SNS

Beantwoord

Overstapservice: aanhouden oude rekening Rabobank?

  • 29 november 2014
  • 37 Reacties
  • 24887 Keer bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Hoi Mistraller,

Fijn dat het je tot nu toe bevalt bij SNS. Je wordt vast nog meer tevreden, als we er binnenkort in slagen om je creditcard transacties zichtbaar te maken in Mijn SNS. Hier lees je meer over de voortgang van deze wens. 🙂
Badge

@Mistraller
@de Hond
Het feit dat de rabo het proces niet duidelijk weet uit te leggen of te beschrijven op de site doet niets aan de service van de SNS af, daar ging alles immers prima. Rabo gaat er gewoon vanuit dat je bij een overstap weg wil, en zegt je rekening op. Dat is niet zoals het op overstapservice.nl wordt uitgelegd. Het zal echter wel de meest voorkomende variant zijn, want de meeste mensen willen niet dubbel betalen  voor 2 betaalrekeningen.

Zie mijn vetgedrukte repeat. Er is absoluut niets mis met de service van SNS dat heb ik ook niet aangegeven. Maar wel met het grillig gedrag bij Rabo dat ook nog per evstiging verschillend is. Dus zou je als SNS zijnde er even op kunnen wijzen om met je "oude" bank contact op te nemen hoe men met het overstappen omgaat. Dit was het advies
Hoi Carel en Mistraller,

Naar aanleiding van jullie opmerkingen, passen we de overstapcontent aan. Concreet betekent dit dat we het voorbeeld van Rabobank opnemen voor onze collega's in de kennisbank. Ook nemen we het online op, in de vorm van ‘check je voorwaarden bij je oude bank’, op onze website. naar verwachting wordt dit in maart aangepast. Bedankt voor jullie input 🙂.
Badge
Hoi Carel en Mistraller,

Naar aanleiding van jullie opmerkingen, passen we de overstapcontent aan. Concreet betekent dit dat we het voorbeeld van Rabobank opnemen voor onze collega's in de kennisbank. Ook nemen we het online op, in de vorm van ‘check je voorwaarden bij je oude bank’, op onze website. naar verwachting wordt dit in maart aangepast. Bedankt voor jullie input 🙂.

Nog een kleine toevoeging naast Rabo heb ik nu ervaring met een ING rekening. De rekening werd binnen twee dagen afgesloten. Overzichten uit het verleden die o.a. noodzakelijk zijn zoals jaaropgave kunnen niet meer opgehaald worden en worden niet meer verstrekt. Het eventuele saldo wordt over enekele dagen overgeboekt. De kreet in MIJNING luidt "Rekening onbeschikbaar". Dus ze hebben ook een nieuw woord uitgevonden. 😃
Hoi Carel,

Goede toevoeging. Wanneer je overstapt, willen ze blijkbaar gelijk je rekeningnummer aan iemand anders geven 🙂. Ik geef je input door.
Enkele jaren geleden heb ik ook de overstapservice gebruikt vanaf de ABN-AMRO. 
Daar werd mij verteld dat ik mijn oude rekening nog 13 maanden aan moest houden, omdat de overstapservice anders niet zou werken. Dus had ik helaas dubbele kosten. 
Helaas is de RABO dus niet de enige bank die onjuiste of onduidelijke informatie verschaft. 
Het is toch "niet normaal" dat je na opheffing van een rekening bij een bank, je daar niet meer de gegevens kunt inzien/ophalen. De bank heeft ze vast wel, maar (wil ze) stelt ze niet beschikbaar.
Hoe gaat dit dan bij de SNS?
Groet,
Ben 🆒
PS Grote kans dat dat hetzelfde is als bij andere banken. Wordt het dus hoog tijd dat we ons pensioen beter gaan regelen (nou ja, ik bedoel dus ; dat we het nu aankaarten om te zorgen dat we er "later" niet tegenaan lopen dat we niets geregeld hebben):D
Hoi J.G. Tjeenk Willink,

Ik snap dat het je stoorde dat je dubbele kosten had voor je rekeningen. De ABN had wel een punt; omdat er ook automatische incasso's zijn die slechts eenmaal per jaar worden afgeschreven, is het verstandig om de overstapservice 13 maanden te laten lopen. De keerzijde is dat je dan wel 13 maanden lang voor beide rekeningen betaalt. In de praktijk zien we tegenwoordig meer en meer dat oude rekeningen meteen beëindigd worden, ook dan werkt de overstapservice nog goed. Dat was vroeger wel anders. Ik ben het wel met je eens dat de informatievoorziening rondom de overstapservice soms wat te schemerig is. Kijk ook eens op de website van dit initiatief van de gezamenlijke banken.

@Ben Als je een rekening opheft, zijn de gegevens inderdaad niet meer inzichtelijk. Bij SNS kun je altijd kosteloos een overzicht van de laatste mutaties opvragen. Beantwoord dat je vraag? 🙂
Hallo, 

Ik heb het volgende gedaan: overstapservice aangevraagd..binnen 3 maanden had ik alles telefonisch en via de e-mail doorgegeven. 

Nu stond er nog € 8.71 op mijn rekening (ABN-AMRO rekende geen kosten) alle overige rekeningen van ABN-AMRO had ik al opgezegd. Ik kon die 8.71 niet overboeken naar mijn SNS omdat er nog een overstapservice opstond. Deze heb ik vorig weekend opgezegd aan de balie bij een SNS kantoor. Het duurt 5 werkdagen voordat het is opgezegd. Daarna ga ik na de ABN-AMRO om ook die laatste rekening op te zeggen en dan kunnen ze gelijk mijn geld (€ 8.71) naar mijn SNS rek. overboeken. Dan ben ik verder helemaal van de ABN-AMRO af.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Badge
Hallo, 

Ik heb het volgende gedaan: overstapservice aangevraagd..binnen 3 maanden had ik alles telefonisch en via de e-mail doorgegeven. 

Nu stond er nog € 8.71 op mijn rekening (ABN-AMRO rekende geen kosten) alle overige rekeningen van ABN-AMRO had ik al opgezegd. Ik kon die 8.71 niet overboeken naar mijn SNS omdat er nog een overstapservice opstond. Deze heb ik vorig weekend opgezegd aan de balie bij een SNS kantoor. Het duurt 5 werkdagen voordat het is opgezegd. Daarna ga ik na de ABN-AMRO om ook die laatste rekening op te zeggen en dan kunnen ze gelijk mijn geld (€ 8.71) naar mijn SNS rek. overboeken. Dan ben ik verder helemaal van de ABN-AMRO af.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Hey wat goed. Ben je daar tenminste ook van af.
Het duurt soms even maar dan heb je wel wat HAHA

@Ben Als je een rekening opheft, zijn de gegevens inderdaad niet meer inzichtelijk. Bij SNS kun je altijd kosteloos een overzicht van de laatste mutaties opvragen. Beantwoord dat je vraag? :)

Ik las bij een ander topic, dat jullie het verloop na opzegging nog eens gaan nalopen. Lijkt mij een prima idee. Meteen even kijken of bij de informatie over opheffen rekening dit ook al wordt aangegeven. Misschien dan de regeling ook concreter maken, bijv. laatste .... (2jr ?) gratis de mutaties op te vragen.
Groet,
Ben 🆒
PS Ik verwacht er voorlopig nog geen gebruik van te maken, maar .... :D
Goede toevoeging Ben, we gaan ermee aan de slag 😃

Reageer