SNS

Hoe kan het dat mijn telefoon opnieuw opstart als ik de mobiele app open?

  • 28 oktober 2017
  • 41 Reacties
  • 1897 Keer bekeken

Ik heb sinds 1 dag problemen met de SNS Mobiel Bankieren App.
De app starte in in eerste instantie niet meer op, maar in plaats daarvan werd de telefoon herstart.
Tot zo ver dat de telefoon helemaal niet meer wilde opstarten.

Rigoreus de telefoon teruggezet in de fabrieksinstellingen, en alle apps opnieuw geïnstalleerd. Alle apps werken weer, behalve de SNS app.
In eerste instantie kwam ik nog wel door het installatiemenu. Maar dan bij opstarten, weer de herstart van de telefoon.
App verwijdert, en opnieuw geprobeerd te installeren, nu via de link op de site van SNS. Bij installeren van de app start de telefoon alweer opnieuw op.

Dus ik kan de app nu niet eens meer installeren.
Is er een laatste update met problemen?
Wanneer komt er een nieuwe update?

Mijn telefoon Wiko Highway Pure 4G
Android: 5.0.2
Software Wiko Highwa Pure L Version 8.

Wat kan ik hier aan doen?

JP

41 reacties

heb het op facebook gezet. weer een slechte service van sns bank. ze halen je binnen met leuke overstapservice en daarna bekijk je het maar. dat is mijn mening over SNSBANK
Tot op heden ben ik heel tevreden met SNS.
Alleen nu de app.
Waarschijnlijk door een update, die niet over alle versies van Andriod getest is.
Ik neem aan dat ze het snel oplossen.

JP
Tot op heden ben ik heel tevreden met SNS.
Alleen nu de app.
Waarschijnlijk door een update, die niet over alle versies van Andriod getest is.
Ik neem aan dat ze het snel oplossen.

JP

Ik denk (eerlijk gezegd) dat je beter een s7 of s8 kan kopen wil je dit snel opgelost hebben..
We ondersteunen momenteel 12958 toestellen volgens google play, het is wat lastig om die allemaal te testen... Ik zie dat je toestel niet meer in aanmerking komt voor een update naar Android 6, anders was dat wellicht de oplossing geweest. Onder android 5.x zouden er echter ook geen problemen mogen zijn, maar het komt voor dat fabrikanten ergens iets afwijken. Is het probleem bij de laatste versie van de app ontstaan?
(Bij de voorlaatste versie kwamen de buttons onderaan te staan, terwijl de laatste versie alleen een bugfix was)
Badge +2
Goedemiddag Johan-Paul,

Mooi om te lezen dat je tevreden bent over SNS 🙂 Het is niet prettig dat de app niet werkt. Uit je bericht maak ik op dat je al het mogelijke hebt gedaan om het probleem te verhelpen. Zojuist heb ik contact gehad met een specialist om te achterhalen wat de oorzaak is. Er zijn een aantal klanten die problemen ondervonden met de mobiele app. Nadat zij de Android-versie van hun telefoon hadden geüpdatet naar Android 6.0 werkte de app weer. Waarschijnlijk is dit de reden dat de app bij jou niet werkt. Uit het bericht van MarcelR maak ik op dat je je telefoon niet kunt updaten naar Android 6.0, klopt dat?
Beste SNS,
Bedankt voor de reacties.

Het probleem is inderdaad ontstaan na de laatste update.
Tenminste daar ga ik vanuit, sinds dit weekend heb ik problemen, ik weet niet precies wanneer de app geupdate is, ik gebruik ook niet dagelijkst.

En verder zou ik niet weten hoe ik mijn toestel kan upgraden naar een hogere Android versie, via de fabrikant in ieder geval niet.

Ik hoor graag van jullile, hoe nu verder.

Johan-Paul
Badge +2
Als je de Android-versie niet kunt updaten, dan lukt het niet om de app te gebruiken. Ik heb het nagevraagd bij de specialist, maar deze heeft geen andere oplossing.
Badge +2
heb het op facebook gezet. weer een slechte service van sns bank. ze halen je binnen met leuke overstapservice en daarna bekijk je het maar. dat is mijn mening over SNSBANK

Goedemorgen noa hoogervorst,

Welkom op de community. De reden van je bericht is minder positief. Het is niet de bedoeling dat je het gevoel hebt dat je aan je lot wordt overgelaten. Is er iets waarmee ik je kan helpen? Hopelijk kan ik ervoor zorgen dat je een beter gevoel krijgt bij SNS, zodat je blij bent met de overstap die je hebt gemaakt.
Beste Marijke,

Dat schiet niet echt op.
De vorige versie van de App werkte wel perfect.

Twee vraagjes:
Is het mogelijk om de vorige versie van de app te downloaden, en vervolgens niet te upgraden?
Wanneer komt er een nieuwe update uit? Mogelijk dat dan de app weer wel werkt.

Johan-Paul
Beste Marijke,

Dat schiet niet echt op.
De vorige versie van de App werkte wel perfect.

Twee vraagjes:
Is het mogelijk om de vorige versie van de app te downloaden, en vervolgens niet te upgraden?
Wanneer komt er een nieuwe update uit? Mogelijk dat dan de app weer wel werkt.

Johan-Paul


1) Een app mag niet teveel achterlopen, om de app en de serversoftware anders niet goed meer met elkaar overweg kunnen. Je mag volgens mij 1 of 2 versies achterlopen. Dit wordt tijdens het opstarten van de app gechecked en is niet te omzeilen.
2) Er wordt aan gewerkt, ik heb jouw specifieke probleem in elk geval gemeld. Ik hoop inderdaad ook dat het daarmee opgelost is. Dat het met de laatste update is ontstaan is heel bruikbare info in elk geval.
Beste Marcel,
Bedankt voor je reactie.
Bij 1; hoe kan ik een oudere versie van de SNS app downloaden en installeren?

Johan-Paul
@Johan-Paul Het is niet mogelijk om een oudere versie van de app te downloaden en installeren. Waarschijnlijk komt er komende vrijdag een update, maar dit kan ik niet garanderen. Laat je het weten als je na de update tegen hetzelfde probleem aanloopt?
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds de meest recente update van de SNS App (24 okt).
- Installatie vd App laat de telefoon direct herstarten.
- iedere andere poging de App te starten laat de telefoon ook herstarten.

Ik gebruik zelf een ouder Android toestel (4.4.4). Reactie via de Google Play store was om een mail te sturen naar info@sns.nl waar uiteraard geen reactie op komt......
Badge +1
Goedemiddag Renkie,

Welkom op de community en bedankt voor je signaal. Balen dat de telefoon bij jou ook herstart. Ik vernam van een specialist dat deze met jou in contact is. Hopelijk vinden jullie een oplossing. Hou je ons hier op de hoogte?
Beste PetervR,

Tot op heden krijg ik de app niet geïnstalleerd. Ik zag nog een update van 31 oktober. Maar met hetzelfde resultaat.
Het downloaden gaat nog goed, maar bij installatie gaat het direct verkeerd, al na 1 a 2 seconden start de telefoon opnieuw op. Het probleem zit dus waarschijnlijk al in het begin van het installatieproces.
Ik heb zelfs de telefoon nogmaals opnieuw geïnstalleerd via de de laatste update software welke de WIKO via internet aanbiedt. Echter zonder resultaat.

En ik lees op het forum dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Wordt er nog aan het probleem gewerkt?
Zo ja, wanneer volgt een nieuwe update?

Met vriendelijke groet,
Johan-Paul
Zelfde hier, ik zag ook de update en had goede hoop dat het opgelost was..... nope, zelfde probleem nog.
Badge +2
Goedemorgen Johan-Paul en Renkie,

Als het goed is, dan heeft mijn collega contact gehad met Renkie om dit probleem te bespreken. Een toestel zou nooit uit zichzelf mogen herstarten na het openen van een app. Als dat gebeurt, duidt dat op een probleem in het besturingssysteem (in dit geval Android) of de schil die daar bovenop ligt (door de fabrikant). Onze specialist vermoedt dat het laatste het geval is. We hebben geen oplossing voor het probleem en het is niet mogelijk een oudere versie van de mobiele app te downloaden. Dit is natuurlijk niet het nieuws dat jullie willen lezen, maar beter nieuws heb ik niet.
Beste Marijke,

Ga je nu het probleem afschuiven?
MarcelR heeft toch duidelijk gemeld dat er aan het probleem gewerkt wordt.

Het probleem is ontstaan na de update de SNS-bank. Niet na een update van Android. Dus om hier Android de schuld van te geven is echt te kort door de bocht.

Bovendien wordt het toestel niet herstart na het openen van de app, maar tijdens de INSTALLATIE van de app. Dan ligt het mijn inziens toch aan de SNS app en niet aan Android.

Gaarne een reactie, misschien dat Peter of Marcel ook wat te melden hebben.

Met vriendelijke groet,
Johan-Paul
Iemand van de SNS heeft inderdaad telefonisch contact gezocht met mij, veel verder dan het advies de App te (her)installeren en de telefoon indien mogelijk te updaten naar een nieuwere Android versie kwam men niet.

En dat is geen ramp: ik snap heel goed dat in het 1e contact dat advies er is maar helaas kwamen we daarmee niet tot een oplossing. Ook heb ik al meerdere keren aangeboden een (test) versie te installeren van jullie App waarmee de ontwikkelaars eventueel extra logging kunnen aanzetten en kunnen krijgen. Eventueel mogen diezelfde ontwikkelaars ook rechtstreeks contact met mij opnemen want ik snap als geen ander dat een probleem verhelpen wat je zelf niet kunt reproduceren erg lastig is.

De reactie dat het aan Android of de toestel specifieke Android versie ligt schiet bij mij alleen ook in het verkeerde keelgat. De app werkte perfect, de SNS bank komt met een update en dit probleem ontstaat. Zonder de app werkt het toestel perfect en het probleem is ook te reproduceren door de app weer te installeren.

En Android is inderdaad een lastig platform om te ontwikkelen: waar je bij Apple met 1 fabrikant te maken hebt die en het OS en het device maakt heb je bij Android diverse fabrikanten die weer per toestel een eigen afwijkend OS hebben. Maar als je dan als bedrijf of ontwikkelaar een App gaat aanpassen moet je inderdaad rekening houden met al die devices, en niet het handje vol waar eventueel wel problemen mee zijn in de hoek "eigen schuld" zetten.

Dus kom op SNS: neem je verantwoording en los het op, desnoods samen met de gebruikers!
Badge +2
Zojuist heb ik contact gehad met MarcelR om meer duidelijkheid te krijgen. Hopelijk schep ik met dit bericht een helder beeld. Het zit zo: er is een bug bekend waarbij de Google Play Services onze bankieren app laat crashen wanneer de camera (voor de acceptgiro-scanner) gestart wordt. Dit gebeurt automatisch zonder dat je het door hebt. Dit probleem moet door Google worden opgelost en op dit moment is er nog geen update beschikbaar. MarcelR vermoedt dat jullie probleem hiermee te maken heeft en daarom liet hij weten dat er aan een oplossing wordt gewerkt. Ik heb contact gehad met collega's van de afdeling Helpdesk Internet Diensten en zij geven aan dat het probleem wordt veroorzaakt tijdens de installatie en dat dit juist aanduidt dat de bug in Android zit, omdat onze app op dat moment nog niet actief is. Er zijn dus 2 scenario's. De ontwikkelaars van de app zoeken uit hoe de vork in de steel zit. Zodra ik meer informatie heb, laat ik van me horen.
We weten in elk geval dat er bij de laatste versie van de Google Play Services een bug bekend is. De app gebruikt hier een stukje code uit voor de scanner functies. Op diverse apps (bv ook barcode reader apps etc) en toestellen zijn hierover problemen gerapporteerd op verschillende fora.
De google play services zijn ook pas geleden (automatisch) geupdate. Ik kan niet zeker zeggen of dit ook problemen geeft bij het installeren zelf, maar ik kan het mij voorstellen. De sns app voert zelf nog geen code uit bij het installeren. Kan je aangegeven welke versie van Google Play Services je op het toestel hebt staan?
Beste Marcel,
Ik heb versie 11.7.45 (236-174122868).
Volgens het app beheer is de button Updates verwijderen uitgegrijst, dus niet uit te voeren.

Beste Marijke,
Ik ben benieuwd naar de updates, hopelijk heb je snel meer informatie.
Verder ik vind het wel erg naar elkaar wijzen geworden.

JP
Dat zou de SNS wel willen, dat ze zo belangrijk zijn dat Google naar hen verwijst....

Het beste kan de SNS de App verwijderen zodat bestaande klanten die updaten niet in de problemen komen door deze Google bug. Beter een oude versie dan geen versie....
De Google play services app kan je inderdaad niet zelf terugzetten. Ik ga het versienummer doorgeven.
@MarcelR;
Bedankt

@eRik19
Ik vind dit een goede tijdelijke oplossing.
Het moet toch mogelijk zijn om de gebruikers met problemen de oude app te laten installeren. Er moet een manier zijn om deze software bij deze gebruikers te krijgen.
En vervolgens de updates even uit te schakelen.

JP

Reageer