SNS

Beantwoord

Kasboek\transactie overzicht - Verzoek omschrijvingenveld transacties

  • 4 juli 2019
  • 8 Reacties
  • 12124 Keer bekeken

Ik zag een verzoek om een omschrijvingen veld voor de spaarpotten te creeeren in het Kasboek. Ik denk dat een dergelijk verzoek nog wel verder getrokken kan worden. Als je geld uit een automaat opneemt zou het handig zijn, als je daar een omschrijving aan toe zou kunnen voegen. Dit is ook handig als je een overboeking doet via bijvoorbeeld Tikkie, of iDeal via een betaalverzoek. Zo houd je zicht op waar het geld naar toe gaat. Sowieso is een vrij tekst veld erg handig. Lijkt me ook niet zo'n enorm ontwikkelverzoek en de ruimte in je database zal hier ook niet exceptioneel van groeien.
Nog mooier zou zijn, om een gescande bon er aan te kunnen hangen. Kost wat ruimte in je database, maar wel heel helder waar je opgenomen contanten heen gaan.
Het programma is een heel eind op de goede weg zo, erg handig, maar mijn Excel sheets kan het nog niet vervangen. Helaas! Het zou best wat tijd schelen.
icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 4 oktober 2019, 12:14

Een handige feature in de app zou zijn als je de pintransacties kon bewerken, zodat je erbij kan vermelden waarvoor je het geld gepind hebt.

Goedemorgen Sylvia en welkom op de community.

Hier kun je met het team achter de schermen kennismaken. Goed dat je je wens kenbaar maakt, omdat we deze vraag al eens eerder hebben ontvangen, heb ik je bericht naar dit topic verplaatst. Om te voorkomen dat je moet zoeken naar het antwoord, kun je hieronder lezen wat de reactie was:

Als je geld uit een automaat opneemt zou het handig zijn als je daar een omschrijving aan toe zou kunnen voegen. Dit zou op de geldautomaat moeten worden aangepast. Of achteraf in de mobiel bankieren app, maar beiden zijn intensief om te ontwikkelen en staan niet op de planning. Bij een betaalverzoek kun je overigens wel een omschrijving meegeven. Via iDeal worden al gegevens meegestuurd door de partij aan wie je betaalt, daarmee heb je ook een omschrijving die (als het goed is) inzicht geeft.

We kunnen deze keer niet aan je wens voldoen, maar ik vind het erg leuk dat je lid bent geworden van de community en ik kijk ernaar uit om meer van je te horen. Tot dan!
Bekijk origineel

8 reacties

SNS gaf me aan dat ik hier mijn tips voor de bankieren app kan achterlaten, aldus hier volgt de tip:

Een handige feature in de app zou zijn als je de pintransacties kon bewerken, zodat je erbij kan vermelden waarvoor je het geld gepind hebt.

Met hartelijke groet,
Silvia
Reputatie 5
Badge +4
Een handige feature in de app zou zijn als je de pintransacties kon bewerken, zodat je erbij kan vermelden waarvoor je het geld gepind hebt.

Goedemorgen Sylvia en welkom op de community.

Hier kun je met het team achter de schermen kennismaken. Goed dat je je wens kenbaar maakt, omdat we deze vraag al eens eerder hebben ontvangen, heb ik je bericht naar dit topic verplaatst. Om te voorkomen dat je moet zoeken naar het antwoord, kun je hieronder lezen wat de reactie was:

Als je geld uit een automaat opneemt zou het handig zijn als je daar een omschrijving aan toe zou kunnen voegen. Dit zou op de geldautomaat moeten worden aangepast. Of achteraf in de mobiel bankieren app, maar beiden zijn intensief om te ontwikkelen en staan niet op de planning. Bij een betaalverzoek kun je overigens wel een omschrijving meegeven. Via iDeal worden al gegevens meegestuurd door de partij aan wie je betaalt, daarmee heb je ook een omschrijving die (als het goed is) inzicht geeft.

We kunnen deze keer niet aan je wens voldoen, maar ik vind het erg leuk dat je lid bent geworden van de community en ik kijk ernaar uit om meer van je te horen. Tot dan!
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @Hartenvonk,

Welkom op de community en dank voor je bericht. Zo te lezen heb je stevig grip op je geldzaken, dat doe je goed. Of er een omschrijving kan worden toegevoegd bij een contante opname kan ik voor je navragen, maar ik twijfel of dit er zal komen. Enerzijds kun je bij een geldautomaat een papieren kwitantie van de opname te krijgen (en deze met een notitie voor je administratie gebruiken), anderzijds vermoed ik dat het toetsenbord (o.i.d.) van de geldautomaten zal moeten worden aangepast om bij een contante opname een omschrijving toe te voegen. Ik begrijp dat je graag op je rekening wilt kunnen zien waar je geld naartoe gaat, dus ik ga voor je navragen of deze functie bij een contante opname in de toekomst komt.
Hallo bedankt voor de reactie. Een omschrijvingen veld op de pinautomaat zelf maken is natuurlijk niet handig. Ik bedoel een omschrijvingen veld in de MijnSNS transacties. Je ziet in de lijst een pin opnamen bij een automaat, dan is het dus handig dat je online in MijnSNS er een omschrijving bij kunt zetten ter herkenning. Dit zou ook handig zijn bij andere overboekingen/incasso's enz enz. Het geeft je gewoon wat meer informatie dan die vaak cryptische nummers of omschrijvingen die sommige bedrijven in hun omschrijvingen zetten. Eigenlijk is een dergelijk veld gewoon onmisbaar voor een goede privé boekhouding. Het mooiste zou zijn dat klanten van SNS geen sheets of kasboek programma's meer nodig hebben maar dit allemaal in het online kasboek kwijt kunnen. Dus zie dit maar als nuttige feedback. 🙂
Ik zou dat ook wel handig vinden, maar ik denk dat het moeilijk is te verantwoorden dat een reeds uitgevoerde transactie kan worden gewijzigd. Lijkt me een veiligheidsissue.
Het is natuurlijk niet de bedoeling de transactie omschrijving van de transactie zelf aan te passen. Dat is ook niet nodig. Maar meer een extra vrij veld waar je een herkenning voor jezelf in kunt zetten. Dus aan de transactie zelf zit je niet.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @Hartenvonk en @Koos,

Bedankt voor jullie feedback, jullie kunnen erop vertrouwen dat de suggesties met interesse worden gelezen. Of het uitgevoerd kan worden is niet aan mij, maar intern breng ik de wensen over. Vanochtend heb ik een reactie gekregen op de vraag: 'Als je geld uit een automaat opneemt zou het handig zijn, als je daar een omschrijving aan toe zou kunnen voegen.' Het antwoord sluit aan bij mijn reactie, mijn collega laat weten: dit zou op de geldautomaat moeten worden aangepast. Of achteraf in de mobiel bankieren app, maar beiden zijn intensief om te ontwikkelen en staan niet op de planning. Bij een betaalverzoek kun je overigens wel een omschrijving meegeven. Via iDeal worden al gegevens meegestuurd door de partij aan wie je betaalt, daarmee heb je ook een omschrijving die (als het goed is) inzicht geeft.
Dat je bij iDeal gegevens mee zendt die de transactie aangaan is natuurlijk logisch. Jammer dat er niet verder naar gekeken wordt. Dit is in mijn ogen toch echt een behoorlijk gemis in het kasboek. Want zeg nou zelf, als je, bijvoorbeeld, een Excel sheet bij houd, zet je ook bij je pin opnames aan de automaat, of pintransacties in de winkel wat je voor het bedrag gekocht hebt. Zo maak je je transacties een stuk inzichtelijker dan de cryptische omschrijvingen die je er nu bij krijgt. En nogmaals, het is niet de bedoeling de transactie zelf aan te passen, maar om extra informatie toe te voegen. Een zeer goede dienst als je het mij vraagt! Ik denk niet dat ik de enige ben die dit graag zou willen. Ik wil jullie toch vragen dit in overweging te nemen om een nog beter pakket te krijgen dan het nu al is. het zou toch mooi zijn om Afas of iets dergelijks te kunnen vervangen met jullie eigen tool?

Reageer