SNS

Waarom ga je naar een SNS Winkel?

  • 12 oktober 2010
  • 7 Reacties
  • 17062 Keer bekeken

Op dit moment maken banken in Nederland met hun dienstverlening steeds meer gebruik van het internet. Via internet kun je veel bankzaken regelen, informatie zoeken, mutaties doorgeven en steeds vaker ook producten afsluiten.In welke mate maak jij nog gebruik van lokale bankkantoren- of winkels en met welke redenen bezoek jij deze?

7 reacties

Het meeste doe ik via de computer, maar bepaalde dingen zijn op de site niet aanwezig of niet kunnen ondekken. IIk heb aan mijn digipas de rekeningen van mijn moeder gekoppeld, en kan dus nergens vinden waar men dit zelf kan regelen, samen voegen of de koppeling verwijderen indien nodig dus daarom is een bezoek soms nodig, zou graag vernemen of dit niet aangepast kan worden begrijp wel dat dit via een toestemming van de persoon moet zijn, maar mist hiervoor dan ook de douwnload papieren.
Hoi,

Ik maak al vele jaren bijna geen gebruik van de kantoren. Soms was het nood gedwongen (ik kon een aanvraagformulier niet invullen via internet en moest dat dus via een kantoor doen(buitenlandse postcode)). Vergeet trouwens de telefoon niet, deze heeft mij al verschillende keren geholpen (ook verschillende keren niet, maar ja ...). Een Skype optie zou ik wel leuk vinden en het nog makkelijker maken (icoontje op het scherm als je bent ingelogd, bij een klik er op meteen verbinding met een medewerker).

Lijkt mij toch wel handig zeker in grotere plaatsen "?ets" te hebben (bijv. een balie bij de Hema oid). Bovendien moeten de niet internettende klanten toch ook iets kunnen!

De telefoon optie moet wel verbeteren / beter inspelen op de vernieuwde behoefte door het minder worden van kantoren end.

Groet,

Ben
Interessante ideeen Ben, dank voor het meedenken. Ik zal ze doorgeven.

groet Liz
Hoi Frans,

Ik zal voor je na gaan vragen of en hoe het mogelijk is om die koppeling aan te passen.

Dank voor je reactie.

Groet Liz
Reputatie 3
Badge +1
Ik kon me nauwelijks herinneren wanneer ik voor de laatste keer een bankkantoor van SNS aan de binnenzijde had gezien. Uiteindelijk (door redenatie) wist ik het weer: begin 2008. En ook waarom: om een lijfrentespaarrekening te openen; destijds een nieuw product waarvoor nog formulieren nodig waren.

Vandaag de dag zou ik niet meer weten waarvoor ik nog naar een kantoor zou moeten. Recentelijk nog wilde ik oude ongebruikte spaarrekeningen opheffen. Dit heb ik telkens uitgesteld omdat je - na het invullen van diverse schermen - alsnog de boel moest printen, ondertekenen en op de post doen. Inmiddels kan dat ook volledig automatisch via Mijn SNS. Het formulier is gebleven, maar je ondertekent met je digicode. Zo hoort het ook als je wilt dat klanten electronisch bankieren. Je moet ze een volledig alternatief geven in de digitale wereld.

Helaas hebben banken dat nog niet voldoende doorgevoerd. Veel formulieren zijn nu wel gedigitaliseerd bij SNS, maar een goed alternatief voor de transactiehistorie (dagafschriften die 5 jaar bewaard moeten worden) is er nog niet. Ju kunt immers slechts 1,5 jaar terugkijken via Mijn SNS. Ik heb het nu opgelost door jaarlijks mijn transactieoverzicht te downloaden, maar erg handig/praktisch/klantvriendelijk vind ik deze voorziening niet.

Alles bij elkaar ben ik wel overwegend positief. Ik heb - afgezien van geld pinnen uit de muur - geen behoefte aan bankkantoren of -winkels. Adviesgesprekken over financien voer ik graag thuis, waar ik al mijn financiele informatie gewoon bij de hand heb. Dat is tegenwoordig bij veel bank/verzekeraars standaard. Informatie inwinnen en uitwisselen doe ik bij voorkeur via internet, e-mail en soms telefoon. Skype (zoals Ben al aangaf) zou een leuke aanvulling hierop zijn. Ook deze community vind ik waardevol om achtergrondinformatie over financiele producten in te winnen. Zowel in discussies met personeel van de SNS bank, als in discussies met andere klanten van de SNS bank. Laatstgenoemde zie ik niet zo snel gebeuren op een bankkantoor .

Stefan
Ik had wat vragen over mijn hypotheek dus liep ik net als vroeger naar mijn bankfiliaal en vroeg daar of ik even een gesprek kon hebben. Het antwoord was simpel : NEE, we hebben behalve de baliemedewerkers niemand meer in het kantoor aanwezig, iedereen werkt vanuit huis of centraal kantoor.....

Dat betekent dus een onpersoonlijke en dure 0900-helpdesk bellen en dat is wel een flinke achteruitgang.

Een mogelijke oplossing is m.i. een goede emailmogelijkheid naar een vaste medewerker. Is dat misschien een aanvulling op de site? Uiteraard zal dit alleen mogelijk moeten zijn voor ingelogde klanten en iedere klant moet dan zijn/haar eigen vaste contactpersoon hebben.
Hoi Jan,

Ik zal je vraag meenemen vanavond in de discussie over de veranderingen bij SNS Bank. Het antwoord zal ik dan ook hier plaatsen.

Groet Liz

Reageer