SNS

Inloggen SNS met de app en QR-code (mobiel moest kwart slag draaien)

  • 25 februari 2020
  • 9 Reacties
  • 2569 Keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Inloggen met QR code lukte niet, ook niet na pogingen samen met medewerkers van SNS, zelfs na opnieuw installeren van de sns-app wilde het niet lukken om op de PC in te loggen via de knop “QR-code”.

Het is lastig inloggen met de kleine digipas (inmiddels een grotere besteld), ook al omdat het in te vullen nummer van de digipas klein staat afgebeeld op de achterzijde en met de tijd vervaagt door het gebruik.

Steeds kreeg ik een QR foutmelding, hoewel ik de procedure precies volgde zoals is voorgeschreven. Uiteindelijk bleek de oplossing te zijn om bij het scannen van de QR-code de Mobiele telefoon een kwart slag te draaien. Je zou het niet geloven, maar na herhaalde keren recht en dwars te scannen bleek dat alleen maar in de vertikale stand kon worden gescand op de SNS QR-code. Dan pas werkte het inloggen.

Mobiel is een Galaxy folder2 SM-GT1650 (combinatie smartphone en klaptelefoon in één apparaat)

 


9 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @hpieters,

Nou moe, dat is best een creatieve manier van inloggen. Het lijkt me niet de bedoeling, dank voor je seintje en de gegevens van je telefoon. Ik doe navraag voor je en hoop je snel te kunnen informeren met een oplossing. 

Reputatie 1
Badge

Nog een eigenaardigheid: Als de QR reader uit de SNS app wordt gebruikt (bovenin startscherm SNS), dan kan alleen in vertikale stand gescand worden om in te loggen. Maar als ik op de PC de QR-code scan met de QR scanner van de smartphone, die ik al had geinstalleerd (android app), dan kan wel horizontaal worden gescand en worden ingelogd op de PC bij de SNS. Het ligt dus aan de applicatie van de SNS bank in combinatie met hun eigen QR scanner!

Reputatie 3
Badge

Onze techneuten zoeken uit hoe dit kan. @Evelyn SNS heeft ze al aan het werk gezet. We houden je op de hoogte.

Nog een eigenaardigheid: Als de QR reader uit de SNS app wordt gebruikt (bovenin startscherm SNS), dan kan alleen in vertikale stand gescand worden om in te loggen. Maar als ik op de PC de QR-code scan met de QR scanner van de smartphone, die ik al had geinstalleerd (android app), dan kan wel horizontaal worden gescand en worden ingelogd op de PC bij de SNS. Het ligt dus aan de applicatie van de SNS bank in combinatie met hun eigen QR scanner!

Kan je wellicht even aangeven welke appversie je hebt? In appversie 3.28.1 is namelijk een rotatie instelling aangepast. We testen onze apps op een divers aantal gangbare toestellen, hierop kunnen we het probleem niet meer reproduceren. De mogelijkheid bestaat uiteraard dat dit specifieke toestel anders omgaat met rotatie instellingen.

Reputatie 1
Badge

Over de Android SNS app op mijn mobiele smartphone (met Android 7.1.1) :

In de SNS app, bij “Licenties” zie ik staan: App versie 3.28.1

 

Het is een Samsung smartphone met aanraakscherm en cijfertoetsenbord, van het type

Galaxy folder2 SM-GT1650 (combinatie smartphone en klaptelefoon in één apparaat)

Speciaal uit China besteld, en hier niet algemeen in gebruik.

 

 

Reputatie 3
Badge

Voor dit toestel klopt het dat horizontaal scannen niet mogelijk is. Het probleem is dat we geen toestel hebben om dit op te testen, omdat het niet in Nederland verkrijgbaar is. Het toestel ziet er heel mooi uit, maar voor het scannen is het noodzakelijk om ‘m verticaal te houden.

Reputatie 1
Badge

 

Horizontaal gaat WEL als ik met QR scanner van anderen scan. NIET die uit de SNS app.

Het ligt dus niet aan het toestel !  Overigens ben ik zeer tevreden met de telefoon.

 

De QR scanner van SNS is niet voor dit toestel geschikt. (of het toestel niet voor de scanner van SNS) 

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen @hpieters fijn dat je een toelichting geeft en gelukkig heb je een workarround in verticale stand. Of het aan het toestel of de QR scanner ligt, dat blijft gissen. We proberen in ieder geval de app en de scanner voor zoveel mogelijke gangbare toestellen optimaal te laten werken.

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @hpieters,

Vanochtend heb ik nog een korte toelichting gekregen. De Galaxy Folder 2 is inderdaad een bijzonder toestel uit 2017. Het aantal gebruikers van dit toestel is ons niet bekend, Google geeft aan dat het er te weinig zijn om iets te melden.

Ondanks dat dit toestel zowel horizontaal als verticaal gebruikt kan worden,  ligt de de oplossing blijkbaar in het verticaal gebruiken. We gaan het toestel niet bestellen om het na te kunnen spelen. We verwachten ook dat dit probleem zich alleen voordoet bij dit toestel. Voor alle andere toestellen hebben we in een update (versie 28.1) een verbetering doorgevoerd.

Reageer