SNS

SNS Winkels opheffen of niet?

  • 26 oktober 2015
  • 12 Reacties
  • 10590 Keer bekeken

SNS Winkels. Tsja, wat verkopen ze? Niet hun bankrekeningen.
De lokale website voor SBS Winkel Leiden vertelt dat je een goed adviesgesprek kan reserveren.

Kortom, dat komt neer op financieel advies met een prijskaartje: hypotheken, bedrijfsfinanciering en wellicht ook nog beleggen.

Geld wisselen kan je ook niet, daarvoor moet je bij GWK Travelex zijn.

Ik ben dan wel SNS rekeninghouder, maar dat lag niet aan de SNS winkel. Er was weinig advies van ze dan: zet je computer aan en open de rekening. Ik vroeg nog of dit niet bij hen kon en of ze nog spaaradvies hadden. Nee, alles staat online. Elke vraag leek wel teveel.

Dit is inmiddels alweer 5 of 6 jaar terug, de winkel is niet de reden dat ik bij SNS bak ben gebleven. Ik wist van de overige voordelen, maar de winkel gaf in ieder geval geen goed imago destijds. Maar elke blik op een SNS winkel doet mij weer vraagtekens vormen in mijn hoofd: dure panden in de stad, geen hond meestal te bekennen naast verveelde medewerkers. Het lijkt wel opvulsel bedacht door een planoloog.

En dan zie ik nog een flinke lijst winkels ook op de site van SNS. Echt veel gemeenten hebben er 1.

Ik zou zeggen: hef ze op. Storten kan je ook al niet, en de digipas vervangen ook niet. Dan is het dus alleen maar geld over de balk smijten aan huur, schoonmaak en de 2-3 medewerkers per lokatie.

De financieel adviseurs kunnen wel naar de klanten rijden, eventueel is er nog een in-store winkel een idee voor een financieel adviesgesprek. Maar beperk dit dan tot 10 lokaties in heel het land en uren buiten werktijd (bijvoorbeel koopavonden).

Scheelt geld, tijd en ergernissen.

Of dit ook doorgevoerd moet worden voor Regiobank/ASN bank laat ik aan de wensen van die klanten over. Maar wat betreft SNS kan dit van mij wel. Benieuwd wat anderen hier van vinden?

12 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Zelf kom ik er ook zelden, ik regel 99% van mijn bankzaken online (via internet). alleen voor specifiek advies kom ik in een winkel, maar de laatste keren was ook dat telefonisch en volgens mij kan de adviseur ook bij je thuis komen. Persoonlijk zou ik de winkels niet missen.

Aan de andere kant: veel van de winkels zijn franchise ondernemers. Ze moeten leven van het verstrekken van advies en hebben een eigen winst&verlies rekening. Kennelijk valt er nog genoeg aan te verdienen (al is dat in eerste opzicht niet duidelijk voor ons klanten).
Voor ouderen is internetbankieren niet altijd even simpel. Dan is het prettig als er een loket is waar men je daarmee verder kan helpen.
Toen hier in het dorp de Rabobank werd opgeheven ben ik naar de SNS-bank overgestapt omdat die een winkel opende. Ik voel er weinig voor om voor dat soort hulp op een financieel adviseur (wat moet ik met zo iemand) te gaan zitten wachten. Dus toch maar een winkel.
Er is al zoveel opgeheven moet dit nu ook nog verdwijnen.
Er is van de service al niets meer over.
sins een jaar heb ik het loket in goes gevonden wat een klanten servise echt met recht top. verzekeringen vragen over uit draaien eventueele overmakingen alles was en is mogelijk echt mijn internet vermogen is mini maal Snswinkel Goes mag absoluut niet weg
Reputatie 2
Badge +1
Goed om te lezen dat er bij andere mensen nog veel behoefte is aan diensten die door de SNS winkel worden ingevuld. In een tijd waarin de meeste banken hun lokale kantoren sluiten, worden er nog altijd nieuwe SNS winkels geopend.
Hoi wilscholten, grotje en tinta van de gaag,

Allereerst wil ik jullie van harte welkom heten op de community. Leuk dat ik gelijk drie nieuwe leden mag begroeten.

Onlangs schreef onze collega René Kamerling https://"https://nieuwsblog.snsbank.nl/waarom-sns-winkels-638/" voor de community over SNS Winkels. Wellicht vinden jullie het leuk om dit te lezen.

@wilscholten Leuk dat je naar ons bent overgestapt. Wachten op een antwoord is natuurlijk niet leuk. Wist je dat je ons ook via andere kanalen kunt bereiken? We willen je altijd zo snel en goed mogelijk helpen.

@grotje We zijn uiteraard niet van plan om de winkels te sluiten, maar we openen er meer. Wat mis je op het gebied van service in de winkels?

@tinta van de gaag Fijn dat je zo tevreden bent over de winkel in Goes. Voor alle vragen ben je welkom om binnen te lopen.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ’Welkom op de community’ door te lezen. Mochten jullie meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, dan kunnen jullie dat doen in de Koffiekamer.
Goed blijkbaar vervullen de winkels een behoefte.
Ik heb destijds in Leiden weinig service van de winkel mogen krijgen. Dit is al inmiddels 5 a 6 jaar geleden, ik hoop dat het ten gunste verbeterd is.

Blijft over dat het voor mij niet goed duidelijk is wat je in de winkel kan doen. Dan kan ik een winkel binnenstappen, maar op de website staat het niet duidelijk uitgelegd. Meer dan een adviseur voor een goed gesprek kan ik niet terug vinden. Het team bestaat ook uit verkoopadviseurs en financieel adviseurs, zie ik over de winkel in Leiden op de webpagina.

Dus welke service bieden de winkels dan wel?
-financieel advies dus

Wat nog meer?
En verschilt de service per winkel?
Badge +1
Dus welke service bieden de winkels dan wel?
-financieel advies dus

Wat nog meer?
En verschilt de service per winkel?

Goedemiddag Brok43,

Naast financieel advies kun je ook voor andere zaken terecht bij een van onze winkels. De bijgevoegde afbeelding laat zien wat er onder andere nog meer mogelijk is. Daarnaast kun je natuurlijk erg veel online regelen. Dat blijkt wel, aangezien jouw laatste bezoek 5 à 6 jaar geleden is.

Tsja, we hebben het daarover hier al vaker gehad.
Voor mij mogen de winkels ook verdwijnen. Ze hebben voor mij geen toegevoegde waarde. Ik kan alles via alle andere manieren die er zijn. Anderzijds; ze zijn al een stukgoedkoper als de kantoren voorheen. Dus...
Ik kan niet goed inschatten wat het belang voor de SNS en hun klanten, ervan is om toch op deze wijze bereikbaar te zijn.
Groet,
Ben 🆒
Bij ons is de bank/winkel enkele jaren geleden gesloten, eigenlijk kwam ik er nooit en mis het dus ook niet.
Ik denk dat de huidige groep ouderen ook al een heel eind digitaal werkt, en ook nog maar zelden bij een winkel komt.
Voor financieel advies zijn er heel wat digitale mogelijkheden, dus je....

groet van Ron
Hoi Ron,

Leuk dat je lid bent geworden van de community en dan je je meteen mengt in de discussie over onze winkels. Ik denk dat je gelijk hebt; online bankieren wordt steeds groter. Regel jij al je bankzaken online?

Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
Tsja, we hebben het daarover hier al vaker gehad.
Voor mij mogen de winkels ook verdwijnen. Ze hebben voor mij geen toegevoegde waarde. Ik kan alles via alle andere manieren die er zijn. Anderzijds; ze zijn al een stukgoedkoper als de kantoren voorheen. Dus...
Ik kan niet goed inschatten wat het belang voor de SNS en hun klanten, ervan is om toch op deze wijze bereikbaar te zijn.
Groet,
Ben 🆒

Het belang voor SNS vraag ik mij af.

Het is niet zo gek dat de "normale" retail het zwaar heeft. Vooral in de kleine goedkope goederen sector (mn tech spul, gadgets en klein speelgoed) is de online concurrentie moordend, tegelijk met de alsmaar stijgende prijzen voor onroerend goed. Veel klanten bekijken alleen maar de prijzen om vervolgens het online te bestellen. Voordelen: bereikbaar buiten kantooruren, inruil mogelijkheden en zo mogelijk is er een (telefonische) helpdesk.

Hetzelfde is tegenwoordig met geld, dat steeds vaker giraal gaat.

Ik begrijp wel de digibeten dat zij graag wel een bank vestiging oid zien. Maar dan zou ik als digibeet de hele mikmak willen: rekening openen, ouderwetse rekeningmap, geld storten of opnemen aan een balie (of automaat), overboekingsformulieren indienen, hypotheek advies en (hypothecaire) leningen afsluiten.

Reageer