SNS

Beantwoord

Huishoudboek functionaliteit niet gesynced tussen devices/platformen?

  • 22 juni 2014
  • 20 Reacties
  • 1237 Keer bekeken

Ik heb zojuist even het huishoud boekje getest op zowel de web omgeving als via de iOS app maar het valt me op dat zodra ik onbekende transacties van een categorie voorzie in de web omgeving ik deze wijzigingen niet zie in de andere omgeving.  
Wordt dit wel gesynced? Ook bijv. opnieuw inloggen in de iOS app helpt biedt geen uitkomst.

Het zou natuurlijk zeer onhandig zijn als je dit maar in 1 omgeving kunt doen en je dit niet terug ziet op bijv. je mobiel, of in de App van je partner (natuurlijk wel zelfde contract/rekening) zodat je een echt gezamenlijk huishoudboekje hebt.

 
icon

Beste antwoord door Olaf 27 juni 2014, 15:36

Ik heb zojuist even het huishoud boekje getest op zowel de web omgeving als via de iOS app maar het valt me op dat zodra ik onbekende transacties van een categorie voorzie in de web omgeving ik deze wijzigingen niet zie in de andere omgeving.
Wordt dit wel gesynced? Ook bijv. opnieuw inloggen in de iOS app helpt biedt geen uitkomst.

Het zou natuurlijk zeer onhandig zijn als je dit maar in 1 omgeving kunt doen en je dit niet terug ziet op bijv. je mobiel, of in de App van je partner (natuurlijk wel zelfde contract/rekening) zodat je een echt gezamenlijk huishoudboekje hebt.




Hoi Mstroeve,

Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen van de betreffende afdeling. Het kasboek werkt per klant. Als je een gedeelde rekening hebt en een transactie indeelt, is die indeling niet zichtbaar bij de mede-rekeninghouder.

Overigens is het bij ons bekend dat wanneer je tegelijkertijd bent ingelogd in Mijn SNS en de app, en je een transactie indeelt via de app, deze niet direct zichtbaar is in Mijn SNS. Je zal dan opnieuw moeten in- en uitloggen.

We gaan uitzoeken of het indelen van transacties over gedeelde rekeningen mogelijk is. Als dit aangepast wordt, laten we het weten.
Bekijk origineel

20 reacties

Hoi Mstroeve,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Dit is een interessante vraag. Ik heb deze vraag uitgezet, zodra ik een terugkoppeling heb zal ik deze hier met je delen 🙂.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien. 
Ik heb zojuist even het huishoud boekje getest op zowel de web omgeving als via de iOS app maar het valt me op dat zodra ik onbekende transacties van een categorie voorzie in de web omgeving ik deze wijzigingen niet zie in de andere omgeving.
Wordt dit wel gesynced? Ook bijv. opnieuw inloggen in de iOS app helpt biedt geen uitkomst.

Het zou natuurlijk zeer onhandig zijn als je dit maar in 1 omgeving kunt doen en je dit niet terug ziet op bijv. je mobiel, of in de App van je partner (natuurlijk wel zelfde contract/rekening) zodat je een echt gezamenlijk huishoudboekje hebt.




Hoi Mstroeve,

Ik heb zojuist terugkoppeling ontvangen van de betreffende afdeling. Het kasboek werkt per klant. Als je een gedeelde rekening hebt en een transactie indeelt, is die indeling niet zichtbaar bij de mede-rekeninghouder.

Overigens is het bij ons bekend dat wanneer je tegelijkertijd bent ingelogd in Mijn SNS en de app, en je een transactie indeelt via de app, deze niet direct zichtbaar is in Mijn SNS. Je zal dan opnieuw moeten in- en uitloggen.

We gaan uitzoeken of het indelen van transacties over gedeelde rekeningen mogelijk is. Als dit aangepast wordt, laten we het weten.
hallo,
Is er na 3 jaar zicht op een oplossing? wij zijn net sns lid en een reden om voor sns te kiezen was toch het huishoudboekje. Dus de indeling per klant valt toch tegen.

Het zou toch erg handig zijn dat de budgetten en categorieën die we samen instellen niet 2 keer hoeven in te stellen. of maar voor 1 persoon zichtbaar is.
hallo,
Is er na 3 jaar zicht op een oplossing? wij zijn net sns lid en een reden om voor sns te kiezen was toch het huishoudboekje. Dus de indeling per klant valt toch tegen.

Het zou toch erg handig zijn dat de budgetten en categorieën die we samen instellen niet 2 keer hoeven in te stellen. of maar voor 1 persoon zichtbaar is.

Kijk eens op www.afaspersonal.nl Je moet eigenlijk niet beginnen aan "huishoudboekjes" van banken..deze zijn echt beneden de maat..
Hey thanks voor de tip. Ik ken afas een beetje en ik ben bang dat ik niet onder afas uit kom. Mijn eerste indruk was niet slecht maar ook niet goed. Het kan een stuk intuïtiever en minder klikken.

Misschien dat SNS niet beter is, maar de grootste plus van banken is dat het altijd up to date is en ik niet handmatig iets hoef up te daten. Dat maakt het een stuk makkelijker om inzicht te hebben.

Ik ga me verdiepen in Afas. Als er nog meer alternatieven zijn dan hoor ik het graag.
Goedemorgen Amonsa,

Welkom op de community en bij SNS. Leuk dat jullie een rekening hebben geopend. Ik val direct met de deur in huis: er is nog geen zicht op een datum waarop dit wordt aangepast. Het staat op onze wensenlijst en daarmee weten ontwikkelaars dat dit een gewilde functie is. Deze lijst blijven we continu aanbieden. Dit jaar gaat de voorkeur uit naar het responsive maken van Mijn SNS.

Nu je de weg naar de community hebt gevonden, hoop ik je vaker te zien. Je inbreng is waardevol voor ons. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Eén bank-oplossingen zijn niet werkbaar als je je totale financiële situatie in kaart wilt brengen.

Er zijn nog andere mogelijkheden:
BankTrans Gratis
OROV Gratis, is verouderd, maar met OROV updater kun je het aanpassen naar IBAN.

Overzicht 6 (uit een voorselectie van 50) programma's uit Computer Totaal 2016.

Ik overweeg om over te stappen van OROV (na 10 jaar) naar Penningmeester of GnuCash, maar ik ben er nog niet uit. Het liefst wil ik een programma waarbij ik direct de onderliggende database kan benaderen, omdat dat de meeste vrijheid biedt tot goede rapportages. OROV heb ik in combinatie met OpenOffice flink uitgebreid en dan wordt het lastig kiezen.
Hey thanks voor de tip. Ik ken afas een beetje en ik ben bang dat ik niet onder afas uit kom. Mijn eerste indruk was niet slecht maar ook niet goed. Het kan een stuk intuïtiever en minder klikken.

Misschien dat SNS niet beter is, maar de grootste plus van banken is dat het altijd up to date is en ik niet handmatig iets hoef up te daten. Dat maakt het een stuk makkelijker om inzicht te hebben.

Ik ga me verdiepen in Afas. Als er nog meer alternatieven zijn dan hoor ik het graag.


Ik zou dan wel 3 maanden een betaald abbonement nemen..ongeveer 11 euro geloof ik..

Dan heb je ook alle faciliteiten.

De verschillen tussen de gratis en de betaalde versie zijn op de site van hun te zien.
AFAS is een groot voorstander van PSD2. Dan kun je je bank toestemming geven bepaalde gegevens naar het AFAS-huishoudboekje te sturen (cq. haalt AFAS het bij je bank op).
Ja ze voelen de hete adem van huishoudboekjes van de banken in hun nek. Als ze de 'import' en het verzamelen van de gegevens voor de klant kunnen doen dan zijn ze weer een stap voor op de banken (en alles in de cloud natuurlijk). Niet voor mij in ieder geval.
Reputatie 3
Badge +1
Omgekeerd levert het ook druk op voor de traditionele banken: als zij de goede ideeën van de zogenaamde 'fin-tech' bedrijven niet snel adopteren, overnemen en implementeren, verliezen ze domweg klanten met de komst van PSD2.
Kortom, elk nadeel hep z'n voordeel. Het blijft opletten want in het algemeen wil de buitenwereld maar één ding: jouw geld.

Het kasboek werkt per klant. Als je een gedeelde rekening hebt en een transactie indeelt, is die indeling niet zichtbaar bij de mede-rekeninghouder.

Dit is het zoveelste voorbeeld van de al dikwijls genoemde kwestie van ongelijke (en ongelijkwaardige) informatie aan rekeninghouders.
Adresboeken, ingeplande overschrijvingen, en nu dit weer.
Het komt mij voor dat de prioriteit van het opheffen van de klantgebondenheid ten gunste van rekeninggebondenheid nu zo langzamerhand wel flink mag worden verhoogd.
Ik weet het - dat vergt een enorme inspanning. Maar het lijkt me onontkoombaar, zeker nu de klanten ook nog via allerlei app-voorzieningen worden gestimuleerd real-time transacties uit te voeren - maar ze beschikken dan niet over alle relevante informatie.
Tsja Koos, je kent het gezegde: eens gekozen, altijd gekozen. Ik vermoed dat het nog jaren gaat duren voordat de SNS dat beleid in de praktijk gaat veranderen. De en/of rekeninghouders zullen het met één digipas moeten doen, om te weten wat de ander allemaal uitspookt. Met twee verschillende passen kom je er ook wel achter, maar dan is de overboeking/transactie al geschied.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar dat weerhoudt mij er niet van om het ter sprake te brengen als er weer een aanleiding voor is.

Cato.

Overigens ben ik het niet eens met het gezegde. Beter ten halve.. enz. Al zou je kunnen zeggen dat we nu wel op ten hele zitten.
Zou dit principe voor de hele Volksbank gelden? Zo niet, dan kan ik ook mijn dommelende rekening bij de ASN eens flink wakker schudden.
Ik vermoed dat hetzelfde geldt bij een en/of rekening bij de ASN. Twee digipassen. Dus daar schiet je niets mee op. Mocht het anders liggen bij de ASN dan hoor ik dat hier graag.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Maar dat weerhoudt mij er niet van om het ter sprake te brengen als er weer een aanleiding voor is.

Cato.


Daar hebben jullie (jij en Cato) volkomen gelijk in. De aanhouder..............
Zou dit principe voor de hele Volksbank gelden? Zo niet, dan kan ik ook mijn dommelende rekening bij de ASN eens flink wakker schudden.

Hoi Koos en Blacktomcat,

Dit heb ik nagevraagd: ditzelfde geldt ook voor ASN.
Dank je wel Irene.
Ik had nog geen actie ondernomen.

Reageer