SNS

Beantwoord

Automatische incasso, maar toch niet op de incasso lijst in mijn SNS en ook geen notificatie.

  • 24 maart 2016
  • 43 Reacties
  • 2818 Keer bekeken

Het viel me afgelopen maanden al eerder op, ik krijg van sommige incasso's geen notificatie, en deze incasso is ook niet zichtbaar in mijn incasso's binnen mijn SNS.
Een voorbeeld hiervan is de incasso van de Postcode Loterij. Deze incasseerde deze ochtend € 12,75. De afgelopen week heb ik dagelijks het incasso overzicht geraadpleegd. Maar daar heeft deze niet tussen gestaan. Weet iemand hoe dit kan ? en kan dit wellicht anders ? 😃
icon

Beste antwoord door Olaf 29 maart 2016, 11:23

Goedemorgen allen,

Het blijk inderdaad dat er een probleem was met de vooraankondiging van incasso's, waardoor er een achterstand is ontstaan. Dit is inmiddels opgelost. Incasso's die vandaag worden geïncasseerd, kun je achteraf nog storneren. De incasso's vanaf morgen kun je weer tegenhouden op de gebruikelijke manier.
Bekijk origineel

43 reacties

Badge +1
Goedemiddag Mr.Tinus,

Ik heb de situatie voorgelegd aan onze productmanagers; zij willen dit issue graag onderzoeken. Kun je aangeven hoe de sortering van jouw incassolijst staat ingesteld?

@iedereen We horen het graag als iemand een zelfde soort ervaring heeft.
Excuses, ik zie dat ik niet helemaal volledig was.
Op de incassolijst wat reeds geïncasseerd is staat de afschrijving wel.
Ik doelde hier op de lijst onder het tabje, ingeplande incasso's . Daar heeft deze niet op gestaan. De afschrijving was dus een verrassing.
Van alle overige zaken krijg ik netjes een paar dag van te voren een notificatie via de email dat er wat geïncasseerd gaat worden. Dat was bij deze incasso dus ook niet het geval.
Reputatie 3
Badge +1
Wat mij vandaag opviel is dat er een automatische incasso van Vitens heeft plaatsgevonden zonder dat deze was aangekondigd op de gebruikelijke manier. De incasso stond gisteren niet in het overzicht van geplande incasso's en ik heb hiervan ook geen incasso attentie gehad. Kan het te maken hebben met de problemen van begin deze week? De incasso zelf was verder goed en kwam overeen met de eindafrekening die ik via de website van Vitens al had gecontroleerd.
Dat zelfde heb ik o.a. met de incasso van mijn SNS hypotheek. Die wordt nooit aangekondigd.

Edit: maar dat komt omdat het een interne incasso is: https://forum.snsbank.nl/wensenlijst-97/vooraankondiging-interne-hypotheekincasso-8741
ik had een incasso van BREMAN SERVICE stond ook niet in de lijst
Vandaag zijn 3 europese incasso's uitgevoerd op mijn rekening. Van deze incasso's heb ik geen vooraankondiging ontvangen per e-mail en ze hebben ook niet in het incasso-overzicht van ingeplande incasso's gestaan. (Vitens, KPN en Ditzo)
Ook bij mij zis een incasso gedaan zonder vooraankondiging.
We hebben een bugje gevonden 🙂
Badge +1
Bedankt leden voor de aanvulling. Hopelijk heb ik na Pasen een antwoord.
Reputatie 3
Badge +1
Zonet weer een incasso attentie ontvangen. Op Goede Vrijdag, de dag dat de banken toch gesloten waren?!
Enfin; zo te zien werkt het weer.
Reputatie 3
Badge +1
En op de valreep nog 3 incasso's met als uitvoeringsdatum 29 maart. Helaas was de uiterste datum/tijd dat ik ze kon tegenhouden 24 maart tot 15:00 uur. Dat is dus meer dan 24 uur geleden...
Geen nood deze keer; het zijn legitieme incasso's. 😉
Goedemorgen allen,

Het blijk inderdaad dat er een probleem was met de vooraankondiging van incasso's, waardoor er een achterstand is ontstaan. Dit is inmiddels opgelost. Incasso's die vandaag worden geïncasseerd, kun je achteraf nog storneren. De incasso's vanaf morgen kun je weer tegenhouden op de gebruikelijke manier.
Dank voor de terugkoppeling Olaf !
Graag gedaan, Mr.Tinus. 😉
En op de valreep nog 3 incasso's met als uitvoeringsdatum 29 maart. Helaas was de uiterste datum/tijd dat ik ze kon tegenhouden 24 maart tot 15:00 uur. Dat is dus meer dan 24 uur geleden...
Geen nood deze keer; het zijn legitieme incasso's. ;)


Bij mij zijn de incasso's met uitvoeringsdatum 29 maart vandaag niet uitgevoerd.
En op de valreep nog 3 incasso's met als uitvoeringsdatum 29 maart. Helaas was de uiterste datum/tijd dat ik ze kon tegenhouden 24 maart tot 15:00 uur. Dat is dus meer dan 24 uur geleden...
Geen nood deze keer; het zijn legitieme incasso's. ;)


Bij mij zijn de incasso's met uitvoeringsdatum 29 maart vandaag niet uitgevoerd.


dat klopt bij ook niet 4 stuks ,ze zijn wel uit de lijst maar niet van de rekening afgeboekt
Reputatie 3
Badge +1
En op de valreep nog 3 incasso's met als uitvoeringsdatum 29 maart. Helaas was de uiterste datum/tijd dat ik ze kon tegenhouden 24 maart tot 15:00 uur. Dat is dus meer dan 24 uur geleden...
Geen nood deze keer; het zijn legitieme incasso's. ;)

Bij mij zijn de incasso's met uitvoeringsdatum 29 maart vandaag niet uitgevoerd.

dat klopt bij ook niet 4 stuks ,ze zijn wel uit de lijst maar niet van de rekening afgeboekt

Inderdaad, bij mij zijn ze gisteren ook niet uitgevoerd. Zojuist (30 maart 7:16) is 1 van de 3 uitgevoerd. De andere 2 zullen nog wel volgen verwacht ik...
ik had er een stuk of 10 op de lijst waarvan er een aantal nu zijn uitgevoerd.
Dagje extra rente ? 🙂
De incasso’s die gisteren uitgevoerd hadden moeten worden, zijn door een storing bij Equens een dag vertraagd. Deze incasso’s worden in de loop van vandaag uitgevoerd.
kak... alles is afgeschreven 😃 maandje rentenieren zit er dus niet in.
Alles werkt weer naar behoren. Dank nogmaals voor de updates !
Badge +1
.
Alles werkt weer naar behoren. Dank nogmaals voor de updates !

Goed om te horen. En uiteraard graag gedaan 🙂.
Vroeger kreeg ik een melding per e-mail als er een nieuwe automatische incasso goedgekeurd moest worden. Nu wist ik dat er binnenkort een nieuwe automatische incasso aan kwam ter goedkeuring en vanochtend stond deze inderdaad klaar ter goedkeuring, maar heb geen vooraankondiging gehad van de bank? Als ik niet gekeken had, had ik de goedkeuring gemist en was er niets geïncasseerd met alle gevolgen van dien.
Tevens heb ik in instellingen aan staan dat ik een e-mail krijg van een aankomende incasso en die zie ik ook nooit meer.
Een storing in het systeem?
Badge +1
Tevens heb ik in instellingen aan staan dat ik een e-mail krijg van een aankomende incasso en die zie ik ook nooit meer.
Een storing in het systeem?

Hoi Jan-Dirk,

Dank voor de melding. Slim dat je het zelf hebt gecontroleerd. Ik ga voor je na of er een storing bekend is, je hoort van me zodra ik meer weet.
Oké, ik wacht je reactie af.
Reputatie 3
Badge +1
Bij mij komen de incasso attenties nog steeds normaal binnen. Ik heb even de laatste 10 incasso's naast mijn e-mail berichten gelegd en daar zit geen verschil tussen.

Reageer