SNS

Beantwoord

Digipas doet het niet meer. Kan ik de batterij verwisselen?

  • 11 oktober 2014
  • 77 Reacties
  • 30891 Keer bekeken

Badge
Eén van mijn digipassen heeft het begeven.
Waarschijnlijk heeft de knoopcel het loodje gelegd..

Kan ik daar zelf een nieuwe batterij in zetten of bestaat daar een speciaal protocol voor?
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 11 oktober 2014, 16:13

Hallo Indebanvandebank,

Aaah! Heeft ie je wel een aantal jaren trouw kunnen ondersteunen? Je kunt een batterij niet verwisselen; je zult een nieuwe digipas moeten aanvragen. Hier kun je deze aanvragen. Als wij nog iets kunnen betekenen, horen we dat graag. Voor nu een fijne voortzetting van je weekend.
Bekijk origineel

77 reacties

Hoi, nee je kunt er geen nieuwe batterij in doen. Je kunt een nieuwe pas aanvragen via www.snsbank.nl
Als je klikt in de zoekbalk en daar invult: digipas problemen, dan gaat de rest vanzelf.


Het is makkelijk en snel. Je kunt zelf een datum en tijd uitkiezen waarop de nieuw digipas geleverd wordt.

Succes,
Groetjes
Claudia
Badge +1
Hallo Indebanvandebank,

Aaah! Heeft ie je wel een aantal jaren trouw kunnen ondersteunen? Je kunt een batterij niet verwisselen; je zult een nieuwe digipas moeten aanvragen. Hier kun je deze aanvragen. Als wij nog iets kunnen betekenen, horen we dat graag. Voor nu een fijne voortzetting van je weekend.
Badge +1
Hallo Claudia,

Excuses, ik heb helemaal over jouw reactie heen gelezen. Daar had ik uiteraard niks aan te voegen 😃. Hartelijk dank voor je hulp en jij ook een fijn weekend gewenst!
Badge
Wel bij het chemisch afval doen he, er zit een batterijtje in...
Wel bij het chemisch afval doen he, er zit een batterijtje in...

Hi Reinout,

Ik het kader van duurzaamheid en milieu is dit een goede toevoeging 🙂

Hi Reinout,

Ik het kader van duurzaamheid en milieu is dit een goede toevoeging :)

Men kan hem toch (beter) ook inleveren bij een SNS winkel in de buurt?
Worden dan op verantwoorde wijze gerecycled!
Groet,
Ben 🆒
PS Of zijn we nog niet zover?
Men kan hem toch (beter) ook inleveren bij een SNS winkel in de buurt?
Worden dan op verantwoorde wijze gerecycled!
Groet,
Ben 🆒
PS Of zijn we nog niet zover?


Hi Ben,

Zover zijn we zeker! Als men in de gelegenheid is om de oude digipas in te leveren bij een SNS Winkel, dan graag!
Badge
Tjonge, wat een reacties op een simpele vraag.

Om Tibor even bij te praten...deze digipas heeft nog nooit dienst gedaan.
Bij het overgaan van echt bankieren op internetbankieren vond mijn contactpersoon bij het SNS kantoor in Hengelo het wel handig om zowel voor mijn vrouw als voor mijzelf een digipas aan te vragen. Voor het geval dat er een stuk zou gaan. Al die tijd hebben wij er maar een gebruikt en die doet het nog steeds tot volle tevredenheid. De tweede digipas heeft een slapend bestaan geleid nadat het ding was geactiveerd. Eigenlijk bij toeval kwamen wij er achter dat hij voor goed was ingeslapen. Vandaar mijn hulpvraag.

Het aanvragen van de nieuwe digipas was het bekend fluitje van een cent. Direct gevolgd door een SNS e-mail bericht dat ik binnen 2 werkdagen meer van hun zou horen.
Een tweede e-mail van de SNS in dezelfde minuut verstuurd vertelde mij dat de aanvraagwas goedgekeurd. De nieuwe digipas lag al klaar bij de bezorgdienst AMP Logistics.
Er werd ook beloofd dat AMP binnen 1 werkdag (dat is dus vandaag) een e-mail zou sturen waarin staat hoe de afspraak met de bezorger is te maken.
Tenzij AMP nu nog druk aan het werk is is dat niet geluk,t want tussen alle mail van vandaag zat er van hun niets bij. Dus houd ik morgen mij mail weer goed in de gaten.
Badge
En of de jongens en meisjes van AMP Logistics nog aan het werk zijn.
Toen ik zonet (23:00 uur) thuiskwam stond de mail van AMP al op mij te wachten.
Snel en eenvoudig was een afspraak te maken en nu krijg ik woensdagmorgen in alle verschrikkelijke vroegte nog een berichtje in welk tijdvak van 2 uur de bezorger tussen 08:30 en 13:00 uur de nieuwe digipas persoonlijk komt afleveren. Waar vind je nog zo'n service of is dit ook een onderdeel van 'normaal bankieren'?
Badge +1
Hoi Indebankvandebank,

Omdat je aangaf dat ‘één van je digipassen het heeft begeven’, begreep mijn collega Tibor dat de batterij leeg is van je digipas. Heeft je digipas misschien van eenzaamheid het loodje gelegd 😉? Leuk overigens dat de andere communityleden meedenken 🙂.
Fijn dat je hier ook meteen het proces van AMP Logistics bespreekt, voor de meelezers zeker bruikbaar! Deze service bestond overigens al voor ‘Heel Normaal’.
Badge
Ziezo, dat is ook weer geregeld.
Vanmorgen vroeg had ik al een e-mail van AMP ontvangen dat de koerier tussen 08:38 en 10:38 zijn opwachting zou maken.
Mooi binnen die tijdsduur werd de digipas afgeleverd.
Daar kan ik weer een paar jaar mee vooruit.
Ging alles in dit leven maar zo makkelijk.
Badge
Laat ik het hele verhaal dan ook maar even afronden.

Een paar uur na ontvangst van de nieuwe digipas bracht PostNL al een brief van de SNS bank met instructies voor het activeringsproces.

Eerst de digipas aanzetten.
Dan het in de brief genoemde 'startgetal' intoetsen
Daarna de (nieuwe) zelfbedachte 5-cijferige pincode.
Die pincode een tweede keer intoetsen en daarmee was de digipas geactiveerd.

Natuurlijk even proberen.
Als verrassing stond boven aan het lijstje financiële mutatie het net bijgeschreven bedrag van mijn declaratie aan de SNS Bank betreffende de onlangs in Utrecht gehouden contactdag.
Waar zo'n nieuwe digipas al niet goed voor is.
Hoi Indebanvandebank,

Fijn om te lezen dat alles naar wens is afgehandeld. Het klinkt alsof het allemaal razendsnel is gegaan, dat is voor ons de bevestiging dat wij op de goede weg zijn. Dankjewel dat je je bevindingen hier met ons deelt. 🙂
Laat ik het hele verhaal dan ook maar even afronden.

Een paar uur na ontvangst van de nieuwe digipas bracht PostNL al een brief van de SNS bank met instructies voor het activeringsproces.

Eerst de digipas aanzetten.
Dan het in de brief genoemde 'startgetal' intoetsen
Daarna de (nieuwe) zelfbedachte 5-cijferige pincode.
Die pincode een tweede keer intoetsen en daarmee was de digipas geactiveerd.

Natuurlijk even proberen.
Als verrassing stond boven aan het lijstje financiële mutatie het net bijgeschreven bedrag van mijn declaratie aan de SNS Bank betreffende de onlangs in Utrecht gehouden contactdag.
Waar zo'n nieuwe digipas al niet goed voor is.

Maar toch...
Ik ben zo iemand die gelijk met vanalles aan de slag gaat, vooral niet eerst vanalles lezen. Met zo´n digipas in handen zou ik dus (mogelijk) kijken hoe ik hem aan het werk krijg. Dat daarna de gebruiksaanwijzing komt met de aanwijzingen hoe het goed te doen, zou voor mij dus te laat kunnen zijn. De digipas in de war / onbruikbaar??
Dus eigenlijk zou ik vooraf (of bij de digipas de brief moeten hebben of een aanwijzing op die brief te achten.
Maar...
ik maak me natuurlijk veel te veel zorgen; zo is het ook bij de SNS geregeld!!
Mooi toch!! ?
Groet,
Ben 🆒
PS Is toch zo?
Hi Ben,

Dat is een hele goede vraag, dat weet ik niet uit mijn hoofd. Misschien kan Indebanvandebank hier antwoord op geven? Ik ga het in ieder geval voor je uitpluizen, ik kom er op terug.
Badge +1
Hi Ben,

In de brief van de heraanvraag initieel wachtwoord digicode (IPIN), staat ook vermeld hoe de klant deze dient in te stellen en te wijzigen 🙂.
Hi Ben,

In de brief van de heraanvraag initieel wachtwoord digicode (IPIN), staat ook vermeld hoe de klant deze dient in te stellen en te wijzigen 🙂.

Sorry Kirsty, vandaag dagje uit naar Kampen geweest (Oude SNS bank), ben daar waarschijnlijk beetje moe van, zodat ik je zin niet snap!😕
Krijg ik dan een brief "heraanvraag initieel wachtwoord digicode (IPIN)"? Ik krijg toch een nieuwe digipas?
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hi Ben,

Moe maar voldaan zeggen we dan maar, of niet 😃? In mijn reactie heb ik de nadruk gelegd op de heraanvraag van de IPIN en de daarbij horende brief. Die brief hoort bij de nieuwe digipas. Daarom krijg je een nieuwe IPIN om deze digipas te activeren.
Hi Ben,

Moe maar voldaan zeggen we dan maar, of niet 😃? In mijn reactie heb ik de nadruk gelegd op de heraanvraag van de IPIN en de daarbij horende brief. Die brief hoort bij de nieuwe digipas. Daarom krijg je een nieuwe IPIN om deze digipas te activeren.

Moe en inderdaad "voldaan". Was een leuke ervaring en erg interresant om daar even rond te kijken. Aanbevelenswaardig!
Vandaag start nieuwe week, met nieuwe energie, dus nu snap ik het!
Dank je.
Groet,
Ben 🆒
PS Was je er ook al eens geweest (Kampen, SNS ) ?
mijn digi doet raar, wat nu,nieuwe batterij zo ja welke moet er in dan!
Badge
mijn digi doet raar, wat nu,nieuwe batterij zo ja welke moet er in dan!

Je kunt de batterij niet vervangen.
Zie ook op de SNS site dat je dan een nieuwe moet aanvragen.
https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/probleem-oplossen-met-digipas.html
Badge
Mijn digipas-avontuur krijgt nog een staartje.
Zoals je aan het begin van dit draadje kunt lezen heb ik een poosje geleden -omdat één van de twee digipassen het had begeven- een nieuwe digipas aangevraagd, ontvangen, geactiveerd en opgeborgen.
Daarna ben ik, om van alle emoties te bekomen, samen met mijn vrouw op vakantie gegaan.
Inmiddels zijn we uitgerust en wel op 't honk teruggekeerd.
Natuurlijk met een bult digitale foto's, want je weet hoe dat tegenwoordig gaat: schiet maar raak voor een knaak.
Van een aantal foto's een bestelling gedaan op ouderwets papier. Dan heb je tenminste nog wat in handen.
Zoals overal aan het eind van zo'n bestellingsprocedure wacht de kassa. In dit geval via Ideal.
En nu komen we tot de kern van het verhaal.
Voor die betaling pak ik de oude vertrouwde nog altijd functionerende digipas.
Op de Ideal pagina voer ik het 10-cijferige nummer van de digipas in.
Dan zet ik de digipas aan waabij in het scherm de bekende 5 - - - - - streepjes verschijnen.
Dan toets ik mijn PIN-code in en verschijnen er 6 - - - - - - streepjes, waarna het op het beeldscherm verschenen getal moet worden ingevoerd.
In het Digipas schempje komt een controlegetal te staan dat weer op de Internetpagina moet worden ingevuld.
Daarna op de knop 'Verzenden' drukken en de betaling is afgerond.

Tenminste, dat dacht ik, maar er verscheen een melding in de trant van 'er is iets misgegaan....'
Getverdieleke, wat heb ik nou weer verkeerd gedaan? Opnieuw geprobeerd; hetzelfde resultaat. Nog eens; weer de melding.
Krijg nou wat, dit is niet koosjer. Scherm afsluiten en SNS Internetbankieren opstarten en daar met de digipas inloggen.
Mooi dat het daar ook niet werkt.
Wat nu? Eén of andere goochemerd zal mijn oude mooie goed werkende digipas toch niet hebben geblokeerd?

Men neme de proef op de som en pakke de voor de vakantie ontvangen nieuwe digipas.
Daarmee inloggen op SNS Internetbankieren. Hoera, dat werkt (en de fotobetaling is inderdaad niet zichtbaar).
Daarna de fotopagina opnieuw opgestart en met de nieuwe digipas de betaling verder afgerond.
Ter controle even gekeken of de betaling al op de bankrekening zichtbaar was en ja hoor, alles naar wens verlopen.
Ik heb betaald, de leverancier krijgt z'n centjes en over een paar dagen komt het pakkeltje foto's wel door de brievenbus.

Blijft mijn brandende vraag nog staan: WAAROM IS MIJN NOG GOED WERKENDE DIGIPAS GEBLOKKEERD?
Het ding werkte uitstekend en ik heb er ook niet om gevraagd hem de nek om te draaien.
Het zal toch niet zo zijn dat bij de SNS iemand heeft geprobeert mee te denken. Zoiets moet je vooral aan de ING overlaten.

Wat moeten we nu weer allemaal doen om dat te herstellen en ik weer in het geruststellende bezit van twee digipassen kom?
Het zal toch niet zo zijn dat bij de SNS iemand heeft geprobeert mee te denken. Zoiets moet je vooral aan de ING overlaten.

Wat moeten we nu weer allemaal doen om dat te herstellen en ik weer in het geruststellende bezit van twee digipassen kom?


1. Ik denk wel dat iemand bij de SNS meedacht. Waarschijnlijk heeft niemand daar gezien dat je twee digipassen had; dus alleen de nieuwe aan je rekening/contract gekoppeld.

2. Wat moet je trouwens met twee digipassen als je er één gebruikt en de service van de SNS zo snel is, dat je binnen een paar dagen een nieuwe hebt?

3. Zo te lezen heb je wel een mooie vakantie gehad. Fijn. Ik laat ook nog steeds trouw de foro's afdrukken.

4. Maak er toch maar een mooi weekend van 😃
Badge
Het is wel aardig dat je probeert mee te denken Blacktomat, maar daar heb ik niet zo veel aan want je komt immers niet met een oplossing.
Wellicht moeten we dat toch maar aan de professionals van de SNS Bank overlaten.

Daar is waarschijnlijk mijn nog werkende digipas onklaar gemaakt, dus daar moeten ze nog maar een keer aan de knoppen draaien.
De reden dat ik twee digipassen heb komt door het advies destijds van de SNS Bank zelf.
Zowel mijn vrouw als ik hebben een bankpas en de bankmedewerker adviseerde toen voor elke bankpas ook een digipas.
Het leek wel dat hij niet zoveel vertrouwen had in de techniek uit het verre oosten.

De vakantie was inderdaad fenomenaal. Volop genoten van de Spaanse najaarszon en een paar mooie ritten gemaakt door de Sierra Bernia.
Het voordeel van een voor- of najaarsvakantie is dat het soms lijkt of de wegen speciaal voor jou alleen zijn gemaakt. Zo heerlijk rustig.
Ook op de heen- en terugreis, waarbij we zoveel mogelijk de autosnelwegen hebben vermeden, was er van verkeersdrukte geen sprake.
Reputatie 3
Badge +1
De reden dat ik twee digipassen heb komt door het advies destijds van de SNS Bank zelf.
Zowel mijn vrouw als ik hebben een bankpas en de bankmedewerker adviseerde toen voor elke bankpas ook een digipas.
Het leek wel dat hij niet zoveel vertrouwen had in de techniek uit het verre oosten.


Bij een gemeenschappelijke rekening (de zogenaamde "en/of" rekening), is het normaal dat beide rekeninghouders een eigen betaalpas hebben en ook een eigen digipas hebben. Dat is in mijn (lees: onze) situatie ook het geval. Dus is het helemaal niet vreemd dat je 2 digipassen hebt die toegang geven tot dezelfde betaalrekening.
Het was wel vreemd geweest als dezelfde rekeninghouder 2 digipassen heeft voor 1 betaalrekening, ondanks het feit dat ik me kan voorstellen dat dit soms best handig kan zijn. :o

Daarom ben ik ook heel benieuwd wat het verhaal is achter deze situatie. Ik zou het ook vervelend vinden als mijn digipas zou worden geblokkeerd omdat de digipas van mijn partner is vervangen (wegens een lege batterij). Misschien iets om mee te nemen bij het "kijkje in de keuken van IT"...

Groet,
Stefan

Reageer