SNS

Beantwoord

Kan ik een betaling terug draaien die ik net gedaan heb aan een marktplaats oplichter

  • 10 januari 2015
  • 17 Reacties
  • 20869 Keer bekeken

KAn ik een betaling terug draaien die ik net gedaan heb aan een marktplaats oplichter.

Gr

Jeroen
icon

Beste antwoord door Kirsty 12 januari 2015, 11:04

Hi Jeroen,

Welkom op de community. Wat een vervelend eerste bericht.
Ik leg je stapsgewijs uit wat er moet gebeuren:

1) Wanneer je geld aan een fraudeur hebt overgeboekt met een SNS rekening, moet je aangifte doen (bijv. online via www.mijnpolitie.nl). Stuur vervolgens een kopie van deze aangifte naar [email]vzcsi@sns.nl[/email].

2) Is de fraudeur geen rekeninghouder bij SNS? Neem dan contact op met de betreffende bank en stuur de aangifte daar naartoe.

3) Ons algemene mailadres voor fraude is [email]vz@sns.nl[/email]. Hier kun je terecht voor vragen over de procedure etc.

Helaas kunnen we de betaling niet terugdraaien.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hm, als het een overschrijving is wordt dat lastig, Paypal en Credit Card heb je meer kans...

en vergeet geen aangifte te doen
Badge
Hm, als het een overschrijving is wordt dat lastig, Paypal en Credit Card heb je meer kans...

en vergeet geen aangifte te doen

Vandaag kennelijk geen mod aanwezig. 1. doe aangifte 2. bel even klantenservice voor advies
Normaal gesproken kan dit niet.
KAn ik een betaling terug draaien die ik net gedaan heb aan een marktplaats oplichter.

Gr

Jeroen

Welkom in de community. Je reden is wat minder prettig.
Zoals anderen ook al schreven kan dat lastig worden. Formeel kan de SNS het niet terug boeken, jij ook niet (via storneren bijv.). Is het zeker dat je iets betaald hebt en je het betaalde niet krijgt of zo? Waarom wil je iets wat je net betaald hebt alweer terug?
Suc6 in ieder gaval.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Hi Jeroen,

Welkom op de community. Wat een vervelend eerste bericht.
Ik leg je stapsgewijs uit wat er moet gebeuren:

1) Wanneer je geld aan een fraudeur hebt overgeboekt met een SNS rekening, moet je aangifte doen (bijv. online via www.mijnpolitie.nl). Stuur vervolgens een kopie van deze aangifte naar [email]vzcsi@sns.nl[/email].

2) Is de fraudeur geen rekeninghouder bij SNS? Neem dan contact op met de betreffende bank en stuur de aangifte daar naartoe.

3) Ons algemene mailadres voor fraude is [email]vz@sns.nl[/email]. Hier kun je terecht voor vragen over de procedure etc.

Helaas kunnen we de betaling niet terugdraaien.
KAn ik een betaling terug draaien die ik net gedaan heb aan een marktplaats oplichter.

Gr

Jeroen



Je kan ook tegen de snsbank zeggen dat je ''perongeluk'' het aan de verkeerde persoon hebt overgemaakt en het geld teruggeboekt wil hebben.
Badge
KAn ik een betaling terug draaien die ik net gedaan heb aan een marktplaats oplichter.

Gr

Jeroen



Je kan ook tegen de snsbank zeggen dat je ''perongeluk'' het aan de verkeerde persoon hebt overgemaakt en het geld teruggeboekt wil hebben.

Dan zijn dit de spelregels. Zie SNS site (en geldt ook voor andere banken).
Op verkeerd rekeningnummer gestort

Ik citeer
"Heb je per ongeluk een bedrag overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer? Als het rekeningnummer niet bestaat, komt het geld automatisch terug op je rekening. Komt het bedrag niet terug op je rekening? Dan kan SNS Bank een bemiddelende rol voor je vervullen. Dit kost € 24. Vul hiervoor het Formulier Navragen in. We nemen dan contact op met de bank van de ontvanger en vragen het bedrag voor je terug. Houd er wel rekening mee dat de ontvanger kan weigeren om het geld terug te boeken."
Einde citaat.
Je kan ook tegen de snsbank zeggen dat je ''perongeluk'' het aan de verkeerde persoon hebt overgemaakt en het geld teruggeboekt wil hebben.

Hoi Clockworks,

Van harte welkom op SNS Community, leuk om je hier te mogen verwelkomen.

Zoals Carel al aangeeft, is het niet mogelijk om een bedrag dat je zelf hebt overgemaakt terug te boeken naar je rekening. Dit geldt evengoed voor bedragen die per ongeluk zijn overgemaakt. In de Nederlandse wetgeving is afgesproken dit niet toe te staan. Niet alleen SNS heeft hiermee te maken, deze regelgeving geldt voor alle banken.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Je kan ook tegen de snsbank zeggen dat je ''perongeluk'' het aan de verkeerde persoon hebt overgemaakt en het geld teruggeboekt wil hebben.

Hoi Clockworks,

Van harte welkom op SNS Community, leuk om je hier te mogen verwelkomen.

Zoals Carel al aangeeft, is het niet mogelijk om een bedrag dat je zelf hebt overgemaakt terug te boeken naar je rekening. Dit geldt evengoed voor bedragen die per ongeluk zijn overgemaakt. In de Nederlandse wetgeving is afgesproken dit niet toe te staan. Niet alleen SNS heeft hiermee te maken, deze regelgeving geldt voor alle banken.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ‘https://"https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-48/welkom-op-de-community-8170/"’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de https://"https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/".


Ik woon in groningen en antwoord dit omdat een medewerker bij de snsbank mij dit vertelde... inclusief de 24 euro verhaal. Goed om te weten dat dit nu veranderd is en compleet de macht over je geld kwijt bent.
Je kan ook tegen de snsbank zeggen dat je ''perongeluk'' het aan de verkeerde persoon hebt overgemaakt en het geld teruggeboekt wil hebben.

Hoi Clockworks,

Van harte welkom op SNS Community, leuk om je hier te mogen verwelkomen.

Zoals Carel al aangeeft, is het niet mogelijk om een bedrag dat je zelf hebt overgemaakt terug te boeken naar je rekening. Dit geldt evengoed voor bedragen die per ongeluk zijn overgemaakt. In de Nederlandse wetgeving is afgesproken dit niet toe te staan. Niet alleen SNS heeft hiermee te maken, deze regelgeving geldt voor alle banken.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ‘https://"https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-48/welkom-op-de-community-8170/"’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de https://"https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/".


Ik woon in groningen en antwoord dit omdat een medewerker bij de snsbank mij dit vertelde... inclusief de 24 euro verhaal. Goed om te weten dat dit nu veranderd is en compleet de macht over je geld kwijt bent.


Niet dat het jullie schuld is, maar zou wel makkelijk zijn als je gedupeerd bent en je kunt het bewijzen. Storneren bestaat niet meer dus?

Niet dat het jullie schuld is, maar zou wel makkelijk zijn als je gedupeerd bent en je kunt het bewijzen. Storneren bestaat niet meer dus?

Hoi clockworks,
Storneren is alleen voor automatische incasso´s en kan nog steeds.
Je bent "de macht" over je geld niet kwijt, je hebt betaald en daarmee dus afstand gedaan van je betaling. Als je dus "verkeerd" of "onterecht" hebt betaald, moet jij dat dus zelf weer terug vragen. De bank heeft geen dwang middelen omdat je het zelf hebt over geboekt.
Groet,
Ben 🆒

Niet dat het jullie schuld is, maar zou wel makkelijk zijn als je gedupeerd bent en je kunt het bewijzen. Storneren bestaat niet meer dus?

Hoi clockworks,
Storneren is alleen voor automatische incasso´s en kan nog steeds.
Je bent "de macht" over je geld niet kwijt, je hebt betaald en daarmee dus afstand gedaan van je betaling. Als je dus "verkeerd" of "onterecht" hebt betaald, moet jij dat dus zelf weer terug vragen. De bank heeft geen dwang middelen omdat je het zelf hebt over geboekt.
Groet,
Ben 🆒


Betaal jij die 24 euro maar dan en loop dat proces eens door


Betaal jij die 24 euro maar dan en loop dat proces eens door

Ik begrijp je reactie niet. De SNS biedt je aan om het geld voor je terug te vragen, dat kost dus geld. Er staat ook bij dat succes op terugstorting niet wordt gegarandeerd. Ook de SNS kan de andere partij niet dwingen.
Groet,
Ben 🆒


Betaal jij die 24 euro maar dan en loop dat proces eens door

Ik begrijp je reactie niet. De SNS biedt je aan om het geld voor je terug te vragen, dat kost dus geld. Er staat ook bij dat succes op terugstorting niet wordt gegarandeerd. Ook de SNS kan de andere partij niet dwingen.
Groet,
Ben 🆒


snap dat je het niet sbnapt je blijft ook reageren op 1 zinnetje man.
waarom reageer je niet op de persoon van het originele bericht?
Hi,

Laten we het wel vriendelijk houden 🙂. Clockworks, wat we proberen te zeggen is dat wanneer je zelf een bedrag overgeboekt, je dit niet zonder meer terug kunt vorderen. Storneren werkt alleen als een bedrag van je rekening is gehaald, zonder dat je daar bijvoorbeeld toestemming voor hebt gegeven. Er is een laatste mogelijkheid, die wordt op onze website beschreven. Zoals Ben aangeeft, moeten we hiervoor navraag doen bij Equens. De kosten van € 24 die hiermee gemoeid zijn, komen voor rekening van jou als klant.

Zowel de leden als de moderators hebben gereageerd op het originele bericht van Jeroen. Helaas heeft hijzelf niet meer gereageerd, zodat we niet weten hoe het is afgelopen met het bedrag dat hij naar een oplichter had overgemaakt.
Hi,

Laten we het wel vriendelijk houden 🙂. Clockworks, wat we proberen te zeggen is dat wanneer je zelf een bedrag overgeboekt, je dit niet zonder meer terug kunt vorderen. Storneren werkt alleen als een bedrag van je rekening is gehaald, zonder dat je daar bijvoorbeeld toestemming voor hebt gegeven. Er is een laatste mogelijkheid, die wordt op https://"http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/mijn-sns/hoe-boek-ik-een-foutieve-overboeking-terug.html?resultpos=1" beschreven. Zoals Ben aangeeft, moeten we hiervoor navraag doen bij Equens. De kosten van € 24 die hiermee gemoeid zijn, komen voor rekening van jou als klant.

Zowel de leden als de moderators hebben gereageerd op het originele bericht van Jeroen. Helaas heeft hijzelf niet meer gereageerd, zodat we niet weten hoe het is afgelopen met het bedrag dat hij naar een oplichter had overgemaakt.



Bij oplichting: altijd aangifte doen bij de politie. Het bankrekeningnummer is bekend, dus is ook de oplichter te achterhalen. En na aangifte af en toe vragen hoe het ermee staat. Kan soms enkele jaren duren voordat er actie wordt ondernomen door de politie. Overkwam mij ook. Begin maart 2012 geld overgemaakt, maar nooit iets geleverd gekregen. aangigte gedaan; en nu na 3 jaar, staat de persoon voor de rechter. Ik kon aanwezig zijn opdat de rechter mij evt. nog vragen kon stellen. Heb daar vanaf gezien aangezien ik vind dat het verhaal duidelijk is. Ben wel benieuwd of er nog iets terug komt cq. te verhalen is. Ik wacht af, maar ga er nog steeds vanuit dat het geld weg is.
Ik vermoed dat de dader veroordeeld wordt tot betaling, maar dat ie dat niet doet. En ik heb dan geen zin om naar de rechter te gaan om betaling af te dwingen.
Ik vermoed dat de dader veroordeeld wordt tot betaling, maar dat ie dat niet doet. En ik heb dan geen zin om naar de rechter te gaan om betaling af te dwingen.

Eigenllijk zou de rechter dat ook meteen kunnen regelen. Het is vaak wel te zien of er wel of niet betaald wordt, dus meteen regelen hoe en wat. Anders komen "ze" er alsnog mee weg en blijft jij dus gedupeerd.
Groet,
Ben 🆒

Reageer