SNS

Beantwoord

Is het een idee om stortingsautomaten te plaatsen?

  • 3 september 2010
  • 39 Reacties
  • 36639 Keer bekeken

Hallo,

?

Bij mij in de buurt kun je nergens meer geld storten op je rekening.

?

Is het een idee om in de winkels een stortingsautomaat (net als de rabo heeft) te plaatsen waar je geld kan storten?

?

dit mis ik heel erg momenteel
icon

Beste antwoord door chrish 15 september 2010, 12:18

Beste Rhodos, Kookboy, TheVMaster, bedankt voor jullie opmerkingen. SNS Bank heeft stortingsautomaten uiteraard overwogen, maar we hebben besloten om hier niet in te investeren. De reden hiervoor is dat het gebruik van contant geld snel aan het afnemen is en verschuift naar o.a. pinnen in de winkels. Onze visie is dat deze verschuiving de komende jaren nog verder door zal zetten, waardoor een dergelijke grote investering in onze ogen niet gerechtvaardigd is. We investeren liever in nieuwe ontwikkelingen die bankieren nog makkelijker maken zoals bijvoorbeeld mobiel bankieren. De behoefte hieraan is sterk toegenomen en zal de komende jaren nog veel sterker gaan groeien.
?
Met vriendelijke groet,
Robert de Winter
Bekijk origineel

39 reacties

Helemaal mee eens. Ik vind het een goed idee
Reputatie 2
Ik ben het hier ook helemaal mee eens! En dan wel graag een stortautomaat waarbij je ook BUITEN de openingstijden van de bank je geld kunt storten. De gemiddelde Nederlander werkt namelijk gewoon tijdens de openingstijden 🙂
Hoi kookboy en VMaster,

Welkom op de community. Ik zal jullie reacties aan Robert doorgeven, de expert van deze maand? die productmanager geldautomaten is.

Groetjes Liz
Beste Rhodos, Kookboy, TheVMaster, bedankt voor jullie opmerkingen. SNS Bank heeft stortingsautomaten uiteraard overwogen, maar we hebben besloten om hier niet in te investeren. De reden hiervoor is dat het gebruik van contant geld snel aan het afnemen is en verschuift naar o.a. pinnen in de winkels. Onze visie is dat deze verschuiving de komende jaren nog verder door zal zetten, waardoor een dergelijke grote investering in onze ogen niet gerechtvaardigd is. We investeren liever in nieuwe ontwikkelingen die bankieren nog makkelijker maken zoals bijvoorbeeld mobiel bankieren. De behoefte hieraan is sterk toegenomen en zal de komende jaren nog veel sterker gaan groeien.
?
Met vriendelijke groet,
Robert de Winter
Reputatie 2
Hallo,

Oke..begrijpelijk. Toch is het natuurlijk een ERG onklantvriendelijke methode. Je kunt cash geld niet meer in het kantoor..eh..sorry..de SNS Shop storten en zelfs een stortautomaat is voor de SNS Bank niet goed.

Jullie hadden natuurlijk in het verleden al moeten investeren in stortautomaten zoals jullie con-collega's wel hebben gedaan. Ook op het gebied van mobiel internet lopen jullie gewoon achter bij bv. de Rabo en ABN...dus om nu te zeggen dat jullie hier wel in investeren is natuurlijk een klein beetje gebakken lucht!

Natuurlijk zullen steeds meer mensen pinnen, maar zolang ik nog contant geld ontvang wil ik dit ook gewoon bij mijn eigen bank kunnen storten (zonder bijkomende kosten of andere ingewikkelde handelingen)! Overigens zijn er vestigingen met een stortautomaat, maar die komt echt uit het jaar nul en het duurt vervolgens een aantal dagen (!) voordat het geld is bijgeschreven.?

Innovatie oke, maar om nu alvast op de zaken vooruit te lopen en maar vast doen alsof cash geld niet meer bestaat is natuurlijk wel een beetje vreemd..maar goed. Blijkbaar vinden jullie service aan jullie klanten niet belangrijk...misschien moeten jullie klanten (waaronder ikzelf) maar overstappen naar een bank die WEL weet wat klantenservice is.

Sorry voor bovenstaand verhaal, maar ik begrijp dit standpunt gewoon niet. Er wordt nog veel met cash geld afgerekend en ook krijgen mensen (bv. met verjaardagen etc) nog contant geld wat men graag op zijn of haar bankrekening wil zetten....maar goed ik val in herhaling.
Beste H.Kuper, TheVMaster,

SNS Bank zag de afgelopen jaren een snel afnemend gebruik van de balie voor kastransacties. Klanten kozen er steeds meer voor hun bankzaken op een andere manier te regelen. Door deze ontwikkeling werd het per transactie wel steeds duurder om dit deel van de dienstverlening in stand te houden: de basiskosten zijn in verband met de veiligheid vrij hoog. Allesoverwegend heeft SNS Bank toen besloten om het kasverkeer volledig uit de filialen te verwijderen. Bijkomend voordeel hiervan was ook winst op het gebied van veiligheid voor onze eigen medewerkers.

Met vriendelijke groet,
Robert de Winter
Reputatie 2
Beste Robert de Winter,

Ik heb hier ALLE begrip voor, begrijp me niet verkeerd. Voor de veiligheid is het natuurlijk enorm fijn dat jullie geen cash geld meer in de bank hebben. Wat natuurlijk vreemd is dat het wel?mogelijk is om geld te 'storten', maar dat jullie hiervoor gewoon een enorme?drempel hebben opgeworpen : Je moet het 'storten' doen via een TNT punt en je moet hier notabene nog voor betalen ook!

Jullie hadden natuurlijk ook wel kunnen besparen, maar vervolgens als blijk van service naar de klant de kastransacties kunnen vervangen door machines. Ik denk dat er dan meer begrip zou zijn, nu kiezen jullie als commercieel bedrijf puur voor kosten minimalisatie en laten jullie de klant gewoon in de kou staan!
Hallo Robert,

Wat de mensen in deze discussie melden, daar sta ik volledig achter. Ook ik vind dat er in iedere SNS-winkel een geldstortautomaat dient te staan waar je, naast geldbiljetten, ook muntgeld kunt storten.

Dat het cashgeld in de loop van de jaren gaat afnemen vernaderd niets aan de huidige situatie. Er is gewoon behoefte om geld op je rekening te kunnen storten zonder dat je er voor moet gaan betalen.

De kosten voor de aanschaf van een geldstortautomaat wegen niet op tegen de service die je hiermee geeft aan de klanten. En van de klanten moeten jullie het hebben. Zij betalen immers voor een goede en gedegen service. En een eenvoudige manier om geld te kunnen storten hoort daar ook bij.

Daarnaast zie ik bij cafe's niet gauw een bedrag van bijvoorbeeld 3 euro pinnen. Deze worden veelal contant afgerekend. En een cafe-eigenaar wil ook graag zijn overtollig kasgeld naar de bank brengen. Als hij dit dan eerst via TNT, tegen extra kosten, moet versturen, dan heeft hij het bij de SNS waarschijnlijk al snel voor gezien.

Ik hoop dat je dit stukje zeer goed ter harte wilt nemen en vooral meenemen naar de directie en/of raad van bestuur.
Beste Vmaster, Leonardo-da-Vinci.

Dank voor jullie reacties. In het eerste kwartaal van 2011 zal deze dienst worden geevalueerd en daarin neem ik je punten zeker mee. Ik zal jullie de uitkomsten en mogelijke aanpassingen terugkoppelen.

Met vriendelijke groet,

Robert de Winter
Reputatie 2
Beste Robert,

Wel jammer dat dit pas over 3 tot 6 maanden geevalueerd zal worden, maar het is niet anders.Gelukkig heb ik nog bankrekeningen bij andere banken waar geld storten geen probleem hoeft te zijn. Mocht de SNS Bank tot de conclusie komen dat de huidige situatie gehandhaafd blijft, dan zit er niets anders op dan mijn bankzaken over te hevelen naar een van de andere banken die service wel hoog in het vaandel heeft staan.
Wat mij afvraag wanneer ik uw (Robert) berichten lees, is de beweegredenen van SNS Bank om tot deze absolute keuze (verwijdering van alle kasmogelijkheden in alle filialen) te komen.

Ik lees in SNS Bank's argumentatie dat er gelet is op de afname van kastransacties in de filialen, maar ik lees niet dat er een meting is uitgeoefend naar de mate waarin het wenselijk wordt?geacht dat men de mogelijkheid tot het storten van contant geld heeft en de mate waarin een klant daartoe behoefte zou hebben over een langere periode genomen (laten we zeggen 2 jaar).

M.a.w.; wanneer een klant voorheen tweemaal per maand een contante storting deed, maar nu eenmaal per jaar, is er sprake van een significante (en?structurele) afname, maar niet noodzakelijkerwijs een afname met diezelfde significantie van de noodzaak/behoefte van diezelfde klant om tot?de mogelijkheid te beschikken om contant geld te storten wanneer nodig. In een dergelijk geval is het wellicht verstandiger de kasmogelijkheden te?blijven bieden op een beperkt aantal (strategische) locaties middels geldstortautomaten.?Is dit wel onderzocht en/of heeft u om uw bericht kort en bondig te houden dit niet vermeld in uw bericht? Het verbaast mij dat SNS Bank hierin namelijk een uitzondering vormt, andere banken bouwen de kasmogelijkheden namelijk louter af.

Ook uw bewoordingen "verschuiving" impliceert dat er toch nog een mogelijke behoefte zou kunnen bestaan.
Beste TheVMaster, emar10

Nogmaals dank voor de reacties. Voordat het besluit werd genomen, is onderzoek gedaan naar de uitvoering ervan. Zoals ik al meldde vindt er begin 2011 een evaluatie plaats. Al deze punten worden hier in meegenomen. Overigens is door de samenwerking TNT het aantal locaties om geld te storten juist toegenomen: waar er eerst sprake was van circa 150 SNS Bank filialen, zijn er nu ruim 800 locaties bij TNT waar geld kan worden gestort. Nogmaals, begin volgend jaar zullen we deze werkwijze, inclusief de prijsstelling evalueren.

Groet,

Robert
Beste allemaal,?

Ik begrijp het contant geld beleid van de SNS volkomen en juich het toe. Dat er 12 Euro betaald moet worden om te kunnen storten stond ik wel van te kijken, maar in principe is ook deze ontmoediging goed voor ons allemaal.

Vermoedelijk zijn het vooral digibeten en ouderen die erg wars zijn van deze verandering en dat is volkomen begrijpelijk. Het is ook lastig om de vertrouwde situatie gewijzigd te zien: waar de SNS vroeger toch erg veel service gaf via (zeer) lokale kantoren is het allemaal afstandelijker geworden. Maar zoals Robert al aangaf is het aantal 'stortpunten' wel degelijk gegroeid.

Een ander gevolg van de genomen beslissingen is dat de bank er, op het oog, beter voorstaat dan haar concullega's. Het werkt goedkoper en efficienter zoals Robert al aangaf waardoor bijv. de rentestanden van de SNS pertinent tot de top van Nederland behoren. Dit is bij de genoemde ABN en Rabo banken wel anders.?

Cash betalen, geld storten en geld in de portemonnee hebben -hoe gek het ook klinkt- ?kosten ons allemaal geld. Geld in de portemonnee levert geen rente op, geld op de spaarrekening wel. Geld op de pinrekening levert de SNS geld op maar dit is dan weer positief voor haar klanten doordat zij goede investeringen kunnen doen. Geld dat cash een kassa in gaat in een winkel en vervolgens iedere dag weer gestort wordt bij een bank (ofwel geld storten), waarna iemand het weer opneemt via de pin, levert een papierhandel en bewerkelijkheid op die heel erg groot is. Wanneer deze wegvalt blijft er geld en tijd over. Dat de SNS het storten dus ontmoedigd is begrijpelijk.

De vraag rijst alleen hoe klanten service op een ander vlak kunnen krijgen. Hypotheek-, spaar- of beleggingsadvies neem je niet aan via de telefoon als je onbekend bent met de persoon of het product. Jonge mensen zijn dan mobiel genoeg om even te reizen, maar is dat het waard? En ouderen zijn zeker een doelgroep voor de toekomst; blijkt uit de cijfers dat zij in voldoende mate digitaliseren?

Groet,

Jim

Is het handig hier een apart topic voor te starten, en het de titel 'Persoonlijk advies' mee te geven?
Hoi Jim,

Dank voor je uitgebreide feedback. Interessant om jouw visie op dit geheel te horen.

Over jouw opmerkingen:

- Binnenkort organiseren we een chatsessie met 1 van de directieleden over de nieuwe strategie (gaat dus onder andere ook over de onderwerpen die hierboven besproken zijn).

- Ik moedig het zeker aan om een topic over 'Persoonlijk advies' te starten op de discussiepagina. Ik ben benieuwd welke mening je mede-communityleden hierover hebben.

- Een mede-lid had het idee om chatsessies te organiseren met adviseurs/klantenservice om op deze wijze hulp en advies te krijgen. Wat is jouw mening daarover?

groet,

Liz
Hoi H.Kuper, dank voor je reactie. Interessant om ook een andere mening te horen,

Willen andere communityleden hier misschien nog op reageren?

Liz
Chatsessie met directielid: hartstikke leuk!

Chatsessies met adviseurs/klantenservice lijken me in zekere zin een goede zaak.?Ik weet niet welke soort hulp en advies jij voor ogen hebt. Per soort kan het aldanniet nuttig zijn.

Het lijkt me lastig te onderscheiden wie er dan een interessante klant is en wie niet. Ook zullen allerhande vragen maar zo even gesteld worden, de drempel is veel lager. Er zijn op fora voorbeelden bekend waar hele communities een servicekanaal via het internet volledig in de maling nemen.?

Bovendien is communiceren via internet toch minder persoonlijk, minder betrouwbaar (op zijn minst voor het gevoel), voor ' belangrijke' dingen als een hypotheek zou ik sneller tekenen wanneer het face to face doorgesproken is.?
Beste H. Kuper,

Het spijt mij wanneer u zich geraakt voelt door de term digibeet. Ik schaar u niet onder de digibeten, u reageert immers in de community en bankiert (denk ik) online en dat lijkt u goed af te gaan.

Ik bedoelde enkel aan te geven dat vooral mensen die niet echt met computers en het internet begaan zijn het lastig vinden. Daarbij vind ik dat digibeet zijn in het algemeen ook niet iets negatiefs is. Er zijn gewoon veel mensen die online werken niet kennen of snappen (mede omdat ze het nooit geleerd hebben en er niet mee opgegroeid zijn) en daar is niets mis mee.?

Dit neemt echter niet weg dat het juist die mensen zijn die een bankomgeving die volledig online is niet waarderen. Alhoewel in een andere thread en het SNS blog alweer gesuggereerd is dat veel ouderen (die ik voor het grootste gedeelte onder de digibeten schaar) toch best veel kunnen online. Ik ben benieuwd naar cijfers daar over.

Ook hebben we het hier over geld storten en opnemen, niet -zoals ik al aangaf- over andere bankzaken. Het feit dat alles online gedaan kan worden is een superservice. Ik kan wanneer ik wil, regelen wat ik wil en bij de meeste dingen hoef ik daar niet iemand voor te spreken, dat is alleen maar lastig en kost tijd. Dat klinkt wel koud als ik het zelf zo lees maar het is nu eenmaal wel zo.?Wat andere 'zwaardere' bankzaken betreft ben ik het zeker met u eens dat het wel iets persoonlijker mag. Als aangegeven zal ik hier eens een discussie over openen.
Hallo Jim,

Wat jij beargumenteerd kan misschien wel waar zijn, maar het gross van de mensen heeft momenteel gewoon behoefte om kasgeld op de eigen rekening te kunnen storten zonder al te veel omhaal.

Dat de stortingspunten, via TNT, zijn toegenomen kan dan wel zo zijn, maar dan duurt het wel een 5 werkdagen eer het geld op de rekening staat. En daar ben ik, en waarschijnlijk veel ondernemers, niet voor te porren. En wat denk je van de kinderen die hun wekelijkse zakgeld in de spaarpot doen. Zij willen op een gegeven moment hun muntgeld graag op hun spaarrekening storten. En ook die mogelijkheid wordt hen ontnomen.

Daarnaast hebben veel bejaarden nog altijd behoefte aan hulp bij het opnemen van contant geld. Maar het systeem bij de SNS kost dan weer geld. Terwijl geldopnamen gewoon gratis moet blijven.

Dat de Rabobank een lage rente vergoed op spaarrekeningen komt eerder door hun triple-A status dan door de hogere kosten.

Kortom: het is nog veel te vroeg om het kasgeld volledig uit te bannen. En dus ook nog veel te vroeg om geldstortautomaten uit te bannen. Misschien dat hier over een jaar of veertig aan gedacht kan worden.
Reputatie 2
Ik vind het wel vreemd dat je mensen die cash willen storten als digibeet gaat aanmerken. Mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar een volledige digitalisering van het gehaal aangezien ik zelf in de iCT werkzaam ben en zeer voorstander ben van het automatiseren van allerhande processen.

Wat ik vreemd vind (ook in de reactie van Jim) is dat het dus goed is dat een bank storten ontmoedigt (je 'digitaliseert' daarmee je cash geld), maar dat dan PIN automaten niet ontmoedigt worden. Volgens mij is DAT het geen wat je moet doen om klanten dus te ontmoedigen om van je digitale geld, papiergeld te maken.

Daarbij is het natuurlijk vreemd dat een bank wel even voor je bepaalt dat je geen cash geld meer kunt storten (nouja, het kan via een 'ingewikkelde' ?en kostbare methode) en je daarmee dus gewoon een enorm stuk service aan het wegsnijden bent. Natuurlijk is het fijn dat je hierdoor ook enorm in je kosten kunt snijden en het daarom dan weer beter doet dan je concollega's, maar het feit blijft dat je naast kosten ook snijd in een stuk service. Service waar wij, als klanten van de SNS bank, toch voor betalen aangezien we geen rente krijgen op onze lopende rekening. Daarnaast worden bedragen nog steeds niet bij iedere bank binnen 1 dag overgeschreven terwijl dit volgens de wijziging die laatst is doorgevoerd toch zou moeten. Het valt mij op dat ik met regelmaat tot na het weekend moet wachten tot het geld is bijgeschreven, terwijl het wel keurig op vrijdagmiddag (of in het weekend) is afgeschreven. Dit geldt overigens voor ALLE banken! Vreemd, de economie stopt toch niet in het weekend? Afschrijvingen vinden wel plaats in het weekend, maar stortingen niet....vreemde gang van zaken (maar goed..in dit specifieke geval niet echt van toepassing).
Hoi Jim,

Zo gauw er meer bekend is over wanneer deze chatsessie zal plaatsvinden, hoor je het op de community. Iedereen is uitgenodigd (je zult dan ook naast een berichtje op de community een uitnodiging via je e-mailadres krijgen) en wie het eerst komt, wie het eerst maalt. De communityfunctionaliteit laat het toe om met 20 mensen deel te nemen aan de chatsessie.

Ik snap je punt voor wat betreft het online communiceren en dat het minder persoonlijk is. Ik denk ook het dat niet volledig vervangend zou kunnen werken. Bepaalde dingen zijn nou eenmaal beter uit te leggen over de telefoon of zoals jij zegt face-to-face.

Liz
Interessante discussie. Bedankt allemaal voor jullie bijdragen.

Groet Liz
In mei heb ik mijn auto verkocht voor 600 Euro. Er is contant afgerekend en dat bedrag in huis is onnodig. Via post dat bedrag verzenden aan SNS Bank is in Nederland niet gebruikelijk. Bovendien heeft SNS Bank een disclaimer voor de verzending. Lekker verhaal is dat. Het geld heb ik bij de Rabobank gestort op de rekening van mijn vriendin. Daarna laten overmaken naar mijn eigen rekening. Erg omslachtig, maar wel met een velig gevoel! Hoe denkt SNS Bank dat dit strookt met klantvriendelijkheid?

Mvg,

Enzo
Beste Jim,

Zelf betaal ik zoveel mogelijk digitaal en met pinpas etc.

Je komt er in bepaalde situaties helaas hedendaags nog niet aan om contant te betalen en/of te ontvangen, gelet op de belangen die zouden kunnen spelen. Dit zie ik liever ook zo snel mogelijk verdwijnen, maar de hedendaagse realiteit is zoals zij is, wat je er ook van vindt.

Ik zie het niet als wenselijk dat de SNS Bank mij beperkt in mijn mogelijkheden hierin en dat ik met de beperkingen van SNS Bank rekening moet houden in mijn afwegingen tot beslissingen te komen om al dan niet contant geld te aanvaarden bij een transactie. Ik verwacht van een bank dat zij mijn beslissingen m.b.t. geldzaken faciliteren en niet, integenstelling daartoe,?inperken.

De bewering dat er nu juist meer stortplaatsen bij zijn gekomen is juist, maar men impliceert daarmee dan ook dat de dienst die TNT Post aanbiedt van eenzelfde kwalitatief hoogwaardig niveau is als die van de SNS Bank zelf of zou moeten zijn, in termen van dienstverlening en (gevoel van) veiligheid. Hiermee doet SNS Bank zichzelf tekort en/of overschat zij TNT Post als partner m.b.t. dergelijke aspecten. Dit impliceert namelijk?dat klanten van SNS Bank de dienstverlening van TNT Post als minstens zo wenselijk en veilig ervaren als wanneer SNS Bank deze dienst zou aanbieden.

Ik kan u melden dat ik mij als klant in dat laatste niet kan identificeren.

Ik herken mij ook niet in het beeld dat ik een digibeet zou zijn of tot de groep ouderen behoor. Ben ik dan volgens Jim die groep die tot de minderheid behoort, daar hij zei het "vooral" die groep is? en; Waar baseer je het op?
Ook ik behoor niet tot de groep ouderen of digibeten, maar vindt het echt onbegrijpelijk dat notabene een bank het onmogelijk maakt contant geld op te nemen of te storten. Zoals emar10 hierboven al schreef, de SNS hoort de betalingswensen van haar klanten te faciliteren, niet te beperken!

Ik heb er zeker begrip voor dat de veiligheid van de medewerkers een rol speelt, maar de SNS is op dit vlak compleet doorgeslagen in het afschaffen van de service. Ik durf te stellen dat de kans dat je bij een verkeersongeluk betrokken raakt aanzienlijk groter is dan de kans bij een overval betrokken te raken. Toch vraagt de SNS haar medewerkers wel zich in het verkeer te begeven.

Alle andere winkelketens accepteren wel gewoon contant geld. Zelfs bij de meeste tankstations kan ik met contant geld betalen, terwijl het risico op overvallen daar aanzienlijk groter is dan bij een bank. Ook de 16-jarige cassi?re bij de supermarkt accepteert gewoon mijn contante geld. Van een bankmedewerker mag ik verwachten dat deze veel beter is opgeleid met contant geld om te gaan, en van een bank mag ik verwachten dat deze veel meer verstand van beveiliging heeft dan van een supermarkt.

Toch kan ik overal met contant geld terecht, en alleen bij mijn bank niet. Terwijl mijn bank juist DE plek is waar je verwacht geld-handelingen te kunnen doen. ONBEGRIJPELIJK!

De maatschappij draait voor een groot deel nog steeds op contant geld. Dat is gewoon de realiteit. Dat de SNS-bank haar ogen daarvoor sluit is OF heel erg naief, OF een totaal gebrek aan inlevingsvermogen in haar klanten OF een ordinaire bezuinigingsmaatregel.

Je geld naar een TNT-kantoor brengen, daar FORS voor betalen, en dan maar afwachten of en wanneer je geld inderdaad op je rekening staat is geen alternatief voor storten aan de balie. Ik mag hopen dat Robert dit niet serieus als verbetering van de service ziet "want je hebt meer plekken waar je je geld kunt storten". Dit is op geen enkele manier een verbetering van de service, maar gewoon een grove schoffering van de wensen van de klant!

Ik wil als klant gewoon de mogelijkheid hebben om geld te kunnen storten. Al doe ik dat maar eens in de tien jaar. Diverse voorbeelden zijn hierboven al genoemd: een kind dat zijn spaargeld wil storten, een ondernemer die aan het eind van de week zijn cash-geld wil bijschrijven, iemand die zijn auto voor een paar honderd euro contant verkoopt, noem maar op. De klant vraagt nog steeds om de mogelijkheid contant geld te kunnen storten!

Wat betreft besparing: bij elk kantoor is toch minimaal ??n baliemedewerker aanwezig? Waarom kan deze dan niet een aantal simpele geldhandelingen uitvoeren? Of is de baliemedewerker ondertussen vervangen door een secretaresse die alleen nog maar afspraken mag plannen? (ik ben het afgelopen jaar niet meer in een SNS-kantoor geweest)

Als het aantal contant-geld afhandelingen aan de balie toch al afnam, dan zijn er toch minder balie-medewerkers voor nodig. Laat de maatschappij / de klant gewoon bepalen wanneer het moment daar is dat dit echt afgeschaft kan worden.

Van mijn bank verwacht ik service, en vooral NIET het onmogelijk maken van de meest basale balie-handelingen. Als je als bankmedewerker, manager of directeur niet met contant geld om wenst tegaan, dan heb je, naar mijn gevoel, echt het verkeerde beroep gekozen.
Hoi Imzadi,

dank voor je reactie.

Er zal hoogstwaarschijnlijk op 26 oktober een chatsessie plaatsvinden op deze community met de Marketing Directeur van SNS Bank. Bij hem kun je dan al je vragen kwijt over de nieuwe strategie van SNS Bank waar de dingen die jij hierboven bespreekt onderdeel van uitmaken.

Groet Liz

Reageer