SNS

Mobiel betalen nu ook met Vpay

  • 1 juli 2018
  • 26 Reacties
  • 16385 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Omdat 27 juni 2018 Vodafone is gestopt met de Vodafone Wallet (gratis contactloos betalen met je smartphone), heb ik op 30 juni toch maar weer de SNS mobiel betalen app geïnstalleerd op mijn smartphone. Ik hoop dat SNS ooit nog de mogelijkheid creëert om te kiezen voor gratis mobiel betalen of gratis met een pasje betalen. Voor nu betaal ik die 50 cent per maand extra omdat ik het gewoon super handig vind om met mijn smartphone te kunnen betalen.
Tot mijn verbazing zag ik dat er deze keer een Vpay betaalpas in plaats van een Maestro betaalpas in mijn smartphone is gezet. Op zich heb ik daar helemaal geen problemen mee (Vodafone Wallet was ook met Vpay en dat werkte ook prima). Omdat ik nergens informatie hierover kan vinden, maak ik maar een nieuwe discussie hierover aan.
Het tweede wat mij opvalt is dat ik nu een betaling van meer dan 25 euro met mijn vingerafdruk kan (pre-)autoriseren. Een goede verbetering.
Inmiddels heb ik al weer 3x betaald met de app... 😃

26 reacties

Hoi Stefan,

Mooi om te lezen dat mobiel betalen bevalt 🙂 Bij mobiel betalen geven we, net als de 'normale bankpas', betaalpassen uit van Maestro en van V PAY.
Reputatie 3
Badge +1
Wordt er nog gewerkt aan de suggestie die hier op de community is gedaan om mobiel betalen (met de NFC functie van je smartphone) gratis te maken? Bijvoorbeeld door geen bankpasje meer te hebben (keuzemogelijkheid voor de mensen die dat willen, dus geen verplichting).
Met andere woorden: de 50 cent per maand toeslag geldt alleen als je beiden afneemt? Dus een plastic bankpasje en mobiel betalen naast elkaar.
Wordt er nog gewerkt aan de suggestie die hier op de community is gedaan om mobiel betalen (met de NFC functie van je smartphone) gratis te maken? Bijvoorbeeld door geen bankpasje meer te hebben (keuzemogelijkheid voor de mensen die dat willen, dus geen verplichting).
Met andere woorden: de 50 cent per maand toeslag geldt alleen als je beiden afneemt? Dus een plastic bankpasje en mobiel betalen naast elkaar.


We hebben geen plannen om Mobiel Betalen gratis aan te bieden. Ik vind je suggestie om mensen te laten kiezen tussen een plastic betaalpas en mobiel betalen persoonlijk wel een goed idee, maar ik verwacht niet dat dit op korte termijn wordt aangepast. Misschien verandert dit als mobiel betalen nog meer ingeburgerd raakt en de meeste mensen geen behoefte meer hebben aan een plastic betaalpas, maar dat is speculatie van mijn kant.
Reputatie 3
Badge +1
We hebben geen plannen om Mobiel Betalen gratis aan te bieden. Ik vind je suggestie om mensen te laten kiezen tussen een plastic betaalpas en mobiel betalen persoonlijk wel een goed idee, maar ik verwacht niet dat dit op korte termijn wordt aangepast. Misschien verandert dit als mobiel betalen nog meer ingeburgerd raakt en de meeste mensen geen behoefte meer hebben aan een plastic betaalpas, maar dat is speculatie van mijn kant.
Bedankt voor je heldere en directe antwoord. Ik begrijp de keuze, al vind ik het persoonlijk natuurlijk wel jammer. Niet vanwege die 50 cent per maand, maar wel vanwege het feit dat deze drempel belemmerend werkt voor de adaptatie van deze technologie door jullie klanten (en daarmee de doorontwikkeling van de dienst mogelijk vertraagt).
Sinds kort heb ik ook een betaalpas met V pay i.p.v. maestro ik vindt nog geen verbetering, in Duitsland kan ik bij sommige restaurants of winkels niet betalen met V pay en moet of contant of met de visa kaart betalen. Een zeer vreemde zaak.
dus wat mij betreft geef mij maar weer de vertrouwde maestro kaart . Ik snap ook niet waarom dit veranderd moest worden door SNS.
Sinds kort heb ik ook een betaalpas met V pay i.p.v. maestro ik vindt nog geen verbetering, in Duitsland kan ik bij sommige restaurants of winkels niet betalen met V pay en moet of contant of met de visa kaart betalen. Een zeer vreemde zaak.
dus wat mij betreft geef mij maar weer de vertrouwde maestro kaart . Ik snap ook niet waarom dit veranderd moest worden door SNS.

IK woon in Duitsland en heb wel een Maestro kaart. Helaas kan ik met deze kaart ook niet overal betalen (nog heel weinig kan het niet). Men heeft een "oud" of niet upgedated apparaat, kost geld en de Duitser gebruikt aanzienlijk minder het kaart betalen . Dus dan met mijn DE kaart betalen.
Groet,
Ben 😎
Reputatie 5
Badge +4
Sinds kort heb ik ook een betaalpas met V pay i.p.v. maestro ik vindt nog geen verbetering, in Duitsland kan ik bij sommige restaurants of winkels niet betalen met V pay en moet of contant of met de visa kaart betalen.

Hallo beste @vandeel,

Als je op vakantie of even weg bent in het buitenland wil je zorgeloos kunnen pinnen en betalen. In de meeste landen kun je gewoon met je Maestro-pas van Mastercard of V PAY-pas van Visa betalen, maar beide passen worden niet altijd geaccepteerd. Eigenlijk is er nauwelijks verschil tussen de passen. V PAY en Maestro zijn allebei veilige betaalpassen waarmee je in heel Nederland en Europa kunt betalen bij een betaalautomaat in winkels, horecagelegenheden en tankstations. We geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. Lees hier meer over de twee betaalpassen.

Tip: kijk voor je naar het buitenland gaat of je daar je betaalpas kunt gebruiken en vergeet niet je pas aan te zetten als je buiten Europa reist.

Sinds kort heb ik ook een betaalpas met V pay i.p.v. maestro ik vindt nog geen verbetering, in Duitsland kan ik bij sommige restaurants of winkels niet betalen met V pay en moet of contant of met de visa kaart betalen.Hallo beste @vandeel,

Als je op vakantie of even weg bent in het buitenland wil je zorgeloos kunnen pinnen en betalen. In de meeste landen kun je gewoon met je Maestro-pas van Mastercard of V PAY-pas van Visa betalen, maar beide passen worden niet altijd geaccepteerd. Eigenlijk is er nauwelijks verschil tussen de passen. V PAY en Maestro zijn allebei veilige betaalpassen waarmee je in heel Nederland en Europa kunt betalen bij een betaalautomaat in winkels, horecagelegenheden en tankstations. We geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. Lees hier meer over de twee betaalpassen.

Tip: kijk voor je naar het buitenland gaat of je daar je betaalpas kunt gebruiken en vergeet niet je pas aan te zetten als je buiten Europa reist.


Sinds kort heb ik ook een betaalpas met V pay i.p.v. maestro ik vindt nog geen verbetering, in Duitsland kan ik bij sommige restaurants of winkels niet betalen met V pay en moet of contant of met de visa kaart betalen.Hallo beste @vandeel,

Als je op vakantie of even weg bent in het buitenland wil je zorgeloos kunnen pinnen en betalen. In de meeste landen kun je gewoon met je Maestro-pas van Mastercard of V PAY-pas van Visa betalen, maar beide passen worden niet altijd geaccepteerd. Eigenlijk is er nauwelijks verschil tussen de passen. V PAY en Maestro zijn allebei veilige betaalpassen waarmee je in heel Nederland en Europa kunt betalen bij een betaalautomaat in winkels, horecagelegenheden en tankstations. We geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. Lees hier meer over de twee betaalpassen.

Tip: kijk voor je naar het buitenland gaat of je daar je betaalpas kunt gebruiken en vergeet niet je pas aan te zetten als je buiten Europa reist.

Ik kon zelfs niet met de V pas betalen in een Q parkeergarage in Duitsland.
Reputatie 1
Hoi @vandeel,

Heb je het vaker geprobeerd en loop je hier op meer plaatsen tegen aan? Wat voor melding kreeg je precies in de parkeergarage? Als je een bonnetje hebt van de mislukte transactie, dan kunnen we onderzoeken wat de reden is. Stuur je deze met je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3 cijferige pasnummer dat achterop je betaalpas staat naar Webcare@sns.nl? Dan geven wij de melding door aan de leverancier.
Hoi @vandeel,

Heb je het vaker geprobeerd en loop je hier op meer plaatsen tegen aan? Wat voor melding kreeg je precies in de parkeergarage? Als je een bonnetje hebt van de mislukte transactie, dan kunnen we onderzoeken wat de reden is. Stuur je deze met je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3 cijferige pasnummer dat achterop je betaalpas staat naar Webcare@sns.nl? Dan geven wij de melding door aan de leverancier.

Ik kreeg de melding dat ik anders moest betalen omdat de transactie niet lukte. Heb toen met mijn Visa betaald en dat was geen probleem. Ik heb geen bonnetje gekregen van de mislukten betaling.
Reputatie 1

Hoi @vandeel,

Heb je het vaker geprobeerd en loop je hier op meer plaatsen tegen aan? Wat voor melding kreeg je precies in de parkeergarage? Als je een bonnetje hebt van de mislukte transactie, dan kunnen we onderzoeken wat de reden is. Stuur je deze met je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3 cijferige pasnummer dat achterop je betaalpas staat naar Webcare@sns.nl? Dan geven wij de melding door aan de leverancier.
Ik kreeg de melding dat ik anders moest betalen omdat de transactie niet lukte. Heb toen met mijn Visa betaald en dat was geen probleem. Ik heb geen bonnetje gekregen van de mislukten betaling.


Je V PAY-pas is uitgegeven door Visa dus dan hoort je betaalpas daar ook te werken. Als je pas vaker niet werkt, dan kan het aan de pas zelf liggen. In dat geval raad ik je aan een nieuwe wereldpas aan te vragen via onze website. Binnen 4 werkdagen ontvang je een nieuwe per post.


Hoi @vandeel,

Heb je het vaker geprobeerd en loop je hier op meer plaatsen tegen aan? Wat voor melding kreeg je precies in de parkeergarage? Als je een bonnetje hebt van de mislukte transactie, dan kunnen we onderzoeken wat de reden is. Stuur je deze met je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3 cijferige pasnummer dat achterop je betaalpas staat naar Webcare@sns.nl? Dan geven wij de melding door aan de leverancier.
Ik kreeg de melding dat ik anders moest betalen omdat de transactie niet lukte. Heb toen met mijn Visa betaald en dat was geen probleem. Ik heb geen bonnetje gekregen van de mislukten betaling.
Je V PAY-pas is uitgegeven door Visa dus dan hoort je betaalpas daar ook te werken. Als je pas vaker niet werkt, dan kan het aan de pas zelf liggen. In dat geval raad ik je aan een nieuwe wereldpas aan te vragen via onze website. Binnen 4 werkdagen ontvang je een nieuwe per post.

Bedankt voor de beantwoording. Zal het nog even aanzien. Maar in Nederland totaal geen problemen.

Dag, sinds kort (enkele weken) merk ik, dat ik bij sommige winkels (AH en Coop) niet meer met mijn mobiel (Samsung Galaxy S20+ 5g) kan betalen. in andere winkels werkt het wel. Hoe kan dat?

In de app zie ik naast het SNS-logo het V PAY-logo staan. In deze topic lees ik meer problemen met V PAY, ook in het buitenland. Met het Maestro-logo is dat kennelijk minder. 

Een nieuwe installatie  levert geen wijziging op.

Wat is het probleem?

Ik heb ook problemen gehad met V Pay in nederland en Duitsland. Ik heb met SNS gebeld en hebben mij kosteloos een Maestro kaart toegezonden ipv V Pay. 

Het gaat vooral om de mobiel bankieren-app op de telefoon.  In de Play Store zijn afbeeldingen bij de app met het Maestro-logo.

 

 

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen @Gerard Schreur en fijn dat je zo uitgebreid je verhaal deelt. Dit is inderdaad iets wat bij meerdere klanten voorkomt. Bij klanten met een virtuele V PAY betaalpas worden (sommige) betalingen afgekeurd en er verschijnt geen melding. Vanaf 16 april worden er alleen nog virtuele Maestro betaalpassen gemaakt.
Heb je, zoals in jouw situatie,nog een V PAY virtuele betaalpas? Dan moet je de SNS mobiel betalen app verwijderen en dan opnieuw installeren via de SNS mobiel bankieren app: ‘Instellingen’ > ‘Mobiel betalen opnieuw installeren’. Laat je weten of dit lukt?

Helaas. Niet gelukt. Nog steeds de VPay-kaart. Ik heb de mobiel betalen app verwijderd. 

Bij de instellingen in mobiel bankieren zie ik o.a. staan de optie: "Mobiel betalen". Ik zie nièt: Mobiel betalen opnieuw installeren.

Kennelijk toch nog iets niet goed! Hoop snel antwoord te krijgen...

Ook ik heb problemen sinds een week met mobiel betalen. Telefonisch kreeg ik van de winkel te horen dat sinds 16 april standaard de virtuele Maestro-pas wordt geinstalleerd.

Helaas, dat is valse informatie. Ik heb sinds vorige week 2 keer de mobiel betalen app geinstalleerd, maar beide keren was het echt VPay.

 

Ik heb nu zelfs de mobiel bankieren app verwijderd, de telefoon volledig afgeschakeld, en alles opnieuw gedaan.

Resultaat: VPAY !!

De winkel zit nu met de handen in het haar, want de procedure blijkt niet te werken.

Het is nu wel lastig dat deze meldingen telefonisch verspreid bij de winkels terechtkomen.

Het lijkt me een storing die landelijk van belang kan zijn.

Ik heb het intussen geprobeerd met de mobiele apps van ASN. Daar lukt het wel om direct de Maestro-versie te leveren. Waar ligt de grens voor de gezamenlijke Volksbank-acties en -procedures en de acties van de afzonderlijke merken? Bij een kleiner merk wordt er misschien wel gecommuniceerd.

Reputatie 1

Hoi Koos, terechte vraag die je stelt. Op dit ogenblik zijn er bij sommige situaties uitdagingen wat betreft de virtuele VPay-pas. Er is nog geen oplossing. We werken aan de oplossing waarbij er alleen een virtuele Maestro-pas wordt uitgegeven. Op dit ogenblik is er geen oplosdatum bekend. Ik heb je vraag en dit antwoord verplaatst naar je vergelijkbare vraag.  

Dank je wel. Misschien is het handig om deze informatie verder te verspreiden bij de SNS-winkels, want daar was dit niet bekend en moest er eerst contact worden gezocht met het hoofdkantoor.

Voor mij storend: bij de Storingen en waarschuwingen staat dit ook niet vermeld, ondanks dat dit (volgens de SNS-winkel) al twee maanden bekend is. Vandaar mijn opmerking over communicatie.

Hoi Koos, terechte vraag die je stelt. Op dit ogenblik zijn er bij sommige situaties uitdagingen wat betreft de virtuele VPay-pas. Er is nog geen oplossing. We werken aan de oplossing waarbij er alleen een virtuele Maestro-pas wordt uitgegeven. Op dit ogenblik is er geen oplosdatum bekend. Ik heb je vraag en dit antwoord verplaatst naar je vergelijkbare vraag.  

En welke topic is dat? Graag link plaatsen!

Reageer