SNS

Ook blij met de SNS?

  • 31 december 2015
  • 20 Reacties
  • 11933 Keer bekeken

Ook blij met e SNS? Er zijn er meer... Kijk maar eens hier.
Groet,
Ben 🙂

20 reacties

Hallo BigBen ,
Bij deze : een gelukkig nieuwjaar gewenst !
Ik vind deze lofuitingen aan het adres van de SNS heel gepast ,en gezellig bovendien , maar ik wil ze toch in een ietwat ander kader plaatsen.
Want laten we wel wezen :
De overname van SNS REAAL door de staat heeft ons allen het lieve sommetje van 3,7 miljard euro gekost , terwijl de ondersteuning van de staat aan de ING van 10 miljard zelfs 3,5 miljard aan rente en premies heeft opgeleverd.
Als buitenstaander die probeert objectief te zijn vraag ik mij dus af : met welke bank moet ik nu het meest blij zijn ?
Groet ,
Axasjaak
Nou, ik heb al een paar keer spijt gehad dat ik bij de SNS een rekening heb geopend.
Vanaf juli 2015(begin van mijn rekening) tot nu heb ik 3 maal meer een storing gehad dan ik in de ca 20 jaar heb gehad bij de RABO!
De storingen bestonden uit geen salaris op mijn rekening terwijl bij collega's bij andere banken wel beschikbaar was.
Wij zijn al klant bij de SNS bank vanaf begin 1970, toe was het nog een klein kantoortje in Heerlen.
Met alle handelingen bij de SNS heb geen enkele klacht, alle betalingen, sparen enz het werkt allemaal prina.
Wij zijn blij met SNS bank!

Gerard.
Hallo BigBen ,
Bij deze : een gelukkig nieuwjaar gewenst !
Ik vind deze lofuitingen aan het adres van de SNS heel gepast ,en gezellig bovendien , maar ik wil ze toch in een ietwat ander kader plaatsen.
Want laten we wel wezen :
De overname van SNS REAAL door de staat heeft ons allen het lieve sommetje van 3,7 miljard euro gekost , terwijl de ondersteuning van de staat aan de ING van 10 miljard zelfs 3,5 miljard aan rente en premies heeft opgeleverd.
Als buitenstaander die probeert objectief te zijn vraag ik mij dus af : met welke bank moet ik nu het meest blij zijn ?
Groet ,
Axasjaak

Dank voor je nieuwjaars-wensen. Voor jou/jullie ook de beste wensen!
Ik was op Facebook aan het fietsen en kwam deze tegen. Vond het wel grappig, Heb er (nog) geen oordeel over.
Natuurlijk valt er altijd wel wat op iets af te dingen, maar het is toch leuk als iemand zoiets begint? En er zijn mensen die erg tevreden zijn over de SNS. Ik zweef ergens tussen alles in. Ik weet dat er veel mensen bij de SNS zijn die erg hun best doen het "juiste" te doen, maar er zijn ook anderen. Maar waar is dat niet.
Die hele crisis heeft heel veel gekost. Het heeft ook velen heel erg veel opgeleverd. Om nu zo kort door de bocht alleen jouw cijfertjes te gebruiken, gaat me ook te ver. Bijv. wat heeft het voor de crisis opgeleverd en aan wie- Was het eigenlijk misschien meer "boontje komt om z´n loontje"? Enzovoort.
Ik vind het een heel erg ingewikkelde materie, waarvan ik vnl- denk; we deden er (bijna) allemaal op enigerlei wijze wel aan mee.
We hebben eigenlijk een economisch systeem die is gedoemd om regelmatig te crashen. Gelukkig was het in dit geval niet via een oorlog. Tenslotte had ook dat gekund.
Groet,
Ben 🆒
Hallo BigBen ,
Bedankt voor je reactie , die zoals gewoonlijk uitblinkt door evenwichtigheid.
Laat ik benadrukken dat ik als particuliere consument blij ben met ons landelijke bankensysteem , dat ons in staat stelt om op de , toch niet zo overzichtelijke , "markt" die dingen te doen die ons het beste uitkomen. Ik hoop dat de laatste banken crisis ons heeft geleerd om een en ander te relativeren. Ik zou zeggen , Fiets vrolijk verder ....
Groet ,
Axasjaak
Tsja, ze hebben tegenwoordig overal een Facebook pagina voor....

Betaal al 10 jaar teveel variabele hypotheekrente, dus NEE niet blij met de SNS.
Hoi cardidrapeau, de zolder en RobL,

Allereerst wil ik jullie (en natuurlijk de overige communityleden) een fijn 2016 wensen.

@cardidrapeau De doorlooptijd van een overboeking verschilt per bank. We doen altijd ons best om bijschrijvingen zo snel mogelijk te verwerken. Je hebt een onaangename start gehad bij SNS, hopelijk gaan we een mooi 2016 tegemoet.

@de zolder Fijn om te horen dat je blij bent met SNS, Gerard. Leuk dat je lid bent geworden van de community. Hopelijk zien we je hier vaker. Misschien vind je het interessant om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

@RobL Ik begrijp je gevoel. Klopt het dat je hierover contact hebt gehad met een adviseur? Hopelijk hebben we hiermee het een en ander verzacht.
Hallo Irene,

ik heb geen contact gehad met een adviseur. Er is dus nog niets verzacht.

Gr. Rob
Dag Allen,

Ik ben geheel nieuw; op een SNS-forum en bij de SNS pas 9 maanden. 'Blij met SNS?' leidt tot veel ambivalentie. Overstap vanwege imago; doe maar normaal, sloeg bij mij wel aan; vanuit een wat kille en zakelijke ING-bejegening. We hadden al beleggingen bij SNS staan en nu ook overstap met de betaalrekening gedaan. Het imago blijft wat mij betreft positief, maar drie zaken zijn toch wel tegengevallen. De overstap van mij (als bestaande klant) naar SNS was moeilijker dan voor mijn echtgenote (die nog geen klant was)... Binnen zes maanden wordt het zelf beleggen door SNS afgeschaft, waar ik juist heel tevreden over was... en oprecht het onbegrijpelijke gedoe met de creditcard gegevens op Mijn SNS en in de app, waar andere banken dit al lang op orde hebben, verbaast mij sterk. De reden dat ik nu pas iets laat weten, is omdat er op de site en in de app een extra aflossing van half december plotseling niet meer meegeteld wordt (twee dagen geleden nog wel) en ik dus een negatief saldo lijk te hebben. In het afschrift staat de extra bijschrijving wel vermeld, maar SNS vraagt wel veel vertrouwen van haar klanten als de enige reactie al maanden is dat 'eraan gewerkt wordt'. Vandaag de klantenservice gebeld en gevraagd welke saldogegevens gebruikt worden om rente-vergoedingen voor het rood staan op te baseren; de app/Mijn SNS of iets anders? Als klap op de nieuwjaarsvuurpijl merkte ik een wat ongeïnteresseerde reactie, terwijl ik oprecht vriendelijk en benieuwd was, en dat ik een klacht kon indienen als ik niet tevreden was over de werking van de app en Mijn SNS; terwijl ik geen klacht wilde indienen en alleen informatie wilde...! Het lijkt mij voor personeel een moeilijk/niet uit te leggen situatie en vooral kan men niets in de nabije toekomst in het vooruitzicht stellen dat lijkt op een definitieve verbetering. Succes SNS!
ik heb geen contact gehad met een adviseur. Er is dus nog niets verzacht.

Dan is er sprake van een misverstand, Rob. Wil je dat ik je alsnog in contact breng met een hypotheekadviseur? Dan ontvang ik graag je hypotheekgegevens op webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - hypotheek RobL'.
Dag Allen,

Ik ben geheel nieuw; op een SNS-forum en bij de SNS pas 9 maanden.


Hoi Jeroen K.,

Welkom op onze community. Uit je verhaal haal ik een opeenstapeling van 'tegenslagen' sinds je klant bij ons bent. Zo is het natuurlijk erg jammer dat jij als bestaande klant meer moeite hebt om over te stappen dan je vrouw, die nog geen klant was. Ook snap ik je teleurstelling rondom het stoppen van SNS Zelf Beleggen, je had de rekening immers nog maar net en vond het een fijn product.

Ik ben wel benieuwd of de vraag, waarmee je onze klantenservice belde, inmiddels is beantwoord. Zo niet, dan kan ik je vriendelijke en geïnteresseerde houding wel waarderen en help ik je hier graag verder 🙂.

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Dag Dennis,

De vraag die ik had: op basis van welke gegevens rente wordt berekend; obv de onlinegegevens in Mijn SNS of obv gegevens die niet dagelijks (alleen via afschrift) voor mij inzichtelijk zijn? Werd nog wel beantwoord, met dat ik er vanuit kan gaan dat de renteberekening klopt en dat dat niet veranderd is, maar dat de afschriften altijd kloppen.
De vraag die niet beantwoord werd, en denk ik ook niet kan worden door iemand van de klantenservice, hoe het kan dat mijn bank mij via het beveiligde Mijn SNS onjuiste gegevens toestuurt? Wanneer kan ik gaan vertrouwen op de realtime gegevens van mijn bank, wat toch een kerntaak is van een bank? Op de vraag 'wanneer' ik wel kan gaan vertrouwen op die gegevens, hoe ik dat kan zien aan de gegevens die ik krijg, op die vraag had je collega geen antwoord. Daar lijkt geen tijdspad voor te zijn bij SNS, mogelijk wel intern, maar niet in de communicatie met de klanten.
Dank je voor je aanbod, wordt gewaardeerd!
Groet, Jeroen.
Badge +1

De vraag die niet beantwoord werd, en denk ik ook niet kan worden door iemand van de klantenservice, hoe het kan dat mijn bank mij via het beveiligde Mijn SNS onjuiste gegevens toestuurt?

Goedenavond Jeroen,

Het is me nog niet duidelijk op welke gegevens je doelt. Doel je op de extra aflossing van half december?
ik heb geen contact gehad met een adviseur. Er is dus nog niets verzacht.

Dan is er sprake van een misverstand, Rob. Wil je dat ik je alsnog in contact breng met een hypotheekadviseur? Dan ontvang ik graag je hypotheekgegevens op webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - hypotheek RobL'.


Nee hoor Dennis, heb buik vol van jullie hypotheekadviseurs. Het enige wat ze zeggen is dat zij de hoogte van de rente niet bepalen.
Ik ben niet zo blij met de volgende zaken:

- Als er iets op het forum wordt gezet wordt het soms helemaal vergeten door de mods of jullie komen er veel later op terug (en dan bedoel ik maanden later na een herinnering).
- Rentes gaan constant naar beneden (ik baal ontzettend van de berichten in mijn e-mailbox over de dalende rentes).
- Ik vind dat de ontwikkeling echt stilstaat bij de SNS (mede te danken aan dat bepaalde technische zaken echt ontzettend lang op zich lieten wachten in het verleden).
- Ik vind de communicatie met mijn SNS-adviseur heel erg slecht. Zo zou ik voor december een document binnenkrijgen. Ik heb hem nog een mail gestuurd vorige week..niks van gehoord..ook niet van "Hoi, hoe is ie".
- Kosten gaan omhoog. Vind ik een erg "slap" excuus..in sommige zaken moet je juist "uitblinken" vind ik en de verliezen maar even voor "lief nemen".

Ik ben blij met de volgende zaken:

- Extra aflossen nu mogelijk via internet van de hypotheek
- iDeal betaling mogelijk met een mobiel toestel
- Rente (nog steeds) op de betaalrekening
- Dit forum om mijn "ongenoegen" neer te zetten, maar soms ook de positieve zaken

Verder eigenlijk niet zoveel.
Hoi Sjaakie,

Ik ben vandaag positief ingesteld, dus ik heb eerst je complimenten gelezen; dank daarvoor 🙂. Goed dat je ook aangeeft waar je niet zo blij mee bent. Ik concentreer me vooral op de zaken waar wij als mods invloed op hebben. Het is helder dat er af en toe berichten tussen wal en schip verdwijnen. We letten er scherp op. Wat me verder opvalt is je signaal over de communicatie met je adviseur. Ik wil hier graag een rol in spelen, zodat je alsnog het document ontvangt. Wil je de mailconversatie doorsturen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Sjaakie93'? Dan ga ik er zo snel mogelijk achteraan.
Dag Dennis,

Ik heb het bericht doorgestuurd. "Ik vind de communicatie met mijn SNS-adviseur heel erg slecht. Zo zou ik voor december een document binnenkrijgen. Ik heb hem nog een mail gestuurd vorige week..niks van gehoord..ook niet van "Hoi, hoe is ie"."

Neem dit niet té letterlijk Dennis anders kan het misschien "verkeerd" worden opgevat. Hij heeft mij namelijk prima geholpen, maar het document heb ik dus nooit binnengekregen..vandaar mijn "ongenoegen" in deze..misschien is hij wel op vakantie. Dat kan namelijk ook zomaar..Daarvoor (toen ik de hypotheek liet omzetten) heb ik namelijk prima met hem kunnen overleggen. Ik miste nu "slechts" een bericht zo van..er is iets ontvangen of ik ga ermee aan de slag..nu zijn we inmiddels 6 dagen verder..als het goed is heb je het bericht in jullie mailbox overigens.
Oh, dat valt gelukkig mee. Ik heb je mail meteen doorgestuurd, hopelijk ontvang je de benodigde gegevens snel.
Oh, dat valt gelukkig mee. Ik heb je mail meteen doorgestuurd, hopelijk ontvang je de benodigde gegevens snel.

Hoi Dennis, ik kreeg net een telefoontje van mijn adviseur. Blijkbaar had hij de vraag doorgestuurd naar Assen. Daar blijkt de "tussenpersoon" te zitten. Hij had daar nog geen antwoord op. In 1ste instantie misschien een verkeerde communicatie vanuit Delta Lloyd die zeiden dat alles naar mijn adviseur was gestuurd. In het verleden werden deze documenten ook rechtstreeks vanuit Delta Lloyd naar mij gestuurd en blijkbaar waren ze nu niet naar mijn "tussenpersoon" gegaan, maar naar het kantoor in "Assen" o.i.d. waarvan mijn tussenpersoon nog niks verder had gehoord. Dit wist ik verder ook niet, maar nu is mij een hoop duidelijk. Bedankt iig voor je hulp in deze. We zien het document wel mijn kant opkomen.
Hoi Dennis, ik kreeg net een telefoontje van mijn adviseur. Blijkbaar had hij de vraag doorgestuurd naar Assen. Daar blijkt de "tussenpersoon" te zitten. Hij had daar nog geen antwoord op. In 1ste instantie misschien een verkeerde communicatie vanuit Delta Lloyd die zeiden dat alles naar mijn adviseur was gestuurd. In het verleden werden deze documenten ook rechtstreeks vanuit Delta Lloyd naar mij gestuurd en blijkbaar waren ze nu niet naar mijn "tussenpersoon" gegaan, maar naar het kantoor in "Assen" o.i.d. waarvan mijn tussenpersoon nog niks verder had gehoord. Dit wist ik verder ook niet, maar nu is mij een hoop duidelijk. Bedankt iig voor je hulp in deze. We zien het document wel mijn kant opkomen.
Ah, fijn dat het is opgehelderd door de adviseur. Het klinkt nog wat verwarrend, maar de uiteindelijke boodschap is dat je het document binnenkort ontvangt en daar gaat het om. Fijn dat Dennis hier als moderator iets in heeft kunnen betekenen 🙂.

Reageer