SNS

Beantwoord

Automatische incasso, maar toch niet op de incasso lijst in mijn SNS en ook geen notificatie.

  • 24 maart 2016
  • 43 Reacties
  • 1989 Keer bekeken


Toon eerste bericht

43 reacties

Badge +1
Tevens heb ik in instellingen aan staan dat ik een e-mail krijg van een aankomende incasso en die zie ik ook nooit meer.Een storing in het systeem?
Onze specialist geeft aan dat je een mail zou moeten ontvangen en er geen storing bekend is. Ook Stefan geeft aan dat het bij hem werkt dus het lijkt op een individueel probleem. Wil je een toelichting samen met je postcode, huisnummer en geboortedatum mailen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Jan-Dirk - Attenties'? Dan zoekt onze IT-afdeling naar de oorzaak.
Ga ik doen, bedankt zover.
Ga ik doen, bedankt zover.
Omdat wij een en/of-rekening hebben, hebben wij allebei een eigen inlogpagina.
Op de instellingenpagina van mijn vrouw stond incasso-attentie op uit en die heb ik aangezet.
Of het aan het laatste lag of aan het snelle ingrijpen van webcare weet ik natuurlijk niet, maar prompt kreeg ik gisteravond een e-mail van een aankomende incasso voor vandaag.
Dus dat deel lijkt (weer) in orde te zijn.
Nu nog een keer controleren of er mededeling wordt gedaan als een nieuwe incassant wil incasseren, maar dan moet zo'n feit zich een keer voordoen. De lopende automatische incasso's komen eind van de maand er weer aan en moet ik dus een boel e-mails van de bank krijgen.
Badge +1
Het lijkt me van belang of jullie samen het zelfde e-mail adres gebruiken voor de attenties. De structuur die de SNS opdringt is ieder zijn eigen omgeving, adresboek en dan ook ieder z'n eigen attenties. Dus als dit van invloed is, is er misschien een probleem. Bij het zelfde e-mail adres zou zo maar de laatste mutatie kunnen winnen...
Voor de SNS-diensten gebruiken we gezamenlijk 1 e-mailadres.
Hoi Jan-Dirk,

De mail had ik nog niet doorgezet, maar ben blij om te lezen dat je weer notificaties binnenkrijgt. Het is niet nodig om in Mijn SNS van jezelf en van je partner de notificaties aan te zetten, ook niet als je hetzelfde mailadres gebruikt. Laat je het weten als je hier vaker tegenaan loopt? De specialisten zagen op het eerste oogopslag geen afwijkingen.
Maar geldt dit dan ook als de incassomschtiging is gegeven door de rekeninghouder die GEEN attentie verwacht? Kennelijk niet.Weer een bevestiging van de ongeregeldheden als gevolg van de SNS-keuze voor persoonsgebonden info in plaats van rekeninggebonden.
(ik kon het niet laten... maar het wordt ook steeds belangrijker en er zijn nog steeds geen tekenen dat er ook maar over wordt nagedacht om er iets aan te doen).
Hoi Koos,

Je vraag is me niet helemaal helder. Wat bedoel je met "geldt dit dan ook als de incassomachtiging is gegeven door de rekeninghouder die GEEN attentie verwacht?"?
Als rekeninghouder nr. 1 geen attendering heeft geactiveerd, krijgt rekeninghouder nr 2 dan wel een waarschuwing als er een incasso komt die door rekeninghouder nr. 1 is afgegeven? Ik neem nu aan van niet.
Logisch vanuit de gekozen SNS-logica, maar niet vanuit de klant.
Als rekeninghouder nr. 1 geen attendering heeft geactiveerd, krijgt rekeninghouder nr 2 dan wel een waarschuwing als er een incasso komt die door rekeninghouder nr. 1 is afgegeven? Ik neem nu aan van niet.
Logisch vanuit de gekozen SNS-logica, maar niet vanuit de klant.


Volgens mij snap ik wat je bedoelt. Ik heb dit met 2 specialisten besproken. Een incassomachtiging wordt afgegeven voor een rekeningnummer. SNS heeft geen inzage in welke rekeninghouder van een gezamenlijke rekening de incassomachtiging heeft afgegeven. Als rekeninghouder 1 bijvoorbeeld zijn telefoonabonnement automatisch van de gezamenlijke rekening laat incasseren, dan ontvangt rekeninghouder 2 hier een melding van als diegene een incasso-attentie heeft ingesteld. Voor de zekerheid test ik het op mijn eigen gezamenlijke rekening en deel ik mijn bevindingen volgende week.
Dat lijkt me een interessante insteek. Ik ben benieuwd.
Hoi allen,

Hierbij een update. Afgelopen week heb ik een aantal attenties ontvangen over af te schrijven incasso's van onze gezamenlijke rekening. De mederekeninghouder heeft al deze attenties niet gehad. Dit lijkt dus niet helemaal goed te gaan. Komende week overleg ik dit met een specialist en hou ik jullie op de hoogte van de voortgang.
Fijn dat je er zo snel op terugkomt, Dennis. Ik blijf nieuwsgierig.
Hoi allemaal,

Het is duidelijk waar het probleem ontstaat. Het incassoprogramma is ontworpen voor de hoofdrekeninghouder. Hierdoor ontvangt alleen de hoofdrekeninghouder een attentie van een incasso op een gezamenlijke rekening. De suggestie voor een aanpassing zet ik door naar de ontwikkelaars. Als het op dit moment niet gerealiseerd kan worden, dan plaats ik 'm op de wensenlijst.
Reputatie 2
Badge +1
...Het incassoprogramma is ontworpen voor de hoofdrekeninghouder. Hierdoor ontvangt alleen de hoofdrekeninghouder een attentie van een incasso op een gezamenlijke rekening...
Mooi dat het vermoeden van de (diverse) community leden hier nu wordt bevestigd.
Dank voor de uitleg, hoewel er nu een andere vraag opdoemt, omdat wij thuis het begrip "hoofdrekeninghouder" niet kennen. In mijn ogen is een en/of rekening van twee gelijkberechtigde mensen. Ze hebben tenslotte ook gelijke plichten - of zit daar ook verschil in? Zijn er überhaupt nog meer verschillen tussen de beide rekeninghouders?
Wie bepaalt wie van de twee de hoofdrekeninghouder is? Is dat altijd de eerstgenoemde? Dan zou SNS dat bij de opening van een rekening wel eens kunnen melden, dan kunnen de (toekomstige) rekeninghouders er zelf over nadenken. Misschien is de hoofdrekeninghouder niet degene die de administratie regelt en dus de incasso's ziet.
En als het niet eerstgenoemde is (wat ik me niet zo goed kan voorstellen), hoe komen rekeninghouders er dan achter?
Badge +1

Wie bepaalt wie van de twee de hoofdrekeninghouder is? Is dat altijd de eerstgenoemde?
En als het niet eerstgenoemde is (wat ik me niet zo goed kan voorstellen), hoe komen rekeninghouders er dan achter?

Hoi Koos,

Je vraag leg ik in navolging van Dennis voor aan de specialisten. Je hoort van ons zodra we een reactie hebben.
Hoi Koos,

Onze specialist vindt dat je gelijk hebt, dat moeten we in het aanvraagproces beter vermelden. Hij heeft het doorgezet naar onze collega's die dit proces beheren, zodat het wordt aangepast.

Reageer