart 2014. Ik mis er dan toch 3 van 2014. 
Wil je iets echt goed op poten zetten, dan begint het toch met het ook uitvoeren van wat je zegt dat je doet.
Ik vind o.a. een "klantenraad" (mee kijken/praten voor en door klanten) een erg belangrijke mogelijkheid in onze commerciële wereld. Het geeft (in ons geval) klanten de kans erg dicht bij de beslissingen aanwezig te zijn en hopelijk, een mogelijkheid om invloed uit te oefenen.
Ik hoop echt dat het goed van de grond komt en het ook breed uitgedragen wordt. De community is een prachtige mogelijkheid daartoe. Het is bijna zinloos (zo gaat het zo vaak) indien het  een beetje in "eigen kringetje" blijft.
Dus ik roep ook zeker hier de leden van de klantenraad op, hier veel van zich te laten horen.
Daag ons uit!
Groet,
Ben 🆒
PS SNS pak dit degelijk en breed aan, dit is een unieke kans "normaal" te zijn!!
Badge +1
Hi Ben,

Scherp. Ik vraag eens na of de andere verslagen van de Klantenraad ook online kunnen komen.
Het gedeelte op de community ‘SNS Klantenraad’ is redelijk nieuw. Ik ben ervan overtuigd dat dit ertoe leidt, dat informatie en dialoog niet in ‘eigen kringen’ blijft.
Badge +1
Hoi Ben,

Ook hier een snelle terugkoppeling:

Alle geaccordeerde verslagen van de Klantenraad staan online. Het verslag van de bijeenkomst in juni vorig jaar moet nog geaccordeerd worden (dit gebeurt in de volgende Klantenraad).

Er is van de bijeenkomst van de Klantenraad in september geen verslag, omdat we toen alleen een presentatie hebben gegeven over het onderwerp 'Heel normaal'.

Het verslag van de bijeenkomst van de Klantenraad in december komt ook online na accordering (dit gebeurt in maart).

Is het zo duidelijk?

p.s. Heb ik ook weer wat geleerd 😉.
Hoi Ben,

Ook hier een snelle terugkoppeling:

Alle geaccordeerde verslagen van de Klantenraad staan online. Het verslag van de bijeenkomst in juni vorig jaar moet nog geaccordeerd worden (dit gebeurt in de volgende Klantenraad).

Er is van de bijeenkomst van de Klantenraad in september geen verslag, omdat we toen alleen een presentatie hebben gegeven over het onderwerp 'Heel normaal'.

Het verslag van de bijeenkomst van de Klantenraad in december komt ook online na accordering (dit gebeurt in maart).

Is het zo duidelijk?

p.s. Heb ik ook weer wat geleerd 😉.

Hoi Kirsty,
Wel duidelijk, maar niet logisch. 4X pj bijeenkomen betekend 4 verslagen pj. Juni moest dus goedgekeurd worden in september, die uitviel. Dan lijkt mij de vergadering van december dus aan de beurt om het verslag van juni goed te keuren.
Tsja, ik kan het niet helpen.
Groet,
Ben 🆒
PS `k zal eens "mekkeren" in het topic "Klantenraad".
Hoi Ben,

Ook hier een snelle terugkoppeling:

Alle geaccordeerde verslagen van de Klantenraad staan online. Het verslag van de bijeenkomst in juni vorig jaar moet nog geaccordeerd worden (dit gebeurt in de volgende Klantenraad).

Er is van de bijeenkomst van de Klantenraad in september geen verslag, omdat we toen alleen een presentatie hebben gegeven over het onderwerp 'Heel normaal'.

Het verslag van de bijeenkomst van de Klantenraad in december komt ook online na accordering (dit gebeurt in maart).

Is het zo duidelijk?

p.s. Heb ik ook weer wat geleerd 😉.

Hoi Kirsty,
Wel duidelijk, maar niet logisch. 4X pj bijeenkomen betekend 4 verslagen pj. Juni moest dus goedgekeurd worden in september, die uitviel. Dan lijkt mij de vergadering van december dus aan de beurt om het verslag van juni goed te keuren.
Tsja, ik kan het niet helpen.
Groet,
Ben 🆒
PS `k zal eens "mekkeren" in het topic "Klantenraad".


Helemaal mee eens @Ben. Door de wisseling van de wacht (ik heb het stokje van de Klantenraad overgenomen van mijn collega) is dit er bij in geschoten. 19 maart hebben we weer een bijeenkomst, zodra de notulen geaccordeerd zijn ga ik zorgen dat ze online komen.

Helemaal mee eens @Ben. Door de wisseling van de wacht (ik heb het stokje van de Klantenraad overgenomen van mijn collega) is dit er bij in geschoten. 19 maart hebben we weer een bijeenkomst, zodra de notulen geaccordeerd zijn ga ik zorgen dat ze online komen.

Hoi Wanda,
Betekend "ik heb het stokje van de Klantenraad overgenomen van mijn collega" dat jij de organisatie en de verslaglegging nu (ook nog moet 😕) doet?
Ik wist van de wisseling, alleen "voor een niet op de hoogte, geïnteresseerde klant" is het wat vreemd indien er bijna een jaar niets is.
 Vandaar.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Wanda,
Betekend "ik heb het stokje van de Klantenraad overgenomen van mijn collega" dat jij de organisatie en de verslaglegging nu (ook nog moet 😕) doet?
Ik wist van de wisseling, alleen "voor een niet op de hoogte, geïnteresseerde klant" is het wat vreemd indien er bijna een jaar niets is.
 Vandaar.
Groet,
Ben 🆒


Hoi Ben,

De Klantenraad is nu inderdaad ook onderdeel van mijn functie. Zo ben ik nu niet alleen bezig met onze online community, maar ook met onze offline community. Zelf vind ik dit een hele logische keus omdat online en offline elkaar enorm kunnen versterken.

Groet, Wanda
Hallo leden klantenraad,

Aanstaande donderdag maak ik mijn entree, vind het dus reuze spannend allemaal. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om de mensen achter mijn "bank" te leren kennen en samen met jullie meet te denken en te "sparren".
Het voelt nu al als een warm bad waar ik in terecht ben komen.

Met een vriendelijke groet uit Maastricht!
Evie
Hi Evie,

Leuk dat je zo enthousiast bent. Ik ben donderdag ook van de partij, dan maken we gelijk even kennis. 😉
Drukke boel donderdag... leuk, gezellig maar vooral interessant:)
Reputatie 3
Badge +1
Hallo leden klantenraad,

Aanstaande donderdag maak ik mijn entree, vind het dus reuze spannend allemaal. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om de mensen achter mijn "bank" te leren kennen en samen met jullie meet te denken en te "sparren".
Het voelt nu al als een warm bad waar ik in terecht ben komen.

Met een vriendelijke groet uit Maastricht!
Evie

Helaas kan ik er donderdag niet bij zijn. Daarom alvast langs deze weg een digitaal welkom :D
(en tot de volgende klantenraad)
Hi Olaf, ook leuk om jouw enthousiaste reactie te mogen ontvangen. Inderdaad, enthousiasme....1 van mijn karaktereigenschappen. Dus laat die donderdag maar gauw komen! 😉
Hallo leden klantenraad,

Aanstaande donderdag maak ik mijn entree, vind het dus reuze spannend allemaal. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om de mensen achter mijn "bank" te leren kennen en samen met jullie meet te denken en te "sparren".
Het voelt nu al als een warm bad waar ik in terecht ben komen.

Met een vriendelijke groet uit Maastricht!
Evie

Hallo Evie,
als eerste welkom in onze SNS community.
Het is extra leuk als leden van de klantenraad zich ook via deze community op de hoogte stellen of zelfs vragen stellen. Het terugkoppelen van het besprokene is helemaal subliem, dan is er een echte wisselwerking. Dus je begrijpt; er liggen enige verwachtingen, niet alleen bij jou maar ook bij anderen (communityleden)-
Ik hoop dat je met veel enthousiaste je klantendraadlidmaatschap kunt blijven vervullen en je hier vaak te lezen.
Groet,
Ben 🆒
PS Misschien wil Olaf (of een andere moderator) nog even regelen dat er "lid klantenraad" bij je avatar komt te staan. Maakt het net weer even completer! 😳
Reputatie 4
Badge +1
Welkom Evie, zowel op het forum als bij de Klantenraad. Tot donderdag!
Woordje wederom van dank aan Sanne en Ben. Jouw tip, Ben, is voor zover mij bekend reeds aangepast. Ik zal zover het in mijn mogelijkheden ligt zeker middels dit forum mijn bijdrage leveren. Ik moet nog een beetje mijn weg hier vinden, maar alles is te leren. In Maastricht zeggen wij daarom ook "Aon de Geng"... 😉 !! Tot donderdag!
Woordje wederom van dank aan Sanne en Ben. Jouw tip, Ben, is voor zover mij bekend reeds aangepast. Ik zal zover het in mijn mogelijkheden ligt zeker middels dit forum mijn bijdrage leveren. Ik moet nog een beetje mijn weg hier vinden, maar alles is te leren. In Maastricht zeggen wij daarom ook "Aon de Geng"... 😉 !! Tot donderdag!
Ik zit niet in de klantenraad, dus wat mij aangaat; tot een vervolg hier in het forum. :$
Kjik maar eens bij de Avatar (foto) van Sanne, daar staat naast ;lid SNS klantenraad. Dat moet er bij jou dus ook nog even bij i.p.v. "weet de weg" (want dat is dus nog niet het geval) :)
Groet,
Ben 🆒
Leuk Evie, dat je hier direct actief bent. Dit is het forum waar de leden van de Klantenraad in gesprek kunnen met de leden van de community. Hier reageren dus niet alleen leden van de Klantenraad. Als je ingelogd bent, heb je ook toegang tot het besloten forum voor de leden van de Klantenraad. Mocht je donderdag tijd hebben om iets eerder te komen, dan wil ik je wel een introductie in de community geven.

@Ben, De titel van Evie is inmiddels aangepast.
Worden binnen de Klantenraad ook dingen besproken van andere onderdelen van de SNS. Ik hoor een klacht over een klant, waar ik wekelijks kom. Deze kan zijn hypotheek niet meer betalen, omdat in de werksfeer van hem en zijn vrouw verschuivingen hebben plaats gevonden, waardoor het moeilijker wordt de hypotheek te betalen. Hij heeft de bank daarvan in kennis gesteld, zo dat zijn huis te koop aangeboden kan worden. Alleen de manier van de handelswijze van de makelaar is van laag pijl. Hij wil heel graag die premie van 10.000 opstrijken zonder er te veel moeite voor te hoeven doen. Loopt door het huis en wijst op punten die versleten kapot zijn. Of men dat even wilde laten vernieuwen. Men woont nog in het huis. Hij vroeg meteen om een sleutel, maar de huidige bewoner weigert dit. Ik woon hier nog en ik wil graag weten wie mijn huis betreed als ik er niet ben. Ook is er een open huis geplant van a.s. zaterdag, maar de makelaar is zelf niet aanwezig. De makelaar houd geen rekening met de werktijden van de huidige bewoners. Toen ik dat verhaal hoorde dacht ik nog: Dat doet mijn SNS Bank toch niet, zo een asociaal gedrag voor de dag brengen.

Welk advies heeft men voor mij, die ik verder kan geven aan de SNS klant, waar ik kom.
Worden binnen de Klantenraad ook dingen besproken van andere onderdelen van de SNS. Ik hoor een klacht over een klant, waar ik wekelijks kom. Deze kan zijn hypotheek niet meer betalen, omdat in de werksfeer van hem en zijn vrouw verschuivingen hebben plaats gevonden, waardoor het moeilijker wordt de hypotheek te betalen. Hij heeft de bank daarvan in kennis gesteld, zo dat zijn huis te koop aangeboden kan worden. Alleen de manier van de handelswijze van de makelaar is van laag pijl. Hij wil heel graag die premie van 10.000 opstrijken zonder er te veel moeite voor te hoeven doen. Loopt door het huis en wijst op punten die versleten kapot zijn. Of men dat even wilde laten vernieuwen. Men woont nog in het huis. Hij vroeg meteen om een sleutel, maar de huidige bewoner weigert dit. Ik woon hier nog en ik wil graag weten wie mijn huis betreed als ik er niet ben. Ook is er een open huis geplant van a.s. zaterdag, maar de makelaar is zelf niet aanwezig. De makelaar houd geen rekening met de werktijden van de huidige bewoners. Toen ik dat verhaal hoorde dacht ik nog: Dat doet mijn SNS Bank toch niet, zo een asociaal gedrag voor de dag brengen.

Welk advies heeft men voor mij, die ik verder kan geven aan de SNS klant, waar ik kom.


Dat is een bijzonder verhaal, waar een minder menselijke kant naar voren komt. Ik maak er echter niet uit op of de makelaar in opdracht van SNS werkt of door betrokkenen zelf is ingehuurd.
Daarnaast is het vaak zo, dat als de klant aangeeft onder de huidige hypotheek voorwaarden niet aan de verplichtingen te kunnen voldoen, de bank vaak samen met de klant gaat kijken wat een oplossing kan zijn.
Als verkoop de enige uitweg blijkt, is dat zeker vervelend. Maar wellicht heeft uw kennis nog niet een dergelijk gesprek aangevraagd met SNS en wil ik graag als tip meegeven.
Mocht de SNS de makelaar hebben aangesteld om de verkoop te regelen, dan zou ik als eerste de makelaar op zijn gedrag aanspreken en biedt dit niet een gewenste uitkomst, alsnog contact opnemen met de betrokkenen bij SNS die de makelaar hebben aangesteld.
Hoi Deboerbeuseker,

We hebben bij SNS een speciaal team die klanten helpt als er problemen zijn met het afbetalen van de hypotheek. Je geeft al aan dat je kennis contact heeft opgenomen met SNS en dat zijn huis te koop wordt aangeboden. Ik wil je kennis aanraden om nogmaals contact op te nemen met SNS en dit voorval te bespreken. Dan kijken we wat we kunnen betekenen voor hem.
Worden binnen de Klantenraad ook dingen besproken van andere onderdelen van de SNS.
Volgens mij is deze vraag wat vergeten (terecht natuurlijk gezien het vervolg van je verhaal), maar volgens mij worden dit soort zaken niet besproken binnen de klantenraad. Daar gaat het over de "grote" lijnen bij de SNS. Bijv. indien in situaties als door jou geschetst de procedures niet voldoen of werken, dan is het iets om daar te bespreken.
Op de SNS website zijn de verslagen van de klantenraad vergaderingen in te zien. Kijk hier maar eens.
Groet,
Ben 🆒
Je hebt helemaal gelijk, Ben. ;)
Bedankt voor je toevoeging met verwijzing naar de verslagen van de SNS Klantenraad.
Worden binnen de Klantenraad ook dingen besproken van andere onderdelen van de SNS.
Volgens mij is deze vraag wat vergeten (terecht natuurlijk gezien het vervolg van je verhaal), maar volgens mij worden dit soort zaken niet besproken binnen de klantenraad. Daar gaat het over de "grote" lijnen bij de SNS. Bijv. indien in situaties als door jou geschetst de procedures niet voldoen of werken, dan is het iets om daar te bespreken.
Op de SNS website zijn de verslagen van de klantenraad vergaderingen in te zien. Kijk hier maar eens.
Groet,
Ben 🆒


Ben, je hebt daarin helemaal gelijk. Individuele gevallen worden in principe niet besproken, alleen werkwijze, beleid etc. van de bank.


Tsja.
Groet,
Ben 🆒


Tsja.
Groet,
Ben 🆒


Ja, Ben, een wijs man als jij heeft vaak gelijk :8

Reageer