SNS

Beantwoord

Adresboek bijwerken zonder betalingsopdracht?

  • 22 september 2014
  • 37 Reacties
  • 17936 Keer bekeken

Is het mogelijk met bijv. een aanvink-veldje, het rekeningnummer en naam van een ontvangen transcatie automatisch in je adresboek toe te voegen.
icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 17 december 2019, 16:29

Is er al vordering hierover? Dit zou echt wel handig zijn, gewoon een extra keuze in ‘Instellingen’ van de app. Overigens is de wensenlijst nergens te vinden.

Goedemiddag @E.Q.

Zowel in Mijn SNS (internetbankieren) als in de app (mobiel bankieren) kun je het adresboek aanpassen. Hieronder tref je de uitleg stapsgewijs aan: 

Adres toevoegen

  • Internet Bankieren: Adresboek > '+ Nieuw adres'
  • Mobiel bankierenOverboeken > Invoeren gegevens > 'Toevoegen aan adresboek' aanvinken. Óf: Overboeken > Adresboekicoon > via '+' een nieuw contact toevoegen

Adres wijzigen

  • Internet Bankieren: Adresboek > paarse pijl achter betreffende rekening >'Wijzigen'
  • Mobiel Bankieren: Overboeken > Adresboekicoon > Achter een te wijzigen adres kies opties (potloodje) > 'Wijzig'

Adres verwijderen

  • Internet Bankieren: Adresboek > paarse pijl achter betreffende rekening >'Verwijderen'
  • Mobiel Bankieren: Overboeken > Adresboekicoon > Achter een te wijzigen adres kies opties (potloodje) > 'Verwijderen'
Bekijk origineel

37 reacties

Hallo edu.kornmann.
Welkom bij de community.
In de handleiding van MijnSNS internetbankieren staat;
Wanneer je een nieuwe begunstigde invoert, kun je deze toevoegen aan het adresboek. Vink daarvoor "Sla de gegevens op in het adresboek" aan, dat na invoer van een nieuwe begunstigde automatisch in je scherm verschijnt. 
Ik hoop dat het hiermee lukt.
Groet,
Ben 🆒
Hi Edu.kornmann en Ben,

Ik hoef helemaal niets meer te doen 😉. Leuk dat je gelijk een vraag stelt! Het antwoord van Ben is juist, je kunt de rekeningnummers inderdaad op die manier opslaan in je adresboek. Handig voor een volgende betaling 🙂.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Is het mogelijk met bijv. een aanvink-veldje, het rekeningnummer en naam van een ontvangen transcatie automatisch in je adresboek toe te voegen.

Hi Edu.kornmann,

Ik zie nu pas dat ik je vraag verkeerd gelezen heb, excuus daarvoor. Ik ga voor je navragen of het mogelijk is om het rekeningnummer van iemand waarvan je een bedrag ontvangt, middels een vinkje toe te voegen aan het adresboek. Hier kom ik zo snel mogelijk op terug.
Oh, ik ook dus!
Krijg je aanwijzingen die je niet nodig hebt.
Sorry,
Groet,
Ben 🆒
Mods,
Misschien wil iemand even de link in mijn eerste bericht (handleiding MijnSNS) aanpassen of verwijderen? Werkt niet meer goed, deze wel.
Misschien dan ook meteen even onderstrepen standaard aan zetten bij het plaatsen van een link. Het is nu (bijna) niet te zien dat het om een link gaat. Ik probeerde Bold, maar dat wordt ook niet geplaatst (onderstrepen door mij wordt wel geplaatst).
Groet,
Ben 🆒
Hallo BigBen,

Ik heb de link in je eerste bericht verwijderd en de link in je tweede bericht aangepast. Bij mij werkten beide links niet. Hier nog een keer (voor de zekerheid) de link naar de website, waar je de handleiding voor Mijn SNS kunt vinden 🙂.
Hallo BigBen,

Ik heb de link in je eerste bericht verwijdert en de link in je tweede bericht aangepast. Bij mij werkten beide links niet. https://"https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/internetbankieren-met-mijn-sns.html" nog een keer (voor de zekerheid) de link naar de website, waar je de handleiding voor Mijn SNS kunt vinden 🙂.

Ik begrijp er niets van. Via de tabblad "hulp" vind je "handleiding voor MijnSNS". Ik heb de linkadres achter de link in mijn link geplakt. Ook jouw link werkt niet zoals ik wilde. Je komt ook op de eerste bladzijde, waar iemand dan moet bedenken bij "hulp" te gaan kijken en dan op de genoemde link klikken.
Nogmaals een Testlink!  
Na nog wat testen blijkt mij dat je altijd op dezelfde pagina komt met meerdere inhoud, bereikbaar via tabbladen. Je kunt dan dus niet rechtstreeks naar de handleiding link.
Vreemd! Of kan het toch? Anders mogelijk maken (in "MijnSNS"?

Groet,
Ben 🆒
PS En; Misschien dan ook meteen even onderstrepen standaard aan zetten bij het plaatsen van een link. Het is nu (bijna) niet te zien dat het om een link gaat. Ik probeerde Bold, maar dat wordt ook niet geplaatst (onderstrepen door mij wordt wel geplaatst). ?
 
Badge +1
Hi Ben,

Het klopt dat je altijd bij het eerste tabje uitkomt en vervolgens zelf op bijvoorbeeld tabje ‘hulp’ moet klikken. Ik heb het even nagevraagd, het is technisch niet mogelijk.
Wat gek dat de link bij jou bijna niet te zien is, op mijn scherm ‘kan ik er niet omheen’ 😃.
Vraag;
In mijn vorige bijdrage (incl. citaatblok) staan 2 internetlinks. Zijn die bij iedereen zo te zien?
Graag reacties,
Bij mij in;
Opera maar 1 te zien
Chroom maar 1 te zien
Firefox maar 1 te zien
Explorer maar 1 te zien
Iron maar 1 te zien
Het is steeds de link die ik zelf heb onderstreept.
In reactiescherm zijn allen wel goed te zien. Mogelijk heeft een link nog een iets afwijkende kleur, wat ik dus niet zie.
Groet,
Ben 🆒
PS Ik besef dat we (ik) nu offtopic bezig ben, maar weet even niet hoe dit anders even af te maken.
PS2 Mods, mijn ps gemist???
Misschien dan ook meteen even onderstrepen standaard aan zetten bij het plaatsen van een link. Het is nu (bijna) niet te zien dat het om een link gaat. Ik probeerde Bold, maar dat wordt ook niet geplaatst (onderstrepen door mij wordt wel geplaatst). ?
Hi Ben,

In mijn scherm zie ik het woord 'Hier' in een andere kleur, wat aangeeft dat er een een link onder zit. Ik gebruik Firefox. Het is me niet helemaal duidelijk wat de reden is dat jij de andere kleur niet ziet? Het is wel een idee om een link standaard te onderstrepen, ik ga navragen of we dat kunnen instellen.
Hi Ben,

Ik hoor net dat de designafdeling aan het onderzoeken is, hoe we de herkenbaarheid van links kunnen verbeteren. Zodra er een passende oplossing is gaan ze deze doorvoeren. Dit moet echter overal op hetzelfde moment gedaan worden, dus kiezen we ervoor om niet een tijdelijke oplossing te bieden. Kun je nog even met de huidige weergave uit de voeten? 🙂
Hi Ben,

Ik hoor net dat de designafdeling aan het onderzoeken is, hoe we de herkenbaarheid van links kunnen verbeteren. Zodra er een passende oplossing is gaan ze deze doorvoeren. Dit moet echter overal op hetzelfde moment gedaan worden, dus kiezen we ervoor om niet een tijdelijke oplossing te bieden. Kun je nog even met de huidige weergave uit de voeten? :)

Zal wel moeten! :)
Ik ben licht kleurenblind.
Daarnaast; op een lichte scherm, donkere tekst in een heel kleine uitvoering en dan nog een min imale kleurverschil!
Thats why!
Groet,
Ben 🆒
Dank je Ben, duidelijk. Ik hoop dat het nieuwe uiterlijk voor jou beter werkt. Bedankt voor je feedback!
Luitjes,

Zie dat ik geen bevredigend antwoord heb gekregen op mjn vraag, en dat er vervolgens the thread uitwijdt over een ander onderwerp (denk ik).
Mijn vraag van 29-08-2014 luidde: "Is het mogelijk met bijv. een aanvink-veldje, het rekeningnummer en naam van een ontvangen transcatie automatisch in je adresboek toe te voegen.".

Wel, heb zelf het antwoord per toeval gevonden en wel in de SNS App op mijn I-Phone.
Daar kun je precies doen wat op dit moment nog niet mogelijk is op online bankieren van de website.

Zie daar bijv. een automatische incasso door instantie XYZ in het opverzicht.
Aanklikken voor details en daar krijg je de mogelijkheid van "Contact opslaan in adresboek".
Hierop klikken en kort daarna zal je deze begunstigde automatisch in het adresboek terugvinden op de online website versie van SNS Online Bankieren.

Dus via een omweg wel mogelijk.

Hoop dat deze functie ook binnekort beschikbaar komt op de website versie.

Groeten,
Edu

 
Badge +1
Hoi Edu,

Excuses dat je geen duidelijke terugkoppeling hebt ontvangen. Ik denk dat je in dit geval ‘slachtoffer’ bent geworden van off-topic berichten 😉.

Je wens staat op de wensenlijst, gelukkig kun je inderdaad via SNS Mobiel Bankieren app de handeling wel uitvoeren.
Is het mogelijk met bijv. een aanvink-veldje, het rekeningnummer en naam van een ontvangen transcatie automatisch in je adresboek toe te voegen.

Hoi Edu,

Je hebt zelf al ontdekt dat je via de SNS Mobiel Bankieren app de mogelijkheid hebt om contactgegevens aan je adresboek toe te voegen bij een ontvangen transactie. Op korte termijn is dit nog niet mogelijk via internetbankieren op de website. Dit heeft te maken met de impact om deze functie toe te voegen.
Is het mogelijk met bijv. een aanvink-veldje, het rekeningnummer en naam van een ontvangen transcatie automatisch in je adresboek toe te voegen.
Dit kan bij de app wel maar op de website niet en dat mis ik wel
Badge +1
Hoi Reiro,

Welkom op de community. Leuk dat je meteen een bericht plaatst 🙂.
Zoals mijn collega Olaf aangaf: op korte termijn is dit nog niet mogelijk via internetbankieren op de website. Dit heeft te maken met de impact om deze functie toe te voegen.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.

Tot snel op de community.
Hoi Reiro,

Welkom op de community. Leuk dat je meteen een bericht plaatst 🙂.
Zoals mijn collega Olaf aangaf: op korte termijn is dit nog niet mogelijk via internetbankieren op de website. Dit heeft te maken met de impact om deze functie toe te voegen.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien is het leuk om het topic ‘https://"https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-48/welkom-op-de-community-8170/"’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de https://"https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/".

Tot snel op de community.


Ik kom van een andere bank en ben dus gewend dat dit wel kan in Internet bankieren. Zijn er überhaupt plannen om dit in te voeren of zullen we deze functionaliteit van het automatisch toevoegen in het adresboek vanuit transacties niet in Internetbankieren krijgen?

De app gebruik ik niet en om nu al mijn adressen over te moeten kloppen vanuit mijn Rabobankieren is niet iets waar ik op zit te wachten.
Badge +1

De app gebruik ik niet en om nu al mijn adressen over te moeten kloppen vanuit mijn Rabobankieren is niet iets waar ik op zit te wachten.


Ik snap dat het in jouw situatie lastig is, Reiro. Op korte termijn zijn er geen plannen om deze functionaliteit te integreren. Via de community houden we je uiteraard op de hoogte.
Beste SNS,

Waarom kan ik niet snel en makkelijk rekeningnummers van mijn digitale afschriften alsnog opslaan in mijn adresboek?

Alternatief is nu ze opschrijven en daarna handmatig toevoegen aan mijn adresboek. Veel werk.

Thanks

PS deze optie heb je trouwens wel bij Rabo en ING.

Jeroen
Badge +1
Goedemorgen Jeroen,

Laat ik beginnen met je welkom te heten op de community: welkom 🙂. Mag ik vragen via welke weg jij hier terecht bent gekomen?

Goed om te zien dat je meteen meedenkt. Ik heb je wens op de wensenlijst gezet en leg 'm voor aan de ontwikkelaars van Mijn SNS. Zodra ik meer weet, hoor je van me.
Nu de eerste stap is gezet, hoop ik je uiteraard vaker te zien op de community. Neem ook eens een kijkje in het topic ‘Welkom op de community’. In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Tot snel.
Badge +1
Goedemorgen,

Onze ontwikkelaars hebben je suggestie op de wensenlijst gezet. We houden je op de hoogte als er ontwikkelingen zijn. Dank voor het meedenken; ga vooral zo door 😉.
Het zou handig zijn wanneer er in de mobiele app een extra optie komt om adresboek bij te werken.
Zover mij bekend (ben pas overgestapt naar SNS) kan ik alleen adressen toevoegen indien ik een betalingsopdracht gereedzet.
Dit is m.i beetje omslachtig.

Groet,

Peter
Goedemiddag Peter,

Allereerst welkom op onze community en leuk dat je gelijk met een wens komt. :)

Ik heb het zelf even getest in de mobiele app en als het goed is heb jij ook de mogelijkheid om in het adresboek een adres te wijzigen. Dit kun je doen door naar het betreffende adres te gaan en vervolgens aan de rechterkant op het potloodje te klikken. Lukt jou dit ook?

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
In dit topic ‘Het SNS Team stelt zich voor’ kun je kennismaken met het SNS Team.

Reageer