SNS

Beantwoord

Inloggen SNS saldochecker op iPhone werkt niet

  • 6 januari 2012
  • 6 Reacties
  • 6254 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Sinds gisteren lukt het mij niet meer om met mijn iPhone in te loggen op de mobiele versie van Mijn SNS (https://www.snsbank.nl/mobiel). Het lukt nog wel met de browser (IE9) van mijn laptop of PC.

Ik meen me te herinneren dat in het verleden dergelijke problemen zich ook voordeden als je een Vodafone of KPN abonnement had. Door het veelvuldig wisselen van IP adres, wordt de secure sessie met de bank onderbroken. Dit probleem kon destijds worden omzeild door gebruik te maken van WiFi. Alleen deze oplossing werkt nu ook niet meer.

Het lukt mij overigens ook niet om in te loggen op de normale versie van Mijn SNS via mijn iPhone. Ook hier word ik na het invoeren van mijn digicode weer teruggeleid naar het beginscherm.

Zijn er anderen die deze problemen ook ervaren?
icon

Beste antwoord door Stefan 6 januari 2012, 14:50

Inmiddels is het gelukt om weer in te loggen met mijn iPhone. Om nog onduidelijke redenen (security update?) accepteerde mijn Safari browser op mijn iPhone geen cookies meer. Deze instelling kun je terugvinden onder "Instellingen>Safari>Accepteer cookies". Handig om te weten voor de toekomst.

Verder heb ik expliciet vastgesteld dat het wisselen van IP adres niet meer als gevolg heeft dat de secure sessie wordt afgebroken. Ik vermoed dat hiervoor de site voor SNS mobiel bankieren is aangepast.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Op mijn iPhone met T-Mobile werkt SNS Mobiel naar behoren...
Reputatie 3
Badge +1
@sanne: bedankt voor het proberen. Ik heb net aan een collega gevraagd of ik het op zijn iPhone 4S kon testen, maar ook daar kon ik niet inloggen. Hij heeft ook T-mobile, dus daar ligt het niet aan. Mijn echtgenote heeft hetzelfde probleem met haar digicode op een iPhone 4. Misschien is er iets mis met onze accounts i.c.m. de safari browser. Bizar...
Hallo Stefan,

Vervelend dat het inloggen op de mobiele 'Mijn SNS' versie niet lukt. @Iedereen, zijn er meer mensen die last hebben van het inloggen met mobiele telefoon?

Zelf heb ik twee iPhones (4), een met T-Mobile en een met KPN. Het lukt mij nu wel om in te loggen met beide toestellen, terwijl dit eerder deze ochtend met mijn KPN toestel niet lukte. We hebben de situatie voorgelegd aan de ontwikkelaars en houden je op de hoogte!

Groet, Tibor
SNS Bank Webcare
Reputatie 3
Badge +1
@Tibor: Bedankt voor het doorzetten. Ik had destijds ook problemen om in te loggen in de iPhone app (SNS Saldochecker), maar deze werkt nu gewoon goed. Ik vermoed daarom dat er een andere oorzaak ten grondslag ligt aan mijn huidige probleem.
Reputatie 3
Badge +1
Inmiddels is het gelukt om weer in te loggen met mijn iPhone. Om nog onduidelijke redenen (security update?) accepteerde mijn Safari browser op mijn iPhone geen cookies meer. Deze instelling kun je terugvinden onder "Instellingen>Safari>Accepteer cookies". Handig om te weten voor de toekomst.

Verder heb ik expliciet vastgesteld dat het wisselen van IP adres niet meer als gevolg heeft dat de secure sessie wordt afgebroken. Ik vermoed dat hiervoor de site voor SNS mobiel bankieren is aangepast.
Hoi Stefan,

Fijn dat je inmiddels weer kunt inloggen en dat de problemen zijn verholpen. We hebben nog even voor je nagevraagd of de site voor SNS mobiel bankieren is aangepast, maar dit is niet het geval geweest. Providers proberen het wisselen van IP adressen tegen te gaan. Bij een recente steekproef van SNS Bank op de mobiele site bleek dat enkele providers nog te maken hebben met wisselende IP adressen.

Met vriendelijke groet,

Tineke
SNS Bank Webcare

Reageer