SNS

Welkom op het forum van SNS Klantenraad

  • 15 december 2014
  • 32 Reacties
  • 29863 Keer bekeken

In de SNS Klantenraad praten directieleden van SNS Bank met een groep van ongeveer 20 klanten. Zij komen 4 keer per jaar bij elkaar. De klanten vormen een gevarieerde groep. Lees hier meer over de Klantenraad.

Op dit forum gaan we in gesprek over de onderwerpen die in de Klantenraad besproken worden. Ook kun je hier punten inbrengen voor de agenda. Onderwerpen voor de klantenraad gaan niet over specifieke producten en/of diensten, maar worden vanuit een breder perspectief bekeken.

We kijken uit naar je bijdrage.

32 reacties

Badge +1
Nog een aardige. Waarom worden medewerkers van SNS in de tarifering van hypothen achtergesteld bij klanten. In mijn ogen is klanten tarief ook prrsoneels tarief
Kun je dit verder toelichten?
Nog een aardige. Waarom worden medewerkers van SNS in de tarifering van hypothen achtergesteld bij klanten. In mijn ogen is klanten tarief ook prrsoneels tarief

Ben, enerzijds is het werk want door wat verschuivingen heb ik een nieuwe functie gekregen met wat extra uitdagingen voor dit jaar... Anderzijds is zoonlief van 12 zijn waterpolo carrière aan het oppoetsen en gaat veel privé tijd zitten in haal- breng en support activiteiten. Niet vervelend, wel tijdrovend....

Dan is het dus geen problematische beslag op je tijds indeling. Lijkt me juist leuk om dit soort uitdagingen aan te gaan.
Toch hoop ik dat je af en toe nog een beetje tijd vindt voor onze community.
Groet,
Ben 🆒
Ben, moet kunnen toch.
Helaas ontbeert het mij de laatste maanden aan tijd voor wat spielerei en ook helaas ook voor de community. Hopelijk over een paar maanden weer wat rustiger...

Och als je af en toe even op de community rond kijkt, blijf je toch een beetje op de hoogte. Of zit dat er ook niet in? Heb je het druk met werk / studie?
Groet,
Ben 🆒
PS DE zomer komt er weer aan, dus zal het voor velen, in elk geval voor mij, weer wat minder worden. In mijn geval oa onze tuin en hond.


Ben, enerzijds is het werk want door wat verschuivingen heb ik een nieuwe functie gekregen met wat extra uitdagingen voor dit jaar... Anderzijds is zoonlief van 12 zijn waterpolo carrière aan het oppoetsen en gaat veel privé tijd zitten in haal- breng en support activiteiten. Niet vervelend, wel tijdrovend....
Ben, moet kunnen toch.
Helaas ontbeert het mij de laatste maanden aan tijd voor wat spielerei en ook helaas ook voor de community. Hopelijk over een paar maanden weer wat rustiger...

Och als je af en toe even op de community rond kijkt, blijf je toch een beetje op de hoogte. Of zit dat er ook niet in? Heb je het druk met werk / studie?
Groet,
Ben 🆒
PS DE zomer komt er weer aan, dus zal het voor velen, in elk geval voor mij, weer wat minder worden. In mijn geval oa onze tuin en hond.
Ben, moet kunnen toch.
Helaas ontbeert het mij de laatste maanden aan tijd voor wat spielerei en ook helaas ook voor de community. Hopelijk over een paar maanden weer wat rustiger...
Was "ein spielerei" en niet voor "lovende" woorden bedoeld (alhoewel .... :S .
Ik weet niet meer wie het duimpje voor het eerst plaatste (Dennis, Tibor??), maar zag vandaag de Groningse equivalent voor "thumbUp". Dus even beetje knutselen en dan natuurlijk even "uitproberen". :D
Groet,
Ben 🆒


Tsja.
Groet,
Ben 🆒


Ja, Ben, een wijs man als jij heeft vaak gelijk :8


Tsja.
Groet,
Ben 🆒
Worden binnen de Klantenraad ook dingen besproken van andere onderdelen van de SNS.
Volgens mij is deze vraag wat vergeten (terecht natuurlijk gezien het vervolg van je verhaal), maar volgens mij worden dit soort zaken niet besproken binnen de klantenraad. Daar gaat het over de "grote" lijnen bij de SNS. Bijv. indien in situaties als door jou geschetst de procedures niet voldoen of werken, dan is het iets om daar te bespreken.
Op de SNS website zijn de verslagen van de klantenraad vergaderingen in te zien. Kijk hier maar eens.
Groet,
Ben 🆒


Ben, je hebt daarin helemaal gelijk. Individuele gevallen worden in principe niet besproken, alleen werkwijze, beleid etc. van de bank.
Je hebt helemaal gelijk, Ben. ;)
Bedankt voor je toevoeging met verwijzing naar de verslagen van de SNS Klantenraad.
Worden binnen de Klantenraad ook dingen besproken van andere onderdelen van de SNS.
Volgens mij is deze vraag wat vergeten (terecht natuurlijk gezien het vervolg van je verhaal), maar volgens mij worden dit soort zaken niet besproken binnen de klantenraad. Daar gaat het over de "grote" lijnen bij de SNS. Bijv. indien in situaties als door jou geschetst de procedures niet voldoen of werken, dan is het iets om daar te bespreken.
Op de SNS website zijn de verslagen van de klantenraad vergaderingen in te zien. Kijk hier maar eens.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Deboerbeuseker,

We hebben bij SNS een speciaal team die klanten helpt als er problemen zijn met het afbetalen van de hypotheek. Je geeft al aan dat je kennis contact heeft opgenomen met SNS en dat zijn huis te koop wordt aangeboden. Ik wil je kennis aanraden om nogmaals contact op te nemen met SNS en dit voorval te bespreken. Dan kijken we wat we kunnen betekenen voor hem.
Worden binnen de Klantenraad ook dingen besproken van andere onderdelen van de SNS. Ik hoor een klacht over een klant, waar ik wekelijks kom. Deze kan zijn hypotheek niet meer betalen, omdat in de werksfeer van hem en zijn vrouw verschuivingen hebben plaats gevonden, waardoor het moeilijker wordt de hypotheek te betalen. Hij heeft de bank daarvan in kennis gesteld, zo dat zijn huis te koop aangeboden kan worden. Alleen de manier van de handelswijze van de makelaar is van laag pijl. Hij wil heel graag die premie van 10.000 opstrijken zonder er te veel moeite voor te hoeven doen. Loopt door het huis en wijst op punten die versleten kapot zijn. Of men dat even wilde laten vernieuwen. Men woont nog in het huis. Hij vroeg meteen om een sleutel, maar de huidige bewoner weigert dit. Ik woon hier nog en ik wil graag weten wie mijn huis betreed als ik er niet ben. Ook is er een open huis geplant van a.s. zaterdag, maar de makelaar is zelf niet aanwezig. De makelaar houd geen rekening met de werktijden van de huidige bewoners. Toen ik dat verhaal hoorde dacht ik nog: Dat doet mijn SNS Bank toch niet, zo een asociaal gedrag voor de dag brengen.

Welk advies heeft men voor mij, die ik verder kan geven aan de SNS klant, waar ik kom.


Dat is een bijzonder verhaal, waar een minder menselijke kant naar voren komt. Ik maak er echter niet uit op of de makelaar in opdracht van SNS werkt of door betrokkenen zelf is ingehuurd.
Daarnaast is het vaak zo, dat als de klant aangeeft onder de huidige hypotheek voorwaarden niet aan de verplichtingen te kunnen voldoen, de bank vaak samen met de klant gaat kijken wat een oplossing kan zijn.
Als verkoop de enige uitweg blijkt, is dat zeker vervelend. Maar wellicht heeft uw kennis nog niet een dergelijk gesprek aangevraagd met SNS en wil ik graag als tip meegeven.
Mocht de SNS de makelaar hebben aangesteld om de verkoop te regelen, dan zou ik als eerste de makelaar op zijn gedrag aanspreken en biedt dit niet een gewenste uitkomst, alsnog contact opnemen met de betrokkenen bij SNS die de makelaar hebben aangesteld.
Worden binnen de Klantenraad ook dingen besproken van andere onderdelen van de SNS. Ik hoor een klacht over een klant, waar ik wekelijks kom. Deze kan zijn hypotheek niet meer betalen, omdat in de werksfeer van hem en zijn vrouw verschuivingen hebben plaats gevonden, waardoor het moeilijker wordt de hypotheek te betalen. Hij heeft de bank daarvan in kennis gesteld, zo dat zijn huis te koop aangeboden kan worden. Alleen de manier van de handelswijze van de makelaar is van laag pijl. Hij wil heel graag die premie van 10.000 opstrijken zonder er te veel moeite voor te hoeven doen. Loopt door het huis en wijst op punten die versleten kapot zijn. Of men dat even wilde laten vernieuwen. Men woont nog in het huis. Hij vroeg meteen om een sleutel, maar de huidige bewoner weigert dit. Ik woon hier nog en ik wil graag weten wie mijn huis betreed als ik er niet ben. Ook is er een open huis geplant van a.s. zaterdag, maar de makelaar is zelf niet aanwezig. De makelaar houd geen rekening met de werktijden van de huidige bewoners. Toen ik dat verhaal hoorde dacht ik nog: Dat doet mijn SNS Bank toch niet, zo een asociaal gedrag voor de dag brengen.

Welk advies heeft men voor mij, die ik verder kan geven aan de SNS klant, waar ik kom.
Leuk Evie, dat je hier direct actief bent. Dit is het forum waar de leden van de Klantenraad in gesprek kunnen met de leden van de community. Hier reageren dus niet alleen leden van de Klantenraad. Als je ingelogd bent, heb je ook toegang tot het besloten forum voor de leden van de Klantenraad. Mocht je donderdag tijd hebben om iets eerder te komen, dan wil ik je wel een introductie in de community geven.

@Ben, De titel van Evie is inmiddels aangepast.
Woordje wederom van dank aan Sanne en Ben. Jouw tip, Ben, is voor zover mij bekend reeds aangepast. Ik zal zover het in mijn mogelijkheden ligt zeker middels dit forum mijn bijdrage leveren. Ik moet nog een beetje mijn weg hier vinden, maar alles is te leren. In Maastricht zeggen wij daarom ook "Aon de Geng"... 😉 !! Tot donderdag!
Ik zit niet in de klantenraad, dus wat mij aangaat; tot een vervolg hier in het forum. :$
Kjik maar eens bij de Avatar (foto) van Sanne, daar staat naast ;lid SNS klantenraad. Dat moet er bij jou dus ook nog even bij i.p.v. "weet de weg" (want dat is dus nog niet het geval) :)
Groet,
Ben 🆒
Woordje wederom van dank aan Sanne en Ben. Jouw tip, Ben, is voor zover mij bekend reeds aangepast. Ik zal zover het in mijn mogelijkheden ligt zeker middels dit forum mijn bijdrage leveren. Ik moet nog een beetje mijn weg hier vinden, maar alles is te leren. In Maastricht zeggen wij daarom ook "Aon de Geng"... 😉 !! Tot donderdag!
Reputatie 4
Badge +1
Welkom Evie, zowel op het forum als bij de Klantenraad. Tot donderdag!
Hallo leden klantenraad,

Aanstaande donderdag maak ik mijn entree, vind het dus reuze spannend allemaal. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om de mensen achter mijn "bank" te leren kennen en samen met jullie meet te denken en te "sparren".
Het voelt nu al als een warm bad waar ik in terecht ben komen.

Met een vriendelijke groet uit Maastricht!
Evie

Hallo Evie,
als eerste welkom in onze SNS community.
Het is extra leuk als leden van de klantenraad zich ook via deze community op de hoogte stellen of zelfs vragen stellen. Het terugkoppelen van het besprokene is helemaal subliem, dan is er een echte wisselwerking. Dus je begrijpt; er liggen enige verwachtingen, niet alleen bij jou maar ook bij anderen (communityleden)-
Ik hoop dat je met veel enthousiaste je klantendraadlidmaatschap kunt blijven vervullen en je hier vaak te lezen.
Groet,
Ben 🆒
PS Misschien wil Olaf (of een andere moderator) nog even regelen dat er "lid klantenraad" bij je avatar komt te staan. Maakt het net weer even completer! 😳
Hi Olaf, ook leuk om jouw enthousiaste reactie te mogen ontvangen. Inderdaad, enthousiasme....1 van mijn karaktereigenschappen. Dus laat die donderdag maar gauw komen! 😉
Reputatie 2
Badge +1
Hallo leden klantenraad,

Aanstaande donderdag maak ik mijn entree, vind het dus reuze spannend allemaal. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om de mensen achter mijn "bank" te leren kennen en samen met jullie meet te denken en te "sparren".
Het voelt nu al als een warm bad waar ik in terecht ben komen.

Met een vriendelijke groet uit Maastricht!
Evie

Helaas kan ik er donderdag niet bij zijn. Daarom alvast langs deze weg een digitaal welkom :D
(en tot de volgende klantenraad)
Drukke boel donderdag... leuk, gezellig maar vooral interessant:)
Hi Evie,

Leuk dat je zo enthousiast bent. Ik ben donderdag ook van de partij, dan maken we gelijk even kennis. 😉
Hallo leden klantenraad,

Aanstaande donderdag maak ik mijn entree, vind het dus reuze spannend allemaal. Ik kijk er dan ook enorm naar uit om de mensen achter mijn "bank" te leren kennen en samen met jullie meet te denken en te "sparren".
Het voelt nu al als een warm bad waar ik in terecht ben komen.

Met een vriendelijke groet uit Maastricht!
Evie

Reageer