SNS

Ervaringen SNS Klantenservice

  • 21 september 2010
  • 6 Reacties
  • 16430 Keer bekeken

Het callcenter van SNS Bank krijgt op een gemiddelde werkdag zo?n 3.000 telefoontjes binnen. Heb jij de laatste tijd wel eens contact gehad met ons callcenter? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen?

6 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Met enige regelmaat (een paar keer per jaar) heb ik contact met de klantenservice, meestal per e-mail, een enkele keer per telefoon. Ik neem aan dat de afhandeling van e-mail ook via dezelfde medewerkers van het callcenter verloopt (lijkt mij het meest praktisch).

In de regel ben ik tevreden met deze contactmomenten. Afhankelijk van de vraag en de drukte bij de klantenservice, wordt er binnen 1 tot 2 dagen gereageerd op de e-mail. Dat zou wel wat sneller mogen, maar als ik er haast mee had, dan had ik sowieso de telefoon gepakt. Afgezien van 1 specifiek probleem (zie mijn reactie op "Wat zijn jouw ervaringen met Mijn SNS") worden mijn vragen altijd naar tevredenheid afgewikkeld. Meestal in 1x, soms zijn er meerdere e-mail berichten nodig. Dat laatste is natuurlijk een beetje jammer, maar niet bezwaarlijk.

Groeten,
Stefan
Hoi Stefan,

Dankjewel voor jouw reactie hierop. Blij te horen dat je over het algemeen tevreden bent met de klantenservice!

Zijn er misschien nog specifieke dingen die je graag verbetert zou zien?

Liz
Ik heb een aantal keer contact gehad met de Hypotheken-helpdesk - de eerste keren werd snel geantwoord op mijn vragen. Keurig dus.

Echter, de laatste keer (ik had een vraag over wat de kosten zijn als je voortijdig een hypotheek aflost zonder verkoop) heb ik nog niets vernomen.
Ik heb bij Aegon eenmaal gebruikt gemaakt van de Live Chat functie. Ik vond dit zelf een prettig manier van communiceren. Wanneer je dit invoert hoef je mogelijk de afhandelsnelheid van e-mail ook niet op te hogen. Je zou dan namelijk kunnen stellen dat de klant zelf haar gewenste responsetijd kiest; afhankelijk van haar keuze voor live chat of e-mail. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre het het telefonische contactkanaal zal vervangen en wat de efficientieverschillen dan vervolgens (zullen) zijn.
Hoi jtiemersma,

In de komende maanden zal er hoogstwaarschijnlijk een SNS-hypotheekadviseur als expert worden aangesteld op deze community, zodat je alle vragen over hypotheken bij hem/haar kwijt kan.
Houdt de community in de gaten. Als het zover is, breng ik je via het discussieforum "De SNS Community" op de hoogte.

Groet Liz
Hoi emar10,

Interessant idee! Ik zal het doorgeven. Dank voor je meedenken.

Groet Liz

Reageer