SNS

Beantwoord

Waarom moet je je als bestaande klant identificeren bij een SNS winkel ?

  • 22 januari 2013
  • 7 Reacties
  • 9689 Keer bekeken

Ik heb meerdere rekeningen voor mijzelf en mijn kinderen bij SNS Bank. Voor mijn jongste zoon wil ik een SNS Jeugd Betalenrekening openen. Ik ben ingelogd in MijnSns. Om de rekening aan te vragen moet ik eerst uitloggen omdat de rekening op naam van mijn zoon komt.
Nadat ik ben uitgelogd en de gegevens van mijn zoon heb ingevoerd, moet ik mijn eigen gegevens als wettelijk vertegenwoordiger alsnog helemaal invoeren.(het zou handig zijn als je dan terug zou kunnen keren naar Mijn SnS). Vervolgens wordt mij gevraagd hóe ik mij wil identifceren. Als bestaande klant is er maar één optie. Bij een SNSWinkel langsgaan.
Op dat punt heb ik de aanvraag gestopt. Ik begrijp niet dat anno 2012, bij een digitale aanvraag voor een rekening, voor personen die met BSN nummer al voor meerdere rekeningen bekend zijn bij de SNS, je fysiek bij een SNS winkel langs moet gaan om je te identificeren.
Kan dit eenvoudiger?
icon

Beste antwoord door Tineke 24 januari 2013, 12:56

We vinden het erg jammer om te horen dat je de aanvraag hebt gestopt. We snappen je wel. Het is inderdaad dubbel om je nogmaals te identificeren terwijl je al klant bent. Tijdens de aanvraag kunnen wij nog niet zien of de aanvrager al geïdentificeerd is. Nadat je de aanvraag hebt ingediend, controleren wij of je bij ons geïdentificeerd bent. Kort hierna krijg je een bevestiging per e-mail. Hierin wordt aangegeven of jij als klant je nog moet legitimeren. Wanneer alles in orde is hoef je de identificatie dus niet nog een keer te doen. Het zou inderdaad duidelijker zijn als dit tijdens het invullen van het formulier wordt uitgelegd. Het laatste nemen we dan ook zeker mee als verbeterpunt.
Bekijk origineel

7 reacties

Ik heb meerdere rekeningen voor mijzelf en mijn kinderen bij SNS Bank. Voor mijn jongste zoon wil ik een SNS Jeugd Betalenrekening openen. Ik ben ingelogd in MijnSns. Om de rekening aan te vragen moet ik eerst uitloggen omdat de rekening op naam van mijn zoon komt.
Nadat ik ben uitgelogd en de gegevens van mijn zoon heb ingevoerd, moet ik mijn eigen gegevens als wettelijk vertegenwoordiger alsnog helemaal invoeren.(het zou handig zijn als je dan terug zou kunnen keren naar Mijn SnS). Vervolgens wordt mij gevraagd hóe ik mij wil identifceren. Als bestaande klant is er maar één optie. Bij een SNSWinkel langsgaan.
Op dat punt heb ik de aanvraag gestopt. Ik begrijp niet dat anno 2012, bij een digitale aanvraag voor een rekening, voor personen die met BSN nummer al voor meerdere rekeningen bekend zijn bij de SNS, je fysiek bij een SNS winkel langs moet gaan om je te identificeren.
Kan dit eenvoudiger?

Wat mij verbaast is dat een niet-klant zich kan identificeren door een cent over te boeken van een andere bankrekening. Dat zou een klant toch ook moeten kunnen doen ? Of een identiteitsbewijs inscannen bijvoorbeeld..
Reputatie 3
Badge +1
We vinden het erg jammer om te horen dat je de aanvraag hebt gestopt. We snappen je wel. Het is inderdaad dubbel om je nogmaals te identificeren terwijl je al klant bent. Tijdens de aanvraag kunnen wij nog niet zien of de aanvrager al geïdentificeerd is. Nadat je de aanvraag hebt ingediend, controleren wij of je bij ons geïdentificeerd bent. Kort hierna krijg je een bevestiging per e-mail. Hierin wordt aangegeven of jij als klant je nog moet legitimeren. Wanneer alles in orde is hoef je de identificatie dus niet nog een keer te doen. Het zou inderdaad duidelijker zijn als dit tijdens het invullen van het formulier wordt uitgelegd. Het laatste nemen we dan ook zeker mee als verbeterpunt.
inmiddells is 27-9-2015 !!!! en heb net ook proberen een rekening voor mijn dochter te openen en stuitte op het zelfde probleem
nu is dit in dit bovenstaand verhaal wel beantwoord maar plaatsing was 24 januari 2013 nou had dit dus inmiddels best wel opgelost en/of aangepast kunnen zijn !
Hoi Jurgen77,

Welkom op SNS Community. Goed dat je gelijk een vraag stelt in dit topic.

Ik begrijp dat je een rekening voor je dochter probeerde te openen. Leuk dat ze een rekening bij ons krijgt. Kun je aangeven waar je precies tegenaan loopt? Als je al klant bij SNS bent, kun je bij het openen van een nieuwe rekening kiezen voor 'Ik identificeer me via een SNS Winkel'. Het systeem herkent dat je al klant bent en je hoeft niets meer te doen. Als je dochter minderjarig is, dien je als wettelijk vertegenwoordiger nog wel akkoord te geven middels het ondertekenen van een overeenkomst. Ik hoor graag wat er precies aan de hand is, zodat ik kan onderzoeken wat we kunnen verbeteren.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Ik hoop je snel weer te zien.
hallo Dennis
bedankt voor je reactie.
het "probleem"was dat mij niet duidelijk is/was waarom ik alsnog mijn moet identificeren
omdat ik al klant ben bij sns
inderdaad dien ik de overeenkomst te ondertekenen en op te sturen ALSMEDE een kopie van mijn id kaart
het is niet zo dat als ik kies voor identificeer via sns winkel dat alles daarmee geregeld is
ik dien alsnog zoals eerder gezegd een kopie van mijn identificatie mee te zenden dit zou wat beter of duidelijker
uitgelegd kunnen worden tijdens het aanvragen na een telefoontje met sns te hebben gepleegd is mij dit duidelijk uitgelegd
ook in de toekomst als ik weer bijvoorbeeld ook een spaarrekening zou willen openen voor mijn dochter dient dit zelfde proces herhaald te worden dus wederom opnieuw een kopie van identificatie van mijzelf (als verantwoordelijke) mee te zenden dit zou wat duidelijker kunnen zijn voor de client
MVG
Jurgen
Hoi Jurgen77,

Ik begrijp je reactie. Bij elke aanvraag en wijziging van een product of klantgegevens, vragen we om een kopie van je legitimatiebewijs toe te voegen. Ook al is je identificatie bij ons bekend, we moeten vanuit de Wet Identificatieplicht bij Dienstverlening de identiteit van onze klant vaststellen bij iedere wijziging die we voor de klant invoeren. We zijn ons ervan bewust dat dit niet altijd duidelijk wordt vermeld in de online formulieren. Hier wordt momenteel aan gewerkt en zal binnenkort verbeterd zijn.
hallo Dennis
bedankt voor je reactie.
het "probleem"was dat mij niet duidelijk is/was waarom ik alsnog mijn moet identificeren
omdat ik al klant ben bij sns
inderdaad dien ik de overeenkomst te ondertekenen en op te sturen ALSMEDE een kopie van mijn id kaart
het is niet zo dat als ik kies voor identificeer via sns winkel dat alles daarmee geregeld is
ik dien alsnog zoals eerder gezegd een kopie van mijn identificatie mee te zenden dit zou wat beter of duidelijker
uitgelegd kunnen worden tijdens het aanvragen na een telefoontje met sns te hebben gepleegd is mij dit duidelijk uitgelegd
ook in de toekomst als ik weer bijvoorbeeld ook een spaarrekening zou willen openen voor mijn dochter dient dit zelfde proces herhaald te worden dus wederom opnieuw een kopie van identificatie van mijzelf (als verantwoordelijke) mee te zenden dit zou wat duidelijker kunnen zijn voor de client
MVG
Jurgen


Zou je willen dat zomaar iedereen een rekening voor je kind kan openen als die zich voordoet als jou?
Kan volgens mij ook niet je bedoeling zijn.
Dat je je niet telkens opnieuw hoeft te identificeren lijkt me logisch, dat je een legitimatiebewijs mee moet sturen eveneens

Reageer