SNS

Beantwoord

Hoe kan ik een oud rekeningnummer verwijderen uit adresboek?

  • 14 april 2015
  • 22 Reacties
  • 12946 Keer bekeken

Ik heb een rekening nr in mijn adresboek staan die niet meer geldig is (rekening gesloten). Ik weet niet hoe ik dat rekening nr kan verwijderen (of hernoemen). Ik heb nu per ongeluk een bedrag overgemaakt naar dat rekening nr (hopelijk wordt het bedrag terug gestort!).

Hoe kan ik rekening nrs in het adresboek aanpassen/verwijderen?
icon

Beste antwoord door Olaf 14 april 2015, 10:46

Hoi Sander,

Als je bent ingelogd in Mijn SNS vind je het adresboek in het linkermenu onder 'Internetbankieren'. De gegevens in je adresboek in Mijn SNS verwijder je eenvoudig door met de muis op de paarse pijl achter de adresregel te gaan staan en te kiezen voor `Verwijderen'.

Als het rekeningnummer niet meer bestaat, wordt het geld binnen enkele werkdagen weer teruggestort op je rekening.
Bekijk origineel

22 reacties

Badge
Ga naar Adresboek dan zie je het overzicht met al je adressen rekeningnummers.
Bij alle rekeningnummers staat helemaal rechts een pijltje. Druk daar op en de mogelijkheden Wijzigen/Verwijderen en Nieuw zijn zichtbaar.
Hoi Sander,

Als je bent ingelogd in Mijn SNS vind je het adresboek in het linkermenu onder 'Internetbankieren'. De gegevens in je adresboek in Mijn SNS verwijder je eenvoudig door met de muis op de paarse pijl achter de adresregel te gaan staan en te kiezen voor `Verwijderen'.

Als het rekeningnummer niet meer bestaat, wordt het geld binnen enkele werkdagen weer teruggestort op je rekening.
Haha, dank je Carel 😃
AHA! Dank jullie wel!

Ik gebruik het adresboek alleen maar wanneer ik betalingen doe, en daar kan je niets wijzigen.
Misschien zou het handiger zijn als je daar ook wijzigingen kan maken. Of misschien een text waar staat dat je alleen wijzigingen kunt maken in het menu en niet tijdens het betalen.
Badge
Haha, dank je Carel :D

Ha Olaf, ik was lekker sneller HAHA. Werk ze.
AHA! Dank jullie wel!

Ik gebruik het adresboek alleen maar wanneer ik betalingen doe, en daar kan je niets wijzigen.
Misschien zou het handiger zijn als je daar ook wijzigingen kan maken. Of misschien een text waar staat dat je alleen wijzigingen kunt maken in het menu en niet tijdens het betalen.


Hoi Sander,

Het adresboek is er juist voor bedoeld om rekeningnummers, die je vaker gebruikt, op te slaan voor een volgende betaling. Daarom kiezen we er niet voor dat je dit rekeningnummer tijdens de betaling kunt wijzigen. Een wijziging kun je, zoals Carel en Olaf beide aangeven, wijzigen in je adresboek zelf. Laat je weten of je het bedrag hebt teruggekregen?
Tot nu toe is het bedrag nog niet terug gekomen (13 april gestort, 15 april nog niet terug).

Het is mijn eigen rekening bij de ING die ik op 1 april gesloten heb (ben met het hele gezin overgestapt naar SNS). Ik kijk het nog even aan en dan zal ik de ING wel even bellen om te checken waar het geld gebleven is. Ik zou verwachten dat de ING het bedrag zou tegenhouden daar de rekening niet meer bestaat.

Hoe zit dat überhaupt bij SNS? Als je per ongeluk een bedrag stort naar een verkeerde rekening (die al dan niet bestaat)?
Moet ik dat dan via jullie regelen, of via de bank waar het bedrag abusievelijk naar toe is gegaan?
Als je rekening per 1 april is beëindigd, komt het bedrag automatisch terug naar je SNS rekening. Hier kan een paar dagen overheen gaan. Als je per ongeluk een bedrag overboekt naar een verkeerde rekening, krijg je dat bedrag niet zonder meer terug. Je kunt je dan wenden tot de bank waarvan je het geld hebt overgemaakt. Hier vind je overigens meer info. Het belangrijkste dat ik je kan meegeven; wees zorgvuldig voor je een bedrag overboekt. Controleer de rekeninggegevens desnoods 2 keer. Dan moet het goed komen 🙂.
Goed nieuws, het bedrag is teruggekomen via de 'overstap service' van de bank. Het kostte gewoon 3 dagen.
Gelukkig maar.

Bedankt voor alle info.
Badge
Goed nieuws, het bedrag is teruggekomen via de 'overstap service' van de bank. Het kostte gewoon 3 dagen.
Gelukkig maar.

Bedankt voor alle info.

Hey wat goed. Dus alles weer op de pootjes trecht.
Heel fijn Sander. 😃
Als ik met de muis op het paarse pijltje ga staan en klik op "verwijderen" dan gebeurt er niets! Klik ik op de andere 2 mogelijkheden dan gebeurt er wel iets!
Wanneer ik bij "betalen" iets wil overmaken en gebruik wil maken van het adresboek op dat overzicht dan gebeurt er ook niets. Wel als ik op adresboek links onder Internetbankieren de keuze maak!
Ook kan ik geen berichten lezen bij "Mijn berichten".
Van de klantenservice kreeg ik als antwoord dat het aan mijn digipass zou kunnen liggen, maar dat vind ik vreemd want de rest doet het wel.
Hoi Bas50,

Dat klinkt raar. Bij mij werken deze functionaliteiten wel. Van welke browser maak je gebruik? Heb je het al eens in een andere geprobeerd?
Ik gebruik al jaren Monzilla Firefox.
Hoi Irene, zoals ik al zei Monzilla Firefox en heb zojuist op jouw aanraden via internet explorer wel alles kunnen doen. Rara?
Groet, Jo
Dan ligt het niet aan je digipas, maar aan de browserinstellingen. Wil je de cookies verwijderen? Waarschijnlijk werkt het daarna.
Inderdaad, ik heb MF laten vernieuwen en nu werkt alles weer perfect! Bedankt voor de tip!
Graag gedaan 🙂. Geniet van deze zonnige donderdag.
Ik wil ook wat oude adressen verwijderen.

Helaas, dat paarse pijltje en dan klikken op verwijderen doet helemaal niets bij mij. De opties wijzigen en nieuwe overschrijving werken wel.
Hoi Vasco, waarschijnlijk werkt het als je eerst opgeslagen cookies verwijdert in je browser. Hou je me op de hoogte?
Dit vraagt om enige toelichting. Hoe kunnen cookies zo ingrijpen op de functionaliteit van de website?
Badge +1
[quote=Tibor]Dit vraagt om enige toelichting. Hoe kunnen cookies zo ingrijpen op de functionaliteit van de website?
Goedemiddag,

Navraag bij een specialist leert dat het inderdaad niets met cookies te maken heeft, sorry voor de verwarring.

@Vasco Wil je binnenlandse- of buitenlandse adressen verwijderen, gebruik je hierbij je digicode of digipas en in welke internetbrowser werk je?

Reageer