SNS

Link jaarrekening SNS op Mijn SNS

  • 30 januari 2015
  • 21 Reacties
  • 1985 Keer bekeken

Hallo iedereen ,
Vandaag heb ik via Google eens geprobeerd de jaarrekeningen + dokumentatie van de SNS te vinden.
In eerste instantie vond ik slechts de engelse versies van de verschillende jaren.
Na nog wat langer zoeken trof ik ook nederlandse versies aan.
Zou het niet de transpararantie bevorderen als er op de de site van Mijn SNS een link wordt geplaatst naar de gepubliceerde geconsolideerde
balans + resultaatcijfers van de SNS , met daarbij gevoegd een min of meer beknopte toelichting hierop van de Raad van Bestuur ?

21 reacties

Hallo iedereen ,
Vandaag heb ik via Google eens geprobeerd de jaarrekeningen + dokumentatie van de SNS te vinden.
In eerste instantie vond ik slechts de engelse versies van de verschillende jaren.
Na nog wat langer zoeken trof ik ook nederlandse versies aan.
Zou het niet de transpararantie bevorderen als er op de de site van Mijn SNS een link wordt geplaatst naar de gepubliceerde geconsolideerde
balans + resultaatcijfers van de SNS , met daarbij gevoegd een min of meer beknopte toelichting hierop van de Raad van Bestuur ?

Even op SNS.nl zoeken op "jaarcijfers" en ik vond dit. Ik heb niet verder gekeken wat er is en of erbij zit wat jij verwacht.
Groet,
Ben 🆒
Hallo BigBen ,
Hartelijk dank voor deze link.
Hallo BigBen ,
Hartelijk dank voor deze link.

En, gevonden wat je zocht?
Groet,
Ben 🆒
PS Ik zag eerste halfjaar 2014 cijfers.
Badge +1
Bedankt voor je speurwerk Ben 🙂. Kun je hiermee uit de voeten Axasjaak?
Tibor , bedankt voor je reactie.
Naar aanleiding van :
"Bedankt voor je speurwerk Ben".
Zou het niet gewoon de openheid bevorderen door een link te plaatsen op MijnSNS zodat enig speurwerk
overbodig is ?
Tibor , bedankt voor je reactie.
Naar aanleiding van :
"Bedankt voor je speurwerk Ben".
Zou het niet gewoon de openheid bevorderen door een link te plaatsen op MijnSNS zodat enig speurwerk
overbodig is ?

Ik heb het via MijnSNS gevonden. Zoeken op "jaarcijfers" en dan kom je hier!
Groet,
Ben 🆒
PS Soms is de weg ergens naar toe ook wel heel erg simpel, gelukkig is dat dan niet het geval met het resultaat! 😉
Badge +1
Hoi Axasjaak,

Publicaties van jaarcijfers vind je inderdaad ook via Mijn SNS door ‘jaarcijfers’ in de zoekbalk in te voeren. Dit soort publicaties worden altijd gepubliceerd op de pagina ‘Over ons’.
Dag Kirsty ,

Bedankt voor deze duidelijke bijdrage. Het is nu eenmaal zo dat in deze tijd de balans en resultatenrekening van de SNS(ex REAAL) groep behoorlijk in de schijnwerpers staan
nu de Nederlandse Staat terecht zo snel mogelijk weer  haar aandelenpakket SNS naar de beurs wil brengen.
Badge +1
Hoi Axasjaak,

En als extra aanvulling: op 12 maart 2015 worden de jaarcijfers gepubliceerd.
Tsja , Kirsty , dat had je gedacht , maar 12 maart 2015 gaat in elk geval niet door :

"De Nederlandse staat verkoopt zijn aandelen in de genationaliseerde verzekeraar Vivat, voorheen Reaal, voor 150 miljoen euro aan de Chinese verzekeraar Anbang.

Dat heeft minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën maandag aan de Tweede Kamer laten weten.

Anbang steekt naast 150 miljoen euro ook nog eens zo'n 1,3 miljard euro in versterking van de balans en aflossing van interne leningen binnen de groep SNS Reaal.

De overnameprijs ligt ver onder de boekwaarde van 2,4 miljard euro. Daardoor resulteert de verkoop in een fors verlies voor SNS Reaal. Om te voorkomen dat SNS Bank daardoor in de problemen komt, is besloten het bankbedrijf uit de holding te halen en direct onder de staat te brengen.
Overbruggingskrediet

Dat betekent volgens Dijsselbloem in feite dat de staat SNS Bank van de holding koopt voor de marktwaarde, die geschat wordt op 2,7 miljard euro. Op dat bedrag wordt een overbruggingskrediet van 1,1 miljard euro dat de overheid eerder verstrekte, in mindering gebracht.

Gezien de impact op de structuur van het bedrijf wordt de publicatie van de jaarcijfers, die gepland stond op 12 maart, tot nader order uitgesteld."
Badge +1
Hoi Axasjaak,

Dat had ik niet zomaar ‘gedacht’; dit is de informatie die tot zover bekend was. Vandaag is daar dus verandering in gekomen.

Nadere informatie volgt via de site.
Dag Kirsty ,

Uiteraard heb je doorgemeld wat er in de planning stond , bedankt daarvoor.
We gaan nadere informatie afwachten.
Cijfertjes bekend!?
Hier in de pers.
Groet,
Ben 🆒
PS Ondanks dat "de bank" vaak een "hoge" rente geeft, is er dus geen verlies! Kan dus....
Dank je wel , BigBen.
Complimenten voor de SNS ( waaronder ASN ) zijn duidelijk wel op hun plaats.
VIVAT wordt overgenomen door Anbang Assurance Group.
REAAL wordt ontmanteld , laten we hopen dat het hieruit voortvloeiende verlies ten laste van ons allemaal niet al zeer tegenvalt.
Tijd voor een nieuwe toekomst voor SNS als "normale" volksbank.
Reputatie 3
Badge +1
SNS Bank wil klantgedreven nutsbank blijven
02-04-2015 12:32:00
Door Archie van Riemsdijk

Van DOW JONES NIEUWSDIENST



AMSTERDAM (Dow Jones)--SNS Bank wil zijn profiel als klantgedreven nutsbank ook in de toekomst vasthouden, als de overheid daarin wil mmegaan, zegt bestuursvoorzitter Gerard van Olphen van SNS Reaal donderdag in een toelichting op de jaarcijfers.

De topman wil niet gezegd hebben dat een beursgang voor een bank met een dergelijk profiel minder voor de hand ligt, omdat de besluitvorming hierover bij de politiek ligt. Een beursgang of verkoop aan een andere partij behoren tot de opties, zei hij. "Dat is een politieke discussie, die wordt gevoerd in de Tweede Kamer", benadrukte hij. "Wij gaan daar niet over."

SNS Reaal is sinds kort in gesprek hierover. De gesprekken zijn nog pril, omdat de aandacht eerder vooral uitging naar de verkoop van het verzekeringsbedrijf Vivat. "Die aandacht verschuift nu weer een beetje naar de bank."

De positionering van SNS Bank als klantgedreven nutsbank houdt in dat rendement en winstmaximalisatie niet voorop staan. "We gaan niet voor maximalisatie van de winst voor de bank, totdat de klant wegloopt", zei Van Olphen. "We gaan voor maximalisatie van de winst voor de klant, tot zover als de kapitaalmarkt ons dat toestaat."

Die minder commerciele houding wordt door de medewerkers van de bank als zeer motiverend ervaren, zei Van Olphen. Een gevolg voor de klant van deze houding is dat de bank standaard 30 tot 40 basispunten meer spaarrente kan aanbieden dan meer commercieel gedreven concurrenten.

Van Olphen hoopt dus dat de overheid rekening houdt met deze positionering. "Maar als de politiek dat niet wil, dan worden we een beursgedreven bank, zoals alle andere."

De toekomstplannen voor SNS Reaal zijn extra relevant, na de maatschappelijk commotie rond een salarisverhoging voor bestuurders bij de collega-bank ABN Amro in de afgelopen weken. Die commotie bracht minister Jeroen Dijsselbloem van Financien ertoe om de geplande beursgang van de in 2008 genationaliseerde bank uit te stellen. Naar aanleiding van dat besluit gingen er stemmen op, onder andere bij de politieke partij SP, om ABN Amro als klantgerichte nutsbank in overheidshanden te houden en de beursgang dus af te blazen. Dit zou een jarenlange inspanning van de bank, om "beursklaar" te worden, teniet doen. Voor SNS Bank geldt dat bezwaar niet.

ABN Amro kreeg een stortvloed van kritiek te verduren van politici, ook van minister Dijsselbloem, na de beslissing om een loonsverhoging van EUR100.000 voor bankbestuurders alsnog door te voeren. Die verhoging was overeengekomen als compensatie voor het schrappen van bonussen bij de staatsbank.

Van Olphen zei hierover dat iedere bank een eigen context heeft en daarin haar keuzes maakt. SNS Bank koos ervoor om niet te compenseren voor het verbod op bonussen in de nieuwe, strengere wetgeving. "Wij zijn een puur Nederlandse bank met Nederlandse klanten. Ook bij ons is de variabele beloning verlaagd, maar wij nemen geen compenserende maatregelen."

Volgens Van Olphen heeft SNS een historie van tweehonderd jaar als nutsbank, opgericht door de eigen klanten. De periode op de beurs, van 2006 tot 2013, omschrijft de topman als een "korte periode waarin we van het pad zijn geraakt."

SNS Reaal ging in 2006 naar de beurs, maar moest in 2013 worden genationaliseerd, nadat er miljardenverliezen werden geleden op de vastgoedfinancieringen van Property Finance. Dat vastgoedonderdeel, dat niet goed bij de achtergrond van de bank paste, werd overgenomen van het veel grotere ABN Amro.

SNS Bank verwelkomde het afgelopen jaar 230.000 nieuwe klanten, zowel bij zijn grootste merk, SNS Bank, als bij het duurzame merk ASN en het lokale merk Regiobank, meldde SNS Reaal bij de jaarcijfers. Van Olphen zei dat nieuwe klanten van ASN vooral afkomstig zijn van concurrent ING (INGA.AE) en bij Regiobank vooral van Rabobank.



Door Archie van Riemsdijk; Dow Jones Nieuwsdienst, +31-20-5715200 ; [email]archie.vanriemsdijk@wsj.com[/email]
Hallo,
Eeen prima verhaal van de heer van Olphen.
Quote :
" Van Olphen hoopt dus dat de overheid rekening houdt met deze positionering. "Maar als de politiek dat niet wil, dan worden we een beursgedreven bank, zoals alle andere."

Dat houdt in dat bij een eventuele nieuwe aandelenemissie de aandelen niet geplaatst worden bij institutionele beleggingsinstellingen , maar als een soort volksaandeel
op de markt gebracht gaan worden met een beschermingsconstructie om het Nederlandse karakter van de bank te kunnen behouden in de toekomst.
Er zal dus nog veel politieke inventiviteit nodig zijn om dit te realiseren.
Vriendelijke Groet .
Axasjaak
Lees hier en hier verder bij Reaal.
Groet,
Ben 🆒
Badge
Cijfertjes bekend!?
Hier in de pers.
Groet,
Ben 🆒
PS Ondanks dat "de bank" vaak een "hoge" rente geeft, is er dus geen verlies! Kan dus....

Goed verhaal. Vooral het verlaten van de verzekeringstak is positief. Gewoon terugkeren naar het hoofdvakgebied en dat is een bank. Laat verzekeren en vastgoed beheren maar over aan anderen die denken daar verstand van te hebben.
Het zal niet meevallen de ingeslagen weg te blijven volgen en het kaf wat er nog rondloopt en geen veranderingen wil te verwijderen.
Maar de uitkomst geeft duidelijk aan: "Op de goede weg!!"

Positief ook dat zovele klanten ABN verlaten en dan kiezen voor SNS. Zo zie je maar weer dat tegenwoordig de klant zijn/haar eigen weg wel zoekt en vindt. Je moet als leverancier van goede huize komen om te denken dat je de klant wel kan dicteren. Vroeger of later maakt de klant de eigen keuze. Uit de praktijk blijkt als een klant eenmaal wegloopt krijg je die bijna nooit meer terug. Daarnaast is het met alle vormen van sociale media gemakkelijker om een ieder van je goede en slechte ervaringen met leveranciers te informeren. Wat dat betreft is de wereld (ten gunste) veranderd.

PS Dank Ben, voor de link !!
Inderdaad een prima verhaal.
Quote :
"Vooral het verlaten van de verzekeringstak is positief."
Ik denk dat een combinatie van gedegen bankieren in samenwerking met een verzekeringstak in een gezonde mentaliteit
juist elkaar prima kunnen versterken.
vriendelijke groet ,
Axasjaak
Wat de jaarrekening betreft, volgens mij is daar al een ander topic over/voor. Kan de link zo gauw niet vinden, ondanks dat ik er vandaag nog op gereageerd heb.
Badge
Wat de jaarrekening betreft, volgens mij is daar al een ander topic over/voor. Kan de link zo gauw niet vinden, ondanks dat ik er vandaag nog op gereageerd heb.
Gentlemen as per your request
https://forum.snsbank.nl/nieuws-41/jaarverslag-3-minuten-9129/

Reageer